برای دیدن محتوای انجمن باید ورود کنید. اگر حساب کاربری ندارید اکنون ثبت‌نام کنید.

بازی دور سوم تحقیقات جنایی - قاتلی در میان ما

God

Administrator
گاد
نوشته‌ها
1,307
پسندها
899
امتیازها
0

تحقیقات جنایی

قتلی در شهر رخ داده و قاتل میان ماست. سرنخ‌هایی از قتل به کاراگاه‌های سازمان تحقیقات جنایی داده می‌شود و آن‌ها باید تلاش کنند با استفاده از این سرنخ‌ها مدرک اصلی و آلت قتل را پیدا کنند و قاتل را به میز محاکمه بکشانند. اما قاتل یکی از همین کاراگاه‌هاست و تلاش می‌کند کاراگاه‌ها را گمراه کرده و از سرنخ اصلی دور کند، و اگر کسی شاهد قتل او بوده، او را از بین ببرد. با این حال، کاراگاه‌ها تنها سه روز برای معرفی متهم به دادگاه فرصت دارند...


نقش‌ها

این بازی از ۱ جرم‌شناس، 1 رئیس، ۱ قاتل، ۲ همدست، 2 شاهد، 1 محافظ، 1 قربانی و 5 کاراگاه تشکیل شده است.

جرم‌شناس: او قاتل را نمی‌شناسد اما مدرک اصلی و نوع آلت قتل را می‌داند. او باید در ابتدای بازی با دادن سرنخ به کاراگاه‌ها، آن‌ها را به‌سوی جواب معما راهنمایی کند. در تاپیک حرفی نمی‌زند و با کاراگاه‌ها برنده می‌شود.

رئیس: او خود دستور قتل را صادر کرده؛ قاتل و همدستانش را می‌شناسد و مدرک اصلی و آلت قتل را هم می‌داند. باید با سرنخ اشتباه، کاراگاه‌ها را گمراه کند. او در تاپیک حرفی نمی‌زند و با تیم قاتل برنده می‌شود.

قاتل: او در پیش از بازی مرتکب قتل شده و در شروع بازی، جواب معما یعنی مدرک اصلی و آلت قتل را انتخاب می‌کند. او باید تلاش کند از اتهام دور بماند و کاراگاه‌ها را گمراه کند تا به حقیقت پی نبرند. او و همدست‌ها یکدیگرا را می‌شناسند.

همدست‌ها: قاتل را می‌شناسند و مدرک اصلی و آلت قتل را می‌دانند. آن‌ها به همراه قاتل برنده می‌شوند.

کاراگاه‌ها: کاراگاه‌ها هر کدام باید تلاش کنند با استفاده از سرنخ‌ها، قاتل را پیدا کنند و به حقیقت، شامل مدرک اصلی و آلت قتل پی ببرند. آن‌ها می‌توانند قاتل، مدرک اصلی و آلت قتل را حدس بزنند و درصورتی که بتوانند درست حدس بزنند، تمامی آن‌ها (به همراه جرم‌شناس، شاهد، محافظ و قربانی) برنده خواهند شد.

شاهدها: در این دور 2 شاهد داریم. یکی از آن‌ها که شاهد اصلی است، قاتل را در زمان قتل دیده و دیگری (شاهد گمراه)، قربانی را به اشتباه در زمان قتل دیده است. شاهدها نمی‌دانند که اصلی هستند یا گمراه و باید از سرنخ‌ها به این نتیجه برسند. شاهد باید تلاش کند مخفی بماند زیرا در درصورتی که پرونده حل شده و قاتل لو برود، قاتل با حدس صحیح و کشتن شاهد برنده خواهد شد و شاهد به همراه سایر کاراگاه‌ها (اعم از شاهد، قربانی و محافظ) و جرم‌شناس بازی را می‌بازد.

قربانی: در زمان نادرست در مکان قتل توسط یکی از شاهدها دیده است و آن شاهد (شاهد گمراه) به اشتباه فکر می‌کند که قربانی قاتل است.

محافظ: فقط شاهد اصلی را می‌شناسد و هیچ اطلاعی در مورد قاتل یا سایر نقش‌ها ندارد. وظیفه او حفاظت از شاهد است که لو نرود.

وسایل

هر کدام از بازیکنان (به جز جرم‌شناس و رئیس) ۶ وسیله در اختیار دارند که این وسایل می‌توانند مدرک اصلی و آلت قتل باشند. از این ۶ وسیله، ۴ وسیله مدرک اصلی بالقوه و ۲ وسیله آلت قتل بالقوه می‌باشد. هر وسیله پیش سه نفر مختلف به‌صورت تکراری قرار دارد.

  • مدارک اصلی بالقوه:
لوازم همراه:کلیدکابل شارژرهندزفریفندک
کارت‌ها:کارت ملیگواهینامهپاسپورتدفترچه بیمه
زیورآلات:گوشوارهانگشتردکمهدستبند
آثار مشکوک:رد خونخاکستر سیگاراثر انگشتبوی عطر

  • آلت قتل بالقوه: آلات قتل از دو نوع هستند که نوع اول (ردیف اول) از طریق جراحت و نوع دوم (ردیف دوم) از طریق خفگی فرد را به قتل می‌رساند. جرم‌شناس تنها می‌داند که نوع قتل چگونه بوده و از جزئیات آلت قتل اطلاعی ندارد.

جراحتچاقوی جیبیقمهدشنهتیغ
خفگیطنابکراواتدست خالیبالشت

پس از اعلام همه‌ی وسایلی که بازیکنان در اختیار دارند به قاتل، قاتل از بین وسایل خود دو وسیله یعنی مدرک اصلی و آلت قتل را به عنوان جواب معما انتخاب می‌کند.

سرنخ‌ها

بعد انتخاب جواب معما توسط قاتل، ۹ دسته سرنخ اعلام می‌گردد. دسته‌های سرنخ از این قرارند:

انگیزه قتلسن مقتولرابطه اجتماعیحیوان خانگی مقتولوضعیت جسدزمان قتلچهره مقتولشغل مقتولپوشش مقتول
نفرتکودکخانوادهسگگرمبامدادخنداندانشجوتمیز
عشقنوجواندوستگربهسردصبحوحشت‌زدهبیکارکثیف
قدرتجوانهمکارمرغ عشقپوسیدهظهرمتعجبکارگربهم ریخته
پولبزرگسالغریبهطوطیتکه‌تکهعصردردکشیدهکارمندعجیب
حسادتمیان‌سالمعشوقهمسترشکستهغروبناراحتمدیرشیک
عدالتسالمندرئیسندارددست‌نخوردهشببی‌احساسبازنشستهبرهنه

نحوه انتخاب سرنخ‌ها:

مدارک و آلات قتل بدون ترتیب و به صورت مجموعه‌ای از کلمات در اختیار جرم‌شناس (که فقط مدرک اصلی و نوع آلت قتل را می‌داند،) قرار می‌گیرد. یعنی او نمی‌داند چه مدرکی مربوط به کدام بازیکن است. برای سرنخ‌ها هم 9 ستون داریم.
جرم‌شناس دو سر نخ را از دو ستون انتخاب کرده و گاد آن دو سر نخ را (به طور دقیق) به رئیس اعلام می‌کند. رئیس از 7 ستون باقی‌مانده، یک سر نخ را جهت گمراهی اعلام می‌کند. این‌ها می‌شود 3 سر نخ ابتدایی که در فاز اول به بازیکنان اعلام می‌گردد.
در ادامه مرحله قبلی تکرار می‌شود و جرم‌شناس از 6 ستون باقی‌مانده، 2 سر نخ دیگر انتخاب می‌کند. گاد آن‌ها را به رئیس اعلام کرده و رئیس از 4 ستون باقی‌مانده، یک سر نخ دیگر را جهت گمراهی اعلام می‌کند. این‌ها می‌شود 3 سر نخ دوم که در فاز دوم به بازیکنان اعلام می‌شود.
دقت کنید که جرم‌شناس سر نخ‌های رئیس را نمی‌داند و فقط می‌داند که آن‌ها از چه ستونی انتخاب شده‌اند.

در نهایت جرم‌شناس دو سر نخ نهایی را انتخاب می‌کند. تفاوت مهم این مرحله این است که جرم‌شناس سرنخ‌ها را از یک ستون تکراری (از 6 تای قبلی) و یک ستون جدید (از 3 تای باقی‌مانده) انتخاب می‌کند. وی محدودیتی در انتخاب ستون تکراری ندارد و می‌تواند چه از ستون‌های قبلی خود چه از ستون‌های قبلی رئیس، یک مورد را انتخاب کند. نهایتا گاد این انتخاب‌ها را به رئیس اعلام کرده و او از دو ستون باقی‌مانده سرنخ آخر خود را جهت گمراهی انتخاب می‌کند و سپس این 3 سر نخ در فاز سوم به بازیکن‌ها اعلام می‌گردد.

توضیح مهم: تمامی سرنخ‌ها قبل از شروع بازی مشخص شده‌اند و امکان تغییر آن‌ها نیز وجود ندارد. یعنی قبل از شروع بازی، جرم‌شناس و رئیس از روند بازی خارج شده‌اند.

روش بازی

بازی از 3 فاز تشکیل شده است که هر فاز دو روز به طول می‌انجامد. محدودیت پست برای هر بازیکن در دو فاز اول (4 روز اول)، روزی 3 پست هست (بدون توجه به حجم پست). محدودیت برای فاز آخر هم مجموعا ده پست هست.
در ابتدای هر روز، 3 سرنخ با توضیحات گفته شده در بالا، به بازیکنان اعلام می‌شود. سپس بازیکنان در طول روز بحث و گفتگو کرده و سرنخ‌های اعلام شده را به وسایل دراختیار بازیکنان ربط می‌دهند.
در این دور بازیکنان باید دقت کنند که الکی حدس نزنند. به ازای هر ۲ راه حل غلط ارائه شده به سازمان، قاتل یک تیر اضافه برای قتل شاهد می‌گیرد.

حل پرونده

  • هر روز پس از بحث و گفتگو، هر بازیکن می‌تواند یک جواب پیشنهادی برای حل پرونده، شامل هویت قاتل، مدرک اصلی و آلت قتل، ارائه کند.
  • جوابی که بیشترین رای را بیاورد، به سازمان ارائه می‌شود و در صورتی که صحیح باشد، بازی به پایان می‌رسد، در غیر این صورت بازی ادامه پیدا می‌کند.
  • در صورت تساوی رای بین دو یا چند جواب، جوابی به سازمان ارائه نمی‌شود و کاراگاه‌ها فرصت حدس در آن روز را از دست می‌دهند.
  • اگر یکی از بازیکنان از سه مورد (هویت قاتل، مدرک اصلی و آلت قتل) دو مورد را صحیح و یک مورد را غلط حدس بزند (حتی اگر آن جواب رای کافی نیاورد)، به قاتل فرصت شلیک (به هر بازیکنی جز خودش) داده می‌شود. قاتل می‌تواند در طول بازی از این طریق، حداکثر 2 نفر را به قتل برساند. این کار در انتهای روز و پس از فرایند حل پرونده انجام می‌شود.
  • همچنین یک بار دربازی، یک بازیکن (جز شاهد و قاتل) می‌تواند جواب را گردن بگیرد. در این صورت اگر جواب غلط باشد، آن بازیکن خودش را فدا کرده و از بازی خارج می‌شود. شرط گردن گرفتن این است که بازیکن حداقل تایید بیش از یک‌سوم افراد را داشته باشد. همچنین در پایان آن روز، قاتل نمی‌تواند کسی را به قتل برساند.

پایان بازی

  • هنگامی که جواب ارائه‌شده به سازمان شامل هویت قاتل، مدرک اصلی و آلت قتل صحیح باشد، قاتل یک فرصت (یا بیشتر: براساس تعداد راه حل‌های غلط) برای شناسایی شاهد و کشتن او پیش از برقراری دادگاه دارد:
    • اگر قاتل بتواند به‌درستی شاهد را پیدا کند، قاتل به همراه همدست‌ها برنده می‌شود.
    • اگر قاتل نتواند به‌درستی شاهد را پیدا کند، کاراگاه‌ها به همراه شاهدها، محافظ، قربانی و جرم‌شناس برنده می‌شوند.
  • اگر تا پایان فاز سوم پرونده حل نشود، قاتل به همراه همدست‌ها برنده می‌شود.
  • در پایان فاز سوم اگر پرونده حل نشده باشد، کاراگاه‌ها، شاهدها، محافظ و قربانی می‌توانند از طریق پرونده‌ی خصوصی برنده شوند. برای پیروزی به این روش، بازیکن باید بتواند علاوه بر حل پرونده شامل هویت قاتل، مدرک اصلی و آلت قتل، هویت یکی از همدست‌های قاتل را نیز به‌درستی حدس بزند. بازیکنان به این روش به‌صورت تکی و جداگانه برنده می‌شوند و بردوباخت آن‌ها ربطی به قاتل یا سایر بازیکنان ندارد.

    توضیح مهم: در طول فاز سوم هر بازیکنی (به جز تیم قاتل‌ها) می‌تواند هویت دو همدست را حدس بزند و قبل از اتمام فاز به گاد اعلام کند. اگر حداقل 5 کاراگاه بتوانند بدون خطا دو همدست را حدس بزنند، بازی فارغ از حل پرونده، با اعتراف دو همدست، به سود تیم کاراگاه‌ها به پایان می‌رسد.
 
آخرین ویرایش:

God

Administrator
گاد
نوشته‌ها
1,307
پسندها
899
امتیازها
0
درود بر کاراگاهان عزیز. منظور یوزرهاست چون همه کاراگاه هستش.:دی

اول این‌که یک دور دقیق قوانین و نقش‌ها رو بخونید و سوالی داشتید بپرسید. تغییرات مهمی نسبت به دور قبلی اعمال شده.

دوم این‌که پیام بدید برای یوزرهاتون. انتخابی هم نیست چون جداول را چیدیم. رمز همه هم 6 تا صفر هست. رفتید تو عوض کنید. آواتار هم بذارید و این فاز یه پست بدید حتما.

سوم این‌که محدودیت 3 پست در روز را رعایت کنید لطفا. گاد خوش‌اخلاق هست در حال حاضر.

همین. موفق باشید.


3 سر نخ ابتدایی انتخاب شده از ستون‌های شماره یک، سه و پنج بوده که در جدول به‌صورت برجسته و رنگی هستند:


انگیزه قتلسن مقتولرابطه اجتماعیحیوان خانگی مقتولوضعیت جسدزمان قتلچهره مقتولشغل مقتولپوشش مقتول
نفرتکودکخانوادهسگگرمبامدادخنداندانشجوتمیز
عشقنوجواندوستگربهسردصبحوحشت‌زدهبیکارکثیف
قدرتجوانهمکارمرغ عشقپوسیدهظهرمتعجبکارگربهم ریخته
پولبزرگسالغریبهطوطیتکه‌تکهعصردردکشیدهکارمندعجیب
حسادتمیان‌سالمعشوقهمسترشکستهغروبناراحتمدیرشیک
عدالتسالمندرئیسندارددست‌نخوردهشببی‌احساسبازنشستهبرهنه

باقی سرنخ‌ها هم انتخاب شده و جرم‌شناس و رئیس دیگه کاری در بازی ندارن.

فاز اول را شروع بفرمایید که حدود 36 ساعت هست.

زمان اتمام فاز: جمعه 23:59

جدول بازیکنان و وسایل دراختیار هر کدام از آن‌ها:​

Dt. Fitzgeraldکاراگاه فیتزجرالدچاقوی جیبیطنابکارت ملیکلیدگوشوارهرد خون
Dt. Carlisleکاراگاه کارلایلچاقوی جیبیکراواتگواهینامهکابل شارژرانگشترخاکستر سیگار
Dt. Hobsonکاراگاه هابسونچاقوی جیبیدست خالیدفترچه بیمههندزفریدکمهاثر انگشت
Dt. Spencerکاراگاه اسپنسرقمهطنابپاسپورتکلیددکمهبوی عطر
Dt. Andrewsکاراگاه اندروزقمهکراواتکارت ملیفندکگوشوارهاثر انگشت
Dt. Martinsکاراگاه مارتینزقمهبالشتدفترچه بیمهکابل شارژردستبندخاکستر سیگار
Dt. Harrisonکاراگاه هریسوندشنهطنابگواهینامههندزفریانگشتربوی عطر
Dt. Brooksکاراگاه بروکسدشنهدست خالیپاسپورتفندکدکمهرد خون
Dt. Petersکاراگاه پیترزدشنهبالشتدفترچه بیمهکلیددستبنداثر انگشت
Dt. Burnhamکاراگاه برنهامتیغکراواتگواهینامهفندکانگشتررد خون
Dt. Nevilleکاراگاه نویلتیغدست خالیپاسپورتکابل شارژرگوشوارهخاکستر سیگار
Dt. Cooperکاراگاه کوپرتیغبالشتکارت ملیهندزفریدستبندبوی عطر
 
آخرین ویرایش:
تازه‌وارد
نوشته‌ها
9
پسندها
13
امتیازها
0
با سلام به همکاران گرامی و یادآوری «پاره‌اید» به قاتلان محترم، بازی رو آغاز می‌کنیم.

ضمنا اونی که جلوی اسممه رد خون نیست کچاپه. اصلاح شود با تشکر.
 
تازه‌وارد
نوشته‌ها
16
پسندها
21
امتیازها
0
سلام (Hi) میکنم به همه دوستان (Friends) و دشمنان (Enemies) عزیز

سرنخ گمراه کننده دیگه چه سمیه
اینطوری هر استدلالی کنیم میتونه به این بهانه رد بشه. من که نظری ندارم که چجوری میشه تشخیص داد چه سرنخی گمراه کننده است و چه سرنخی صحیح (True) است
اگه جسد دست نخورده باشه میشه گفت که احتمالا مقتول خفه شده ولی چجوری میشه تشخیص داد سرنخ درسته یا گمراه کننده؟ حالا برفرض بفهمیم هم چیزی به دست نیاوردیم چون همه هم ابزار خفه کردن دارن هم قتل با جراحت.

به نظرم بازی دیگه بیش از حد پیچ خورده.

من فعلا بیشتر فکر نمیکنم. و منتظرم که نظر بقیه رو بدونم تا شاید راهی برای رهایی از این بن بستی که فکر میکنم وجود داره ایجاد بشه.

چیزهایی به ذهنم رسید مثل تناقض در سرنخ‌ها. یا ربط یک ابزار به دو سرنخ
ولی فعلا در حد تئوری هستن و نتونستم ازشون استفاده کنم
 
Accomplice
نوشته‌ها
8
پسندها
17
امتیازها
0
سلام. کارآگاه مارتینز هستم.

عارضم که، من روش خودم رو تو حل کردن یا ایجاد اختلال تو یه پرونده دارم. برامم اونقدر مهم نیست دیگران این روش رو دوست داشته باشن یا نه. گرچه تجربه ام ثابت کرده که معمولا تهش روشمو دوست داشتن. Any Way، خیلی اعتقاد به کار تیمی هم تو حل پرونده هام ندارم، اما خب گویا مجبورم این پرونده رو با 11 نفر دیگه حل کنم. باشه مشکلی نیست، من با روش خودم سراغ این پرونده میرم. هر کس دوست داشت همراه میشه و هر کس نخواست به روش خودش عمل می کنه. شنیدم کارآگاهای صاحب سبکی بین ما هستن :دی

تو اولین قدم اینکه می خوام یه فرض وارد پرونده کنم، من به صورت قطع به یقین همدست قاتل هستم :دی کسی با این فرض مشکلی داره ؟ مگه میشه نداشته باشید ؟ قطعا دارید. :دی بزارید من خودم مشکلاتتون رو میگم. :دی

میدونیم که دو دسته آدم تو این پرونده سمت دارن،

کارآگاهان
قاتل و هم دستاش.

شما اگر کارآگاه باشید، وقتی با همچین فرض و ادعایی روبرو میشید، قائدتا سه حالت به ذهنتون خطور می کنه.

1- کارآگاه مارتینز عزیز :love:، واقعا همدست هست. می خواد با این فرض تو بازی اختلال ایجاد کنه. در نتیجه برخورد طبیعیتون اسکیپ کردن پست ها و نظراتش در مورد بازی خواهد بود :دی.
2- کارآگاه مارتینز دوست داشتنی :گل:، خودِ قاتل هست. می خواد با این فرض ما با توجه به اینکه ذهنمون ناخودآگاه اسکیپش می کنه، خودشو مخفی کنه که جزو گزینه های قرارش ندیم. :دی
3- کارآگاه مارتینز حرفه ای :سوت، کارآگاه هست و از این طریق قصد خاصی برای حل پرونده داره و می خواد چیزی از این ادعا در بیاره، پس بریم ازش بپرسیم که قصدش چیه :دی

خب بزارید من پیش پیش بگم که باید چیکار کرد در برابر این سه فرض، دیگه خودتون ببینید کدوم رو می پسندید و دوست دارید.

اگر فکر می کنید 1 درسته، خب منو اسکیپ کنید، اون آخر اگر قاتل رو پیدا کرده بودیم که هیچ، اگر نکرده بودیم، منو به عنوان یکی از دو همدست معرفی کنید، من از خدا می خوام که این باعث بردتمون بشه و هرجا هستید موفق و شاد باشید :دی
اگر فکر می کنید 2 درسته، خب به من با توجه به سر نخ هایی که جرم شناس عزیز و رئیس بزرگوار دادن، بقیه اقلام منو هم پیدا کنید و بهم رای بدید، بازم از خدا می خوام که این باعث بردتون بشه و هر جا هستید موفق و شاد باشید :دی
اگر فکر می کنید 3 درسته، با احتیاط اما منطقی، با بازی من همراه بشید :دی ولی بالاغیرتا فکر اینکه از من بپرسید هدفت از این ادعا و سبک بازی چیه رو از ذهنتون بیرون کنید :دی سه حالت که در مورد من بیشتر نیست، یا دوتا مورد بالام که خب مرض دارم، یا یه ایده و طرحی برای حل بازی دارم که شو نمی کنم، یا اسکلم که یه اسکل هم چه اطلاعاتی می تونه بهتون بده ؟ :دی، در هر صورت چیزی گیرتون نمیاد از من :دی اصلا خیالتون رو راحت کنم جوابی به همچین سوالی نمیدم کلا و اسکیپ می کنم سوالتون رو :دی دیگه از این بهتر ؟ :دی

اما میرسیم به اینکه اگر قاتل یا همدست(ها) باشید، وقتی با همچین فرض و ادعایی روبرو میشد، چه حالت هایی براتون رخ میده.

1- من همدست یا قاتلم و قبل بازی بهتون گفتم می خوام اینکارو کنم، احتمالا یا سعی کردید منو از این ایده خطرناک منصرف کنید و یا اگر خودتونم مرض داشتید استقبال کردید و با هم خندیدیم و فقط دنبال راهی بودید که چطور بهش واکنش نشون بدید ضایع نشید. احتمالا راهی هم که انتخاب کردید این بوده که فرضیه اسکیپ کردن منو بندازید و منو ندید بگیرید که مجبور به واکنش نشید :دی استراتژی خوبی بوده، امیدوارم برامون جواب بده و باعث بردمون شه :دی
2- من همدست یا قاتلم و قبل بازی بهتون نگفتم می خوام اینکارو کنم، احتمالا شک میشید، میاید بهم پیام میدید و فحش میدید که پفیوز حالا ما چیکار کنیم، و منم احتمالا تو همفکری باهاتون بعد از اینکه کلی به ریشتون خندیدم، همین استراتژی 1 رو توصیه می کنم :دی که امیدوارم جواب بده و اینا مثل همون مورد 1 :))
3- من کارآگاهم و قاتل و همدست نیستم، و شما روبرو میشید با ادعای همدست بودن من :دی اول برگاتون میریزه، بعد با هم مشورت می کنید و به نقشه ای میرسین، خیلی توش عمیق نشدم نقشتون چیا می تونه باشه و چه حالتی باشه:دی، البته نه حرفمو پس میگیرم، شایدم کردم و نمی خوام بگم :دی به هر حال اگر این باشه بازی می کنید، می فهمیم چیکار کردین :دی


خب معارفه من تموم شد، طولانی بود، چون باید بیس بازیمو می نوشتم تا مسیرم مشخص بشه. من خیلی پست نمیدم، خیلی وارد بحث نمیشم، و شاید تا آخر بازی نهایتا 7-8-10 تا پست از من ببینید :دی امیدوارم فارغ از اینکه من چی هستم، اون گروهی ببره که باهوش تر فکر می کنه و مستحق برده :دی

سرنخ ها رو هم در یک پست دیگه، احتمالا آخر فاز و وقتی که اکثرا پست داده باشن، بررسی و نظر کارشناسیمو در اختیارتون میزارم

و در آخر اینکه:

تو این قصه اگه تو شهروندی؛ واسم سخته پدرخونده بمونم…
نمیخوام که شکستت رو ببینم؛ حالا که ماشه رو من میچکونم

دلم میخواست همدست تو باشم؛ نذارم ترس تو قلبت بشینه!
دلم میخواست این قصه تموم شه؛ یکی نقشارو از اول بچینه

نگاه کن حال این شهرو، جنونم دیدنی کرده!
همه میگن پدرخونده، واسه چی خودزنی کرده؟
 
تازه‌وارد
نوشته‌ها
9
پسندها
13
امتیازها
0
اولین چیزی که راجع به سرنخ‌ها باید توجه کرد اینه که از ۳ سرنخ دو سرنخ واقعیه و یک سرنخ الکیه. جدا جدا بخوام بررسی کنم، <قدرت> داریم، <دوست> داریم و وضعیت جسد <دست‌نخورده>. از این سه تا هر کدوم ممکنه دروغ باشه یا راست باشه ولی دوتاشون راست هستن.

اگه قدرت راست باشه: قدرت ممکنه به این ربط داشته باشه که مقتول با زور کشته شده. انگشتر هم می‌تونه نماد قدرت باشه. شاید هم جنگ سر قدرت بوده و این ذهن من رو می‌بره سمت قمه یا چاقو جیبی بیشتر. جز این نمی‌تونم به چیز دیگه‌ای ربطش بدم.

اگه دوست راست باشه: فندک ممکنه به دوست ربط داشته باشه چون دوست‌ها به هم فندک می‌دن (از هم کش می‌رن). گواهینامه هم ممکنه به دوست ربط داشته باشه چون دوست‌ها سوار ماشین می‌شن. دیگه خیلی بخوام قوه تخیلم رو بالا ببرم کابل شارژر و هندزفری هم چیزایی ان که ممکنه به دوستت قرض بدی.

اگه دست‌نخورده راست باشه: این یه کم سخت‌تر و مشکوک‌تره و به نظرم به هیچ‌کدوم از وسایل مدارک ربط نداره. از طرفی فکر کنم حتی اگه روش قتل خفگی هم باشه باز یه درگیری‌ای چیزی پیش میاد و نمی‌شه جسد دست‌نخورده باشه. ولی به چیز دیگه‌ هم ربط پیدا نمی‌کنه پس شاید به همون وسایل خفگی مثلا به کراوات یا بالشت ربط پیدا کنه. شاید هم صرفا رندوم باشه برای گمراه کردن ما.

بنابراین اگه کنار هم بذاریمشون و قدرت رو نشونه‌ی قمه یا چاقو در نظر بگیریم و دست‌نخورده رو هم نشونه‌ی خفگی، یکی از این‌ها قاعدتا دروغ در می‌آد و دوست راست می‌شه. حسم اینه که دست‌نخورده دروغه و قدرت راسته. امیدوارم توی سرنخ‌های بعدی بیشتر مشخص بشه که چی به چیه.
 
تازه‌وارد
نوشته‌ها
9
پسندها
13
امتیازها
0
کاراگاه مارتینز

خب که چی؟ :دی همون طوری که خودت گفتی سه حالت داره دیگه، یا کاراگاهی، که باهات بازی می‌کنیم و بازیمون هم اینه که ببینیم گناهکارا چطور بهت واکنش نشون می‌دن و خودشون رو لو می‌دن یا نه، یا واقعا همدستی، که باز هم می‌شه واکنش سایر گناهکارا به حرفت رو دید و سنجید و بیشتر از اینکه بازی رو برا ما بپیچونی برای اونا پیچوندی چون میان تو واکنش خودشون رو لو می‌دن، یا قاتلی که خب بیشتر حواسمون بهت هست و اگه سرنخ‌ها بهت رسید ناکارت می‌کنیم :دی در کل هرچی باشی به نظرم از پشتت گناهکار و قاتل درمیاد. اگه کاراگاهی که آفرین، اگه گناهکاری که گل بخودی زدی به نظرم حالا هدفت از این گل به خودی چیه خدا داند :دی
 
تازه‌وارد
نوشته‌ها
11
پسندها
11
امتیازها
0
سلام. برنهم هستم، میتونید برنی صدام کنید. از طرف سازمان یا بیورو من رِ فرستادن که روی این پرونده نظارت کنم و کمک کنم. به خاطر همین من مدام در رفت و آمدم بین شهر شما و مرکز. میدونم اصولا کاراگاهای محلی از مامورای سازمان خوششون نمیاد و درک مینمایم.

سرنخ ها رو نگاه کردم و اولین برداشتم اینه که سرنخ دست نخورده میتونه سرنخ اشتباهه باشه، چون به آلات قتل که مینَگَرَم، اکثرا ردی از خودشون باقی میگذارن، البته شما قطعا باتجربه تر از این حرفایید که با برداشت اول تصمیم بخواید بگیرید.

پست کاراگاه مارتینز رو خوندم تا اونجا که گفت بیاین فرض بگیریم من همدست قاتلم. دیگه نخوندم. حواستون به این باشه، این اگرم مجرم نباشه قطعا پتانسیل گند زدن توی پرونده رو داره.

خوب الان پست کاراگاه خوشتیپه ور خوندم و با من همنظره، این باهوش به نظر میاد، به این حواستون باشه علی الحساب.
 

God

Administrator
گاد
نوشته‌ها
1,307
پسندها
899
امتیازها
0
این پست را اگر حداقل 6 نفر تایید (لایک) کنن، اسم جرم‌شناسُ می‌گم.

هرکی واکنشی غیر از تایید بده، سرویس خواهد شد. در واقعیت و در بازی و در حقیقت.:دی دوست نداشتید، هیچ واکنشی ندید.


ای سایت بی‌شعور ادغام نکن.
 

God

Administrator
گاد
نوشته‌ها
1,307
پسندها
899
امتیازها
0
این پست را اگر حداقل 8 نفر تایید (لایک) کنن، لیست شرکت‌کننده‌ها رو می‌گم.

هرکی واکنشی غیر از تایید بده، سرویس خواهد شد. در واقعیت و در بازی و در حقیقت.:دی دوست نداشتید، هیچ واکنشی ندید.
 
تازه‌وارد
نوشته‌ها
11
پسندها
11
امتیازها
0
اولین چیزی که راجع به سرنخ‌ها باید توجه کرد اینه که از ۳ سرنخ دو سرنخ واقعیه و یک سرنخ الکیه. جدا جدا بخوام بررسی کنم، <قدرت> داریم، <دوست> داریم و وضعیت جسد <دست‌نخورده>. از این سه تا هر کدوم ممکنه دروغ باشه یا راست باشه ولی دوتاشون راست هستن.

اگه قدرت راست باشه: قدرت ممکنه به این ربط داشته باشه که مقتول با زور کشته شده. انگشتر هم می‌تونه نماد قدرت باشه. شاید هم جنگ سر قدرت بوده و این ذهن من رو می‌بره سمت قمه یا چاقو جیبی بیشتر. جز این نمی‌تونم به چیز دیگه‌ای ربطش بدم.

اگه دوست راست باشه: فندک ممکنه به دوست ربط داشته باشه چون دوست‌ها به هم فندک می‌دن (از هم کش می‌رن). گواهینامه هم ممکنه به دوست ربط داشته باشه چون دوست‌ها سوار ماشین می‌شن. دیگه خیلی بخوام قوه تخیلم رو بالا ببرم کابل شارژر و هندزفری هم چیزایی ان که ممکنه به دوستت قرض بدی.

اگه دست‌نخورده راست باشه: این یه کم سخت‌تر و مشکوک‌تره و به نظرم به هیچ‌کدوم از وسایل مدارک ربط نداره. از طرفی فکر کنم حتی اگه روش قتل خفگی هم باشه باز یه درگیری‌ای چیزی پیش میاد و نمی‌شه جسد دست‌نخورده باشه. ولی به چیز دیگه‌ هم ربط پیدا نمی‌کنه پس شاید به همون وسایل خفگی مثلا به کراوات یا بالشت ربط پیدا کنه. شاید هم صرفا رندوم باشه برای گمراه کردن ما.

بنابراین اگه کنار هم بذاریمشون و قدرت رو نشونه‌ی قمه یا چاقو در نظر بگیریم و دست‌نخورده رو هم نشونه‌ی خفگی، یکی از این‌ها قاعدتا دروغ در می‌آد و دوست راست می‌شه. حسم اینه که دست‌نخورده دروغه و قدرت راسته. امیدوارم توی سرنخ‌های بعدی بیشتر مشخص بشه که چی به چیه.

نارنجی: قدرت، انگیزه قتل بوده. پس "مقتول با زور کشته شده" رو متوجه نمیشم.
آبی: انگیزه قتل قدرته چطور ذهن میره سمت چاقو و قمه؟

قدرت به نظر من بیشتر به سمت رابطه ی دو طرف میره، منتهی از اون ور دوست و داریم که این و خنثی میکنه، اما ممکنه دوست غلط باشه، و سرنخ درست توی اون دسته رابطه میتونه همکار یا رییس باشه. ولی اینکه یک دوست بیاد دوستشو بکشه تا به قدرت برسه معنی نداره. در این زمینه اگر سرنخ های آینده شغل مقتول رو بگه و کارمند مدیر (یا کارگرم حتی با درصد کمتر) باشه میشه برداشت کرد که دوست و همکار (همزمان) بودند، نمیدونم چقدر میتونه درست باشه این فرض باید دید.

در مورد خفگی فقط با بالشت موافقم که میتونه ردی جا نذاره، ولی عقل سلیم و منطق درست میگه خفگی با کمربند کبودی به جای میگذارد.
 
تازه‌وارد
نوشته‌ها
5
پسندها
6
امتیازها
0
مارتینز! وقتی تو گروه این ایده تخیلیت رو مطرح کردی شدیدا باهات مخالفت کردم! اما باز کار خودت رو کردی! اگه ببازیم از چشم تو میبینم.
 
تازه‌وارد
نوشته‌ها
16
پسندها
21
امتیازها
0
Dt. Burnham

نارنجی: قدرت، انگیزه قتل بوده. پس "مقتول با زور کشته شده" رو متوجه نمیشم.
آبی: انگیزه قتل قدرته چطور ذهن میره سمت چاقو و قمه؟

درسته و اصولا انگیزه قتل ربطی به شکل قتل نداره
حرف عجیب غریبی بود که Fitzgerald گفت و باید توجیهش راجع این ادعای عجیب و لایتچسبک رو ببینیم

ولی اینکه یک دوست بیاد دوستشو بکشه تا به قدرت برسه معنی نداره.

چرا معنی نداره؟! خیلی هم طبیعیه.

در مورد خفگی فقط با بالشت موافقم که میتونه ردی جا نذاره، ولی عقل سلیم و منطق درست میگه خفگی با کمربند کبودی به جای میگذارد.

دست خالی چطور؟



در نهایت همه این سرنخ‌ها که راجعش بحث شد میتونه گمراه کننده باشه و حداقل فعلا راهی برای تمییز گمراه کننده از درست نداریم.


راستی در مورد این روش بازی مارتینز هم کلا که چی؟
 
تازه‌وارد
نوشته‌ها
11
پسندها
11
امتیازها
0
چرا معنی نداره؟! خیلی هم طبیعیه.

دست خالی چطور؟

هابسن:

داخل این چهارچوب معنی نداره دوست دوست و بکشه برای قدرت، لازمه درست بودنش سناریویی هست که وجود نداره و نمیتونه وجود داشته باشه توی این چهارچوب، ولی همین الان میتونم یک پاراگراف برات بنویسم که دوستی دوستش و برای قدرت کشته، دعواشون هم سر این بوده که کدومشون بیشتر توی مافیا مدال داره.

هر نوع خفگی با فشار بر ناحیه گردن و گلو کبودی به جای میگذارد. صرفا از طریق قطع اکسیژن از طریق دهن و بینی میتونه یک جسد دست نخورده باقی بمونه. (تازه اگر مقتول خواب یا بیهوش بوده باشه در سختگیرانه ترین حالت)
 
تازه‌وارد
نوشته‌ها
9
پسندها
13
امتیازها
0
نارنجی: قدرت، انگیزه قتل بوده. پس "مقتول با زور کشته شده" رو متوجه نمیشم.
آبی: انگیزه قتل قدرته چطور ذهن میره سمت چاقو و قمه؟

قدرت به نظر من بیشتر به سمت رابطه ی دو طرف میره، منتهی از اون ور دوست و داریم که این و خنثی میکنه، اما ممکنه دوست غلط باشه، و سرنخ درست توی اون دسته رابطه میتونه همکار یا رییس باشه. ولی اینکه یک دوست بیاد دوستشو بکشه تا به قدرت برسه معنی نداره. در این زمینه اگر سرنخ های آینده شغل مقتول رو بگه و کارمند مدیر (یا کارگرم حتی با درصد کمتر) باشه میشه برداشت کرد که دوست و همکار (همزمان) بودند، نمیدونم چقدر میتونه درست باشه این فرض باید دید.

در مورد خفگی فقط با بالشت موافقم که میتونه ردی جا نذاره، ولی عقل سلیم و منطق درست میگه خفگی با کمربند کبودی به جای میگذارد.

اره درسته حواسم نبود که قدرت حتما انگیزه‌ی قتله، ذهنم رفت سمت زور و اینا. ولی واسه انگیزه‌ی قتل: قدرت هم سناریویی که توی ذهنم اومد دعوای خیابونی بود بیشتر، و به همین دلیل قمه و چاقوی جیبی. به نظرم این سناریو با دوستی هم اوکیه و مشکلی نداره. ینی به من بگن انگیزه‌ی قتل قدرت+دوستی ذهنم می‌ره سمت دعوای خیابونی و خب توی دعوای خیابونی هم چاقو و قمه استفاده می‌شه بنابراین منطقیه که همچین سرنخی باشه.
 
تازه‌وارد
نوشته‌ها
11
پسندها
11
امتیازها
0
اره درسته حواسم نبود که قدرت حتما انگیزه‌ی قتله، ذهنم رفت سمت زور و اینا. ولی واسه انگیزه‌ی قتل: قدرت هم سناریویی که توی ذهنم اومد دعوای خیابونی بود بیشتر، و به همین دلیل قمه و چاقوی جیبی. به نظرم این سناریو با دوستی هم اوکیه و مشکلی نداره. ینی به من بگن انگیزه‌ی قتل قدرت+دوستی ذهنم می‌ره سمت دعوای خیابونی و خب توی دعوای خیابونی هم چاقو و قمه استفاده می‌شه بنابراین منطقیه که همچین سرنخی باشه.

توی فرضیه دعوای خیابونیت، دوتا دوست برای اینکه ببینن کی زورش بیشتره با هم دعوا کردن و یکیشون مرده؟ یا داستان بیشتری توی ذهنته؟ چون اگر اینطوری باشه یک دیسلایک بزرگ برای طراح قتل.

از مارتینز تست دراگ گرفتین یا همینجوری استخدام کردین؟
 
تازه‌وارد
نوشته‌ها
9
پسندها
13
امتیازها
0
توی فرضیه دعوای خیابونیت، دوتا دوست برای اینکه ببینن کی زورش بیشتره با هم دعوا کردن و یکیشون مرده؟ یا داستان بیشتری توی ذهنته؟ چون اگر اینطوری باشه یک دیسلایک بزرگ برای طراح قتل.
نه بابا، زور‌آزماییه مگه. دعواهای خیابونی معمولا با بچه‌محل‌هاست دیگه. حالا نمی‌خوام خیلی سناریوسازی کنم ولی از انگیزه‌ی قتل: قدرت چنین تصویری برام شکل گرفت و به نظرم لزوما با سرنخ دوست هم منافات نداره. حالا دوست ممکنه ارتباط مستقیم با قدرت داشته باشه و جفتشون در یک راستا باشن، یا یکیشون مال آلت قتل باشه یکی مال مدرک اصلی.
 

God

Administrator
گاد
نوشته‌ها
1,307
پسندها
899
امتیازها
0
هرکی محدودیت پست روزانه رو ندیده دیس‌لایک بده. هرکی دیده لایک بده.

متشکرم.

جرایم در پایان هر روز اعلام خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:

God

Administrator
گاد
نوشته‌ها
1,307
پسندها
899
امتیازها
0
برنهم و فیتزجرالد فردا حق دو پست دارن.
تکرار نشه. بحث را دو نفره نکنید لطفا.
 
تازه‌وارد
نوشته‌ها
1
پسندها
1
امتیازها
0
سلام

راضي نيستم ازتون كه بازي سطحي و به اين راحتي رو پيچيدش كردين -_-

همون مافيا بازي ميكرديم ديگه اگه انقد پيچ و خم داره . 🫠 چقد خوب بود دور اول دوم با يكي دو حدس ميبرديم تموم ميشد 🧎🏻‍♂️ بگذريم

دت اسپنسر هستم ميتونين ترو ديتكتيو صدام كنين

اول درمورد مارتينز بگم كه دمت گرم من فن‌ات شدم در هر صورت يه جذابيتي به بازي داده شد و يه حس كشف و شهود الان دارم نسبت به پستهاي آينده و نقشت . قطعا ازوناش نيستم ك پستي رو اسكيپ كنم تا قرون آخرش ميخونم بخاطر وسواسم 😆. جالبه ايول به ايده ات چه قاتل باشي چه همدست چه كاراگاه برو خيالت راحت(سحر❤️)

و اما اين قضيه رييس و سرنخ اشتباه كلا اچمز ميكنه خب بحث و تحليل رو :)) الان عين اسكلا بيايم تحليل كنيم بعد يكيش غلطه نميدونيمم كدوم . طبقش راي بديم اونم تو بازي كه ٣ فازه؟ ميفهمم اما متوجه نميشم واقعيتش🧎🏻‍♂️

قدرت دوست دست نخورده

دست نخورده درست باشه بنظرم نوع قتلو مشخص ميكنه ، خفگي احتمالا

قدرت و دوست نميدونم بايد منتظر بعديا باشم

و همينطور منتظر مارتينز 😆
 
اتصال به گوگل

کاربران آنلاین

هیچ کاربری آنلاین نیست.

یافتن کاربر

اتصال به گوگل

کاربران آنلاین

هیچ کاربری آنلاین نیست.

یافتن کاربر

بالا پایین