خاندانها: وفاداری و پیمانشکنی
کلیات بازی
بازی خاندانها: وفاداری و پیمانشکنی از ۵ خاندان تشکیل شده که هر خاندان را یک یا چند بازیکن اداره میکنند. بازیکنان نمیدانند پشت هر خاندان چه بازیکنی قرار دارد و نمیتوانند خارج از بازی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این بازی در نوبتهای متعدد انجام میشود و در هر نوبت تمام شخصیتهای تمام خاندانها میتوانند یک یا چند فعالیت انجام دهند.
شخصیتها
- هر خاندان ۴ شخصیت اشرافی دارد که هویت آنها یعنی نقش و خاندان آنها برای تمام بازیکنان بازی اعلام میشود.
- شخصیتها بسته به نقششان هر کدام تعدادی ویژگی ثابت و تعدادی فعالیت قابل انجام دارند.
- هر شخصیت مقداری پرستیژ دارد که با فعالیتهای مختلف در بازی کم یا زیاد میشود. شخصیتها با پرستیژ بالاتر قابلیتهای بیشتری دارند و در اولویت برای جانشینی پادشاه هستند.
انتخاب پادشاه
- در ابتدای بازی پادشاهی در بازی وجود ندارد. اولین شخصیتی که به پرستیژ ۵ برسد، پادشاه میشود.
- با مرگ یا برکناری پادشاه، شخصیتی پادشاه میشود که بیشترین پرستیژ را دارد. در صورت تساوی پرستيژ، اولویت با خاندانی است که مجموع پرستیژ بیشتری دارد و اگر باز هم مساوی شد تا شکستن این تساوی پادشاه نخواهیم داشت.
- هنگام انتخاب شخصیت به عنوان پادشاه، نقش شخصیت با حفظ پرستیژ تغییر میکند و یک شخصیت جدید با آن نقش و پرستیژ صفر به خاندان اضافه میشود.
- هنگام برکناری پادشاه، وی میتواند با حفظ پرستیژ جای یکی از نقشهای خاندان را بگیرد یا از بازی خارج شود.
وفاداری
- هر خاندان بسته به فعالیتهایش و رویدادهای هر نوبت، ممکن است به خاندان حاکم وفادار بماند یا با آنها دشمن شود.
- خاندانهای وفادار هر کدام ممکن است مزیتهایی از سوی پادشاه دریافت کنند و خاندانهای دشمن نیز قابلیتهای جدیدی در اختیار خواهند داشت.
- خاندانی که دشمن میشود مادامی که خاندان حاکم تغییر نکرده، دشمن باقی خواهد ماند. خاندانهای دشمن یکدیگر را میشناسند.
- خاندانهای وفادار و خاندان حاکم متحد یکدیگر و حریف خاندانهای دشمن میباشند. خاندانهای دشمن نیز متحد یکدیگر و حریف خاندانهای وفادار و خاندان حاکم هستند.
تاج
- تاج امتیاز اصلی بازی است و برای پیروزی لازم میباشد.
- خاندانی که حاکم میشود در نوبت اول حاکمیت ۱ تاج، در نوبت دوم ۲ تاج، در نوبت سوم ۳ تاج و به همین ترتیب تا حداکثر ۵ تاج و همچنین هنگام تاجگذاری ۳ تاج دریافت میکند.
- خاندانی که به خاندان حاکم وفادار میماند، در نوبت اول وفاداری به خاندان حاکم جدید صفر تاج، در نوبت دوم ۱ تاج، در نوبت سوم ۲ تاج و به همین ترتیب تا حداکثر ۴ تاج دریافت میکند.
- خاندانی که به ۲۰ تاج برسد و حاکم باشد، برندهی بازی خواهد بود.
فعالیتها و ویژگیها
- برای انجام هر کدام از فعالیتها یا فعال شدن ویژگیهای ثابت، به داشتن حداقل مشخصی از پرستیژ نیاز است. این پرستیژ با انجام فعالیت مصرف نمیشود و فقط یک شرط برای انجام آن فعالیت است.
- فعالیتها سه نوع نامحدود، محدود و ویژه دارند.
- شخصیتها در هر نوبت تنها یک فعالیت محدود یا نامحدود میتوانند انجام دهند. فعالیت ویژه شامل این موضوع نمیشود و میتواند با یک فعالیت دیگر همزمان انجام شود.
- فعالیت نامحدود: هر نقش در هر نوبت میتواند انجام دهد.
- فعالیت محدود: یک نقش نمیتواند دو نوبت پشت هم فعالیت محدود انجام دهد.
- فعالیت ویژه: هر خاندان فعالیت ویژهی هر نقش را تنها یک بار در کل بازی میتواند انجام دهد.
- ویژگی ثابت: در صورت داشتن پرستیژ مورد نیاز، فعال میشود.
مرگ و جایگزینی شخصیتها
- پس از مرگ هر شخصیت، آن شخصیت از خاندان حذف میشود و پس از مدتی یک شخصیت جوان با پرستیژ صفر جای او را میگیرد. این مدت در حالت عادی ۴ نوبت است (یعنی آن خاندان ۳ نوبت آن نقش را نخواهد داشت). ممکن است تحت شرایط مختلف مدت زمان یا پرستیژ ابتدایی تغییر کند.
آخرین ویرایش: