برای دیدن محتوای انجمن باید ورود کنید. اگر حساب کاربری ندارید اکنون ثبت‌نام کنید.

بازی دور شانزدهم مافیا | خون‌بَس

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
کاربلد مافیا
نوشته‌ها
539
پسندها
128
امتیازها
155
مدال‌ها
22
اشکان
یک سؤال رو یک بار پرسیدم، بدون هیچ ری‌اکشن خاصی اولین فکرت اینه که اعدامش کنیم؟ :|
 
  • Smile
واکنش‌ها[ی پسندها]: Pouya
Thomas Shelby
نوشته‌ها
775
پسندها
622
امتیازها
835
مدال‌ها
47
برا اینکه بهتر بتونیم باهم تعامل کنیم در چارچوب نقش‌هامون، یه سری نکاتُ تاکید کنم:

اگه من از کسی سوال کنم، می‌تونه جواب بده یا نده. لزوما هم من دنبال جوابش نیستم. شاید منتظر واکنش بازی هستم. شاید فقط یک سوال داشتم و یا حتی سوالی نداشتم و خواستم حرفی که قراره بزنم بین بقیه سوالام گم بشه که فقط مافیا متوجه بشه. و شایدهای دیگر.

ولی اگه از کسی بخواد از بنده به عنوان مفیستوفلس سوال کنه، آداب داره. به این شکل:
اول این‌که بی‌گناه بیخودی منُ خطاب قرار نده؛ چون پاسخی نمی‌دم.

گناه‌کارا هم به این شکل منُ خطاب قرار می‌دن:

فلانی هستم، یک گناه‌کار. پاینده باد مفیستوفلس. مرگ بر پلیس. شر بر نیکی پیروز است.

بعد که اینا رو گفت، اون گناه‌کار اگه سوالی حرفی چیزی داره می‌گه.

می‌خونم. بررسی می‌کنم. اگه مزدور تشخیص داده نشد، پاسخ می‌دم.

این از این.

صرفا چون اشکان تازه‌کار هست، نصف بیشتر بازی قابل مرگ در شب نیستن. رویین‌تن پلیس دکتر و مستشار. از فرعی‌ها جلاد. 3 تا هم مافیاست. یعنی 3 نفر قابل کشتن هستن حداکثر، چون ممکنه دو تا مستشار یا دکتر باشه مثلا.
=========================================

شب‌های آینده که گفتم اهدافُ می‌گم بهتون. کمی هم دست‌تونُ باز می‌ذارم. ولی فقط کمی.

برای روز، من یه سری کارا می‌خواستم بکنم. تا فاز ۳.
الآن انجام شد. آفرین بر گناه‌کارا و بی‌گناهان و یکی از فرعی‌ها.:)) چه اونایی که هنوز پست ندادن به درستی؛ چه اونایی که دادن.
اینه که فعلا کار خاصی در بازی ندارم این فاز. ولی هستم تا هدایت‌تون به سرمنزل مقصود برسید.

پ.ن.: گفتن داستانت خوب بود؛ بیشتر توضیح بده که چگونه بوده. هیچی بساط ماست موسیر و چیپس و دلستر و کالباس و ... جمع بود جاتون خالی. داشتیم به آرامی جلو می‌رفتیم که آ سد امیر نامرد اومد ساقی شد. پر ریخت گفت برید بالا حرف نباشه. رفتیم بالا. تا تموم شد یکی دیگه ریخت گفت برید بالا عقبید از پویا. بعدش دیگه اتفاق‌هایی افتاد که ترجیح می‌دم تعریف نکنم.:دی
 
  • Haha
واکنش‌ها[ی پسندها]: Ramtin
آرش
نوشته‌ها
850
پسندها
260
امتیازها
460
مدال‌ها
38
سلام دوباره.

اول بریم سر اصل مطلب. حتما دقت کردید بعد از اینکه گفتم که با رهبرها حال نمی‌کنم و این دور کاری به رهبر‌ها ندارم و تهش شیر یا خط می‌ندازم، عده‌ی زیادی افتادن پشت سرم و همین رو گفتن. یه عده هم حتی گفتن شیر یا خط میندازن :)) اصلا حس خوبی به این عده ندارم خصوصا اون‌هایی که گفتن شیر یا خط می‌ندازن، چون این افراد برخلاف من پیشینه‌ای با رهبرها ندارن. دلیل من برای اون حرف‌ها، دور ۱۲ بود که تا آخر بازی رفتیم و مفیستوفلس سرمون کلاه گذاشت و باختیم. یعنی من دلیل خوبی برای این داشتم که از رهبرها خوشم نیاد و نخوام باهاشون بازی کنم، اما این افراد این رو نداشتن و درواقع جز من و سحر و محمدامین هیچ‌کس دلیل خوبی برای این حرف نداره.

حقیقتش اینه که این دور من اتفاقا خیلی هم با رهبرها کار دارم :دی دروغ نگفتم که با رهبرها حال نمی‌کردم و دور ۱۵ هم به پویا واقعا اون حرف‌ها رو زده بودم، منتهی این دور فرق داره. مشکل من با رهبرها این بود که می‌تونن ببازن و ببازونن. اما این دور همچین چیزی ممکن نیست، چون باختشون اعلام می‌شه (طبق بند توضیحات ۴ ذکر شده در نقش‌های هلن و مفیستوفلس). این یعنی اون اتفاقی که دور ۱۲ رخ داد و مفیستوفلس با اینکه باخته بود تونست خودش رو هلن جا بزنه، دیگه رخ نمی‌ده و ما می‌دونیم که مفیستوفلس به گناهکارها رای داده و باخته. بنابراین مشکل اساسی من با نقش رهبرها کاملاً حل شده و اتفاقا برام خیلی هم جذابن. پیشنهاد اینکه باختشون اعلام بشه هم خودم به امین دادم تا بازی برام جذاب بشه :دی

حرفی که زدم و گفتم کاری با رهبرها ندارم، صرفا و صرفا برای این بود که واکنش ببینم. خصوصاً ببینم چه افرادی پشت‌سر من راه می‌افتن و می‌گن آره ما هم با رهبرها حال نمی‌کنیم و شیر یا خط می‌ندازیم. و صدالبته انتظار نداشتم این همه آدم پشت‌سر من راه بیفتن. ولی خب واکنش‌های ارزشمندی دریافت شد :دی منفی‌ترین واکنش رو هم از عرفان و بعد از امین‌کی‌پی گرفتم که مثل من گفتن شیر یا خط می‌ندازن. حسی که دارم اینه که مافیا تو گروهشون گفته «آره بیاین ما هم همین‌جوری رهبرها رو نادیده بگیریم» خصوصا وقتی که چالش بزرگی به نام پویا توی رهبرها وجود داره و اون هم با این بازیش که می‌بینین. از اونور واکنش‌هایی شبیه به ترسا که گفت اتفاقا با رهبرها حال می‌کنه و دلیل هم اورد برای من طبیعی‌تر نشست، یا مثلا رضا که علی‌رغم اینکه گفت حال نمی‌کنه، نشست حالت‌هاش رو بررسی کرد.

به شما هم پیشنهاد می‌دم نظرتون رو درباره‌ی این موضوع و واکنش‌هایی که بعد از حرف من ایجاد شد بگید. به نظرم روان‌شناسی و گناهکاریابی خوبی ازش درمی‌آد.



بریم سراغ چند نکته و البته پاسخ به دوستان عزیز.

محمدحسین
کلاهبردار و به تبع اون تکاور در بازی حضور دارند
سلام دوست عزیزم. چرا حضور تکاور رو تابع حضور کلاهبردار در نظر گرفتی و نه برعکس؟ :دی

رضا
آرش
چه‌طور تعامل خاص داخل چارچوبی، به‌جز حرف زدن، می‌شه با بقیه‌ی نقش‌ها داشت که با مفیست نمی‌شه؟ (اسمش بسیار سخته و طولانی اگر می‌شه همین مفیست رو از من بپذیرید. :دی)
مهم‌ترین فرقی که دارن اینه که به بقیه نقش‌ها می‌شه رای به اعدام داد و با رهبران نمی‌شه. حالا علاوه بر اون فاز شب هم هست که نقش‌های عادی با هم تعامل دارن اما رهبران خیر.

توی بی‌گناه ها هم تکاور و بیسیم‌چی هستن به نظرم.
چرا این دو نقش رو از بین بیگناهان اشاره کردی؟ اگه صرفا دلیلت اینه که نقش جدیدن، چرا افسر اطلاعات رو اشاره نکردی؟


عرفان
حالا به رای ها و روندشون دقت میکنم و اگه موندم تا اخر بازی و کار به اونجا کشید شیر یا خط میندازم .
تو که می‌خوای به روند و رای‌هاشون دقت کنی، چرا می‌خوای آخر بازی شیر یا خط بندازی؟ ینی به نظرت منطقیه که شانسی که ابتدا به ساکن با وجود محدودیت‌ هلن برای رای ندادن به بیگناه‌ها، و محدودیت مفیستو برای رای ندادن به گناهکارها، بالای ۵۰ درصده رو با شیر یا خط به ۵۰ درصد برسونی؟

امین کی‌پی
در مورد نقش رهبرها هم به نظرم فعلا کاریشون نداریم، بازی خودمون رو میکنیم اگه تونستیم مافیاها را بندازیم بیرون تهش میریم بین رهبرها شیر یا خط میکنیم یکیشون رو انتخاب میکنیم.
سوالی که از عرفان پرسیدم رو از شما هم دارم.

اشکان
خودم پست دادم چون در فاز صفر اهمیت نمیدم که کی بهم گفته چیکار کن/نکن
من بیگناهم.
اصلا حس خوبی از این حرف نگرفتم اشکان. پویا در پست اولش خطاب به گناهکار‌ها صحبت کرده و گفته چیکار کنن. اگه واقعاً خودت رو بیگناه می‌دونی، چرا باید خودت رو مخاطب پست پویا در نظر بگیری که بگی «اهمیت نمی‌دم که کی بهم گفته چیکار بکن نکن»؟ مگه به تو گفته اصلا که میگی «بهم گفته»؟ :دی

اینکه پویا هلن هست ۹۹٪
اینکه مافیا میبره ۷۰٪
اینکه مافیا میبره و به اشتباه پویا رو انتخاب میکنه ۵۰٪
منشاش پیشبینیه.
چون هلن و مفیست جقتشون میخوان مافیا ببره، پس شانس برد مافیا از حالت عادی بیشتره.
پویا کارش رو بلده.

موافقم. شانسی نداریم. در هر صورت مافیا می‌بره متاسفانه :دی

و اما رهبران عزیز.

پویا

آرش
نقش این دورتُ چقدر دوست داری؟ یه نکته‌ای در پستت بود که می‌شه باهاش اذیتت کرد حسابی. یه بدهی سر ادوار گذشته بهت دارم. می‌خوام خیلی اذیتت نکنم.
آرش هستم، یک گناه‌کار. پاینده باد مفیستوفلس. مرگ بر پلیس. شر بر نیکی پیروز است.
خیر، اون نقش فرعی که فکر می‌کنی نیستم. :دی فکر هم می‌کنم می‌دونم با چی می‌خوای اذیت کنی، و بله، اون حرف رو به خاطر این زدم که خیال مافیا رو راحت کنم :)) درسته؟ :دی

فری
آرش:

به نظرت اینکه تا آخر بازی بری و برنده باشی اما برای انتخاب رهبر سکه بندازی و یا طابع جمع باشی به جای تکیه بر قدرت دداکشن خودت، چقدر منطقی میتونه باشه، اگر منطقی نیست و احساسیه، یکم درباره این احساسات جریحه دار شده ات برامون صحبت کن اگر مایلی. چون برای من یکم یه جوریه که این قسمت از بازی رو (ما رهبرا) کلا برای خودت حذف کردی.

نظرت درباره نظر پویا درباره سبک بازیت چیه؟
نه اصلا منطقی نیست. جالبه که تنها کسی که به این موضوع اشاره کرد تو بودی :دی بله احساسات من جریحه‌دار شده قبلا به خاطر رهبرها در دور ۱۲ :دی و این می‌تونست دلیل خوبی باشه برای اینکه نخوام باهاشون بازی کنم. منتهی کسایی که چنین تجربه‌ای ندارن به نظرم دلیل کافی هم ندارن برای این کار و صرفا خواستن پشت‌سر من بازی کنن و رهبرها رو از سر وا کنن.

درباره‌ی نظر پویا درباره‌ی سبک بازیم، تقریبا می‌تونم بگم قبول ندارم چون در بیگناهی‌هام به هر دو سبک بازی کردم. یعنی به نظرم راه کشف این‌که بیگناهم یا نه، با توجه به عملکردم در ادواری که گناهکار بودم و ادواری که بیگناه بودم، اونی که پویا گفت نیست. خصوصاً چون اون خصوصیاتی که درباره‌ی گناهکاریم گفت رو توی ادوار اخیری که گناهکار بودم (دور ۱۱ و ۱۳ اگه اشتباه نکنم) نمی‌بینم، و برعکس توی دور ۸ که بیگناه بودم (حتما یادته اون دور رو :))) بیشتر چنین خصوصیاتی داشتم. به هر حال تحلیل سطحی‌ای هم بود از سبک بازی من در بیگناهی و گناهکاری.




در مورد رهبرها، فکر کنم دقیقا بدونم پویا داره چی‌کار می‌کنه و چه هلن باشه چه مفیستو (که فعلاً نمی‌گم حدسم کدومه) کار جالبی داره می‌کنه. نمی‌گم داره چی‌کار می‌کنه که کارش رو خراب نکنم احیاناً، ولی به همون اُرد و دستور دادن به گناهکارها برمی‌گرده. :دی

در مقابل فری کاملاً مشخصه که داره چی‌کار می‌کنه و تصمیم گرفته دقیقا نقطه‌ی مقابل پویا بازی کنه، حتی آواتار هلن گذاشته :دی. ولی اگه هلنه بهش توصیه می‌کنم که بیشتر دقت کنه و برنامه داشته باشه تا از پویا رودست نخوره.

فعلاً همین‌ها. من تا شب کار و مهمون دارم متاسفانه و اگر نرسیدم جوابتون رو بدم ببخشید. فردا دوباره در خدمت هستم.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Pouya
Thomas Shelby
نوشته‌ها
775
پسندها
622
امتیازها
835
مدال‌ها
47
امین کی‌پی
بگو دوست داشتم. خواستم ببینم واکنش‌ها چیه.

هرکی سوال ازش پرسیده می‌شه و حس می‌کنه نیاز به کمک داره، می‌تونه یکی از پست‌های مفیستوفلسُ لایک کنه یا یه واکنشی بده که من بفهمم. می‌آم می‌گم چی بگه.
حتی اگه بی‌گناهید هم این‌جا کمک‌تون می‌کنم. سخاوتمند هستم. فقط در این مورد.

گاد هم کار منُ نمی‌تونه خراب کنه. راحت باشید در بازی.

ویرایش گاد: برای گاد شاخ نشو بنده‌ی بلندپروازم.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
Thomas Shelby
نوشته‌ها
775
پسندها
622
امتیازها
835
مدال‌ها
47
آرشُ حتما شب بزنید. امشب نه البته. هرموقع که گفتم. فعلا در جهت درستی که ترسیم کردم داره حرکت می‌کنه.

اینام که می‌گم ۳ حالت داره دیگه. فقط یه بار توضیح می‌دم.

یا مافیاست. خود این دو حالت داره. یا به من اعلام نشده (چون کل تیم دیگه اعلام نمی‌شه:))) یا اعلام شده و مرض دارم گفتم.
که خب نمی‌زنینش.

یا فرعی هست. اگه مرد می‌فهمید چیه. نمرد جلاد هست.

یا بی‌گناه هست که قطعا نخواهد مرد.

گزینه دیگه ترسا هست. منتهی از پست اولش خیلی خوشم اومد فعلا دوست دارم در بازی باشه، ولو ضد اهداف من کار کنه. مهم نیس.

تا شب باز گزینه می‌دم.

یاکوزا و تروریست اینام فعلا حرکتی نزنه تا بگم.

نگران فرعی‌ها هم نباشید. من تقریبا هرچی لازمه فهمیدم با توجه به اطلاعاتی که دارم از اسامی و پست‌های داده شده خصوصا فاز صفر. رو نفر سوم مافیا شک دارم که اونم می‌فهمم تا ته فاز بعدی.

این جمله‌ام خیلی مهمه. تا ته بازی و خصوصا ته بازی یادتون باشه از الآن:

از پست‌های فاز صفر، واکنش‌ها به‌شون، بحث‌هایی که تا الآن شکل گرفته و احتمالا تا ته امروز شکل خواهد گرفت، بخش عمده‌ای از بازی و تقریبا تمام کدهایی که لازمه بهتون بدم در می‌آد.

ولی چون حس می‌کنم گیج هستید، باز تاکید خواهم کرد.

آها من براساس اطلاعاتی که دارم (اسامی) نقشه رو چیدم. و بازی بر خلاف شما یا هلن برام از صفر شروع نمی‌شه. بله.:دی

این ادغام‌ها خوب بود. آفرین.
 
آخرین ویرایش:
  • Smile
واکنش‌ها[ی پسندها]: Arsonist

FM

کارنیاموز مافیا
نوشته‌ها
735
پسندها
171
امتیازها
315
مدال‌ها
32
به عنوان رهبر فرزانه اتون چند تا یادآوری پدرانه/مادرانه بکنم:

1- کسی که زیاد سوال نپرسه رو بهش شک کنید، مثل اشکان.

2- افراد توی سایه رو قطعا بهشون شک کنید: محمدامین، عرفان، محمد حسین، خلفی. و این سوال رو نپرسید که اگر بیگناه بود و وقت نداشت چی؟

3- خلفی رو اگر خودش مسیرشو خودش انتخاب نکرد و دنباله روی بحثای بقیه شد کتک بزنید با سوالاتون.

4- ترسا همون که مفیستو گفت رو دربارش دقت کنید و کاری کنید که اون شرایط برای شکفتنش محیا بشه.

5- به رامتین فشار بیارید ببینیم عصبی میشه یا نه؟ :))


6- مفیستو میخواد ذهنیتی که میخواد شما داشته باشید رو القا کنه توی بازی، راه مقابله باهاش اینه که از عقل و منطق خودتون استفاده کنید، مثلا میگه ترسا اینجوریه شما تست کن ببین واقعا اینجوریه یا نه؟ برای اینکه بیشتر به ذهنیتش پی ببرید، اون رو شر خالص در نظر بگیرید، شر خالص وجود داره و کار خودشو میکنه کاری به گناهکار بودن یا بیگناه بودنتون نداره، همه رو میخواد فاسد کنه، همونطور که فاوست رو با تطمیع لذت همخوابگی با من تطمیمع کرد و روحشو بلعید. :))

آرش:

در مورد رهبرها، فکر کنم دقیقا بدونم پویا داره چی‌کار می‌کنه و چه هلن باشه چه مفیستو (که فعلاً نمی‌گم حدسم کدومه) کار جالبی داره می‌کنه. نمی‌گم داره چی‌کار می‌کنه که کارش رو خراب نکنم احیاناً، ولی به همون اُرد و دستور دادن به گناهکارها برمی‌گرده.

یه حدسی درباره نقش پویا زدی و فهمیدی داره چیکار میکنه اما نمیگی که کارش خراب نشه؟ یعنی با فرض بیکناهیت حدست هلن بودنشه دیگه، وگرنه چرا یک بیگناه باید نقشه های مفیستو رو نخواد خراب کنه؟ اینکه یک بیگناه در بحبوحه پست دادن و بدون کانتکست بیاد ذهنیتش رو سوئیچ کنه روی خنثی یکم سخته باورش. متوجه منظورم میشی؟
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Pouya
Thomas Shelby
نوشته‌ها
775
پسندها
622
امتیازها
835
مدال‌ها
47
امین (گاد)

الآن دیدم ویرایش کردی.

شاخ نمی‌شم. شاخ هستم. کسی که چیزی برای ازدست‌دادن نداره رو تهدید نکن عشق سابق‌ـم.

ضمنا بنده تو نیستم من. بنده‌هات بازیکنا و هلن هستن. چون منُ فروختی به اینا، ترکت کردم و دیگه هم برنمی‌گردم.

بلندپروازی هم نکردم؛ اندازه نقشم دارم بازی می‌کنم. و البته از گناه‌کاری‌های مَهدی هم گستاخ‌تر و وقیح‌تر هستم.
 
مافیایی
نوشته‌ها
186
پسندها
73
امتیازها
50
مدال‌ها
9
در مورد پویا یه چیزایی به ذهنم رسیده که تا وقتی 80 درصد مطمئن نشدم اینجا بازگو نمیکنم :دی تا بعدا ببینم چی پیش میاد

هادی
هادی یه جا گفتی که فلانی( اگه اشتباه نکنم امین کی پی رو گفتی) نمیتونه گناهکار باشه چون تو تیم مافیا آقا بالاسر داره و بهش میگن چیکار کنه و نکنه...این فرضیه رده به نظرم چون اتفاقا من هروقت مافیا بودم تو گروه میگفتیم کار خودتون رو بکنید و اصلا انگار نه انگار که تیم دارین، و تا جایی که امکان داشت سعی میکردیم تو بازی همدیگه هیچ دخالتی نکنیم که ضایع تره :دی پس این فرضیه ت خارج از اینکه امین کی پی بیگناهه یا گناهکاره رد میشه

رضا
یه بار گفتی من ایگنور کردم گفتم شوخی کرده :دی ولی وقتی دوباره این حرف رو تکرار میکنی من نمیتونم بذارمش پای شوخی، آره یه گور کندم آلردی ولی برا توئه فک کنم :دی
از دید تو به بازی نگاه میکنم...امین خلفی اول بازی 50 درصد بیگناهه 50 درصد نیست بای دیفالت...تو این تعداد کم وقتی یه بیگناه از بازی کم بشه میتونه بسیار برای بیگناها مضر باشه...چرا اصلا تو اینو در نظر نگرفتی؟ بدتر از اون میای میگی یا بگو شب بزننش...یعنی عملا داری میگی امین بیگناهم باشه بگو بزننش.
من برای این حالت فقط میتونم 3 حالت متصور شم :دی
1) بیگناه نیستی و برای اینکه صرفا یه حرفی زده باشی و بازی رو شروع کنی همینجوری یه چیزی پروندی. چرا میگم بیگناه نیستی؟ چون اگه بیگناه بودی میتونستی صبر کنی یا اینکه پست هارو بخونی بعد بیای اظهار نظر کنی...اینکه به صورت فیک بخوای وسط باشی بیگناهانه نیست

2) بیگناه نیستی و میدونی من گناهکار نیستم و از ناخوداگاه ذهنت پریده که میگی بگو شب بزننش :دی

3) بیگناه نیستی و اصلا برات اهمیت نداره بیگناه دیگه ای اعدام شه ( بالاتر گفتم مینیموم 50 درصد اول بازی باید شانس بیگناهی قائل باشی برای هر فردی بای دیفالت یا نه ؟ :دی )

فریَ
سوالی که از آرش پرسیدی من جوابش رو دارم تو جیبم ولی میخوام ببینم خود آرش چی میگه :دی
 

AKP

مافیایی
نوشته‌ها
129
پسندها
133
امتیازها
65
مدال‌ها
8
قبول کن که تناقض داشتی.
به هر حال گوشه ذهنم میمونه.

تناقضی هم باشه در حدی نبود که بخوای اینجوری مچ گیری کنی ولی بهرحال اوکی فعلا میزاریمش کنار تا ببینیم چی میشه.👍


حتما دقت کردید بعد از اینکه گفتم که با رهبرها حال نمی‌کنم و این دور کاری به رهبر‌ها ندارم و تهش شیر یا خط می‌ندازم، عده‌ی زیادی افتادن پشت سرم و همین رو گفتن. یه عده هم حتی گفتن شیر یا خط میندازن :)) اصلا حس خوبی به این عده ندارم خصوصا اون‌هایی که گفتن شیر یا خط می‌ندازن، چون این افراد برخلاف من پیشینه‌ای با رهبرها ندارن. دلیل من برای اون حرف‌ها، دور ۱۲ بود که تا آخر بازی رفتیم و مفیستوفلس سرمون کلاه گذاشت و باختیم. یعنی من دلیل خوبی برای این داشتم که از رهبرها خوشم نیاد و نخوام باهاشون بازی کنم، اما این افراد این رو نداشتن و درواقع جز من و سحر و محمدامین هیچ‌کس دلیل خوبی برای این حرف نداره.

حقیقتش اینه که این دور من اتفاقا خیلی هم با رهبرها کار دارم :دی دروغ نگفتم که با رهبرها حال نمی‌کردم و دور ۱۵ هم به پویا واقعا اون حرف‌ها رو زده بودم، منتهی این دور فرق داره. مشکل من با رهبرها این بود که می‌تونن ببازن و ببازونن. اما این دور همچین چیزی ممکن نیست، چون باختشون اعلام می‌شه (طبق بند توضیحات ۴ ذکر شده در نقش‌های هلن و مفیستوفلس). این یعنی اون اتفاقی که دور ۱۲ رخ داد و مفیستوفلس با اینکه باخته بود تونست خودش رو هلن جا بزنه، دیگه رخ نمی‌ده و ما می‌دونیم که مفیستوفلس به گناهکارها رای داده و باخته. بنابراین مشکل اساسی من با نقش رهبرها کاملاً حل شده و اتفاقا برام خیلی هم جذابن. پیشنهاد اینکه باختشون اعلام بشه هم خودم به امین دادم تا بازی برام جذاب بشه :دی

حرفی که زدم و گفتم کاری با رهبرها ندارم، صرفا و صرفا برای این بود که واکنش ببینم. خصوصاً ببینم چه افرادی پشت‌سر من راه می‌افتن و می‌گن آره ما هم با رهبرها حال نمی‌کنیم و شیر یا خط می‌ندازیم. و صدالبته انتظار نداشتم این همه آدم پشت‌سر من راه بیفتن. ولی خب واکنش‌های ارزشمندی دریافت شد :دی منفی‌ترین واکنش رو هم از عرفان و بعد از امین‌کی‌پی گرفتم که مثل من گفتن شیر یا خط می‌ندازن. حسی که دارم اینه که مافیا تو گروهشون گفته «آره بیاین ما هم همین‌جوری رهبرها رو نادیده بگیریم» خصوصا وقتی که چالش بزرگی به نام پویا توی رهبرها وجود داره و اون هم با این بازیش که می‌بینین. از اونور واکنش‌هایی شبیه به ترسا که گفت اتفاقا با رهبرها حال می‌کنه و دلیل هم اورد برای من طبیعی‌تر نشست، یا مثلا رضا که علی‌رغم اینکه گفت حال نمی‌کنه، نشست حالت‌هاش رو بررسی کرد.

یعنی الآن از نظر شما من و عرفان که تیم مافیا هستیم نشستیم باهم گفتیم بریم مثل ایشون بگیم با وجود رهبرها رو نادیده بگیریم بعد خود عرفان تو همون پستش اومده منو انداخته وسط که چرا گفتی "حتما" جلاد توی بازی هست که بعدش بقیه دوباره بیان به این حرف گیر بدن و در نهایت من بشم مورد اتهام ترین فرد بازی تا اینجای کار؟ :دی بهرحال ما به عنوان مافیا یا نباید سناریو داشته باشیم یا باید داشته باشیم. اگه سناریومون اینه که اینجوری خودمون رو بکنیم مورد بحث بقیه که بازی نکنیم سنگین تریم:دی

در مورد درک نکردن وجود رهبرها یا به قولی حال نکردن باهاشون هم نیازی به تجربه نیست، همینکه بشینی فکر کنی با هر نقشی چند روز بازی کنی تیمت رو برنده کنی بعد نتیجه تمام زحماتت برسه به انتخاب بین دو نفر باعث میشه من یکی باهاش ارتباط برقرار نکنم. تجربه نمیخواد که.

سوالی که از عرفان پرسیدم رو از شما هم دارم.

من گفتم کاری به رهبرها ندارم تمرکزم فعلا روی پیدا کردن مافیاهاست. الان سه صفحه حرف زده شده محور اصلی حرف ها اینه که پویا واقعا نقشش چیه که اینطوری بازی میکنه. شما اصلا از حرف های پویا متوجه شدی که رهبر تیم مافیاست یا رهبر بی‌گناهان هست. خوب بعدش چی؟ میخواین چیکارش کنین؟ مافیاتون کیه؟ الان دو روزه روی کسی جز من شک ندارین، منم که خودم میدونم مافیا نیستم. پس کلا تو دیواریم چون حتی یه مشکوک درست نداریم. حواستون به رهبرها باشه، ولی بگردین مافیا پیدا کنید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Pouya
مافیایی
نوشته‌ها
289
پسندها
123
امتیازها
90
مدال‌ها
13
سلام به همه.

پست دیروزم رو کامل کنم اول. گفتم بررسی می‌کنم ببینم چه نقش‌هایی دور دوازده داشتیم و از رو اون‌ها به نتیجه‌ای می‌شه واسه این دور رسید یا نه. حقیقتش خودم دقیق یادم نمیومد که یاکوزا یا تروریست مافیا داشتن یا نه. (از امین هم پرسیدم ولی آفلاینه گویا) رجوع کردم به اون جدولی که امین تو تحلیل‌ها گذاشته بود و طبق اون جدول مافیا شامل پدرخوانده، خیاط و بی‌نقش بود. واسه اینکه ببینم چقدر احتمال داره تو این بازی هم بی‌نقش داشته باشیم؛ نقش بی‌گناهان هم نگاهی کردم و بین بیگناهان هم بی‌نقش بود. این بازی هم امکانش هست همین طوری باشه ولی به نظر خودم احتمال خیلی پایینیه. از این جهت که ما اون دور نقش‌های جدید فعلی رو نداشتیم. فکر می‌کنم به جای بی‌نقش‌های دور دوازده، این دور از نقش‌های جدید استفاده شده باشه. من حقیقتا ته خاطرم بود که اون دور یکی از یاکوزا یا تروریست بوده تو بازی؛ می‌خواستم از اون به نتیجه برسم که الان احتمال حضورشون چقدره که بی‌نتیجه موند کارم. مثل اینکه اون دور فقط بحث و دعوا سرشون بوده، خودشون نبودن. :))

از دیروز دو صفحه تاپیک جلو اومده؛ اول پیش خودم داشتم تعریف می‌کردم که به به با اینکه تعدادمون کمه ولی بچه‌ها چه اشتیاق خوبی برای بازی دارن و... که اومدم دیدم نصفش واسه پویاعه. :))


اشکان
سلام.
تو معتقدی پویا هلنه، می‌خواد کاری کنه مافیا برنده بشن و بعد اون رو به عنوان مفیستوفلس انتخاب کنن و ببازن که پویا هم تنهایی ببره. خب الان که تو نقشه‌ی پویا رو لو دادی دیگه. :دی حالا پویا همچنان قراره همین پلن رو بازی کنه و بذاره با اینکه برنامه‌اش لو رفته مافیا برنده بشن؟

دو حالت وجود داره.
الف- پویایی که هلنه برنامه‌اش جواب نداده و حالا که لو رفته دیگه براش سخت می‌شه تنهایی بازی رو ببره. این طوری براش منطقی‌تر باید باشه که سعی کنه همراه بیگناهان ببره.
ب- پویا مفیستوفلسه. پس توقعی ازش نمیره. عوضش فری واقعا هلنه که تا الان قصدی برای تکی برنده شدن از خودش نشون نداده.
در نتیجه تو هر دو حالت جایی برای نگرانی وجود نداره. پریشونی و ناامیدی‌ای که تو پست‌هات احساس می‌شه دلیلش چیه؟ تازه این فقط بر اساس فرضیه‌ی خودته. اگه این نکته هم اضافه کنیم که پویا اگه هلنه نمی‌تونه مثل مفیستو رای بده و بالعکس، یعنی ادای اون یکی رهبر رو در آوردن تا یک جایی فقط جوابه. بالاخره لو میره و مشخص می‌شه. پس کلا نقشه‌ی " هلن باشم، مفیستو بازی کنم و مافیا ببره بعد اشتباهی منو انتخاب کنن" خیلی هم جواب نمیده.

هدف پویا اصلا ممکنه متشنج کردن جو بازی باشه. با بزرگ کردن و ابراز ترس ازش داری کمکش می‌کنی. تا اینجا با بازیت موافق نیستم و حس منفی به من داده.


رامتین
سلام بر گاد پیشین. خوبی؟
معتقدی امین کی‌‌پی توی حرفش تناقض داشته. چقدر به نظرت این تناقض می‌تونه از گناهکاری و چقدر ممکنه از بیگناهی سرچشمه گرفته باشه؟ درصد حدودی بگی کافیه.


هادی
سلام جناب هادی. احوال شما؟ همین که حرف از شیرینی زدیم رفتی دیگه خبری نشد ازت تا اینکه اینجا پیداتون کردیم بالاخره. :دی

زیر پست شما که فقط به به و چه چه باید کرد. اگه در قالب ویس ارائه کنید که چه بهتر. ولی جسارتا می‌شه این پاراگراف رو توضیح بدید؟ :دی

من واقعا دلیلی نمیبینم پویا ی ممفیست، بیاد کل افراد رو روز اول آنالیز کنه و در واقع راهنمایی کنه شهروندارو که کی به چه صورت می تونه گناهکار باشه و کی بی گناه :دی کلا هدفش هم زدن بازی هست با این پست و کارشو به نحو احسن استارت زده

تو دو جمله‌ی اول میگی پویا کار خوبی در حق بی‌گناهان کرده (دلیلی نداره مفیستو فلان کار رو کنه = اون کار به نفع بیگناهانه)، بعد بلافاصله نتیجه می‌گیری که هدف پویا هم زدن بازیه و بولدش هم می‌کنی. واضحه که هم زدن بازی به نفع بیگناهان نیست. پویا بالاخره هلنه؟ مفیستوفلسه؟ (در قلب من که فاوسته)
این رو توضیح بده لطفا.


فرامرز
سلام هلنِ خوبم.

بقیه دوستان هم درباره این پست پویا صحبت کنید ببینم فکر میکنید چه قدر درست گفته دربارتون؟
- ترسا همون که مفیستو گفت رو دربارش دقت کنید و کاری کنید که اون شرایط برای شکفتنش محیا بشه.

اشتباه می‌کنه. خودش هم احتمالا می‌دونه.

خلاصه بگم؛ تو دور یازده به عنوان گاد شاهده که چجوری سعی می‌کردم "برگردونم" رو امین و باعث شده بود چه طوماری بنویسم و پویا دعوام کرد سر اینکه محدودیت کلمات رو رعایت نکردم. پستم هم زد ویرایش کرد فکر کنم. این فقط یه نمونه‌اش. دور چهاردهم که همین آخرین دور مافیامون بود رو هم می‌تونید چک کنید که چقدر ضعف نشون دادم یا لرزیدم وسط سایت.

مهم نیست حالا که این حرفش درست هست یا نه. مهم اینه که چرا گفته شده و چه نتیجه‌ای می‌خواسته بگیره. انتظار میره که اگه من گناهکار هم باشم در اون موقعیت حواسم رو جمع کنم و سریع در موضع ضد حمله نرم. پس یعنی پویا تلاش کرده جلوی من رو از ضد حمله بگیره و دستم رو ببنده. اگر من گناهکار باشم با این کارش بهم ضرر زده. کاری که طبیعتا هلن باید انجام بده. پس تو مفیستویی؟ اگر هم می‌دونه من بیگناهم و این حرف رو زده که من رو به سمت همون موضع ضعف هل بده؛ تو چرا همراهیش می‌کنی؟

نکته: الان من "برگردوندم روت". حدس می‌زنم مطابق همون جمله‌ای که نقل قول کردم می‌خواستی زمینه رو برای شکفتنم مهیا کنی ببینی من جوابم چیه. جوابم همینه که مشاهده کردید. حرف پویا اگه برای کسی سنده به من می‌تونه بگه گناهکار ولی من از دور سیزده به بعد تصمیمم رو گرفتم که سبک بازی متزلزل و ترسیده‌ام رو کنار بذارم و خودت تو دور چهارده دیدی تلاشم رو برای سفت و بدون ضعف بازی کردن. حتی تو تحلیل گفتی زیادی تو جو رفتم و لحنم الکی خشک شده. در این مورد من می‌تونم خیلی توضیح بدم ولی این حرف‌ها بیشتر مناسب همون تاپیک تحلیله. با این حال اگه بین بازیکنان کسی کنجکاو باشه من می‌تونم کامل براش توضیح بدم.
 
رئیس جماهیر
نوشته‌ها
569
پسندها
271
امتیازها
155
مدال‌ها
11
در مورد آرش البته من رو جزو اونایی که دنباله روی کردن ازش نیاورد ولی منم پست قبلی یه ریز گفتم که با رهبرها حال نمیکنم. و باید بگم که این واقعا ربطی به تجربه داشتن و نداشتن نداره، وقتی که دو نقش کاملا محوری اضافه بشن که کل بازیو تحت تاثیر قرار میدن طبیعیه که یه عده خوششون بیاد یه عده خوششون نیاد. این که اینو ربط داده به مافیا بودن و بحث توی گروه واقعا ازش عجیب بود‌.

رامتین
سلام بر گاد پیشین. خوبی؟
معتقدی امین کی‌‌پی توی حرفش تناقض داشته. چقدر به نظرت این تناقض می‌تونه از گناهکاری و چقدر ممکنه از بیگناهی سرچشمه گرفته باشه؟ درصد حدودی بگی کافیه.

سلام بر گاد آینده
درصدی نمیشه گفت. یه احتمالی وجود داره که مشخصه و الان وقتش نیست مطرح بشه.

..........

همه پستا هم خوندم. نکات جالب و مفیدی مطرح شد که منتظرم یه کم بحثاش بیشتر جلو بره تا اگه لازم شد واردش بشم. فعلا به قول این دولت‌های اروپایی و امریکایی، تحولات رو به دقت دنبال میکنم.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Pouya
آرش
نوشته‌ها
850
پسندها
260
امتیازها
460
مدال‌ها
38
فری
یه حدسی درباره نقش پویا زدی و فهمیدی داره چیکار میکنه اما نمیگی که کارش خراب نشه؟ یعنی با فرض بیکناهیت حدست هلن بودنشه دیگه، وگرنه چرا یک بیگناه باید نقشه های مفیستو رو نخواد خراب کنه؟ اینکه یک بیگناه در بحبوحه پست دادن و بدون کانتکست بیاد ذهنیتش رو سوئیچ کنه روی خنثی یکم سخته باورش. متوجه منظورم میشی؟
حدسی که درباره‌ی پویا زدم، حدس درباره‌ی نقشه‌اش بود و نه نقشش. یعنی فارغ از نقشش، ممکنه بتونه از اون نقشه سود ببره. حالا نظرم درباره‌ی نقش پویا با توجه به اون نقشه، به یک سمت بیشتر متمایله، منتهی احتمال هلن بودنش چه ۲۰ باشه چه ۵۰ چه ۸۰، قطعا به خاطر حتی همون ۲۰ درصد نمی‌آم نقشه‌اش رو خراب کنم.

البته پویا بعدش گفت که نقشه‌اش خراب نمی‌شه. منتهی من چون می‌خوام نتیجه‌ی نقشه‌اش رو به صورت دست‌نخورده ببینم همچنان حدسم رو نمی‌گم :دی یه‌کم واضح‌تر بگم، فارغ از اینکه نقشه‌ی پویا اون چیزی هست که من فکر می‌کنم یا نیست، می‌خوام ببینم افراد از اون جنبه‌ی خاص چه واکنشی به پویا نشون می‌دن و چه رفتاری با پویا دارن.

دلیل اینکه این موضوع رو مطرح کردم کلا (که حدسی دارم درباره‌ی نقشه‌ی پویا و نمی‌خوام بگم) این بود که واکنش تو رو ببینم بیشتر. چون پویا که جز ریکشن سایت واکنش نمی‌ده :)) تو هم خوب بود نسبتا واکنشت و سوالی که پرسیدی، با این حال کمی حس کردم که توی ذهنت پویا رو هلن گرفتی که چنین برداشتی از حرف من داشتی.

امین خلفی
سوالی که از آرش پرسیدی من جوابش رو دارم تو جیبم ولی میخوام ببینم خود آرش چی میگه
جوابت چی بود عزیزم؟ می‌تونم جیبت رو ببینم؟ :))

امین کی‌پی
یعنی الآن از نظر شما من و عرفان که تیم مافیا هستیم نشستیم باهم گفتیم بریم مثل ایشون بگیم با وجود رهبرها رو نادیده بگیریم بعد خود عرفان تو همون پستش اومده منو انداخته وسط که چرا گفتی "حتما" جلاد توی بازی هست که بعدش بقیه دوباره بیان به این حرف گیر بدن و در نهایت من بشم مورد اتهام ترین فرد بازی تا اینجای کار؟ :دی بهرحال ما به عنوان مافیا یا نباید سناریو داشته باشیم یا باید داشته باشیم. اگه سناریومون اینه که اینجوری خودمون رو بکنیم مورد بحث بقیه که بازی نکنیم سنگین تریم:دی

در مورد درک نکردن وجود رهبرها یا به قولی حال نکردن باهاشون هم نیازی به تجربه نیست، همینکه بشینی فکر کنی با هر نقشی چند روز بازی کنی تیمت رو برنده کنی بعد نتیجه تمام زحماتت برسه به انتخاب بین دو نفر باعث میشه من یکی باهاش ارتباط برقرار نکنم. تجربه نمیخواد که.

من مگه جایی گفتم تو و عرفان حتما تیم هستین؟ من گفتم حس می‌کنم این حرف توی گروه مافیا زده شده، حالا اینکه یک نفرشون بهش عمل کرده باشن یا دو یا سه نفر، نمی‌دونم. اما هیچ‌جا حرفی از تیم بودن تو و عرفان نزدم، صرفا جفتتون برام مشکوک شدین که ممکنه درباره‌ی یکی‌تون اشتباه کنم مثلا.

ثانیا، حتی اگه تو و عرفان تیم باشین، گیری که عرفان درباره‌ی «حتما جلاد توی بازی هست» بهت داده چه ربطی به این موضوع داره؟ کاملاً ممکنه که دو نفر از یک تیم گناهکاری یک استراتژی رو درباره‌ی یک موضوع خاص پیش بگیرن (در اینجا رهبرها) اما توی تاپیک هم به هم گیر بدن و اتهام بزنن و این دو موضوع هیچ منافاتی با هم نداره. مورد هم زیاد داشتیم که یک هم‌تیمی به هم‌تیمیش توی همون پست اول گیر بده، بنابراین این لزوما دلیل نمی‌شه که تیم نباشین. حالا من نظری ندارم که تیم هستین یا نه ولی نمی‌تونی با چنین استدلالی بگی تیم نیستین :دی

در مورد رهبرها هم حرف من درباره‌ی «درک نکردن» یا «حال نکردن» با رهبرها نبود. نگفتم کسی حق نداره با رهبرها حال نکنه که :دی منتهی داشتن تجربه‌ی بد از رهبرها، می‌تونه باعث بشه که بخوای نادیده‌شون بگیری و توی بازی کلا کاری باهاشون نداشته باشی، اما صرفا حال نکردن یا درک نکردن دلیل نمی‌شه که بخوای چنین کاری کنی.

به بیان دیگه، توی ذهن من یک بیگناه پیش خودش نمی‌گه که «خب با رهبرها حال نمی‌کنم پس نادیده‌شون می‌گیرم ته بازی هم سکه می‌ندازم باختیم هم باختیم». و به همین دلیل من به کسایی که چنین حرفی زدن مشکوکم.

من گفتم کاری به رهبرها ندارم تمرکزم فعلا روی پیدا کردن مافیاهاست. الان سه صفحه حرف زده شده محور اصلی حرف ها اینه که پویا واقعا نقشش چیه که اینطوری بازی میکنه. شما اصلا از حرف های پویا متوجه شدی که رهبر تیم مافیاست یا رهبر بی‌گناهان هست. خوب بعدش چی؟ میخواین چیکارش کنین؟ مافیاتون کیه؟ الان دو روزه روی کسی جز من شک ندارین، منم که خودم میدونم مافیا نیستم. پس کلا تو دیواریم چون حتی یه مشکوک درست نداریم. حواستون به رهبرها باشه، ولی بگردین مافیا پیدا کنید.

فکر کنم جواب من رو اصلا ندادی. سوال من این بود که چرا می‌خوای آخر بازی سکه بندازی که هلن رو تشخیص بدی؟ حالا چه توی کل بازی رهبرها رو نادیده گرفته باشی و کاری باهاشون نداشته باشی و چه نه. این رو جواب بده لطفا.

بعدش هم من نمی‌فهمم که چرا اینقدر می‌گی «اومده من رو انداخته وسط» و «من مورد اتهام‌ترین فرد بازیم» و «روی کسی جز من شک ندارین» و اینا. حس مظلوم‌نمایی بهم داد، یا شاید هم پیش‌فرض ذهنی گناهکاری. تا الان یه سوال عرفان ازت پرسیده که رامتین پی‌اش رو گرفته و حتی بقیه به رامتین گیر دادن که چرا چنین گیری می‌دی، یک واکنش منفی هم من ازت گرفتم و سوال ازت پرسیدم که اونم عرفان برام ارجح بود. یعنی کسی نگفته که امین‌ کی‌پی مشکوک‌ترین گزینه‌مه و می‌خوام بهش رای بدم و این‌ها، که چنین موضعی گرفتی. حالا یا قصدت مظلوم‌نماییه، یا پس ذهنت می‌دونی که گناهکاری و گیرهایی که بهت دادن درستن و این باعث می‌شه خودت رو از چیزی که هست نزد بقیه مشکوک‌تر ببینی.


رامتین
در مورد آرش البته من رو جزو اونایی که دنباله روی کردن ازش نیاورد ولی منم پست قبلی یه ریز گفتم که با رهبرها حال نمیکنم. و باید بگم که این واقعا ربطی به تجربه داشتن و نداشتن نداره، وقتی که دو نقش کاملا محوری اضافه بشن که کل بازیو تحت تاثیر قرار میدن طبیعیه که یه عده خوششون بیاد یه عده خوششون نیاد. این که اینو ربط داده به مافیا بودن و بحث توی گروه واقعا ازش عجیب بود‌
تو گفتی با رهبرها حال نمی‌کنی یا مثلا امین خلفی هم همین رو گفت. اما عرفان و امین کی‌پی از این قضیه استفاده کردن که بگن با رهبرها کاری ندارن و مثل من سکه می‌ندازن و ... قطعا فرق هست بین این دو. چیزی که به مافیا بودن ربط دادم دومی بود نه اولی. نگفتم هر کی با رهبرها حال نکنه مافیاست که :دی منتهی یه بیگناه حتی اگه با رهبرها حال نکنه باز هم نادیده نمی‌گیردشون و از اون مهم‌تر قطعا آخر بازی شیر یا خط نمی‌ندازه :))
 
  • Thinking
واکنش‌ها[ی پسندها]: Pouya
Wooden
نوشته‌ها
255
پسندها
132
امتیازها
145
مدال‌ها
19
اشکان

اشکان درک دو مسئله توی بازیت برام سخته واقعاً. یکیش رو ترسا تقریباً توی پست آخرش اشاره کرده.

1. اعتقاد داری پویا هلنی هست که عمداً خودش رو مفیستوفلس جا زده. چرا اصلاً در صورت بیگناه بودن باید نقشه ی هلن (رهبر بیگناهان) رو بر ملا کنی؟

من نظرم اینکه رضا رو اعدام کنیم.
این سوال آخرش یعنی داره تلاش میکنه برای نفهمیدن.

2. قبل از تو رضا دو بار در مورد اعدام خلفی حرف زده که با توجه به لحن جملات و ایموجی هاش برداشت من شوخی بود. از این دو جمله تو ولی حس جدی بودن گرفتم و برام عجیب بود. اگر که شوخی بود که بیا بگو واضحاً، و اگر نه بیا دلیلت رو بگو ببینم چطوری اینقدر سریع برای اعدام به نتیجه رسیدی.


هادی

نفری هم که حسی بهش مثبت نیستم تو این بازی محمد حسین عزیز هستش :دی لطفا بیا بهم بگو حس م اشتباهه :دی به هر حال محمدحسین شهروندُ خوب یادمه ، بازی شهروندی تو نکنی مجبورم رگ بزارم روت به یاد قدیما :))

چطوری هادی؟ یادش بخیر بازی قبلی وقتی فهمیدم تو و عماد بیگناه نبودید واقعاً دلم شکست یه مدت بازی نکردم :33:
مشکلی با حس ات ندارم و بنظرم اول بازی بخاطر اینکه اطلاعات کمی وارد بازی شده طبیعیه. هر چی بازی بیشتر پیش بره بیگناه ها مشخص تر میشن و مطمئنم اگر بیگناه باشی با دیدن ادامه بازیم خیالت بابت من راحت میشه.


آرش

سلام دوست عزیزم. چرا حضور تکاور رو تابع حضور کلاهبردار در نظر گرفتی و نه برعکس؟ :دی

مشخصه آرش. بخاطر اینکه در اون لحظه داشتم احتمال حضور نقش های مافیا رو بررسی میکردم. برعکسش هم ضمناً بنظر من صادقه و فرقی نمیکنه. خیلی حس خوبی از سوالت نگرفتم :دی
در مورد واکنش مشابه برخی به پستت در مورد عدم علاقمندی به رهبرها هم من نه مشکلی در ابراز عدم علاقمندی تو دیدم، و نه در واکنش مشابه دیگران. بنظرم کاملاً طبیعی بود. اول بازی هم هست تقریباً و قضاوت روی این تیپ مسائل زوده.




و اما یک نظر کوچولو هم دارم در مورد پست 28 پویا (قسمتی که در مورد افراد بازی تک تک نظرش رو گفته):

با اشکان و امین کی پی بازی نکردم پس نظری ندارم. در مورد بیگناهی رامتین و هادی درست گفته ولی گناهکاری این دو نفر رو من ندیدم که بتونم قضاوت کنم. در مورد آرش بنظرم استثناء هم وجود داره چون دوری که مزدور بود به چند نفر گیر داد ولی گناهکار بود. به غیر از این موارد، خیلی از چیزهایی که پویا در مورد افراد و بازی گناهکاری و بیگناهیشون نوشته حقیقت داره. اگر بیگناه هستید و اون پست رو خوندید که نیازی نیست بترسید، کافیه بازی خودتون رو بکنید و ته بازی دوباره جمله ای که پویا در موردتون گفته رو بخونید که بفهمید از رگ گردن به شما نزدیک تره. اگر گناهکار هستید براتون متاسفم چون دلیلی نداره بگم چیکار کنید. فقط موسیقی تیتراژ بازی رو گوش کنید که هم لذت ببرید هم گاد کمی راهنماییتون کرده :دی


پ.ن: دوستان من قرار نبود به بازی این دور برسم، و حالا که رسیدم هم پیش بینی میکردم دو روز اول کمی گرفتار باشم، بنابراین اگر فعالیت ام از نظرتون کم بوده و آزرده خاطر شدید عذر میخوام.
 
Thomas Shelby
نوشته‌ها
775
پسندها
622
امتیازها
835
مدال‌ها
47
برای گناه‌کار متاسفی؟ برا خودت متاسف باش.:))
منتظر اولین سوتیت هستم بفرستمت بالای دار. پس حواست باشه اگه گناه‌کاری.=))

موسیقی هم گفتم اشتباهه. درستشُ ته بازی می‌دم به امین بذاره براتون. وسط بازی هم یکی مشابه اونی که درسته پیشنهاد می‌دم گوش بدید.

رای امروزم برای دوست خوب‌وخوش‌تیپ‌ـم خواهد بود. به جهنم اگه گناه‌کاری. بری بیرون بهتره با این بازی.
 
آخرین ویرایش:
رئیس جماهیر
نوشته‌ها
569
پسندها
271
امتیازها
155
مدال‌ها
11
منتهی یه بیگناه حتی اگه با رهبرها حال نکنه باز هم نادیده نمی‌گیردشون و از اون مهم‌تر قطعا آخر بازی شیر یا خط نمی‌ندازه :))

آرش یه سوالی دارم. این که این کار (شیر یا خط انداختن) اشتباهه که شکی نیست. ولی ربطش به بیگناه و گناهکار چیه؟ یعنی مافیا شیر یا خط میندازه؟ یا میاد میگه شیر یا خط میندازم؟

اگر بیگناه هستید و اون پست رو خوندید که نیازی نیست بترسید، کافیه بازی خودتون رو بکنید و ته بازی دوباره جمله ای که پویا در موردتون گفته رو بخونید که بفهمید از رگ گردن به شما نزدیک تره. اگر گناهکار هستید براتون متاسفم چون دلیلی نداره بگم چیکار کنید. فقط موسیقی تیتراژ بازی رو گوش کنید که هم لذت ببرید هم گاد کمی راهنماییتون کرده :دی

فکر نمیکنی چه گناهکار چه بیگناه قاعدتا اون پست رو خوندن و سعی میکنن اونطوری که پویا گفت در اون صورت گناهکارن، بازی نکنن؟
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Pouya
آرش
نوشته‌ها
850
پسندها
260
امتیازها
460
مدال‌ها
38
در مورد واکنش مشابه برخی به پستت در مورد عدم علاقمندی به رهبرها هم من نه مشکلی در ابراز عدم علاقمندی تو دیدم، و نه در واکنش مشابه دیگران. بنظرم کاملاً طبیعی بود. اول بازی هم هست تقریباً و قضاوت روی این تیپ مسائل زوده.
نمیدونم تو و امین‌کی‌پی و رامتین عمدا حرف من رو نمی‌فهمین یا چی. مشکل من با این نیست که چرا بقیه مثل من گفتن از رهبرا خوششون نمیاد. مشکل من با اینه که کسی بیاد بگه با رهبر‌ها کار ندارم و شیر یا خط میندازم، و دلیلش این باشه که از رهبرا خوشش نمیاد.

آرش یه سوالی دارم. این که این کار (شیر یا خط انداختن) اشتباهه که شکی نیست. ولی ربطش به بیگناه و گناهکار چیه؟ یعنی مافیا شیر یا خط میندازه؟ یا میاد میگه شیر یا خط میندازم؟

مافیا هم شیر و خط نمی‌ندازه قطعا. منتهی ممکنه بیاد بگه شیر و خط میندازم و این کار ممکنه دلیل‌های مختلفی داشته باشه، مثلا بگه با رهبرا کاری ندارم و بخواد اهمیت رهبر‌ها رو کم کنه و تلقین کنه که بهشون توجه نکنیم، یا مثلا بخواد به بازی تلقین کنه که راهی برای فهمیدن هلن و مفیستو وجود نداره و باید شیر یا خط بندازیم.

علاوه بر اینا، وقتی چالش به نام پویا توی رهبرها وجود داره که اینطوری بازی شروع کرده و ممکنه هم هلن باشه و معلوم نیست نقشه‌اش چیه، به نفع مافیاست که بیاد بگه رهبر‌ها رو نادیده می‌گیرم دیگه. تا مجبور نباشه با این چالش روبه‌رو شه.
 
آخرین ویرایش:
  • Smile
واکنش‌ها[ی پسندها]: Pouya

AKP

مافیایی
نوشته‌ها
129
پسندها
133
امتیازها
65
مدال‌ها
8
به بیان دیگه، توی ذهن من یک بیگناه پیش خودش نمی‌گه که «خب با رهبرها حال نمی‌کنم پس نادیده‌شون می‌گیرم ته بازی هم سکه می‌ندازم باختیم هم باختیم». و به همین دلیل من به کسایی که چنین حرفی زدن مشکوکم.

من گفتم حالا اگه باختیم هم باختیم؟ :دی گفتم فعلا کاریشون ندارم، روشون وقت نمیزارم، فقط نگاهشون میکنم ببینم چیکار میکنن. اخر بازی اگه تونستیم مافیاها رو بندازیم بیرون بین اون دوتا یکی رو انتخاب میکنیم. دلایلش روهم گفتم پست قبلی.اینکه الان من بفهمم پویا رهبر کدوم سمت بازی هست به درد من نمیخوره، اول باید مافیاهاشون پیدا شن. حالا میتونی مشکوک باشی ولی دیگه بیشتر از این نمیتونم توضیح بدم منظورم چی بوده موقع اینکه اون حرف رو زدم. :دی

بعدش هم من نمی‌فهمم که چرا اینقدر می‌گی «اومده من رو انداخته وسط» و «من مورد اتهام‌ترین فرد بازیم» و «روی کسی جز من شک ندارین» و اینا. حس مظلوم‌نمایی بهم داد، یا شاید هم پیش‌فرض ذهنی گناهکاری. تا الان یه سوال عرفان ازت پرسیده که رامتین پی‌اش رو گرفته و حتی بقیه به رامتین گیر دادن که چرا چنین گیری می‌دی، یک واکنش منفی هم من ازت گرفتم و سوال ازت پرسیدم که اونم عرفان برام ارجح بود. یعنی کسی نگفته که امین‌ کی‌پی مشکوک‌ترین گزینه‌مه و می‌خوام بهش رای بدم و این‌ها، که چنین موضعی گرفتی. حالا یا قصدت مظلوم‌نماییه، یا پس ذهنت می‌دونی که گناهکاری و گیرهایی که بهت دادن درستن و این باعث می‌شه خودت رو از چیزی که هست نزد بقیه مشکوک‌تر ببینی.

من جایی مظلوم نمایی که نکردم از اولش هم تو شکم کسایی بودن که اومدن بهم گفتن مشکوک. نگفتم هم همه بازیکنا دارن به من میگن مشکوک، گفتم بازی درحال حاضر جز من مشکوک دیگه ای نداره. حالا 2 3 نفر به من میگن مشکوک، جز من کس دیگه ای نیست که همین دو سه نفر بهش بگن مشکوک. پس بازی جز من بی گناه مشکوک دیگه ای نداره. منم خودم میدونم مافیا نیستم دارم به شما اگر بیگناهید میگم دارید اشتباه میزنید.

فکر کنم جواب من رو اصلا ندادی. سوال من این بود که چرا می‌خوای آخر بازی سکه بندازی که هلن رو تشخیص بدی؟ حالا چه توی کل بازی رهبرها رو نادیده گرفته باشی و کاری باهاشون نداشته باشی و چه نه. این رو جواب بده لطفا.

اینم نمیدونم چطور جواب بدم که توی صحبت های قبلیم نباشه. یکم اگر جای لغت به مفهوم حرف دقت کنید مشخصه.:دی
 
کارآموز مافیا
نوشته‌ها
97
پسندها
132
امتیازها
20
مدال‌ها
4
چقدر Lotus خوب بازی کرد و چقدر Atomic ant بد!

اسم‌ Lotus ترسا هست درسته؟
اسم atomic ant چیه؟

خب نقشه هلن رو لو دادم که مجبور شه به بی‌گناه ها کمک کنه دیگه. دقیقا هم بعد از پستم روند بازی پویا تغییر کرد و به سمت ما اومد.

اشکان

اصلا حس خوبی از این حرف نگرفتم اشکان. پویا در پست اولش خطاب به گناهکار‌ها صحبت کرده و گفته چیکار کنن. اگه واقعاً خودت رو بیگناه می‌دونی، چرا باید خودت رو مخاطب پست پویا در نظر بگیری که بگی «اهمیت نمی‌دم که کی بهم گفته چیکار بکن نکن»؟ مگه به تو گفته اصلا که میگی «بهم گفته»؟ :دی

موافقم. شانسی نداریم. در هر صورت مافیا می‌بره متاسفانه :دی
انتظار داشتم اینو پویا بگه، ولی تو گفتی. فقط ذهن جستوجو گر واسش همچین سوالی پیش میاد.
پویا از من در مورد خودم سوال نپرسید، در مورد آقای ایکس پرسید که جوابش رو دادم. در مورد خودم یک حقیقت کلی رو بدون اینکه ازم سوال شه گفتم.

Atomic ant گناهکاره
 
Wooden
نوشته‌ها
255
پسندها
132
امتیازها
145
مدال‌ها
19
رامتین

فکر نمیکنی چه گناهکار چه بیگناه قاعدتا اون پست رو خوندن و سعی میکنن اونطوری که پویا گفت در اون صورت گناهکارن، بازی نکنن؟

قطعاً همینطوره. منتهی به تدریج فیک بودن این مسئله مشخص میشه. من دور یازده مافیا بودم و خیلی تلاش کردم شبیه دور ده بیگناهی خودم بازی کنم ولی مشخص بود فیکه. حالا شاید من در حد احمد پورمخبر باشم، ولی مطمئنم تو این بازی دنیل دی لوئیس نداریم. فقط پویا دی لوئیسه که این بازی مافیا نیست :دی


آرش

نمیدونم تو و امین‌کی‌پی و رامتین عمدا حرف من رو نمی‌فهمین یا چی. مشکل من با این نیست که چرا بقیه مثل من گفتن از رهبرا خوششون نمیاد. مشکل من با اینه که کسی بیاد بگه با رهبر‌ها کار ندارم و شیر یا خط میندازم، و دلیلش این باشه که از رهبرا خوشش نمیاد.

آرش متوجه شدم حرفت رو، ولی من بر اساس این لزوماً نمیتونم به نتیجه خاصی برسم. شاید واقعاً از اون لحظه ای که باید رهبرها رو انتخاب کنند خوششون نمیاد و اینکه ماهیتاً فقط یک انتخاب میتونه سرنوشت بازی رو مشخص میکنه براشون خوشایند نیست در حدی که ترجیح میدن تقدیر رو به شانس بسپارند اگر خیلی گیج بشن.


اشکان

خب نقشه هلن رو لو دادم که مجبور شه به بی‌گناه ها کمک کنه دیگه. دقیقا هم بعد از پستم روند بازی پویا تغییر کرد و به سمت ما اومد.

آهان. یعنی "هلن"، اونم "پویای هلن" به زعم شما، منتظر بود که شما یا من براش برنامه بدیم دیگه؟ :دی
اتهامت به من اشکالی نداره، ولی لطف میکنی سوالم در مورد رضا رو جواب بدی. جالب انگیز شد.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Pouya
رئیس جماهیر
نوشته‌ها
569
پسندها
271
امتیازها
155
مدال‌ها
11
چقدر Lotus خوب بازی کرد و چقدر Atomic ant بد!

اسم‌ Lotus ترسا هست درسته؟
اسم atomic ant چیه؟

خب نقشه هلن رو لو دادم که مجبور شه به بی‌گناه ها کمک کنه دیگه. دقیقا هم بعد از پستم روند بازی پویا تغییر کرد و به سمت ما اومد.


انتظار داشتم اینو پویا بگه، ولی تو گفتی. فقط ذهن جستوجو گر واسش همچین سوالی پیش میاد.
پویا از من در مورد خودم سوال نپرسید، در مورد آقای ایکس پرسید که جوابش رو دادم. در مورد خودم یک حقیقت کلی رو بدون اینکه ازم سوال شه گفتم.

Atomic ant گناهکاره

بعد این بحثایی که در موردت شد اومدی اینا رو میگی؟ 😐
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Pouya
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
اتصال به گوگل

کاربران آنلاین

هیچ کاربری آنلاین نیست.

یافتن کاربر

اتصال به گوگل

کاربران آنلاین

هیچ کاربری آنلاین نیست.

یافتن کاربر

بالا پایین