برای دیدن محتوای انجمن باید ورود کنید. اگر حساب کاربری ندارید اکنون ثبت‌نام کنید.

بازی خاندان‌ها:‌ وفاداری و پیمان‌شکنی

آرش
نوشته‌ها
850
پسندها
260
امتیازها
460
مدال‌ها
38

خاندان‌ها: وفاداری و پیمان‌شکنی

کلیات بازی​

بازی خاندان‌ها: وفاداری و پیمان‌شکنی از ۵ خاندان تشکیل شده که هر خاندان را یک یا چند بازیکن اداره می‌کنند. بازیکنان نمی‌دانند پشت هر خاندان چه بازیکنی قرار دارد و نمی‌توانند خارج از بازی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این بازی در نوبت‌های متعدد انجام می‌شود و در هر نوبت تمام شخصیت‌های تمام خاندان‌ها می‌توانند یک یا چند فعالیت انجام دهند.

شخصیت‌ها

  • هر خاندان ۴ شخصیت اشرافی دارد که هویت‌ آن‌ها یعنی نقش و خاندان آن‌ها برای تمام بازیکنان بازی اعلام می‌شود.
  • شخصیت‌ها بسته به نقششان هر کدام تعدادی ویژگی ثابت و تعدادی فعالیت قابل انجام دارند.
  • هر شخصیت مقداری پرستیژ دارد که با فعالیت‌های مختلف در بازی کم یا زیاد می‌شود. شخصیت‌ها با پرستیژ بالاتر قابلیت‌‌های بیشتری دارند و در اولویت برای جانشینی پادشاه هستند.

انتخاب پادشاه​

  • در ابتدای بازی پادشاهی در بازی وجود ندارد. اولین شخصیتی که به پرستیژ ۵ برسد، پادشاه می‌شود.
  • با مرگ یا برکناری پادشاه، شخصیتی پادشاه می‌شود که بیشترین پرستیژ را دارد. در صورت تساوی پرستيژ، اولویت با خاندانی است که مجموع پرستیژ بیشتری دارد و اگر باز هم مساوی شد تا شکستن این تساوی پادشاه نخواهیم داشت.
  • هنگام انتخاب شخصیت به عنوان پادشاه، نقش شخصیت با حفظ پرستیژ تغییر می‌کند و یک شخصیت جدید با آن نقش و پرستیژ صفر به خاندان اضافه می‌شود.
  • هنگام برکناری پادشاه، وی‌ می‌تواند با حفظ پرستیژ جای یکی از نقش‌های خاندان را بگیرد یا از بازی خارج شود.

وفاداری​

  • هر خاندان بسته‌ به فعالیت‌هایش و رویداد‌های هر نوبت، ممکن است به خاندان حاکم وفادار بماند یا با آن‌ها دشمن شود.
  • خاندان‌های وفادار هر کدام ممکن است مزیت‌هایی از سوی پادشاه دریافت کنند و خاندان‌های دشمن نیز قابلیت‌های جدیدی در اختیار خواهند داشت.
  • خاندانی که دشمن می‌شود مادامی که خاندان حاکم تغییر نکرده، دشمن باقی خواهد ماند. خاندان‌های دشمن یکدیگر را می‌شناسند.
  • خاندان‌های وفادار و خاندان حاکم متحد یکدیگر و حریف خاندان‌های دشمن می‌باشند. خاندان‌های دشمن نیز متحد یکدیگر و حریف خاندان‌های وفادار و خاندان حاکم هستند.

تاج

  • تاج امتیاز اصلی بازی است و برای پیروزی لازم می‌باشد.
  • خاندانی که حاکم می‌شود در نوبت اول حاکمیت ۱ تاج، در نوبت دوم ۲ تاج، در نوبت سوم ۳ تاج و به همین ترتیب تا حداکثر ۵ تاج و همچنین هنگام تاج‌گذاری ۳ تاج دریافت می‌کند.
  • خاندانی که به خاندان حاکم وفادار می‌ماند، در نوبت اول وفاداری به خاندان حاکم جدید صفر تاج، در نوبت دوم ۱ تاج، در نوبت سوم ۲ تاج و به همین‌ ترتیب تا حداکثر ۴ تاج دریافت می‌کند.
  • خاندانی که به ۲۰ تاج برسد و حاکم باشد، برنده‌ی بازی خواهد بود.

فعالیت‌ها و ویژگی‌ها​

  • برای انجام هر کدام از فعالیت‌ها یا فعال شدن ویژگی‌های ثابت، به داشتن حداقل مشخصی از پرستیژ نیاز است. این پرستیژ با انجام فعالیت مصرف نمی‌شود و فقط یک شرط برای انجام آن فعالیت است.
  • فعالیت‌ها سه نوع نامحدود، محدود و ویژه دارند.
  • شخصیت‌ها در هر نوبت تنها یک فعالیت محدود یا نامحدود می‌توانند انجام دهند. فعالیت ویژه شامل این موضوع نمی‌شود و می‌تواند با یک فعالیت دیگر همزمان انجام شود.
  • فعالیت نامحدود: هر نقش در هر نوبت می‌تواند انجام دهد.​
  • فعالیت محدود: یک نقش نمی‌تواند دو نوبت پشت هم فعالیت محدود انجام دهد.​
  • فعالیت ویژه: هر خاندان فعالیت ویژه‌ی هر نقش را تنها یک بار در کل بازی می‌تواند انجام دهد.​
  • ویژگی ثابت: در صورت داشتن پرستیژ مورد نیاز، فعال می‌شود.​

مرگ و جایگزینی شخصیت‌ها​

  • پس از مرگ هر شخصیت، آن شخصیت از خاندان حذف می‌شود و پس از مدتی یک شخصیت جوان با پرستیژ صفر جای او را می‌گیرد. این مدت در حالت عادی ۴ نوبت است (یعنی آن خاندان ۳ نوبت آن نقش را نخواهد داشت). ممکن است تحت شرایط مختلف مدت زمان یا پرستیژ ابتدایی تغییر کند.


 
آخرین ویرایش:
آرش
نوشته‌ها
850
پسندها
260
امتیازها
460
مدال‌ها
38

نقش‌های اشرافی​



پادشاه

  • مساعدت (۰ پرستیژ، ویژگی ثابت): یک خاندان جز خود را انتخاب کرده و اگر آن خاندان وفادار باشد آن‌ها را مساعدت می‌کند، بدین‌ترتیب یکی از اعضای آن خاندان می‌تواند در نوبت بعد فعالیت اضافی داشته باشد. اگر پادشاه مساعدت نکند در آن نوبت تاجی دریافت نمی‌کند.
  • فرمان (۳ پرستیژ، نامحدود): به یک عضو یک خاندان فرمان داده و فعالیت و هدف او را در نوبت بعد مشخص می‌کند. آن خاندان از این موضوع مطلع شده و اگر از فرمان سرپیچی کند یا به دلیلی نتواند آن را انجام دهد، دشمن خواهد شد.
  • گارد شاهی (۵ پرستیژ، محدود): پادشاه از حمله‌ی یک فرمانده یا قتل یک قاتل در امان می‌ماند. در صورت موفقیت، خاندان دشمن که حمله یا قتل ناموفق را انجام داده نزد پادشاه لو می‌رود و ۲ پرستیژ از پادشاه کم می‌شود.
  • ملازم (۷ پرستیژ، ویژگی ثابت): یک شخصیت استخدامی انتخاب کرده و به ملازمت خود منصوب می‌کند. پادشاه نمی‌تواند ملازم خود را زودتر از ۳ نوبت تعویض کند.
  • جشن (۱۰ پرستیژ، محدود): از هر خاندان‌ (از جمله خاندان خودی) یک نفر را به جشن دعوت می‌کند. فرد اگر از خاندان وفادار باشد، دعوت را پذیرفته و در جشن شرکت می‌کند. به افراد حاضر در جشن ۳ پرستیژ اضافه می‌شود.
  • حق الهی (۱۵ پرستیژ، ویژگی ثابت): اگر پادشاه حداقل ۱۵ پرستیژ داشته باشد، قابل برکناری با عزل وزیر و کودتای فرمانده نیست.
  • اعدام (۲۰ پرستیژ، ویژه): فردی را انتخاب کرده و او را اعدام می‌کند. اگر فرد از خاندان وفادار باشد، آن خاندان دشمن شده و پرستیژ پادشاه صفر می‌شود. هیچ‌چیز نمی‌تواند جلوی اعدام را بگیرد.

شاهزاده


  • مهمانی (۰ پرستیژ، نامحدود): یک نفر را انتخاب کرده و او را به مهمانی دعوت می‌کند. فرد اگر از خاندان متحد باشد، دعوت را پذیرفته، فعالیت‌ خود را رها کرده و در مهمانی شرکت می‌کند. به شاهزاده ۲ پرستیژ و به مهمانش ۱ پرستیژ اضافه می‌شود.
  • ازدواج (۳ پرستیژ، محدود): یک خاندان را انتخاب کرده و به آن‌ها پیشنهاد ازدواج می‌دهد. خاندان هدف اگر متحد خاندان شاهزاده باشد پیشنهاد را پذیرفته، مراسم ازدواج برگزار شده و بین آن دو خاندان در آن نوبت تخریب، تحریم، حمله و محاصره انجام نمی‌شود. همچنین شاهزاده ۳ پرستیژ کسب می‌کند.
  • تحصیلات درباری (۵ پرستیژ، ویژگی ثابت): در صورت مرگ یکی دیگر از اشرافیان خاندان، شاهزاده می‌تواند نقش خود را تعویض کرده و جای او را بگیرد. شاهزاده‌ی جوانی بعد از ۳ نوبت به خاندان اضافه می‌شود.
  • خدمتکار (۷ پرستیژ، محدود): یک شخصیت استخدامی انتخاب کرده و به خدمتکاری خود منصوب می‌کند. شاهزاده نمی‌تواند خدمتکار خود را زودتر از ۵ نوبت تعویض کند.
  • اقتدار (۱۰ پرستیژ، ویژگی ثابت): اگر شاهزاده مورد هدف فعالیت‌های تخریب، تحریم، حمله، محاصره و باج قرار بگیرد، ۱ پرستیژ از فرد انجام‌دهنده‌ی آن فعالیت کم می‌شود. همچنین به او نمی‌توان باج داد.
  • ادعای تاج و تخت (۱۵ پرستیژ، ویژه): اگر پرستیژ او از پرستیژ پادشاه بیشتر باشد، پادشاه برکنار شده و شاهزاده جای او را می‌گیرد. برای انجام این فعالیت، خاندان باید حداقل از یک فاز قبل دشمن شده باشد.

وزیر

  • تمجید (۰ پرستیژ، نامحدود): یک فرد را انتخاب کرده و به او ۲ پرستیژ اضافه می‌کند. اگر فرد هدف از خاندان متحد دیگری باشد، ۱ پرستیژ نیز به وزیر اضافه می‌شود.
  • تخریب (۳ پرستیژ، محدود): یک فرد را انتخاب کرده، ۳ پرستیژ از او کم کرده و ۲ پرستیژ به خود اضافه می‌کند. اگر فرد هدف از خاندان حاکم یا خاندان وفادار باشد، خاندان وزیر دشمن می‌شود.
  • مقابله‌ (۵ پرستیژ، ویژگی ثابت): وزیر در پاسخ تخریب وزیران دیگر آن‌ها را تخریب می‌کند و از هر دو وزیر ۲ پرستیژ کم می‌شود.
  • تحریم (۷ پرستیژ، محدود): یک فرد را انتخاب کرده و او را تحریم می‌کند، بدین‌ترتیب هیچ پرستیژی به پرستیژ آن فرد در آن نوبت اضافه نمی‌شود.
  • حق وتو (۱۰ پرستیژ، ویژگی ثابت): هنگام انتخاب پادشاه، وزیر می‌تواند انتخاب مدعی نخست را وتو کند و بدین‌ترتیب مدعی بعدی بر تخت پادشاهی می‌نشیند. بعد از یک بار وتو وزیر این ویژگی را از دست می‌دهد.
  • عزل (۱۵ پرستیژ، ویژه): وزیر خاندانی که دشمن باشد می‌تواند یک بار در بازی پادشاه را عزل کرده و او را برکنار کند. پس از انتخاب پادشاه جدید، پرستیژ وزیر برابر با پرستیژ مدعی نخست پادشاهی می‌شود.

فرمانده

  • دفاع (۰ پرستیژ، نامحدود): یک فرد را انتخاب کرده و خود و او را در مقابل حمله‌ی یک فرمانده در امان نگه می‌دارد. در صورت دفاع موفق (حمله‌ای رخ دهد و با شکست مواجه شود) ۲ پرستیژ به فرمانده اضافه می‌شود.
  • حمله (۳ پرستیژ، محدود): یک فرد را انتخاب کرده، به او حمله می‌کند و او را می‌کشد، مگر چیزی جلوی آن را بگیرد. اگر فرد هدف از خاندان حاکم یا خاندان وفادار باشد، خاندان فرمانده دشمن می‌شود. همچنین در صورت حمله به شاهزاده، وزیر یا خزانه‌دار، ۲ پرستیژ از فرمانده کم می‌شود اما اگر به فرمانده دیگری حمله کند و موفق باشد، ۳ پرستیژ دریافت می‌کند.
  • پهلوان (۵ پرستیژ، ویژگی ثابت): در صورت مرگ فرمانده، یک پهلوان جوان از خاندان ۳ نوبت بعد جای او را می‌گیرد.
  • محاصره (۷ پرستیژ، محدود): خاندانی را انتخاب کرده و اعضای آن خاندان را محاصره می‌کند. بدین‌ترتیب در آن نوبت اعضای خاندان محاصره‌شده نمی‌توانند خاندان‌های دیگر را هدف قرار دهند. پادشاه از محاصره مصون است. اگر خاندان هدف خاندان حاکم یا خاندان وفادار باشد، خاندان فرمانده دشمن می‌شود.
  • کمین (۱۰ پرستیژ، ویژگی ثابت): هنگام دفاع موفق، درصورتی فرمانده‌ی مهاجم از خاندان حریف (از حداقل یک نوبت قبل) باشد، فرمانده با حمله پاسخ فرمانده‌ی مهاجم را خواهد داد. در صورت موفقیت حمله نیز پرستیژ اضافی محاسبه می‌شود.
  • کودتا (۱۵ پرستیژ، ویژه): فرمانده خاندانی که دشمن باشد می‌تواند یک بار در بازی کودتا کرده و پادشاه را برکنار کند. در این صورت فردی از خاندان فرمانده که بیشترین پرستیژ را دارد پادشاه می‌شود.

خزانه‌دار

  • استخدام (۰ پرستیژ، نامحدود): یک نقش استخدامی انتخاب کرده و به استخدام خاندان درمی‌آورد. خزانه‌دار می‌تواند در هر نوبت نقش جدید انتخاب کند.
  • تجارت (۳ پرستیژ، محدود): یک خاندان انتخاب کرده و اگر آن خاندان متحد باشد، خزانه‌داران هر دو خاندان در نوبت بعد می‌توانند یک فعالیت اضافی انجام دهند. همچنین خزانه‌داری که پیشنهاد تجارت را داده ۲ پرستیژ دریافت می‌کند.
  • خراج (۵ پرستیژ، ویژگی ثابت): هربار که یک نقش استخدامی از خاندان دیگری خزانه‌دار را هدف قرار دهد، خزانه‌دار ۱ پرستیژ دریافت می‌کند.
  • باج (۷ پرستیژ، محدود): یک فرد را انتخاب کرده و به او باج می‌دهد تا فعالیت خود در نوبت بعد را طبق نظر خزانه‌دار انجام دهد. فرد به‌طور کامل از تغییر فعالیت خود در نوبت بعد مطلع می‌شود. اگر فرد هدف از خاندان حاکم یا خاندان وفادار باشد، خاندان خزانه‌دار دشمن می‌شود.
  • رشوه (۱۰ پرستیژ، ویژگی ثابت): نقشی که خزانه‌دار انتخاب می‌کند، در آن نوبت به انحصار او درآمده و خزانه‌دار دیگری نمی‌تواند آن نقش را استخدام کند. درصورتی که دو خزانه‌دار همزمان به یک شخصیت رشوه بدهند، رشوه‌ی خزانه‌داری که پرستیژ بیشتری دارد قبول می‌شود و اگر مساوی باشد هیچ رشوه‌ای انجام نمی‌شود.
  • ضرب سکه (۱۵ پرستیژ، ویژه): یک فرد را انتخاب کرده و برای او سکه ضرب می‌کند، بدین‌ترتیب پرستیژ فرد هدف برابر می‌شود با پرستیژ مدعی نخست پادشاهی (فردی که در بازی بیشترین پرستیژ را دارد).


نقش‌های استخدامی:​

شخصیت‌هایی هستند که به‌مدت یک نوبت توسط شخصیت‌های اشرافی به کار گماشته می‌شوند.

حکیم

  • درمان: فرد هدف را از مرگ در آن نوبت در امان نگه می‌دارد. درمان باعث نمی‌شود حمله با شکست مواجه شود.

قاتل

  • قتل: فرد هدف را در صورتی به قتل می‌رساند که هیچ نقش اشرافی از خاندان‌های دیگر او را هدف قرار ندهد.

جادوگر

  • طلسم: فرد هدف را طلسم کرده و در آن نوبت نه آن فرد می‌تواند فعالیتی انجام دهد و نه فرد دیگری می‌تواند آن فرد را هدف قرار دهد.

سفیر

  • رایزنی: با یک خاندان هدف رایزنی کرده و در آن نوبت فعالیت‌های تخریب، تحریم، حمله و محاصره از سوی خاندان هدف روی خاندان سفیر انجام نمی‌شود.

مخبر

  • ردیابی: فعالیت‌های فرد هدف را ردیابی کرده و از نوع فعالیت و هدف او مطلع می‌شود.

محافظ

  • کشیک: فرد هدف را در مقابل حمله‌ی یک فرمانده در امان نگه می‌دارد.

مطرب

  • آواز: به فرد هدف ۲ پرستیژ اضافه می‌شود.
 
آخرین ویرایش:
آرش
نوشته‌ها
850
پسندها
260
امتیازها
460
مدال‌ها
38

اتفاقات قابل‌بازگویی​

در هر نوبت اتفاقات زیر به صورت عمومی و به‌صورت کامل اعلام می‌شود:
  • تمام فعالیت‌ها و استفاده از ویژگی‌های پادشاه
  • ادعای تاج‌وتخت شاهزادگان
  • عزل و وتوی وزیران
  • کودتای فرماندهان
  • ضرب سکه‌ی خزانه‌داران

در هر نوبت اتفاقات زیر به هر خاندان مربوطه با ذکر نام خاندان انجام‌دهنده‌ی فعالیت اعلام می‌شود:
  • حمله و تلاش برای قتل پادشاه اگر پادشاه از فعالیت گارد شاهی استفاده کرده باشد
  • مهمانی و ازدواج از سوی شاهزادگان سایر خاندان‌ها
  • تمجید از سوی وزیران سایر خاندان‌ها
  • حمله و محاصره از سوی فرماندهان سایر خاندان‌ها
  • تجارت و باج از سوی خزانه‌داران سایر خاندان‌ها
  • رایزنی سفیران و طلسم جادوگران سایر خاندان‌ها

ترتیب انجام فعالیت‌ها​

  1. تمام فعالیت‌های پادشاه (مساعدت، فرمان، گارد شاهی، استخدام ملازم، جشن، اعدام)
  2. فعالیت‌های ویژه (به ترتیب عزل، کودتا، ادعای تاج‌وتخت، ضرب سکه)
  3. طلسم جادوگران (روی فعالیت‌های قبل تاثیری ندارد)
  4. رایزنی سفیران
  5. تحریم وزیران (جلوی افزایش پرستیژ پیش از خود را نمی‌گیرد)
  6. ازدواج، مهمانی و استخدام خدمتکار شاهزادگان
  7. محاصره‌ی فرماندهان
  8. استخدام، تجارت و باج خزانه‌داران
  9. تمجید و تخریب وزیران
  10. دفاع و حمله‌ی فرماندهان
  11. کشیک محافظان
  12. آواز مطربان
  13. قتل قاتلان
  14. درمان حکیمان (جز اعدام، جلوی تمام مرگ‌های پیش از خود را می‌گیرد)
  15. ردیابی مخبران

نکته: صرفا عمل استخدام نقش‌های استخدامی در ترتیب مشخص‌شده انجام می‌شود و انجام فعالیت نقش استخدامی در ترتیب مشخص‌شده‌ی خود صورت می‌گیرد، مگر به نحوی از استخدام آن‌ها جلوگیری شود.
نکته: فعالیت‌های مهمانی شاهزادگان اگر همزمان باشند از یکدیگر جلوگیری نمی‌کنند و همزمان برگزار می‌شوند. مهمانی نمی‌تواند از انجام ازدواج یا سایر فعالیت‌هایی که قبل از آن صورت می‌گیرند جلوگیری کند.
نکته: اعدام از تمام فعالیت‌های بعد از خود جلوگیری می‌کند اما مرگ توسط حمله فرمانده یا قتل قاتل جلوی انجام فعالیت را نمی‌گیرد (فرد در انتهای نوبت می‌میرد).
نکته: فعالیت‌های ویژه عزل، کودتا و ادعای تاج‌وتخت، در صورت همزمان بودن تنها یکی از آن‌ها انجام خواهد شد (به ترتیب اولویت) و سایر فعالیت‌ها خودبه‌خود ملغی شده و سهمیه فرد حفظ می‌شود. در صورتی دو یا چند فعالیت از یک نوع (چند عزل، چند کودتا یا چند ادعای تاج‌وتخت) همزمان انجام شوند، اولویت با فردی که پرستیژ بیشتر دارد، سپس خاندانی که مجموع پرستیژ بیشتر دارد و در نهایت خاندانی که تاج کمتر دارد می‌باشد.
 
آخرین ویرایش:
اتصال به گوگل

کاربران آنلاین

هیچ کاربری آنلاین نیست.

یافتن کاربر

اتصال به گوگل

کاربران آنلاین

هیچ کاربری آنلاین نیست.

یافتن کاربر

بالا پایین