برای دیدن محتوای انجمن باید ورود کنید. اگر حساب کاربری ندارید اکنون ثبت‌نام کنید.

بازی دور شانزدهم مافیا | خون‌بَس

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

God

Administrator
گاد
نوشته‌ها
1,307
پسندها
899
امتیازها
0
سلام.

دور شانزدهم رو بعد از یک وقفه‌ی نسبتا طولانی برگزار می‌کنیم، امیدوارم بعد از مدت‌ها یک دور باحال داشته باشیم و خوش بگذره.

قوانین در حدود ۸۰ درصد مشابه دورهای گذشته‌ست، برای یادآوری این‌جا هم باز اشاره می‌کنم.


قوانین


  1. فاز صفر از چهارشنبه ۳ خرداد (۲۴ می :دی) از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد آغاز می‌شه. ارسال یک پست در فاز صفر برای هر بازیکن ضروری‌ست.

  2. فاز روز تا ۲۳:۰۰ شب هست، اهداف باید حداکثر تا ۲۳:۳۰ ارسال بشه و شرح ماجراهای شب تا ساعت ۰۰:۰۰ منتشر می‌شه؛ فاز بعد بلافاصله بعد از پست اتفاقات شب پی گرفته می‌شه.

  3. داستان بازی معمولا در نیم‌روز هر فاز ارسال می‌شه.

  4. هر بازیکن در روز آخر فاز‌های دو روزه حق ارسال حداکثر ۳۰۰۰ کلمه رو بدون محدودیت تعداد پست داره؛ همچنین برای گادکش نشدن نیازه که حداقل ۲۵۰ کلمه ارسال بشه.

    ملاک شمارش کلمات هم این سایت هست؛ می‌تونید از این‌جا قبل از ارسال پست تعداد کلمات‌تون رو بشمارید.

  5. بازیکنان حق ویرایش یا حذف پست ندارند و در صورت دیده شدن به دلیلِ زشت و ناپسند بودن بی‌اندازه این کار، با گادکش درجا مواجه خواهند شد. ویرایش‌های جزئی در شمارش خطوط‌تون لحاظ نمی‌شه.

  6. صحبت خارج از بازی (برای کسانی که در گروه گناهکاری‌ای حضور ندارند - جز رهبران که خودشون گروه دارند- و اون‌هایی که حضور دارند هم فقط اجازه‌ی صحبت با هم‌تیمی رو دارن) حتی از مورد بالا زشت‌تر هست و علاوه بر گادکش، یک نامه هم به سایر گادها (پویا، امیر، آرش) زده می‌شه که در ادوار اون‌ها هم تا مدت نامعلومی محروم بشید.

  7. ادعای نقش برای خود (جز رهبران) یا اطلاق نقش به دیگری به هر صورتی که حس علم داشتن بده گادکش رو به همراه داره. یعنی شما می‌تونید به بازیکنی بگید مافیا هستی. اما گفتن این‌که پدرخوانده هستی اطلاق نقش هست. تروریست، یاکوزا و جلاد برای اطلاق نقش مجاز هستند. و می‌تونید به کسی بگید به نظرم جلاد هستی. سایر نقش‌ها (هر نقش بی‌گناهی و نقش‌های دیگر مافیا) اطلاق نقش هست و گادکش رو به ارمغان می‌آره.

  8. زیبا و مرتب بنویسید. از فونت پیش‌فرض سایت استفاده کنید؛ می‌تونید برای تاکید یا هر مسخره‌بازی دیگری هم از بولد و رنگ‌های دیگه استفاده کنید. ولی مثلا دیده نشه که کل پست بولده یا بخش زیادی‌ش بنفش و قرمز و این‌هاست که چشم گاد و بقیه اذیت نشه حین خوندن پست‌تون.

  9. سیستم اعدام جدید: در سه مرحله انجام می‌شه: تا قبل از ۲۱:۳۰ رای‌های اولیه داده می‌شه که به صورت خصوصی برای گاد و در تلگرام ارسال می‌شه. بعد گاد رای‌های داده شده رو به صورت عمومی و یک‌جا در تاپیک منتشر می‌کنه؛ بعد تا قبل از ۲۲:۲۰ دقیقه وقت دارید که یک‌بار رای‌تون رو به صورت عمومی تغییر بدید در تاپیک؛ نفراتی که بیشترین رای رو آورده‌اند به دفاعیه می‌رن و تا ۲۲:۵۰ فرصت ارسال دفاعیه وجود داره. بعد از دفاعیه افراد وقت دارن که تا قبل از ساعت ۲۳:۰۰ یک لیست برای گاد ارسال کنن. این لیست حاوی ترتیب شما برای اعدام افراد در دفاعیه‌ست. تعداد اعضای حاضر در لیست هم باید با تعداد افراد در دفاعیه برابر باشه.

    مثال: امین و آرش و امیر (همه شروع شده با حرف الف :دی) در دفاعیه هستن. لیستی که شما در تلگرام ارسال می‌کنید به این شکل هست: ۱. امین ۲. امیر ۳. آرش

    شیوه‌ی شمارش آرا بعد از اولین اعدام توضیح داده می‌شه اما در صورت علاقه می‌تونید به این مقاله مراجعه فرمایید.

  10. در فاز معارفه رای‌گیری برگزار نمی‌شه؛ در فاز اول رای‌گیری وجود خواهد داشت اما اعدام اجباری نیست (اگر بازیکنی به نصف به علاوه یک از آرا برسه اعدام می‌شه در اون فاز) و از فاز دوم اعدام اجباری خواهد بود.

  11. در محدودیت رهبران به رای دادن/ ندادن اشاره شده، که منظور رای تاثیرگذار هست. تعریف رای تاثیرگذار: ۱. رایی که باعث به دفاعیه اومدن فرد می‌شه. ۲. اسم فرد اعدامی در لیست داده شده بالاتر از نزدیک‌ترین رقیبش باشه.

  12. فاز صفر و یک، یک روزه هستند، فاز دو، سه، چهار، دو روزه هستند، فاز پنجم یک روزه خواهد بود و از فاز ششم بازی سرعتی می‌شه.
    بعضی نقش‌ها قابلیت کوتاه کردن فاز روز یا حذف فاز شب رو دارند، در این حالت فاز روز یک دقیقه‌ای تموم می‌شه، و فاز بعدی طبق برنامه‌ی بالا طی می‌شه؛ یعنی حداقل سه فاز یک روزه و سه فاز دو روزه خواهیم داشت.


  13. امکان ری‌اکشن و تشکر از پست‌ها در این دور آزاد است.

زمان‌بندی بازی بدین صورت هست:
فاز
شروع
پایان
رای‌گیری
صفر
چهارشنبه ۰۰:۰۰
چهارشنبه ۲۳:۰۰
نداریم
یک
پنج‌شنبه ۰۰:۰۰
پنج‌شنبه ۲۳:۰۰
اختیاری
دو
جمعه ۰۰:۰۰
شنبه ۲۳:۰۰
اجباری
سه
یک‌شنبه ۰۰:۰۰
دوشنبه ۲۳:۰۰
اجباری
چهار
سه‌شنبه ۰۰:۰۰
چهارشنبه ۲۳:۰۰
اجباری
پنج
پنج‌شنبه ۰۰:۰۰
پنج‌شنبه ۲۳:۰۰
اجباری
شش​
جمعه ۰۰:۰۰​
سرعتی​
اجباری​


نقش‌ها هم نسبت به ادوار قبل تغییرات ریزی داشته و نقش‌های جدیدی هم اضافه شده؛ اگر ابهام، باگ یا چیزی به ذهن‌تون رسید، لطف می‌کنید که با گاد در میون می‌گذارید. :دی
 
آخرین ویرایش:

God

Administrator
گاد
نوشته‌ها
1,307
پسندها
899
امتیازها
0
نقش‌های حاضر در بازی (نهایی)

مافیا


پدرخوانده


همه کاره‌ی تیم مافیاست و به طور کامل ضد پرسش و ضد ضربه است. او توانایی کشتن شهروندان (همه به جز مافیا) را به مدت محدود داراست.
پدرخوانده توانایی کشتن رویین‌تن، پلیس و جلاد را ندارد.

در صورت اعدام پدرخوانده، مافیا قابلیت کشتن شهروندان را از دست می‌دهد.

تبصره: در صورتی که لباس دریافت کند (از طریق خیاط)، نقش لباس اعلام می‌شود و سهمیه‌های باقیمانده به خیاط انتقال می‌یابد.


خیاط

نایپ پدرخوانده است و در صورت مرگ پدرخوانده با لباس، تیرزن مافیا هم هست.

تمام نقش‌های بی‌گناهان را از ابتدا می‌داند. هرشب می‌تواند به یک نفر لباس بدهد که در صورت کشته‌شدن همان شب یا اعدام روز بعد، نقشی که خیاط به آن فرد داده اعلام می‌شود. شخص مورد نظر متوجه دریافت لباس نمی‌شود.

همچنین او به تعدادی محدود، لباس‌هایی خاص برای اعضای مافیا در اختیار دارد (جدا از بند بالا که هرشب هست) که در پرسش پلیس یا اعدام روز بعد یا مرگ در همان شب، عمل می‌کند.

تبصره ۱: جلاد، یقه‌سفید، رویین‌تن، مفیستوفلس و هلن لباس نمی‌پذیرند.

تبصره ۲: لباس شامل نقش کامل هست (مثلا بی‌گناه و رویین‌تن) و خیاط هر لباسی که بخواهد می‌تواند برای اشخاص بدوزد.

تبصره ۳: اگر پدرخوانده شخصی را که خیاط به او لباس داده بکشد، برای 1 مرتبه همان نقشی که خیاط به وی داده اعلام می‌شود؛ ولی در مراتب بعدی در داستان شب به شکلی واضح به وجود خیاط در بازی اشاره می‌شود.

تبصره ۴: لباس گناهکار به یک بی‌گناه در پرسش پلیس تاثیر ندارد. اما لباس بی‌گناه به یک مافیا در پرسش پلیس تاثیر دارد. یعنی در هیچ حالتی یک بی‌گناه به پلیس گناهکار معرفی نمی‌شود؛ اما یک گناهکار ممکن است با لباس به پلیس بی‌گناه معرفی شود.


تروریست

در صورت اعدام، می‌تواند یکی از کسانی که به او رای داده‌اند را به انتخاب خودش از بازی خارج کند. (به جز رویین‌تن)

در صورتی که پلیس وی را هدف قرار دهد، هردو خواهند مرد.

تروریست می تواند با فدا کردن جان خود در فاز شب، هر نقشی جز رویین‌تن و جلاد را بکشد. او در این حالت به هیچ عنوان از مرگ نجات نمی‌یابد و اگر دکتر یا پرستار از او حمایت کنند، خواهند مرد.

در هر صورتی (حتی با لباس بی‌گناهی) به پلیس گناهکار معرفی می‌شود.


یاکوزا

با فدا کردن جان خود قابلیت جذب شهروندان برای مافیا را دارا می‌باشد.

یاکوزا نمی‌تواند از مرگ نجات پیدا کند و حتی اگر در شب اعمال نقش مورد حفاظت قرار بگیرد، خواهد مرد.

اگر رویین‌تن، جلاد، یقه‌سفید، گورکن یا پلیس را هدف قرار دهد، فقط خودش خواهد مرد.


کلاه‌بردار

در یکی از شب‌های بازی می‌تواند تصمیم به کوتاه کردن فاز روز بعد بگیرد. به این ترتیب فاز روز بعدی به مدت یک دقیقه خواهد بود (بدون اجازه‌ی ارسال هیچ پستی) و پس از آن مستقیما مراسم رای‌گیری و اعدام برگزار خواهد شد. (در این حالت رای به اعدام اجباری خواهد بود.)


ساقی

به صورت محدود می‌تواند شهروندان را در شب مست کند. شهروند مست شده در آن شب امکان اعمال نقش نخواهد داشت. اما سهمیه‌ی او نمی‌سوزد. ساقی نمی‌تواند یک شهروند را بیش از یک مرتبه مست کند.


منشی

هر شب می‌تواند به صورت ناشناس برای یک نقش خاص پیام ارسال کند.


مافیا ساده

اعضای مافیا را می‌شناسد و بدون هیچ امکانات خاصی بازی را آغاز می‌کند.



بی‌گناهان


رویین‌تن

مهم‌ترین عضو بی‌گناهان است، در فاز شب قابل کشته‌شدن نیست و فقط با اعدام از بازی حذف می‌شود.

رویین‌تن در یکی از شب‌ها (از شب 3 به بعد) می‌تواند به اذن گاد یکی از بیگناهان کشته شده در همان شب را زنده کند (اگر تعداد بیش از 1 باشد قرعه‌کشی خواهد شد)؛ به‌طوری‌که اگر در همان شب بی‌گناهی بمیرد، به اذن گاد از مرگ نجات می‌یابد (فرد نجات‌یافته، بی‌گناه بی‌نقش خواهد شد).



پلیس

یکی از مهم‌ترین نقش‌های بازی است و به طور کامل ضد ضربه است و فقط با اعدام یا ترور تروریست از بازی حذف می‌شود؛ همچنین می‌تواند هر شب نقش یک نفر را استعلام کند.

پلیس هر گناه‌کاری را که شناسایی کند، باید در همان فاز شب او را بکشد و نقش فرد گناه‌کار نیز در آن شب انجام نخواهد شد. مرگ گناهکار حتی در صورتی که مورد حمایت دکتر باشد هم انجام خواهد شد.

در صورتی که هدف پلیس لباس بی‌گناه داشته باشد، به او بی‌گناه معرفی می‌شود.

تبصره ۱: پلیس می‌تواند یک نفر را به دفعات مورد پرسش قرار دهد.

تبصره ۲: پلیس امکان پرسش مفیستوفلس یا هلن را ندارد.



دکتر

نقش حامی را ایفا می‌کند. هر شب می‌تواند از یک نفر حمایت کند و مانع کشته شدن آن شود.

دکتر نمی‌تواند بیش از 2 مرتبه از یک فرد حمایت کند. مگر آن فرد خودش باشد.



مستشار

یکی از قوی‌ترین اعضای بیگناهان است و به صورت نامحدود می تواند یکی از نقش های بیگناهان (به‌جز پلیس) برای فاز شب و به انتخاب خودش بر عهده بگیرد با این توضیح که یک نقش را بیش از دوبار (جز شهروند ساده) نمی تواند داشته باشد.



فدایی

با کشتن شدن فدایی در شب، در شب بعدی یکی از بی‌گناهان کشته‌شده از مرگ نجات می‌یابد. همچنین در صورت اعدام تروریست می‌تواند مانع از اعمال نقش تروریست شود و به همراه تروریست از بازی خارج می‌شود.

هنگام مرگ، شهروند ساده معرفی می‌شود.

خیاط از وجود فدایی در بازی آگاه نیست.



پرستار

هر شب می‌تواند از یک نفر در برابر مرگ محافظت کند؛ فرد محافظت شده، در آن شب نمی‌تواند از سهمیه خود استفاده کند. در این حالت سهمیه‌ی فرد محافظت شده نخواهد سوخت. پرستار نمی‌تواند از یک نفر بیش از یک‌بار محافظت کند.




تکاور

قبل از پایان یکی از فازهای روز می‌تواند تصمیم به لغو فاز شب بعدی بگیرد؛ بدین صورت فاز شب بعدی یک دقیقه به طول خواهد انجامید (بدون این‌که کسی بتواند هدفی ارسال کند) و مستقیما فاز روز بعدی آغاز می‌شود.


بیسیم‌چی

می‌تواند هر شب به صورت ناشناس برای مافیا پیام ارسال کند.



افسر اطلاعات

یک بار در بازی می‌تواند در روز یک بازیکن را انتخاب کند و تمام مکالمات آن بازیکن را در آن شب شنود کند.
سیم‌کش از هویت سایر بازیکنان موجود در مکالمه (در صورتی که هدفش در تیم باشد) باخبر نمی‌شود.



شهروند ساده


شهروندی ناآگاه و بدون امکانات است.


سایر نقش‌ها



هلن


رهبر بی‌گناهان است. ضد ضربه است، و همچنین لباس و رای اعدام نمی‌پذیرد.

با برد بی‌گناهان برنده‌ی بازی می‌شود.

در صورتی که به ۳ بی‌گناه رای دهد بازنده‌ست و در پایان بازی از بازی خارج می‌شود.

در ابتدای بازی جزو رهبران بازی معرفی می‌شود اما بازیکنان از هلن بودن او مطلع نیستند.


مفیستوفلس

رهبر گناهکاران است. ضد ضربه است، و همچنین لباس و رای اعدام نمی‌پذیرد.

با برد گناهکاران برنده‌ی بازی می‌شود.

در ابتدای بازی یک یا چند نام از غیر بی‌گناهان (مافیا، جلاد و یقه‌سفید) به او معرفی می‌شود؛ در صورت رای دادن به یکی از این نام‌ها بازنده‌ است (حتی در صورت حدس درست و برد گناهکاران)
(مفیستوفلس از نقش دقیق اسامی اعلامی باخبر نیست.)

در ابتدای بازی جزو رهبران بازی معرفی می‌شود اما بازیکنان از مفیستوفلس بودن او مطلع نیستند.


توضیحات: بعد از حذف آخرین غیر بی‌گناه (مافیا، جلاد و یقه‌سفید) از بازی، بی‌گناهان باید یکی از رهبران بازی را انتخاب کنند. در صورت انتخاب هلن بی‌گناهان برنده‌ی بازی خواهند شد و در صورت انتخاب مفیستوفلس، گناهکاران برنده‌ی بازی خواهند شد.


توضیحات ۲: در صورتی که مافیا برنده بازی شود، باید مفیستوفلس را حدس بزند. در صورت حدس درست، برنده‌ی بازی خواهند شد. در غیر این صورت هم مافیا و هم بی‌گناهان بازنده و هلن به تنهایی برنده بازی خواهد بود.

توضیحات ۳: چنانچه مافیا ببازد و مفیستوفلس هم به صورت فردی باخته باشد، با حدس اشتباه هلن توسط بی‌گناهان، مافیا برنده نخواهند شد، و همه خواهند باخت. همچنین در صورتی که بی‌گناهان ببازند و هلن نیز به صورت فردی باخته باشد، با حدس اشتباه مفیستوفلس توسط مافیا، هلن برنده نخواهد شد و همه‌‌ی بازیکنان خواهند باخت.

توضیحات ۴: در صورت باخت یکی از رهبران یا هر دو، باخت آن‌ها بعد از پایان بازی و قبل از انتخاب رهبران اعلام می‌شود.


تبصره: نقش‌های هلن و مفیستوفلس در شمارش بازیکنان حساب نمی‌شوند (اما حق رای در بازی را دارند).


جلاد

به طور کامل ضد ضربه و ضد پرسش است.

جلاد قبل از شروع هر فاز، اعدامی را حدس ‌می‌زند. اگر ۳ حدس اشتباهِ پیاپی بزند، در فاز شب بعدی خواهد مرد.

همچنین در صورتی که بازی به چهار نفر برسد و حدس‌های غلط جلاد بیشتر از حدس‌های صحیحش بود، در همان لحظه از بازی خارج می‌شود.

وی در صورتی برنده بازی خواهد شد که بتواند بدون اشتباه، ۳ نفر از اعدام‌شدگان را درست حدس بزند و در فاز بعدی اعدام شود. در این حالت بازی درجا به پایان می‌رسد و جلاد برنده‌ی بازی خواهد بود.

اگر این سه حالت رخ ندهد، جلاد برای برد باید به جمع ۳ نفر آخر در بازی راه پیدا کند. در این شرایط، جلاد یکی از ۲ فرد باقی‌مانده در بازی را به انتخاب خود اعدام می‌کند و در صورتی که حدس‌های درست او بیشتر از حدس‌های غلط باشند به تنهایی برنده می‌شود. (در این حالت رهبران هم خواهند باخت)

اگر جلاد به سه نفر پایانی راه پیدا کند، اما حدس‌های صحیحش بیشتر از حدس‌های غلط نباشد، یکی از دو فرد باقی‌‌مانده در بازی را به انتخاب خودش اعدام می‌کند و فرد باقی‌مانده باید از بین رهبران انتخاب کند. مثال: یک مافیا، یک بی‌گناه و جلاد در بازی باقی‌مانده‌اند. جلاد فرد بی‌گناه را اعدام می‌کند و مافیا برنده می‌شود و باید مفیستوفلس را انتخاب کنند.

بند مهم: تا زمانی که جلاد در بازی حضور دارد، هیچ‌گروهی (مافیا و بی‌گناهان) نمی‌تواند برنده بازی شود.


گورکن

در ابتدا نه بی‌گناه است و نه گناهکار.
گورکن می‌تواند یک بار در بازی، یکی از بازیکنان حذف شده (اعدام یا قتل) را نبش قبر کند و نقش او را بگیرد. (جز جلاد و یقه‌سفید)

تا قبل از گرفتن نقش، به پلیس بی‌گناه اعلام می‌شود و پس از آن نقشی که گرفته است به پلیس اعلام می‌شود.
در صورتی که تا پایان فاز چهارم نقشی نگیرد، بازنده خواهد بود.
اعمال نقش گورکن بعد از پایان فاز چهارم در بازی اعلام خواهد شد.


یقه‌سفید

اعضای مافیا را از ابتدا می‌شناسد و در صورتی که مافیا برنده بازی شود و او در بازی حضور داشته باشد، به تنهایی برنده بازی می‌شود و مافیا می‌بازد.
یقه‌سفید برای برد باید بتواند مفیستوفلس را حدس بزند.
 
آخرین ویرایش:

God

Administrator
گاد
نوشته‌ها
1,307
پسندها
899
امتیازها
0
فاز صفر

چند نکته:

  1. فاز صفر تا پایان چهارشنبه ساعت ۲۳:۰۰ برقراره.

  2. لطفا حتما نقش‌ها رو دقیق بخونید. تعدادش هم کمه و وقت زیادی نمی‌گیره. برد و باخت تیم‌ها به فهم نقش‌های بازی ربط داره. اگر قبلا نقش‌تون رو خوندید بعد از دیدن این پست دوباره بخونید. ویرایش داشتن نقش‌ها.

  3. در این فاز رای‌گیری برگزار نمی‌شه.

  4. ارسال یک پست در این فاز ضروری‌ست. این پست باید شامل تحلیل شما از بالانس و استراتژی پیروزی تیم‌های مختلف باشه. اگر چیزی به ذهن‌تون نرسید هم می‌تونید بگید با فلانی موافقید.

  5. قانون حداقل کلمه در این فاز برقرار نیست.

  6. توضیحات بالانس بعد از فاز معارفه اعلام خواهد شد.

  7. رهبران بازی از نظر تعداد در برد تیم‌ها بی‌تاثیر هستن. یعنی مثلا جلاد اگر باشه، برای برد باید به ۳ نفر از ۱۱ نفر بازیکنان برسه. اما تعداد رای‌هاشون شمرده می‌شه. یعنی در بازی حداکثر ۱۳ رای حضور داره. و برای اعدام در فاز بعدی ۷ رای نیاز هست به طور مثال.

  8. نکته‌ی مهم، بعد از تموم شدن هر فاز روز بازیکنان باید در دسترس باشند، تا در صورت وجود و اعمال نقش کلاه‌بردار، رای‌ اعدام بعدی رو ارسال کنند. در این حالت در فاز شب به بازیکنان اعلام می‌شه که رای‌هاشون رو تا قبل از پایان فاز شب برای گاد به صورت خصوصی ارسال کنند. بعد رای‌ها در تاپیک عمومی می‌شه و و برای نیم ساعت فرصت حداکثر یک بار تغییر رای هست. بعد بازیکنان با بیشترین رای به دفاعیه می‌رند و مراسم دفاعیه و اولویت‌ها رو خواهیم داشت. بعد هم اعدام و فاز بعدی بعد از اعدام دوم آغاز می‌شه. یعنی شما در حد فاصل ۱۱ تا ۱۲ شبی که فاز به اتمام می‌رسه در تلگرام لطفا در دسترس باشید.

زمان‌بندی بازی بدین صورت هست:
فاز
شروع
پایان
رای‌گیری
صفر
چهارشنبه ۰۰:۰۰
چهارشنبه ۲۳:۰۰
نداریم
یک
پنج‌شنبه ۰۰:۰۰
پنج‌شنبه ۲۳:۰۰
اختیاری
دو
جمعه ۰۰:۰۰
شنبه ۲۳:۰۰
اجباری
سه
یک‌شنبه ۰۰:۰۰
دوشنبه ۲۳:۰۰
اجباری
چهار
سه‌شنبه ۰۰:۰۰
چهارشنبه ۲۳:۰۰
اجباری
پنج
پنج‌شنبه ۰۰:۰۰
پنج‌شنبه ۲۳:۰۰
اجباری
شش
جمعه ۰۰:۰۰
سرعتی
اجباری


بازیکنان

آرش

اشکان

امین کی‌پی

امین خلفی

ترسا

رامتین

رضا

عرفان

محمدامین

محمدحسین

هادی

تعداد: ۱۱ نفر



رهبران بازی:

پویا

فری
 
Thomas Shelby
نوشته‌ها
775
پسندها
622
امتیازها
835
مدال‌ها
47
درود بر اعضای گروه گناه‌کاری و بی‌گناهان بی‌چاره و فرعی‌های بی‌چاره‌تر.
مفیستوفلس هستم. ننگ بر شما گناه‌کاران باد اگه این بازیُ نبرید. و لعنت گاد و شیطان بر شما باد اگه ببرید و منُ انتخاب نکنید.

یه سری نکاتُ می‌گم در پست بعدی؛ ولی تا صبح که پست بالانس می‌دم گناه‌کار وارد بازی نشه.

پ.ن.: اون موسیقی که به عنوان تیتراژ گذاشته امین، اولش درسته. تهش نه. بازی جوری که تو ذهن منه پیش می‌ره و به پایان می‌رسه.
 
Thomas Shelby
نوشته‌ها
775
پسندها
622
امتیازها
835
مدال‌ها
47
خب. گناه‌کاران عزیز،

یک. گویا قانون نانوشته هست که اگه من نقشی بگیرم یا عضو گروهی بشم، کارم (کارمون) باید سخت‌تر بشه. اگه ریاضی بلدید، کار من از چاوش دو برابر سخت‌تره و دستم بسته‌تر هست؛ ولی درستش می‌کنیم با هم.

دو. هدف من قطع به یقین برد مافیاست، منتهی به روش خودم. یه جاهاییشُ از الآن چیدم، یه جاهایی هم به بازی بستگی داره. نهایت سعیم این هست که با یک یا نهایتا دو خودزنی، ببریم؛ کمتر شد بهتر. ولی از الآن می‌گم چون صلح اول به از جنگ آخر. اگه خریت کردید و بعد از برد، هلنُ جای من انتخاب کردید، مسئولیتشُ بپذیرید و البته با پارگی‌های بعدش هم کنار بیاید. من خودمُ معرفی کردم از ابتدا و تا انتها هم خبیثانه‌ترین نوع بازی که بلدم (که احتمالا بخش‌هاییشُ تا الآن کهاین همه بازی کردید، ندیدید و بعدا هم ممکنه نبینید)، اجرا می‌کنم و هرچی کد لازمه بین بازیم بهتون می‌دم؛ منتهی تاوان خریت بقیه رو بنده نخواهم داد. بعد بازی کسی بیاد دری‌وری بگه که تو فلان جا فلان کارُ کردی و ما به شک افتادیم و تقصیر تو بود و اینا، هر جایی در هر زمانی از روز و در هر فصلی از سال، ببیمتون با چک و لگد می‌زنم تا مسئولیت‌پذیریُ متوجه بشید.
پ.ن.: اشاره می‌کنن خشونت علیه زنان محکوم هست. بله حتما موافقم. اگه چنین شرایطی شامل بانو یا بانوان محترم شد، مجبورم اون بلا رو سر یارش بیارم و اگه یاری نداشت و فقط خودش مقصر بود، چاره‌ای ندارم جز این که امین خلفی سرویس بشه.

سه. الآن حال ندارم؛ دیروقته می‌خوام بخوابم. بعدا یه لیست از کارهایی که نباید بکنید بهتون می‌گم. باز اگه کسی نفهمید یا اشتباه کرد، مجبورم برای حفظ وضعیت و شان گناه‌کاری در مافیا، خودم خدمتش برسم که بقیه رو به فنا نده. صرفا اگه رای ندادم بهش بدونید یکی از افرادی هست که امین بهم گفته نباید بهش رای بدی؛ چون بعدا توضیحی در این رابطه نخواهم داد. منم مثل چاوش نیستم که خودمُ ببازونم. 4 نفر هم بهم اعلام می‌شد به هیچکدومشون رای نمی‌دادم.:))

چهار. اگه برای شب ایده و نقشه و ... ریختید، بیجا کردید. پاره‌اش کنید بریزید دور. من می‌گم که چه کار کنید. در واقع مسیر و بعضا هم هدف و هم مسیرُ مشخص می‌کنم، که متوجه بشید. جوری هم می‌گم که فقط خودتون بفهمید. برای روز اگه نقشه داشتید، پاره‌اش نکنید، ولی توصیه می‌کنم کاری که خودم دارم بهش جهت می‌دمُ ببینید و در اون راستا بازی کنید. بهتره برای خودتون. و همه.

می‌بینید که خیلی رو دارم باهاتون صحبت می‌کنم. تقریبا هم همین بوده همیشه در گذشته تا به حال. مثل امین نیستم که نه گناه‌کاریش رو هست نه بی‌گناهیش.=))


خطاب به بی‌گناهان که شاید با خوندن اینا تعجب کردن:
اگه فکر می‌کنید من مفیستوفلس نیستم و این بخشی از نقشه‌ام هست، اصلا عیبی نداره. فکر کنید. عیب نداره چیه. عالیه. اگه گناه‌کارا تر زدن و بردید، با همین استدلال منُ انتخاب کنید خوشحال می‌شم.:دی

خطاب به هلن، فری عزیز:
تو برو نقش خودتُ بازی کن. دوستانه می‌گم چون خیلی ارادت دارم بهت. استدلال هم واضحه: اگه یه درصد یا چهل درصد بی‌گناها بردن، انتخابت کنن. بی‌گناها ببرن و منُ انتخاب کنن واقعا زشته.:دی اگرم بخوای ادای منُ دربیاری که با گناه‌کارا ببری، کاملا استقبال می‌کنم. منفی‌تر از من البته نمی‌تونی باشی، چون من علاوه بر نوع بازیم، رای قاطع به بی‌گناهی می‌دم که داره اعدام می‌شه یا ممکنه بشه. بخوای ادا در بیاری باید رای به بی‌گناه بدی. نه یه فاز و دو فاز. مدام. که خب به نفع ماست. هم خودت می‌بازی. هم گناه‌کارا با رایت می‌برن. اون موقع می‌خوام ببینم که اطلاعاتت چیه:دی و اونا که موندن کیُ انتخاب می‌کنن.:)) که از نظر من معلومه. اینه که، چه کاریه؟:دی نقش خودتُ بازی کن. مخلصیم.

فرعی‌ها هم باشه موقع بالانس. شب خوش.
 
  • Angry
واکنش‌ها[ی پسندها]: ashkan27
کارآموز مافیا
نوشته‌ها
97
پسندها
132
امتیازها
20
مدال‌ها
4
سلام و درود.

من قوانین و نقش هارو ۱ دور بی دقت، و ۱ دور با دقت خوندم.

بهم پیشنهاد شد برم دور های قبلی بازی رو بخونم که خب هنوز اینکار رو نکردم. شاید هم نکنم 😬

قبل از اینکه پست دوم پویا رو ببینم (بعد از خوندن قوانین با دقت) متوجه شدم که طبق گیم تئوری راحت ترین روش برای برنده شدن هلن اینکه دقیقا مثل مفیستوفلس (من در تلفظ کلمات فرا تر از افتضاحم) بازی کنه.

بازی رو از ابتدا تا انتها برای مهدی حامدی پیشبینی کردم.

بعد از پست دوم پویا متوجه شدم که پیشبینیم به احتمال ۹۹٪ درست شد 😂 پشمای حامدی ریخته!

خلاصه که بهترین روش برای برد هلن، برد مافیا و تشخیص اشتباه مافیاست. اینطوری هلن تنهایی برنده بازی میشه.

همه حرف های پویا راست بود بجز نقشش. یعنی کارهایی که گفت رو دقیقا مو به مو انجام میده و دقیقا در خدمت مافیا بازی میکنه.

فری با اینکه واقعا مفیستوفلس هست، باز نمیتونه بیشتر از پویا در خدمت مافیا بازی کنه.

خلاصه که قراره مافیا برنده شه، و اشتباهی پویا رو به عنوان رهبر خودش تشخیص بده و در نهایت پویا تنهایی ببره. من بی گناه هم هییییییییچ کاری از دستم برنمیاد.

من تازه الان مدال های دریافتیم رو دیدم 😍
مدال پیشبینی نداریم؟
 
  • Smile
واکنش‌ها[ی پسندها]: Pouya
Thomas Shelby
نوشته‌ها
775
پسندها
622
امتیازها
835
مدال‌ها
47
بالانس:
مافیا ۳ نفر.
پدرخوانده و خیاط قطعی. سومی کلاهبردار. این ۳ نقش حتما در بازی‌تون هست. منتهی این ترکیب ضعیف هست. بنابراین مثلا یکی کلاه‌بردار و تروریست یا کلاه‌بردار و یاکوزا هست. یا یکی خیاط و کلاه‌بردار. و اون یکی تروریست یا یاکوزا.

بی‌گناه ۶ نفر.
رویین‌تن پلیس دکتر مستشار تکاور افسر اطلاعات. این کف نقشی بی‌گناها هست، پس شاید ترکیبی هم باشه. مثلا اونی که تکاور هست، فدایی هم باشه. یا اونی که افسر اطلاعات هست، مستشار هم باشه.
خلاصه که در تیر زدن خیلی باید دقت کنید. اکثرا نمی‌میرن. تیر مافیا احتمالا زیاده، ولی حداکثر ۲ تاش موفق می‌تونه باشه. برداشتم از تعداد اینه.

فرعی هم دو نفر. جلاد و یقه‌سفید (امین گورکن نمی‌ذاره به‌نظرم، چون با مافیا بازی می‌کنه قطعا اگه باشه.) که خدمت‌شون درود عرض می‌کنم. با من بازی کنید فعلا، کاری‌تون ندارم. بازی نکنید باهام، یهو دیدین رفتین هوا.


امین می‌گه استراتژی برد هم بگو. باشه.
گناه‌کارا: به حرف من گوش بدید، بردید. گوش ندید خریت هست، ولی در اون حالت هم شاید ببرید.
بی‌گناها: به حرفای من اگه کلا گوش ندید که قطعا باختید. گوش بدید، ولی نه به همه‌اش. شاید ببرید.
فرعی‌ها: معجزه بشه بردید. من سال‌هاست معجزه ندیدم تو مافیا. شوخی می‌کنم، ده بیست درصد شانس دارید، اگه در راستای بی‌گناها بازی نکنید.

موفق باشید دوستان.:دی

من یک پست امشب می‌دم که گناه‌کارا دقت کنن حتما. کارهایی که نباید بکنید همه‌اش اون‌جا نوشته شده.

در مورد بالانس هم چرت‌وپرت نگید که الکی لو برید. بگین همونی که پویا گفت درسته.

آها از این‌که به حرفم گوش دادید و قبل پست بالانس، گناه‌کار وارد بازی نشد هم خوشم اومد. همین‌جوری حرف‌گوش‌کن باشید می‌برید.:))
 
  • Smile
واکنش‌ها[ی پسندها]: Sadra
آرش
نوشته‌ها
850
پسندها
260
امتیازها
460
مدال‌ها
38
سلام و درود به همه عزیزان. با تشکر از امین برای برگزاری این دور، بریم که دور به‌یادماندنی دیگری رقم بزنیم :دی



من قبل از هر چیزی یه نکته‌ای رو بگم. من با نقش رهبرها و بازی‌ای که توش رهبرها باشن اصلا حال نمی‌کنم :دی بعد از تجربه‌ای که از رهبر‌ها در دور ۱۲ دوازده به گادی امین داشتم، دور ۱۵ که قرار بود به گادی پویا برگزار بشه و توش نقش رهبر هم داشتیم با پویا صحبت کردم و اتمام حجت :دی کردم که من توی بازی فارغ از نقشم کاری به رهبر‌ها ندارم و آخر بازی هم اگه به شرایط برد رسیدم و فقط مونده بود حدس رهبر، در هر صورت خودم رو برنده می‌دونم، و پویا هم این رو قبول کرده بود.

این دور هم چنین صحبتی با امین داشتم و قرار شد بازیم فارغ از رهبر‌ها باشه. بنابراین توی این بازی من کاری به رهبر‌ها ندارم با اینکه جفتشون رو دوست دارم و برام عزیزن و واقعا حیفه که رهبرن :)) اگه هم عمری باقی بود و زد و همه‌ رو حذف کردیم و منم تا آخر بازی توی بازی بودم و فقط مونده بود شناسایی هلن، من یا رای نمی‌دم، یا بر اساس اجماع رای می‌دم، یا اگه نشد و رایم لازم بود به‌صورت علنی سکه می‌ندازم که حرف و حدیثی باقی نمونه.

گمان هم نمی‌کنم این موضوع تاثیری روی بازی بذاره چه بیگناه باشم چه گناهکار. به هر حال اونا قابل اعدام نیستن و تا قبل از فاز نهایی بازی نمی‌شه کاریشون کرد یا تعامل خاصی در چارچوب بازی باهاشون داشت (غیر از حرف زدن). به شما هم لزوماً توصیه نمی‌کنم راه من رو پیش بگیرید، اگه از حضور رهبرها و چالششون توی بازی لذت می‌برید حتما با دقت دنبال کنید و من رو هم به خاطر این موضوع ببخشید :دی



درباره‌ی بالانس هم به نظرم توی ۱۱ نفر در سخت‌ترین حالت ۲ مافیا و ۳ فرعی یا ۳ مافیا و ۲ فرعی هست. تعداد بیگناه‌ها کمتر از ۶ نمی‌شه که باشه واقعا. یا ۶ یا ۷ هست بنابراین و مافیا هم بیشتر نظرم روی ۳ هست با تعداد نقش‌هایی که نوشته شده (۲ نفر هم زیاد بالانس نیست توی این تعداد)، بنابراین محتمل‌ترین حالت می‌شه ۳ مافیا، ۲ فرعی و ۶ بیگناه. دور قبلی که امین گاد بود، ۳ مافیا ۱ فرعی و ۶ بیگناه داشتیم بنابراین منطقی به نظر می‌رسه که دست به بالانس خوب اون دور نزنه و صرفا یک فرعی اضافه کنه.

بین نقش‌های مافیا هم پدرخوانده رو قطعی بگیریم، خیاط به احتمال 70-80 درصد هست به نظرم. بین سایر نقش‌ها به نظرم اگه تکاور توی بازی باشه (که به نظرم هست قطعا با توجه به جدید بودنش) می‌شه گفت که نقش مقابل و معادلش یعنی کلاه‌بردار هم توی بازیه. از اون ور اگه بگیم بی‌سیم‌چی توی بازی هست، نقش مقابل و تقریبا معادلش می‌شه منشی که می‌تونه توی بازی باشه. بنابراین حدس می‌زنم که مافیا بیش‌تر از ۳ نقش داشته باشه (یعنی حداقل یک نفر دو نقش داشته باشه) و از گاد هم پرسیدم و گفت ممکنه. خصوصا منشی که نقش بالانسی‌ای نیست آن‌چنان و اضافه کردنش محتمله (خصوصا چون گاد اول ننوشته بود بعد اضافه کرد :))) همین‌طور ساقی هم تقریبا معادل پرستاره البته این دلیل نمی‌شه که حتما توی بازی باشه چون نقششون فرق داره. می‌مونه تروریست و یاکوزا، که یاکوزا رو با توجه به تعداد بسیار نامحتمل می‌دونم و تروریست ممکنه باشه. مافیای بی‌نقش هم که اصلا منطقی نیست وقتی می‌تونه مثلا منشی بده، مگر استثنای شخصی خاصی وجود داشته باشه. بنابراین به نظرم نقش‌های پدرخوانده، خیاط، کلاه‌بردار، منشی و تروریست (تقریبا به ترتیب احتمال) توی بازی هستن و با توجه به اینکه مافیا احتمالا ۳ نفره، یک یا دو نفرشون احتمال زیاد دو نقش دارن.

در مورد نقش‌های فرعی هم بین جلاد و گورکن و یقه‌سفید به نظرم تو عدد توی بازی هست. نظرم بیشتر اینه که جلاد و گورکن توی بازی هستن و یقه‌سفید رو گاد بیشتر برای ترسوندن مافیا گذاشته. یعنی از اون نقش‌هاست که اگه صرفا توی لیست نقش‌ها باشه هم اثر خودش رو می‌ذاره. ولی خب استدلالم خیلی قوی نیست و ممکنه حالت دیگه‌ای باشه.



استراتژیم برای برد هم اینه که فعلا مافیا رو بچسبیم، اعدام سوم رو حواسمون باشه که قابل حدس اعدام نکنیم تا جلاد نبره، مافیا که تموم شد تا اون موقع جلاد به نظرم خودش رو نشون می‌ده. اگه هم جلاد بخواد صرفا بیگناه بازی کنه و توی ۳ نفر ببره، باز برای برد باید تعداد حدس‌های صحیحش بیشتر از حدس‌های غلطش باشه. بنابراین باز هم ردی از خودش نشون می‌ده یه جایی توی بازی. صرفا کافیه تا جای ممکن اعدامی‌ها رو غیرقابل‌پیش‌بینی اعدام کنیم، یعنی مثلا از فاز ۳ مشخص نباشه که فاز ۴ کی اعدام می‌شه که به نظرم شدنیه.

استراتژی جلاد هم شاید منطقی‌تر این باشه که ۳ حدس صحیح رو بیخیال شه و صرفا بخواد تا ۳ نفر بره، اما خودم اگه بودم با توجه به شناختی که از شخصیتم دارم، می‌رفتم برای برد بلندپروازانه یعنی ۳ حدس صحیح. بنابراین شاید بهتر باشه این رو هم در نظر بگیریم در مورد احتمال جلاد بودن اشخاص مختلف، که چقدر بلندپروازن و چقدر عمل‌گرا :دی

مافیا هم با توجه به اینکه تک گروه گناهکاری بازی‌ان، قطعاً کار راحتی ندارن و خودشون هم این رو می‌دونن، حتی اگه ۳ نفر باشن که بین ۱۱ نفر عدد جذابی به نظر می‌آد. به نظرم مافیا انرژیش رو می‌ذاره روی گیج کردن بازی و ما تا جای ممکن باید از این موضوع جلوگیری کنیم، چطوری؟ فکت بیسد بریم جلو و به رای‌ها و اعدام‌ها توجه کنیم. این‌طوری یا مافیا کاری از دستش برنمیاد، یا لو می‌ره. احتمال خودزنی و این‌ها هم بعید می‌دونم استراتژی برنده‌ای باشه برای مافیا در این بالانس و این تعداد، مگر در شرایط خاص که اگه رسیدیم می‌گم.

همین دیگه فکر کنم عرض دیگه‌ای نیست. تا درودی دیگر بدرود. :دی:گلرز:
 
مافیایی
نوشته‌ها
213
پسندها
252
امتیازها
95
مدال‌ها
11
ما اینجاییم قوی تر از قبل، بدو بدو برین سریع تر عقب :سوت

سلام و درود

خیلی خوشحالم مجدد در کنارتون بازی می کنم و از این حرفا خلاصه، بگذریم :دی
انتظار یه مافیای کلاسیک داشتم ولی خب این رهبران نمی دونم چه صیغه ایه و چیزی که مشخصه اینه یکم پیچیده تره بازی :)) به هر حال برای برد باید دنبال مافیا باشیم و خب حتما و قطعا هم پیداشون می کنیم بزودی زود :دی
در مورد پویا، اگه ایشون بگه روزه و روز باشه، باید به خواب یا بیدار بودن تون شک کنید . ضمنا کسی هم نیست که به برد های جمعی بسنده کنه و تو هر دست می خواد یه تاریخ سازی جدیدی انجام بده، پس بنظرم بهتره بیشتر روی رای هاش زوم باشیم تا حرفاش :دی

در مورد بالانس فکر نکنم بالانس عجیب غریبی جلو مون باشه تو 11 نفر و احتمالا 3 مافیا و 2 فرعی و 6 بیگناه داریم .

به امید پیروزی حق علیه باطل .
 

FM

کارنیاموز مافیا
نوشته‌ها
735
پسندها
171
امتیازها
315
مدال‌ها
32
درود بر بیگناهانم.

- انگیزه های مفیستو برای دادن چنین پستی اول بازی چی میتونه باشه:

- اثبات خودش به عنوان رهبر اهریمنی که اعتماد به نفسش بالاست و بازی تحت سلطه اشه.

- ترساندن و به چالش کشیدن شهروندان و دیگر اعضای بازی.

- شوآف هوش و حیله گریش و شجاعتش با رو کردن نقشش و نقشه هاش.

- ایجاد گیجی و سردرگمی بین شهروندان با تلقین این قضیه به صورت غیر مستقیم که داره بلوف میزنه و درواقع هلنه.

- هدفش سرگرم شدن و لذت بردن از بازی به نحوه ایه که دوست داره.

باید بگم این حرکت از پویا باعث تعجب من نشد، وقتی که یک نقش اهریمنی گرفته و قابل مردن و اعدام نیست انقدر اعتماد به نفس داره که نیازی به مخفی شدن نداشته باشه و سعی کنه بازی رو با یک مشت آهنین اداره کنه. شما به آواتار و "استاد مافیا" دقت کنید و به شناختتون از پویا اضافه کنید تا حدودی به ذهنیت پشت این پستش میرسید که توی نقش اهریمنیش فرورفته و تمام صفات خوبش رو (از جمله فروتنی) رو پشت در تاپیک جا گذاشته :دی :))

اما بی گناهان عزیز، وظایف شما تغییری نکرده. شما باید دنبال گناهکارا بگردین و یکی یکی اعدامشون کنید و از قابلیت های نقشاتون استفاده کنید و تا حد امکان نگذارید پویا حواستون رو پرت کنه، منم به عنوان هلن پست هاش رو میخونم و اگر نکته ی خاصی دیدم توضیح میدم و باهم مشورت میکنیم در مورد استراتژی های اهریمنانه اش.

اگر سوالی داشتید در خدمتتون هستم.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Pouya
Thomas Shelby
نوشته‌ها
775
پسندها
622
امتیازها
835
مدال‌ها
47
اون عبارت استاد مافیا رو بنده ننوشتم. فکر می‌کردم بر اساس تعداد پست یا امتیاز یا ... هست و اتوماتیک وارد شده.
اگه کسی دستی وارد کرده غلط کرده.

پست هلن عزیز بسیار خوب و دقیق بود البته، خصوصا اون‌جا که گفت هیچ صفت خوبی ندارم این دور و فروتنی هم حتما ندارم.:دی
 
مافیایی
نوشته‌ها
186
پسندها
73
امتیازها
50
مدال‌ها
9
درود بر همه دوستان عزیز :دی
لا کمال احترام این ایده رهبران رو فعلا تا اینجا دوس نداشتم مگه اینکه انتهای بازی نظرم عوض شه :دی
در مورد بالانس هم با کلیت بالانسایی که گفته شد از نظر تعداد موافقم (۶-۲-۳)، حالا چه نقشایی تو بازی میتونه باشه رو باید بیشتر فکر کرد روش
 
  • Haha
واکنش‌ها[ی پسندها]: Pouya
Wooden
نوشته‌ها
255
پسندها
132
امتیازها
145
مدال‌ها
19
درود رفقا. خوشحالم دوباره کنارتون هستم :بغل:

در مورد بالانس بنظرم تعداد سه مافیا منطقی بنظر میرسه. در مورد نقش ها هم به جز پدرخوانده، ته ذهنم خاطرم میاد که یا خود امین داخل گروه گفته بود، یا دیگری در مورد امین گفته بود که به نقش خیاط علاقه شدیدی داره گاد حاضر. بنابراین اگر چه قطعیتی در این مورد وجود نداره ولی بنظرم احتمال خوبی میشه به وجود خیاط هم داد. گاد در بند 12 پست اول آورده است که: "بعضی نقش‌ها قابلیت کوتاه کردن فاز روز یا حذف فاز شب رو دارند، در این حالت فاز روز یک دقیقه‌ای تموم می‌شه، و فاز بعدی طبق برنامه‌ی بالا طی می‌شه؛ یعنی حداقل سه فاز یک روزه و سه فاز دو روزه خواهیم داشت." اینکه این مورد توسط گاد جداگانه بهش اشاره شده اصلاً دلیل خوبی نیست که بشه ازش نتیجه گرفت کلاهبردار و به تبع اون تکاور در بازی حضور دارند، ولی خب بنده بدلیل مرض اُور ریدینگ کمی احتمال حضور کلاهبردار رو هم میدم. نقش جدیدی هم هست یا لااقل من تا به حال ندیده بودم. در مورد یاکوزا، تروریست و ساقی تخصص بالانسی یا نظر گادشناسانه ای ندارم که احتمال خاصی بتونم بدم. مافیای ساده بنظرم بعیده توی بازی باشه و البته پوینت نقش منشی رو هم من هنوز درست متوجه نشدم که بتونم احتمال حضورش رو بسنجم.

در مورد فرعی ها افتخار یک دوره بازی در نقش جلاد برای امین بهم نشون داده که امین بهشون علاقه خاصی داره :دی 1 یا 2 فرعی در بازی داریم که احتمال 2 با توجه به علاقه شخصی گاد بهشون طبق تجربه شخصی در دور دوازده، و البته تحلیل گادهای حاضر در بازی، بیشتره. احتمال میدم جلاد داخل بازی باشه، ولی بین دو نقش گورکن و یقه سفید واقعاً نظری ندارم. از توضیحات این دو نقش هم اینطور بنظر میاد که ارتباط تنگاتنگی با بالانس کلی بازی دارند.

اُمیدوارم بازی خوبی بشه و دور هم خوش بگذرونیم. ممنون از امین عزیز.
 
کاربلد مافیا
نوشته‌ها
539
پسندها
128
امتیازها
155
مدال‌ها
22
سلام به دوستان گرامی. :دی

به گاد بزرگ گفتم که بعد از مدت‌ها قصد دارم یه دور درست و حسابی و خوب بازی کنم. آخرین دوری که شرکت کردم و گادکش نشدم یادم نمیاد. :دی که فکر کنم یکی از همین ادواری که گادکش شدم، دوری بود که اگر اشتباه نکنم امین برای اولین بار رهبرها رو وارد بازی کرد. یادمه اون موقع با اضافه‌شدن این نقش‌ها زیاد حال نکردم. البته بازی رو تا آخر دنبال نکردم و نفهمیدم چی شد؛ شاید اگر تا آخر حواسم می‌بود، نظرم برمی‌گشت. ولی به‌هرحال هم‌چنان حال نمی‌کنم با این نقش‌ها. ولی به نظرم به جذابیت‌های بازی اضافه می‌کنن در هر صورت.

آرش
چه‌طور تعامل خاص داخل چارچوبی، به‌جز حرف زدن، می‌شه با بقیه‌ی نقش‌ها داشت که با مفیست نمی‌شه؟ (اسمش بسیار سخته و طولانی اگر می‌شه همین مفیست رو از من بپذیرید. :دی)

درباره‌ی بالانس بازی. سه مافیا و یک/دو فرعی مد نظر من هست. مافیای سه نفره با یک گادفادر، خیاط + یک نقش دیگه و تروریست/یاکوزا + یک نقش دیگه. حضور کلاه‌بردار و منشی رو محتمل می‌دونم. توی بی‌گناه ها هم تکاور و بیسیم‌چی هستن به نظرم. از بین نقش‌های فرعی اگر قرار باشه فقط یکی حضور داشته باشه می‌گم جلاد. درباره‌ی دومی حدس خاصی ندارم.

استراتژی ابتدایی بنده هم اینه که بیایم تا قبل از این که امین خلفی یه سوتی‌ای چیزی بده و گور خودش رو بکنه، ما اعدامش کنیم. اتفاقیه که دیر و زود داره ولی سوخت‌وسوز نداره. :دی

درباره‌ی بیانات مفیست هم نمی‌دونم چی بگم الآن. باید بیشتر فکر کنم. :دی
 
  • Sad
واکنش‌ها[ی پسندها]: Pouya
مافیایی
نوشته‌ها
289
پسندها
123
امتیازها
90
مدال‌ها
13
سلام و صد سلام بر بازیکنان عزیزم. من حس گادی گرفتم شدیدا، اگه از بالانس یکم بیشتر سر در می‌آوردم یک دور براتون گاد می‌شدم که شما هم از بازی به گادی یک بانو بی‌نصیب نمونید. فعلا بالانس چیدن سخته. :دی
من یک‌ نگاهی به دور قبلی امین انداختم؛ اون بازی با ده نفر، دو رهبر و دو فرعی برگزار شده بود. همین تعداد الان می‌شه دیگه. سیزده نفر که با حذف دو رهبر می‌مونه یازده نفر. تو اون دور تازه یک فرعیمون فاوست بود. از بین پلیرهای باقی مونده، ما سه مافیا داشتیم و یک جلاد و شش بیگناه. امین به نظرم اهل بالانس‌های عجیب غریب نباشه. خلاقیت و تنوع رو در قالب منطق پیش می‌بره. پس حدس می‌زنم این دور هم سه مافیا داشته باشیم، یک جلاد و به جای فاوست یکی از اون فرعی‌های باقی مونده. گورکن و یقه سفید هر دو نقش‌های جدیدن و هر کدومشون ممکنه تو بازی باشن.

حضور نقش‌های بیگناهی و گناهکاری رو هم شاید این طوری با تقلب از دور قبلی بشه تا حدی فهمید؛ از دانشگاه برگردم خونه این مورد هم بررسی می‌کنم. البته مشروط بر اینه که نقش‌ها تغییرات زیادی نسبت به دور دوازدهم نکرده باشن.
این تا اینجا واسه بالانس. استراتژی بُردی در آستین ندارم. البته در جایگاهی هم نیستم که به بازیکنان اینجا بخوام استراتژی ارائه بدم. شاگردی می‌کنم هنوز. تنها نکته‌ای که به نظرم حائز اهمیته؛ درست خوندن پست‌هاست. حالا ببخشید انقدر رک می‌گم. :سوت ولی اگه بیگناهان فقط بحث‌های خودشون رو دنبال نکنن و دوگانه‌ها و چندگانه‌های بقیه هم دقیق بخونن؛ خیلی همه چی بهتر پیش میره.

در مورد رهبرها، اون طور که موقع روخوانی پست‌ها متوجه شدم؛ خیلی استقبال نشده ازشون. احساس من دقیقا برعکسه. از اول هم ایده‌ی رهبرها رو خیلی دوست داشتم و یه ارتباطات عاشقانه‌ای هم به چشم من بین مفیستوفلس‌ها با هلن‌ها وجود داره که پویا خیلی خوب داره در این تصویرسازی کمکم می‌کنه این دور. خیلی ممنون. اما جدا از شوخی وجود رهبرها انگار بازی رو یک سطح بالاتر می‌بره. مثل اینکه تا الان انسان‌ها با همدیگه درگیر بودن؛ با حضور رهبرها پای خدایان هم به جنگ انسان‌ها باز شده. یک همچین وایبی به من میده. خب البته این تا زمانیه که رهبرها هم نقش خودشون رو به خوبی ایفا کنن.
الان پویا و فری هر کدوم یک نقش رو برای خودشون برداشتن. با همدیگه هم مخالفتی نکردن. و جالب اینه که پست پویا دقیقا وایب اهریمنی میده و پست فرامرز هم حس آروم و قابل اعتمادی داره. همین ساده و واضح پیش رفتن اوضاعه که یه مقدار عجیبش می‌کنه. ولی فعلا موشکافیش نمی‌کنم که ببینم کدوم واقعا هلنه. اما در کل چه از این دو نقش خوشتون میاد چه نمیاد؛ رهاشون نکنید. وقتی آپشن تنهایی برنده شدن وجود داره، هلن هم باید زیر ذره‌بین باشه.

امیدوارم بازی خوبی داشته باشیم.

پ.ن: من با حدود یک سال تاخیر کرونا گرفتم گویا. برای سلامتیم دعا کنید همتون تا بتونم با تمام انرژیم باهاتون بازی کنم. :دی
 

AKP

مافیایی
نوشته‌ها
129
پسندها
133
امتیازها
65
مدال‌ها
8
با سلام خدمت همه عزیزان، تازه وارد جمع هستم :دی

فکر میکردم فقط من هستم که پوینت این رهبرها و حضورشون رو متوجه نمیشه، خیلی خوشحالم که میبینم توی این زمینه تنها نیستم.

در مورد بالانس به نظرم تیم مافیا 3 نفر باشن ، قطعا یه پدرخوانده و یه خیاط رو داره با توجه به ضروری بودن نقش هاشون. از بین نقش های دیگشون هم احتمال میدم حداقل یه کلاه بردار و احتمالا یه منشی هم داشته باشن. دلیل هاشو چندتا از دوستان گفتن که باهاشون موافقم و دیگه تکرارشون نمیکنم. دوتا فرعی هم باید باشه که جلاد یکی از اوناست حتما.

استراتژی ای برای برد هم ندارم و با هیچکدوم از فلانی ها هم موافقیتی ندارم :دی

در مورد نقش رهبرها هم به نظرم فعلا کاریشون نداریم، بازی خودمون رو میکنیم اگه تونستیم مافیاها را بندازیم بیرون تهش میریم بین رهبرها شیر یا خط میکنیم یکیشون رو انتخاب میکنیم. پس به نظرم زیاد تحلیلی نمیخواد روشون داشته باشیم، فقط نگاهشون میکنیم ببینیم چیکار میکنن.
 
  • Smile
واکنش‌ها[ی پسندها]: Pouya
رئیس جماهیر
نوشته‌ها
569
پسندها
271
امتیازها
155
مدال‌ها
11
سلام بر همه عزیزانی که در کهکشان راه شیری و سایر کهکشان ها ساکن هستند.

خواندم.

با آرش موافقم.

۲۳:۰۰ بامداد دقیقا کِی میشه؟

ویرایش گاد: اصلاح شد. :))
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Pouya
کاربلد مافیا
نوشته‌ها
539
پسندها
128
امتیازها
155
مدال‌ها
22
خب من یکم بیش‌تر فکر کردم و شرایط برد بی‌گناه‌ها و مافیا و هلن و مفیست و ... رو خوندم و برگشتم. :دی

اول از همه باید بگم بسیار خوش‌حالم که جای فری نیستم. تصور این‌که چطوری باید جلوی این پویا وایساد و بازی کرد برام ترسناکه. :))

بیاید با یک دید کلی نگاه کنیم به رویه‌ای که پویا در پیش گرفته. این حالت رو در نظر می‌گیرم که پویا در واقع هلن هست و داره این بازی رو سر در ما درمیاره. :دی در این صورت اولین چیزی که به ذهن آدم میاد اینه که می‌خواد اون آخر کار، گناه‌کارها رو به اشتباه بندازه. خب این کار فقط سود فردی داره براش. چون آخر بازی ممکنه کار به جایی برسه که بی‌گناه‌ها هم باید انتخاب کنن و با انتخاب غلط هلن می‌بازن، نه خود هلنی که اومده کل بازی ادای مفیست رو درآورده برنده می‌شه نه بی‌گناه‌ها. :دی و به عنوان رهبر یک تیم شش-هفت نفری باید فکر کنیم ببینیم آیا پویا آدمی هست که بیاد شانس اندک برد تکیِ خودش رو در نظر بگیره و بازی همه‌ی بی‌گناه‌ها رو فدای بردِ تکیِ خودش بکنه. :دی از طرفی ممکنه با خودتون فکر کنید که شاید پویا الآن داره این کارها رو می‌کنه که گناه‌کارها رو با خودش هم‌سو کنه و بیاد در واقع در جهت بی‌گناه‌ها بازی کنه و یه درصد ضربه‌ای بزنه به مافیا و بعد این موضوع رو مطرح کنه که آقا من در واقع هلن بودم و برای منافع و صلاح‌دید بی‌گناه‌ها این کارها رو کردم. :دی اگر نتایج کارهاش تا اون زمان به سود بی‌گناه‌ها باشه، من قطعاً این توانایی رو در پویا می‌بینم که بتونه بقیه رو مجاب کنه به بی‌گناه بودنش. ولی اگر برآیند فعالیتش به ضرر بی‌گناه‌ها باشه کلاً همه‌چی می‌ره رو هوا. :دی و من فکر نمی‌کنم که پویا بیاد نتیجه‌ی فعالیتِ شیش نفر آدم دیگه رو روی احتمالاتی که ممکنه رخ بدن یا نه ببنده و بر اون اساس بازی کنه. جدای از همه‌ی این‌ها، بازی هرطوری که پیش بره و هر اتفاقی که بیفته، در هر مقطع از بازی هر کدوم از ماها ممکنه بگیم که خب از کجا معلوم پویا واقعاً مفیست نبوده و برای این‌که همین برنامه‌ها رو پیاده کنه از قصد اومده این‌طوری بازی کرده که ما شک کنیم به هلن بودنش؛ و نتیجه اینه که باز هم همواره شک خواهیم داشت به پویا. :دی

حالت دیگه اینه که پویا مفیست هست و ما با یک گناه‌کار خبیث طرفیم که هدف وسیله رو براش توجیه می‌کنه کاملاً. :)) با این روندی که در پیش گرفته، در صورتی که با یک مافیای کاربلد، باهوش و زرنگ طرف باشیم که دوزاریش زود میفته. :دی با هم‌کاری پویا خیلی شیک و مجلسی می‌تونن نسخه‌ی بقیه رو بپیچن بذارن کف دستشون. :دی اگر ببخشید ولی با یک مافیای نه‌چندان باهوش و کاربلد طرف باشیم که درست رو دست پویا بازی نکنن و لو برن، هم خودشون میبازن و هم پویا سرش بی‌کلاه می‌مونه. حالا این‌جا باید از خودمون بپرسیم که آیا پویا میاد تا این حد به اعضای مافیایی که نمی‌شناسه اعتماد کنه و شانس برد تکیِ خودش رو هم صفر کنه به‌خاطر بردن با مافیا؟

بین دو بند بالا، از حیث پویا بودنش، من اصلاً بند اول رو ندیده نخواهم گرفت. چون اگر پویا هلن باشه با این روند بازی می‌تونه یک chaos به تمام معنی ایجاد کنه توی بازی و از طرفی شانس بردِ تکیِ خودش رو هم حفظ می‌کنه. اگر مفیست باشه و بخواد با هم‌کاری مافیا بازی رو ببره، (در واقع مجبوره، خواستنی در کار نیست. :) ) به قول خارجی‌ها خیلی کمستری عجیب و غریبی بین پویا و مافیا باید ایجاد بشه که بدون لو رفتن، بتونن با پویا هم‌سو بازی کنن؛ که این واقعاً سخته، حتی اگر یک مافیای زرنگ و کاربلد باشی. :دی
 
کارکشته مافیا
نوشته‌ها
838
پسندها
265
امتیازها
300
مدال‌ها
45
سلام به همه دوستان. من در حال حاضر دارم از خستگی می میرم و باید بخوابم. اما گفتم یه سلامی عرض کنم قبلش. امیدوارم که بازی خوبی داشته باشیم. الان که خوابیدم یا نصفه شب میام یا فردا میام پست درست حسابی می ذارم. شب همگی بخیر >۳
 
کارکشته مافیا
نوشته‌ها
640
پسندها
103
امتیازها
295
مدال‌ها
34
چه حس عجیبیه بعد یک سال پست نوشتن تو تاپیک مافیا ، حیف نتونستم طاقت بیارم دوباره :whistle:

عرفان بازی هستم ، سلام

عرضم به حضور که 11 نفریم ، منطقیش 3 مافیا و نصف +1 بیگناه هست و 2 تا هم برا فرعیا باقی میمونه

نمیخوام اطاله کلام کنم ، دیر رسیدم و در بین پستها نقشهایی که بیشتر منطقی و محتمل هست رو گفتن دوستان و منم موافقم با پویا و عارش که تقریبا کامل توضیح دادن بالانسو به عنوان گاد های پیشین

در مورد رهبرها کامنتی ندارم فعلا. ابر نقش هستن بالاخره و اینکه فکر کنم توانایی فریب من رو دارن و میتونن جهت غلط بدن به تصمیماتم و بازیم رو خراب کنن رو دوست ندارم ایدش رو . ولی خب اختیار داریم که نزاریم این اتفاق بیفته و با عارش موافقم که بازی خودمون رو بکنیم و سعی کنیم زیاد تحت سیطره حرفها و اعمالشون قرار نگیریم . من که دور قبل امین تو کما بودم و تجربه ای ندارم از بازی با رهبرها در واقع ولی نمیخوام تحت کنترلشون باشم . هیچکدومشون. حالا به رای ها و روندشون دقت میکنم و اگه موندم تا اخر بازی و کار به اونجا کشید شیر یا خط میندازم .

اگه خوب بازی کرده باشم بقول عارش خودمو برنده میدونم حتی اگه انتخابم اشتباه باشه.

_____________________________________

یه منشن دارم

امین کپ

خوش اومدی :گل:

چطور جلاد داریم حتما؟

دوتا فرعی هم باید باشه که جلاد یکی از اوناست حتما.
 
  • Wow
واکنش‌ها[ی پسندها]: Pouya
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
اتصال به گوگل

کاربران آنلاین

هیچ کاربری آنلاین نیست.

یافتن کاربر

اتصال به گوگل

کاربران آنلاین

هیچ کاربری آنلاین نیست.

یافتن کاربر

بالا پایین