برای دیدن محتوای انجمن باید ورود کنید. اگر حساب کاربری ندارید اکنون ثبت‌نام کنید.

تحلیل تحلیل دور دوم تحقیقات جنایی - خوف خفگی

کارآموز مافیا
نوشته‌ها
97
پسندها
132
امتیازها
20
مدال‌ها
4
کل حرف من اینه:

بازی جوری دیزاین شده که جرم‌شناس فقط بتونه با مفهوم سرنخ ها منظورش رو برسونه.
واسه همین اجازه پست دادن نداره دیگه.
حالا اگه ما شرایط رو واسه جرم‌شناس شرطی کنیم یعنی داریم بهش اجازه حرف زدن میدیم تو بازی. اون محدودیتی که گاد واسش در نظر گرفته از بین میره.

بیا قبول کنیم که ماهیت این بازی این نبود که جرم‌شناس بتونه راحت حرف بزنه. من حتی اسم سگ جرم‌شناس رو هم میتونم ازش بپرسم 😂
 
Underwood
نوشته‌ها
496
پسندها
424
امتیازها
565
مدال‌ها
38
کل حرف من اینه:

بازی جوری دیزاین شده که جرم‌شناس فقط بتونه با مفهوم سرنخ ها منظورش رو برسونه.
واسه همین اجازه پست دادن نداره دیگه.
حالا اگه ما شرایط رو واسه جرم‌شناس شرطی کنیم یعنی داریم بهش اجازه حرف زدن میدیم تو بازی. اون محدودیتی که گاد واسش در نظر گرفته از بین میره.

بیا قبول کنیم که ماهیت این بازی این نبود که جرم‌شناس بتونه راحت حرف بزنه. من حتی اسم سگ جرم‌شناس رو هم میتونم ازش بپرسم 😂

بیا به تکرار نیوفتیم دیگه :دی مفصل صحبت کردم در همون پستی که چیزی اضافه نکردم :))
عرض کردم ضمانت اجرای ماهیت بازی (؟!) بر عهده بازیکن نیست، برعهده قوانین و توافقاته :دی از این جهان شمول تر نداریم به نظرم :دی
 
Thomas Shelby
نوشته‌ها
775
پسندها
622
امتیازها
835
مدال‌ها
47
خب. به نظر دعوا تموم شد.:)) به قول سحر اینا حیف باشه.:دی
چند نکته تکمیلی بگم و بعد یه نظری هم در مورد بازیکنا بدم.:دی

در رابطه با ایده اشکان، من که بلدم اینا رو و حالات بیشتری هم اتفاقا می‌شه ردیف کرد که به قول اشکان به رنگ لباس سگ جرم‌شناس هم رسید.:دی قطعی هم می‌شه رسید. ضد ریاضی نداره که من ریاضیشُ نقض کنم ولی قابل اختلال یا تخریب هست. چه جوری؟ یه حالتشُ می‌گم بقیه رو نمی‌گم.:دی من ِ همدست ِ نوعی، در لحظات آخر فاز یه پست در نقد حرکت اشکان (که می‌دونم درسته) می‌نویسم و کاری می‌کنم که بازی فکر کنه جرم‌شناس هم به اون کاری نداشته و کار خودشُ کرده، چون روش مطمئنی نیست و روشی که من ارائه دادم مطمئن‌تر هست. این‌جوری اولا یه روز از بین می‌ره. ثانیا می‌شه رو اون سر نخ‌ها بازی کرد بعدا. روز بعدش خودم می‌آم و حرف خودمُ نقض می‌کنم و می‌گم اشتباه کردم. بازی منم دیدین دیگه، توانایی چنین کاریُ دارم کاملا و فرصت پاسخگویی هم در اون فاز قبلیش نبوده. فاز بعدش هم برنامه دارم؛ ولی به فرض لو برم که من همدست هستم. یه روز رفته دیگه. ضمن این‌که هم رو اون سرنخ‌ها می‌شه بازی کرد هم این‌که با ریاضی (درست یا غلط) ثابت کنم روش اشکان اشتباهه یا بهینه نیست و اصلا خودشُ به اخلال در بازی متهم کنم. چند نفر متوجه می‌شن جز خود اشکان؟ همونجوری که شما رو شال‌گردن و زنجیر چرخ و رد کفش در بهار و ... بازی کردید، اینم راه بازی کردن داره. من بارها در جمع افراد تیزهوش، مسئله‌ایُ عمدا غلط حل کردم و اکثرا متوجه نشدن یا تهش فهمیدن. این‌جا هم می‌شه کاری کرد که فقط اشکان (که خودش ایده رو داده) بفهمه که من دارم چرت می‌گم و بقیه دیرتر برسن بهش.:دی بقیه‌اش هم بماند.

در رابطه با بازیکنا، نظرات قبلی منُ به پای کل‌کل و کری و پاسخ متقابل بذارید که اون کاراگاه بی‌اعصاب داده. نظر حقیقیم اینه که در ادامه می‌آد:

تیم قاتل‌ها منهای انتخاب مدرک، خوب بودن واقعا. انتخاب مدرک هم به خودی خود بد نبود. علت بد بودنش اینه بود که خودشونُ جای جرم‌شناس نگذاشتن و برعکس فکر نکردن. همین.
اشکان یه جا گفت گاد به مهدی قاتل نداده؛ اون بد بود. بقیه جاها خوب بود واقعا و تغییر نظراتش هم منهای اون چیزی که در مورد لحنش گفتم، عالی بود.
مهدی هم کار بیشتری که نسبت به آنچه که کرد، نمی‌تونست بکنه از نظرم. نقش همدست هم خیلی مناسبش هست.:)):ایکس. من قبل بازی تو ذهنم بود که امیدوارم نه تنها مهدی گناه‌کار نباشه، بلکه اون مدرکی که قراره کشف بشه هم حتی روبروی اسمش نباشه؛ چون می‌دونستم در این حالت بی‌گناه هم باشه پاره‌ام.:دی گناه‌کار باشه که همه پاره‌ایم.:)) شانسی که بازی آورد این بود که می‌شد به مدرک رسید وگرنه مهدی کاملا توانایی داشت که با یه مدرک بهتر، منُ جای قاتل جا بزنه و بازیُ هم متقاعد کنه. واقعا ترسناک و دردناک:)) هست مقابله باهاش وقتی گناه‌کاره. دلم هم برای مهدی گناه‌کار تنگ شده بود. اخیرا زیادی مثبت شده بود.:دی درود بر تو.
آها. با مهدی بحث می‌کردیم. هی می‌گفت تقصیر من چیه این وسط؟:)) عزیزم، درسته من رفتم با محمدامین و صدرا همگروه شدم، تو باید بری با اشکان همگروه بشی بیشرف؟ تقصیرت اینه.:دی
شوخی می‌کنم منم خیلی دوست دارم یه دور با اشکان همگروه بشم.:دی:ایکس.

شاهد واقعا نقش سختی هست و مهم‌تر از سخت بودنش، کلیدی هست. عرفان به بهترین شکل ممکن اجراش کرد. منم روش‌هایی تو ذهنم بود برای اجراش، ولی اینی که عرفان رفت با اون گیجی و ساده‌دلی عجیب و دوست داشتنیش واقعا معرکه بود. هنوز یاد اون پستش می‌افتم می‌ترکم.:)) درود بر تو. یه بار دیگه ثابت کردی در نقش فرو بری، کسی نمی‌تونه درت بیاره.:)):ایکس.

فری مثل همیشه بازی خوب و معقولی داشت و شک‌هایی هم در مورد نقشش ایجاد کرد. محکم هم بازی کرد و اگه بیشتر تو بازی بود بهتر هم می‌شد.
از رامتین هم شخصا راضی بودم. بهترین حالتش نبود البته؛ ولی عاقلانه پست می‌داد مثل همیشه و جامع‌نگر و حواس جمع بود.
سحر در فعالیت محدودش بسیار دقیق و خوب بود. بیشتر بیا پیش ما.:دی یه ایراد بیخود هم ازش گرفتم چون پستشُ بد خوندم.:دی
سورن هم استعدادش خیلی خوبه ولی بدتر از بازی‌های اخیر من، مرض بازیش خیلی زیاده.:دی وگرنه تیزه. کلا هم انگار از نقش‌های منفی و پدرسوخته‌بازی به قول خودش، بیشتر خوشش می‌آد.
امین که نبود متاسفانه. یا خوش‌بختانه.:))
اما دوست خوب‌وخوش‌تیپـم، محمدامین. خدا لعنتت کنه.:)) گیجی‌هات به کنار حوصله ندارم ردیف کنم.:دی لعنتی تو مگه به سحر شک نداری ولی مدرکشُ نمی‌دونی؟ چرا اشکان باید بیاد سحرُ گردن بگیره و نه برعکس؟:)):| این‌قدر هم اورثینک نکن بدتر از پپ گواردیولا. جبران کن سریع. چی بود این.:))

خودمم سعی کردم تا حدی شاهد به‌نظر برسم علاوه بر نقشی که در حل بازی داشتم و عمدا یه جاهاییُ توضیح نمی‌دادم و قاطع‌تر از کاراگاهی معمول خودم بودم. در کل هم راضی بودم. دلم برای پویای بی‌گناه تنگ شده بود.:دی

امیر هم به عنوان جرم‌شناس عالی بود. کار جرم‌شناس‌های بعدی سخت شد حسابی.

باز هم از آرش تشکر می‌کنم. پرانرژی و شاداب باشی همیشه.:ایکس.
 
کارکشته مافیا
نوشته‌ها
838
پسندها
265
امتیازها
300
مدال‌ها
45
سلام به همگی.
راجع به این بازی هم بگم که خسته نباشید همگی. راجع به بحث اصلی نظری نمی دم اگه نظری بود تو پی ویا می دم :)) راجع به بازی از اونجایی که هی گفتید خر فرض کردن جرمشناس اول از همه دور از جون. دوم اینکه من قصدم خر فرض کردن جرم شناس نبود خب قطعا. کلا این چه حرف ترسناکیه آخه. یعنی بار بازی کردن زیاد می شه. نه تنها باید درست بازی کنی چون تیمت بهت نیاز داره یا هر چی. بلکه اگه اشتباه کنی جرم شناس رو خر فرض کردی؟
امیر اگه زمستون رو اول انتخاب می کردی خب من به شال گردن فکر نمی کردم به احتمال زیاد. دوم اینکه تو طرز فکرت اینجوریه تا حدی که دو تا سر نخ خوشگل دادی، دیگه بقیه سر نخا اونقد مهم نیست چون کسی که لایق گرفتنه با همون دو تا باید بگیره. اگر نگرفت ببازه :)) خب من داشتم بر اساس بقیه سر نخ هات بازی می کردم. و فکر می کردم اگر اون ها پرتن، چیز های پرت تری انتخاب می کنی. یعنی مثلا حواست هست که فلان چیز رو انتخاب کنی، فکر بچه ها می ره روی بصار چیز. و بیای اونی رو انتخاب کنی بین سر نخ ها که کمترین ارتباط رو با مدارک داره که راحت تر باشه برای بقیه که بفهمن این پرته. الان جزئیات بازی رو یادم نمیاد.
پویا راجع به گردن گرفتن هم اون موقع درست حسابی داشتم فکر نمی کردم :))
خسته نباشید همگی. ممنون از بازیتون.
گاد عزیزم ممنون از مطرح کردن و طراحی این بازی زیبا و ممنون از مدیریت بازیکنا. قلب
 
آرش
نوشته‌ها
850
پسندها
260
امتیازها
460
مدال‌ها
38
بسیار خب مدال‌های این دور رو هم اهدا بنماییم :دی

مدال بیگناه برنده با ۵ امتیاز می‌رسه به فری، رامتین، عرفان، سورن، پویا، محمدامین، سحر.

مدال همزن طلایی :دی با ۵ امتیاز مشترکاً می‌رسه به مهدی و عرفان
مدال استدلال برتر با ۵ امتیاز می‌رسه به پویا
جایزه‌ی یاسین یا بهترین حدس با ۵ امتیاز می‌رسه به رامتین که دو دور متوالی همون حدس اول زد به هدف :دی
جایزه‌ی بازیگر یا در‌نقش‌فرورفته‌ترین بازیکن با ۵ امتیاز می‌رسه به فری برای اینکه به خوبی خودش رو شاهد جا زد
جایزه‌ی محمدامین یا موثرترین بازیکن در نتیجه‌ی بازی می‌رسه با ۵ امتیاز می‌رسه به پویا


جایزه‌ی ویژه‌ی گاد برای ول‌نکن‌ترین بازیکن در تحلیل با ۵ امتیاز می‌رسه به اشکان
جایزه‌ی ویژه‌ی گاد برای جرم‌شناس با ۵ امتیاز می‌رسه به امیر

مدال بهترین بازیکن با ۱۰ امتیاز هم می‌رسه به پویا

امیدوارم راضی باشید :دی
 
اتصال به گوگل

کاربران آنلاین

هیچ کاربری آنلاین نیست.

یافتن کاربر

اتصال به گوگل

کاربران آنلاین

هیچ کاربری آنلاین نیست.

یافتن کاربر

بالا پایین