برای دیدن محتوای انجمن باید ورود کنید. اگر حساب کاربری ندارید اکنون ثبت‌نام کنید.

تحلیل تحلیل مافیا سرعتی

God

Administrator
گاد
نوشته‌ها
1,307
پسندها
899
امتیازها
0
درود. در این تاپیک، نظرات و تحلیل خودتون از ادوار سرعتی را بنویسید.
 
آرش
نوشته‌ها
850
پسندها
260
امتیازها
460
مدال‌ها
38
خب اول از همه بگم که با حرکت امیر خیلی حال کردم من :دی چیزی که حرکتش رو متمایز می‌کرد این بود که برخلاف سابق اصراری روی ادامه دادنش به هر طریقی نداشت و به نظرم خیلی خوش موقع و توی دفاعیه تغییر لحن داد و دفاعیه‌اش عالی بود به نظرم :دی

امیر اگه کشته نمی‌شد قاعدتا باید سفید بازی می‌شد و مافیا کار درستی کرد که زدش، منتهی نمیدونم بازی چقدر ظرفیت این رو داشت که امیر رو سفید در نظر بگیره. یعنی با توجه به ریکشن‌هایی که همون فاز گرفت حدس می‌زنم اگه تو بازی می‌موند اونقدر سفید نمی‌شد :))

کلا به نظرم یکی از ویژگی‌ها و ظرفیت‌های مافیای سرعتی همین ایده‌ زدن‌هاشه و می‌شه خیلی تجربه‌گرا:دی‌تر بازی کرد؛ صرفا باید پذیرشش بین اکثریت بازیکن‌ها به وجود بیاد و اینجوری نباشه که هر ایده‌ی نسبتاً غیرمتعارفی با قضاوت سطحی و یک‌طرفه روبه‌رو بشه؛ چون اینجوری سطح بازیمون پیشرفت نمی‌کنه به نظرم :دی

از همین تجربه‌گرایی می‌شه به وقاحت هوشمندانه و بی‌حدوحصر هادی هم اشاره کرد که اون اتفاقا کاملا نشست توی بازی و جواب داد براش. دلیل اینکه برخلاف حرکت امیر، کار ها‌دی براش جواب داد، به نظرم میتونه این باشه که کار هادی در قالب «ایده» یا «حرکت» ارائه نشد و کاملا در کانتکست بازیش حل شده بود. حالا درسته امیر ادعای ایده‌زدن یا حرکت‌درآوردن نداشت، ولی کارش به‌قدری برای فضای بازی نامتعارف بود که برجسته شد و در پی‌اش همون عدم پذیرشه رخ داد.

در کل دو نکته از دیشب می‌شه درآورد، یک اینکه پذیرش ایده و حرکت جدید و نامتعارف خصوصا توی مافیای سرعتی مهم و مفیده. دو اینکه برای انجام حرکت نامتعارف می‌شه مثل هادی جوری گستاخانه :دی و کژوال انجامش داد که به راحتی توی متن بازی بشینه و جزوی از واقعیت بازی بشه.

چقدر تز دادم :)) خلاصه‌اش اینه که بازم بازی کنیم :دی
 
Underwood
نوشته‌ها
496
پسندها
424
امتیازها
565
مدال‌ها
38
سلام و درود :دی

عارضم به خدمتتون که خیلی مسدع نمیشم :دی مهمترین وِیژگی مافیای سرعتی اینه که مثل مافیای کلاسیکمون قرار نیست یه هفته وقت و انرژیمون رو صرفش کنیم. در نتیجه نتیجه اش به اون اندازه، مهم، تاثیر گذار و "حیثیتی" نیست. به همین خاطر میشه از یه جهاتی بیشتر ازش یاد گرفت، چون امکان پیاده سازی ایده ها و بررسی های میدانی که در مافیای کلاسیک ازش وحشت داشتیم و اجتناب می کردیم رو داره. خیلی هم عذاب وجدان نداری فلان کارو بکنم، وقت و انرژی فلان افراد به فنا میره :)) ی خلاصه که این توضیح رو بدم که بازی دیروز یکی از چند تا ایده ای که دارم رو اجرا کردم، نتایج جالبی هم داشت :دی از اینا بازم دارم، اجرا می کنم به صورت رندوم :دی در نتیجه از این چیزا برداشت لج کردن و اینا نکنید، اینا جزو ایده هاست برای ری اکشن گیری و تحقیقات میدانی :دی پیشاپیش هم اگر بازی کسی خراب میشه، مخصوصا وقتی مافیا میشم، عذرخواهم :دی شمام مثل من جدی نگیرید این بازیا های سرعتی رو، لذت ببرین :دی

من یه چند تا نکته تو بازی دیدم تو این پلنی که برای این بازی چیده بودم، گفتم با شما هم در میون بزارم.


1- تو این بازی ادعا شد که "من مافیا هستم"، خیابانی وار بخوام بگم، یا این ادعا درسته یا غلطه. افراد دیگه بازی اونم وقتی کارآگاه در بازی وجود نداره، راهی برای صحت سنجی این که ندارن، دارن ؟در نتیجه باید به فکت های بعدی، تشخیص خودشون و در نهایت حس نهاییشون رجوع کنند.

خب توی چیزی که امکان صحت سنجی نداره، فارغ از حس اولیتون، درگیر شدن و درگیر موندن با این ادعا، در هر صورت بده، یعنی اگر طرف مافیا باشه، حتما قصدش ایجاد هرج و مرج بوده، و چیده که یارش با یه رفتار خنثی (که تعریف خنثی به هر بازی متفاوته) خودشو پنهان کنه، و بازی رو ببره رو کسائی که عطش کشف حقیقت/ تاثیرگذاری / دیده شدنشون باعث میشه شور حسینی از خودشون نشون بدن :دی و شما با واکنش زیاد نشون دادن، حتما دارید بهش کمک می کنید تو ایجاد این کی آس.

اما اگر طرف بیگناه باشه، یعنی فرد پلنی -خوب و موثر، یا بد و بی تاثیر- داره برای پیدا کردن روابط یا گرفتن واکنش یا پیدا کردن الگوریتم. خب شما در سوال و جواب با این آدم دنبال چی می گردین، یعنی وقتی میگید "فلانی توضیح بده تا قانع شیم" (فری در این بازی) یا " فکر می کردم یه ایده باحالی داره اما گویا اینطوری نیست " (محمدامین، تو فاز 1 ! این بازی :دی) دقیقا دنبال اینید که فرد مدعی چی بهتون بده ؟ :دی بگه آره مثلا می خواستم به این روش مافیا گیر بندازم ؟ :)) خب اینطوری که مافیا به اون روش دیگه گیر نمیوفته :دی اون بیگناه مدعی که به این سوالات توضیح میده به نظرتون چیه ؟ درازگوش ؟ :دی در واقع تقریبا در بازی رخ داده شده واکنش فری و محمدامین مشابه رفتار آرش در دور جوکر من بود، با این فرق که اونجا آرش تو بحث با من میتونست خودشو سفید کنه و لازم نبود به من رای اعدام سریع بده، چون تو مافیای کلاسیک فرصت بحث زیاده، اما اینجا فری و محمدامین باید رای میدادن و نمی تونستن سفید شن، پس از غلبه بر من :دی

در نتیجه گیری کلی و بجز استثنائات بنا به رجوع به این حستون مدعی اگر احتمال بالا گناهکار باشه، الگوریتم زمان اعدامش اینه:
1- تعادل تعدادی با موندنش در بازی بهم می خوره ؟ بله، باید اعدام شه / خیر: 2- تونستم از روابط و دیالوگ هاش سر نخی پیدا کنم ؟ بله، باید اعدام شه / خیر، موندنش در بازی تا پیدا کردن سر نخ یا آستانه بهم خوردن تعادل تعدادی

و اگر مبهم باشه یا بیگناه باشه از حستون، باید فرصت بدید بازیش شکل خودشو پیدا کنه و به کشف نخ ها از دیالوگ ها و واکنش های گفته شده رخ بده. به هر حال با اون نوع دیالوگ ها حقیقت مفید و مثبتی خارج نمیشه.


2- بیگناه تو بازی که کارآگاه نبوده که قطعی کسی رو سیاه یا سفید کنه، وقتی کسی در مورد زدن یا نزدن حرفه ای چه در مورد خودش چه در مورد دیگری اظهار نظر می کنه، به هیچ عنوان نمی تونه با زدن حرفه ای اعلام موافقت کنه چون به قیمت جون حرفه ای تموم میشه اشتباهش، هرچقدرم بگیر تقصیر مدعیه :دی وقتی کسی اینکارو می کنه یعنی یا گناهکاره، یا بیگناه فلج مغزی :دی که بیرون دادن بیگناه فلج مغزی از گناهکار واجب تره، در نتیجه وقتی هادی و مهسا میان به اون نظرخواهی من در مورد اینکه حرفه ای منو نزنه، لایک زدن حرفه ای میدن و بعدش رو میارن به مسخره بازی و توجیه لایکشون، در کمترین حالت فلج مغزین :دی اینکه کسی کلا سوال هم ازشون نمی کنه که تو با چه جراتی نظر دادی حرفه ای فلانی رو بزنه، یعنی بازی ایراد بزرگ داشته.

3- امین کی پی، تو بازی گفت، فلانی (یعنی من) رو حتی اگر ادعاش غلطه و بیگناهه بدیم بیرون، تا بازی نرمال شه، درست یا غلط بودن اینو کاری ندارم، چون نظرشه، به شخصیت بازیشم می خوره :دی یعنی تو تم بازیتو این انتخاب کردی، کاری ندارم این چی می خواد بگه، نظم مد نظر من از بازی رو بهم ریخته و من بودنش رو سم میدونم. بر اساس این رای اول میدی، ولی رای دوم نمیدی. این یعنی تم بازی خودتو رعایت نکردی و محتمل ترین انگیزه ای که به ذهن بازی میرسونه اینه: میدونستی امیر بیگناهه از خونش ترسیدی و رای ندادی.

4- محمدامین، از نظرت منتظر بودی امیر ایده ای زده باشه، نزده ( تشخیص تو یه فاز سرعتی؟ ) مشکوکه، امیر پست میده استدلال می کنه که "با اعدام من با این جو بازی چیزی مشخص نمیشه و گردن کسی نمیوفته این اعدام پس اعدام من در هر صورت غلطه"، تو اینو می بینی و تصمیم میگیری بعد این پستش رای یک بدی، یعنی از نظرت شکت قویه و اینم دست و پا زدنشه. امیر همونطور که وعده داده بوده در پست قبلش دفاع نمی کنه، تو رای دو نمیدی، و استدلالت اینه لج کرد دفاع نکرد، خواستم فرصت بدم. خب اینطوری تو طبیعتا مثل کی پی میشی اونی که میدونه امیر بیگناهه و از خونش ترسیده :دی که این شامل حال ممدوسین هم با دز بسیار کمتری میشه و اتفاقا هادی و مهسا ! و فری رو ناآگاه و سفید می کنه این موضوع :دی چون اعدام امیر به رای شما نیاز داشته و رای ندادین :دی در حالی که اونا دادن و از خون بیگناه هم نترسیدن.

5- نکته بعدی رو اسمش رو میزارم شرف گردن گیری، در مافیای سرعتی و حضوری، برعکس مافیای استدلالی، به شدت چیز سنگینیه، ما چون مافیای استدلالی بازی کردیم، اینو جدی نمیگیریم، گرچه تو بازی های شبکه خانگی و اینا هم دیدم بعضا جدی نمیگیرن، که این خیلی بده و غلطه. تو وقتی گردن میگیری، یعنی داری نسخه یه نفر رو با یه خط میپیچی که ساید بازی در بیاد ( که البته اونجایی که هادی گرفت سایدی هم در نمیومد :)) )، پس وقتی گردن میگیری یعنی یا شهری و مطمئنی به هر طریقی یا مافیایی و تشخیص دادی یکی رو از بازی بیرون کنی به قیمت بیرون رفتن خودت و شرافتا داری اعتماد بازی رو برای تعیین تکلیف دیگری می خری.

در نتیجه وقتی یکی گردن گرفت. اگر صبح روز بعد طرفی که گردن گرفته شده مثبت در اومد، اصولا نباید کار دیگه ای جز بیرون کردن گردن گیر تو بازی باشه :دی می خواد طرف بیگناه باشه یا گناهکار، چون بیگناهی که به غلط گردن میگیره، می تونه شهر رو عروس کنه :دی

تو این بازی، هادی گردن گرفت، روز بعد خط روش نیوفتاد، تازه بیشرف اومد گوش ممدامین و دو نفر دیگه هم پیچوند که البته اونا حقشون بود نوش جونشون :دی


یه چند تا چیز ریز دیگه هم بود و البته من بازیم از بعد از اعدام محمدامین نخوندم و رفتم خوابیدم :دی پستمم طولانی شده، چون مطمئنم تکرار میشه، تو بازی های دیگه میگم :دی

شب بخیر :دی
 

FM

کارنیاموز مافیا
نوشته‌ها
735
پسندها
171
امتیازها
315
مدال‌ها
32
سلام.

تجربه خوبی بود برای من. ولی خوب هنوز باید بازی کنم این مدلی که دستم بیاد ریتمِ سرعتی. من بخاطر سرعتی بودن، روش مستقیم و انتخاب کردم برای بازی و هنوزم معتقدم بهش. یعنی سعی کردم شک زیاد و کم کنم و چون وقتی هم برای بررسی و زیاد فکر کردن نبود روی همون برداشت های اولیه اقدام میکردم. دست دست کردن و شک کردن توی این بازی با توجه به ماهیت بازی مافیای متنی به سختی قابل اجتنابه، و خیلی هم ضررش بیشتر از نفعشه.

در حالت ایده آل، قراره این مدل بازی کردن، دقت تصمیم در لحظه ام رو تقویت کنه. من حتی زمان مافیای یک هفته ای رو برای تصمیم گیری در مورد سرنوشت یک بازیکن کم میدونستم دیگه چه برسه به این فازای 10 دقیقه ای، الان باید به یک لولی برسونم که کمترین آسیب رو بزنم.

در کل با ایده داشتن و زدن توی مافیا خیلی موافقم. اما به نظرم این ایده ها باید با سرعتی منطبق سازی بشن. مثلا این ایده امیر الان که توضیح داد ایده جالبیه اما به نظرم اصلا منطبق با مافیای سرعتی نبود، اگر ضد ضربه میبود خیلی موجه تر میشد، اما تو وقتی قرار نیست زنده بمونی ایده ات قراره به کجا برسه؟ ضمن اینکه سابقه ی زدن این ایده رو تو گناهکاری داشتی و توی بیگناهی اصلا نداشتی، ضررش بیش از سودشه برای سایدت، البته اگر بخوایم از دید نتیجه گرایی به قضیه نگاه کنیم. ولی در کل به نظرم ایده ای که بخوای بزنی و بعد بیای توی تحلیل توضیحش بدی یک سوم ایده ای که توی بازی بگیره ارزش نداره. اما با این وجود امیر همینجوری که هست خوبه :)) پایه یادگیری ام بیشتر تا نتیجه گرفتن به شرطی که من در معرض فشار روانی نباشم توی بازی:)) من انتظار هم نداشتم امیر بیاد توجیهی بکنه و توضیحی بده و تنها کسی هم که به بیگناهیش رسیده بود آرش بود که دلایلش خارج از بازی و شناختش از شخصیتش بوده.

در کل یک لحظه عدم شفافیت توی بازی شخصی تو این سبک میتونه مخرب باشه پس این انطباق رو باید جدی گرفت.

منطبق ترین سبک و برای نتیجه گیری هادی داشت که بیگناهی و سادگی بازی خودش رو حفظ کرد، و با امیر هم مخالفم که چون هادی اومده با زدن حرفه ای موافقت کرده تابلو شده گناهکاریش چون هادی بیگناهم دقیقا همین بوده.

در مورد بازی ها در کل به نظرم هنوز همون بحث انطباقه برای اکثریت مطرحه و در ادوار بعدی روان تر میشه بازی ها.
 

FM

کارنیاموز مافیا
نوشته‌ها
735
پسندها
171
امتیازها
315
مدال‌ها
32
یک نکته دیگه هم اینکه حوادث قابلیت زنجیر وار شدن شدیدی دارند توی سرعتی و دامینو افکت خیلی شدیده، پس یک تصمیم اشتباه ممکنه سرنوشت بازی رو تعیین کنه، این رو هم توی ایده هاتون لحاظ کنید. با تشکر:دی
 
Underwood
نوشته‌ها
496
پسندها
424
امتیازها
565
مدال‌ها
38
سلام.

تجربه خوبی بود برای من. ولی خوب هنوز باید بازی کنم این مدلی که دستم بیاد ریتمِ سرعتی. من بخاطر سرعتی بودن، روش مستقیم و انتخاب کردم برای بازی و هنوزم معتقدم بهش. یعنی سعی کردم شک زیاد و کم کنم و چون وقتی هم برای بررسی و زیاد فکر کردن نبود روی همون برداشت های اولیه اقدام میکردم. دست دست کردن و شک کردن توی این بازی با توجه به ماهیت بازی مافیای متنی به سختی قابل اجتنابه، و خیلی هم ضررش بیشتر از نفعشه.

در حالت ایده آل، قراره این مدل بازی کردن، دقت تصمیم در لحظه ام رو تقویت کنه. من حتی زمان مافیای یک هفته ای رو برای تصمیم گیری در مورد سرنوشت یک بازیکن کم میدونستم دیگه چه برسه به این فازای 10 دقیقه ای، الان باید به یک لولی برسونم که کمترین آسیب رو بزنم.

در کل با ایده داشتن و زدن توی مافیا خیلی موافقم. اما به نظرم این ایده ها باید با سرعتی منطبق سازی بشن. مثلا این ایده امیر الان که توضیح داد ایده جالبیه اما به نظرم اصلا منطبق با مافیای سرعتی نبود، اگر ضد ضربه میبود خیلی موجه تر میشد، اما تو وقتی قرار نیست زنده بمونی ایده ات قراره به کجا برسه؟ ضمن اینکه سابقه ی زدن این ایده رو تو گناهکاری داشتی و توی بیگناهی اصلا نداشتی، ضررش بیش از سودشه برای سایدت، البته اگر بخوایم از دید نتیجه گرایی به قضیه نگاه کنیم. ولی در کل به نظرم ایده ای که بخوای بزنی و بعد بیای توی تحلیل توضیحش بدی یک سوم ایده ای که توی بازی بگیره ارزش نداره. اما با این وجود امیر همینجوری که هست خوبه :)) پایه یادگیری ام بیشتر تا نتیجه گرفتن به شرطی که من در معرض فشار روانی نباشم توی بازی:)) من انتظار هم نداشتم امیر بیاد توجیهی بکنه و توضیحی بده و تنها کسی هم که به بیگناهیش رسیده بود آرش بود که دلایلش خارج از بازی و شناختش از شخصیتش بوده.

در کل یک لحظه عدم شفافیت توی بازی شخصی تو این سبک میتونه مخرب باشه پس این انطباق رو باید جدی گرفت.

منطبق ترین سبک و برای نتیجه گیری هادی داشت که بیگناهی و سادگی بازی خودش رو حفظ کرد، و با امیر هم مخالفم که چون هادی اومده با زدن حرفه ای موافقت کرده تابلو شده گناهکاریش چون هادی بیگناهم دقیقا همین بوده.

در مورد بازی ها در کل به نظرم هنوز همون بحث انطباقه برای اکثریت مطرحه و در ادوار بعدی روان تر میشه بازی ها.

جان کلام همینه، بازی سرعتی این پتانسیل رو داره که تو نری به صورت تئوری توی ذهن خودت حرکات رو اندازه کنی، بعد بیای اینجا محدود شده، با احتیاط و در چهارچوب های موجود کاری بکنی.

سرعتی می تونه یه محیط آزمایشی خلق پایلوت رو فراهم کنه که تو بیای تکانه های شدیدی که مجموعه ای از ایده ها، کلمات و اقدامات می میتونه ایجاد کنه رو تست کنی که دوتا اتفاق بیوفته، یکی اینکه بقدری بازی رو بلرزونه که خیلی از چیز هارو از عمق بازی ها بیرون بکشه که بشه در مورد فکر، صحبت و رفعشون کرد و دوم اینکه به اهلش بگه اگر X آنگاه دامنه ایگرگ تا زد، یعنی اگر فلان کارو کردی، این دامنه از واکنش رو به همراه داره.

یا مثلا تو الان میگی که چون تو گناهکاریت اینکارو کرده بودی، و تو بیگناهیت نداشتی، آنگاه فلان. که این انگاره غلطه، یعنی به جای رجوع به منطق خودت، اومدی روی یه پیشفرض تصمیم گرفتی که تو مافیا کار مخربیه و هممونم داریم، یعنی فقط مال تو نیست. منتها اتفاقا همین کار باعث میشه که دفعه بعد که شبیه همچین چیزی رو دیدی، دیگه نتونی با انگاره ذهنی تحلیلش کنی، مجبور شی منتظر فکت ها بمونی و به منطق لحظه رجوع کنی :دی چون حالا بیگناهیشو هم دیدی.

و میگی این کار باعث شد سایدت آسیب ببینه ؟ خب ببینه به کتف ممدامین :)) اگر به قیمت شکستن یه انگاره مخرب (رجوع به سابقه) باشه نتیجش درسته :دی قرارم نیست همه چیز رو توی بازی به نتیجه برسیم و یاد بگیریم. یعنی تو بازی تحت فشار روانی و تکانه قوی قرار میگیری، اشتباه می کنی، بعد بازی میای به اشتباهت نگاه می کنی، تحلیل می کنی، تحلیل میشی، می فهمی اگر دفعه بعدی مواجه شدم با همچین کاری، دیگه "اینکارو" تکرار نکنم چون نتیجه نگرفتم، "اون کارو" انجام بدم. لزوما "اون کار" هم تازه درست نیست، می فهمی چی میگم؟ یعنی دائما درگیر مواجه با اتفاق جدیدی و بهبود خودت :دی

باز یه پله روشن تر کنم مسئله رو. پویا گفت قرعه کشی می کنم، گفتم: "اوکی، من فارغ از اینکه نقشم چیه، می خوام ادعای مافیایی کنم با این جمله، ادامه بازیم ولی وابسته به نقشم خواهد بود." و عین اون جملاتی که به پویا گفتم رو نوشتم به عنوان پست اول. واضحا من از این رویکرد نتیجه نمی خواستم. تست انعطاف پذیری بازی خودم رو می خواستم، تست واکنش ذهن ها رو به یه سری کلمات خاص می خواستم، و تغییر انگاره های غلط در مورد خودمو :دی اصلا منِ بیگناه برعکس بقیه بازی ها که تلاش می کنم اعدام نشم چون شرفم میره، این بازی اومدم که اعدام بشم که شرفم بره :دی چرا ؟ چون دفعه بعد که کسی خواست بگه " سید گناهکار راسگوئه، پس راست میگه " قائدتا با این چیزی که دیده، باید بره با خودش فکر کنه که الان این سید بیگناه انتحاری، ایده زنه که سایدش به کتف چپشه ئه یا سید گناهکارِ راستگو، و اگر اینو نگفت اینقدر اینکارو با نقش بیگناه و گناهکار تکرار می کنم تا این انگاره کامل پاک شه :دی چون نقش مخرب داره در بازی کردن :دی قدیم تو بازی های طولانیمون نمیشد، چون تو داشتی حاصل زحمت چند روزه بقیه رو خراب می کردی، الان میشه :دی

در مورد هادی هم که میگی هادی بیگناه ...، حداقل نتیجه این بازی باید تو ذهنت این باشه که خب هادی بیگناه که فلان، هادی گناهکارم که فلان، در نتیجه من باید الان بر اساس همین بازی، همین لحظه و واقعیت ها تصمیم بگیرم نه اینکه هادی قبلا چه ها کرده.
ضمن اینکه من گفتم، هادی ممکن بود بیگناه باشه، اما بیگناهی که میگه روز 1، حرفه ای یکی رو که تست نشده بزنه، فلج مغزیه، و باید بره بیرون. چون توصیه به زدن حرفه ای، وقتی کار می کنه که تو یکی 100 مافیاته، وقتی این 100 نیست و 99 ئه، یعنی خودت باید رای بگیری ( و نه گردن) با اجماع طرفو بفرستی بیرون. نه اینکه یکی دیگه رو فدا کنی. و وقتی به هیچ جات نیست که یکی دیگه رو اشتباه فکر تو بره بیرون، گفتم یا گناهکاری یا بیگناه فلج مغزی.

و باید بدونیم ما وظیفه تشخیص چیزی که نمی تونیم تشخیص بدیم نداریم، اینکه هادی رو بیگناهیش اینکارو می کنه یا گناهکاری تشخیصش حس و گمانه، اما اینکه بیگناه نباید با شک 99 درصد حرفه ای به گاج بده، فکت قطعی،

هادی بیگناه هم باشه دو سه دفعه اینطوری بره بیرون، باهوش تر از اینه که از این به بعد تو بیگناهیش اینکارو بکنه. اگر اینکارو نکردی، یعنی اجازه دادی دیگران از انگاره ذهنی تو نسبت به خودشون سو استفاده کنند و بازیت بدن :دی


ویرایش: آهان اینم می خواستم بگم یادم رفت بگم، ادامه بازیم، بعد از ادعا، همونطور که فری گفت در لول روئین تن بود، چون فکر می کردم بازی روئین تن نداره و دکتر روئین تن ترین فرد بازیه :دی و بعد هم شرایط طوری بود، که زدنم نزدیک به قطعی میشد، و من سیو ندادم که تاثیرات اعلام نقشم رو ببینم و اکت های بعدی بچه هارو. و از آرش دفاع کردم چون اون باید میموند در صورتی که مافیا اونطور که باید تیر نمیزد. اگر برگردم به اول بازی، نقش روئین تن رو توی توضیحات بازی ببینم، چند ری اکشنم رو طور دیگه بازی می کنم، پس فری تشخیصت اونجا از نگاه نتیجه ای درسته. این بازی رو باید رو نقش روئین تن انجام میشد. اینم ضعف من تو خوندن قوانینه که حقم بود بخورم و خوردم :دی
 
آخرین ویرایش:

AKP

مافیایی
نوشته‌ها
129
پسندها
133
امتیازها
65
مدال‌ها
8
3- امین کی پی، تو بازی گفت، فلانی (یعنی من) رو حتی اگر ادعاش غلطه و بیگناهه بدیم بیرون، تا بازی نرمال شه، درست یا غلط بودن اینو کاری ندارم، چون نظرشه، به شخصیت بازیشم می خوره :دی یعنی تو تم بازیتو این انتخاب کردی، کاری ندارم این چی می خواد بگه، نظم مد نظر من از بازی رو بهم ریخته و من بودنش رو سم میدونم. بر اساس این رای اول میدی، ولی رای دوم نمیدی. این یعنی تم بازی خودتو رعایت نکردی و محتمل ترین انگیزه ای که به ذهن بازی میرسونه اینه: میدونستی امیر بیگناهه از خونش ترسیدی و رای ندادی.

من توی ویژگی های شخصیتیم این نیست که توی جمعی که توش تازه‌وارد و مهمان هستم برم و بازی رو دست بگیرم. کلا هم همونطوری که آخر تمام بازیایی که توش بودم دیدید کسی به حرفم گوش نمیده :d که بخواد به خاطر من کسی از بازی خارج بشه که خونش گردن من باشه. مسئله هم ترس نیست. من به محمدامینی که هیچ وقت بهش نگفتم مافیا رای مرگ نهایی رو با مشکوک‌های بازیم (هادی و فردی) دادم چون اونجای بازی دیگه صلاح نبود کسی بیرون نره و به اصطلاح میخواستم رای سایدی دادم که بازی دربیاد (که برای خودم دراومد). پس ترسی از رای دادن به شما اونم روز یک نداشتم.

مسئله اینه که من با این سبک بازی که توش کلیم نقش وجود داشته باشه مشکل دارم، حوصلش رو هم ندارم. هر بازی دیگه ای هم که از این بعد در خدمتتون باشم اگر روز یک مافیایی نداشته باشم رایم رو به کسانی که این مدلی بازی میکنن خواهم داد:d [این بازی روز یک دوتا رای یک دادم که از پستام هم مشخصه فری رو مافیاتر داشتم و اگر بالا میومد به اون رای میدادم، ولی اگر توی شرایط مشابه دوباره مثلا فری بالا نیاد رای دو رو تقدیم میکنم:d]. این بازی هم چون تاحالا قبلا اشاره‌ای به این موضوع نکرده بودم به احترام جمعتون که به هر دلیلی این جور پست ها رو دوست دارید رای دو رو ندادم که اون حرفایی که گفتی میخوای بزنی رو بزنی فرداش رای بدم (که باز مجددا با همچین حرفایی که اگه فردا تو بازی بودم حرفم رو میزنم و اگه نبودم هم حرفام رو با خودم میبرم مشکل دارم چون شهر گروگان اطلاعات شهروندش نیست، شهروند تا اونجایی که توی بازی حضور داره هرچیزی رو که فهمیده وارد بازی میکنه و اگر هم به اشتباه داشت میرفت بیرون یه وصیت سالم برای هم‌شهری هاش میکنه که بازی رو باهاش ادامه بدن).

این‌ها معنیش این نیست که نوعی که من بازی میکنم درسته و این نوع اشتباهه، منتهی من مافیا رو اینجوری یاد گرفتم و اینجوری هم بازی میکنم. با تشکر :d
 
Thomas Shelby
نوشته‌ها
775
پسندها
622
امتیازها
835
مدال‌ها
47
درود دوباره. تحلیل ادوار سرعتی اینجاست کلا. در خدمت باشیم.:دی
منم امروز یا فردا یه چیزایی می نویسم. چند روز دیگه هم مدال ها رو میدم.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Amir
Thomas Shelby
نوشته‌ها
775
پسندها
622
امتیازها
835
مدال‌ها
47
درود دوباره.
اول تبریک به تیم مافیا: محمدحسین (پدرخوانده)، امیر (شیاد) و مهدی پالیزوان (ساقی).
بسیار خوب و قوی بازی کردن. کاملا مستحق برد بودن.

یه سری نکاتُ بگم بهتون جهت بهتر شدن ادوار بعدی.
ایراد اصلی اینه که شما (لزوما همه شهروندان دو دور اخیر منظورم نیس. ولی اکثر قریب به اتفاق همین بوده.) دارید شبیه مافیای طولانی بازی می کنید همچنان. مافیای سرعتی به این معنی نیست که همون مافیای خودمونه، در زمان کمتر. تفاوت اساسی داره. در عنصر زیبا و مهم زمان.:دی و این باید مدل بازیُ تحت تاثیر قرار بده. که نداده متاسفانه. البته طبیعیه به نظرم، چون سالها یه مدل بازی کردیم. و قطعا درست میشه در ادوار بعدی.

مافیای طولانی ما بر چه اساسی بوده؟ هر فردی میاد شک ها و سوال هاشُ مطرح می کنه. منتظر جواب افراد میشه. باهاشون بحث می کنه. از بحث ها به رای می رسه و فردا از آرا و مواضع یه چیزایی در میاد.
مافیای سرعتی بر چه اساسی هست؟ حذف بحث های بیخود.حتی بخوام رک باشم، حذف سوال. فقط اتهام و رای مهمه.
یعنی من بخوام بازی کنم اینجوری بازی می کنم:

فاز معارفه بر اساس نوبتم و باتوجه به حرف های زده شده، چندتا اتهام می زنم که یکیش از بقیه جدی تره. توضیح زیادم نمیدم. مثلا: هادی فلان حرفُ زده. خیلی مشکوکه. مهدی به فلان مسئله توجه نکرده. مشکوکه. محمد هم باید در مورد امیر نظر می داد. اینم مشکوکه. تمام. تا فاز روز یک.
فاز روز یک. می بینم اول کسایی که بهشون مشکوکم چی گفتن. بعد سعی می کنم جهت ها رو در بازی تشخیص بدم که چه دوگانه هایی داره شکل می گیره یا چه افرادی می تونن یار باشن و چه افرادی می تونن سفید باشن.
نتیجه اش میشه چنین پستی:
رو هادی همچنان هستم (+توضیح تک خطی جهت قوی تر کردن اتهام.) مهدی فعلا کاریش ندارم چون هم جهت هستیم فعلا. یه ایسک یا یه ایکس و ایگرگ هم پیدا می کنم اتهام می زنم به همون شکل. کسی هم اتهامی زده بود یا سوالی پرسیده بود که نیاز به جواب داشت، خیلی مختصر جواب میدم. مجموعا 5-6 خط بیشتر نشه. و ایده آل 3-4 خط بهتره.:دی
این پست اول.
پست دوم حداکثر 2-3 خط جهت نظر نهایی و توصیه به بازپرس و رای.
دفاعیه هم اگه اومدم هرچی لازمه میگم در مورد مشکوک هام و سفیدهام. حالا مافیا باشه آدم یا شهر، یه چیزایی تغییر خواهد کرد. ولی مدل بازی همین باید باشه. جوری نباید بازی کرد که راحت تشخیص تون بدن. مثلا شهر باشید راحت رای بدید و اتهام بزنید ولی مافیا باشید نه. و ... .

وارد بحث هم به این معنی که برای یه نفر 3 خط توضیح بدم هم نمیشم. چه شهر باشم چه مافیا چه هرچی. بحث های این مدلی تماما ضرر هست.
فرضا شما شهروند هستید، مچ یه نفرُ گرفتید و مطمئن هستید مافیاست. طرف خب مافیا باشه که نمیاد اعتراف بکنه که.:دی به شیوه خودش یا می پیچونه یا جواب میده یا در سعی می کنه در بره. بنابراین بحث بیخود فایده نداره. باید جهت بگیرید و به جهت گیری بقیه هم توجه کنید.
منظورمم واضحا این نیس به یکی گیر بدید و برید برای اعدامش و هیچی دیگه نشنوید. خیلی اوقات از واکنش بقیه، مشکوک های بیشتری در خواهد آمد. چه فرد اولیه مافیا باشه یا شهر.

در ادامه هم اگه در بازی بودم، همین سیستم میره جلو. باید توانایی قطع بحث داشته باشید. رای مهمه در بازی و جهت. و موضع افراد.

اگر این مدلی بازی کنید، نه نیاز به بحث و سوال و جواب بیخود هست؛ نه سرعت بازی بیخود با حجم مطالب اضافه میره بالا.

چیزی که گفتم یه سیستم استاندارد هست که هرکسی تا 20-25 درصد بسته به مدل بازیش باید تغییرش بده. ولی در همین حد. هرچی اضافه تر باشه بدتره.

کلید در دقیق و مختصر صحبت کردن در جهت هدف هست. چه گناهکار باشید چه بی گناه. و توجه به آرا. خصوصا در بازپرسی. که حتی اگه فکر می کنید دو نفر شهر هستن، مافیا تو چه جایگاهی به چه کسی احتمالا رای میده باتوجه به شرایط بازی و دفاعیه ها.

این مدلی بازی کنید، زمان کم که هیچ، اضافه هم میارید. و نتیجه هم بهتر خواهد شد.:دی
جمعه می بینمتون رفقا.
 
اتصال به گوگل

کاربران آنلاین

هیچ کاربری آنلاین نیست.

یافتن کاربر

اتصال به گوگل

کاربران آنلاین

هیچ کاربری آنلاین نیست.

یافتن کاربر

بالا پایین