برای دیدن محتوای انجمن باید ورود کنید. اگر حساب کاربری ندارید اکنون ثبت‌نام کنید.

بازی دور دوازدهم مافیا | یک داستانِ کوتاهِ هولناک

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

God

Administrator
گاد
نوشته‌ها
1,307
پسندها
899
امتیازها
0
سلام.

دور دوازدهم رو بعد از یک وقفه‌ی نسبتا کوتاه برگزار می‌کنیم، به نظر می‌رسه که دور با کیفیت و باحالی هم باشه باتوجه به بازیکنانی که شرکت کرده‌ن و انگیزه‌هاشون.

قوانین در حدود ۸۰ درصد مشابه دورهای گذشته‌ست، برای یادآوری این‌جا هم باز اشاره می‌کنم.


قوانین


  1. فاز صفر از چهارشنبه ۱۱ خرداد (۱ جون :دی) آغاز می‌شه. ارسال یک پست در فاز صفر برای هر بازیکن ضروری‌ست.

  2. فاز روز تا ۰۰:۰۰ بامداد هست، اهداف باید حداکثر تا ۰۰:۳۰ ارسال بشه و شرح ماجراهای شب تا ساعت ۰۱:۰۰ منتشر می‌شه؛ فاز بعد بلافاصله بعد از پست اتفاقات شب پی گرفته می‌شه.

  3. داستان بازی معمولا در نیم‌روز هر فاز ارسال می‌شه.

  4. هر بازیکن در هر فاز حق ارسال حداکثر ۲۵۰۰ کلمه رو بدون محدودیت تعداد پست داره؛ همچنین برای گادکش نشدن نیازه که حداقل ۱۵۰ کلمه ارسال بشه.

    ملاک شمارش کلمات هم این سایت هست؛ می‌تونید از این‌جا قبل از ارسال پست تعداد کلمات‌تون رو بشمارید.

  5. بازیکنان حق ویرایش یا حذف پست ندارند و در صورت دیده شدن به دلیلِ زشت و ناپسند بودن بی‌اندازه این کار، با گادکش درجا مواجه خواهند شد. ویرایش‌های جزئی در شمارش خطوط‌تون لحاظ نمی‌شه.

  6. صحبت خارج از بازی (برای کسانی که در گروه گناهکاری‌ای حضور ندارند و اون‌هایی که حضور دارند هم فقط اجازه‌ی صحبت با هم‌تیمی رو دارن) حتی از مورد بالا زشت‌تر هست و علاوه بر گادکش، یک نامه هم به سایر گادها (پویا، امیر، آرش) زده می‌شه که در ادوار اون‌ها هم تا مدت نامعلومی محروم بشید.

  7. ادعای نقش برای خود یا اطلاق نقش به دیگری به هر صورتی که حس علم داشتن بده (همون‌طور که پویا در تحلیل دور یازدهم توضیح داده) گادکش رو به همراه داره.

  8. زیبا و مرتب بنویسید. از فونت پیش‌فرض سایت استفاده کنید؛ می‌تونید برای تاکید یا هر مسخره‌بازی دیگری هم از بولد و رنگ‌های دیگه استفاده کنید. ولی مثلا دیده نشه که کل پست بولده یا بخش زیادی‌ش بنفش و قرمز و این‌هاست که چشم گاد و بقیه اذیت نشه حین خوندن پست‌تون.

  9. سیستم اعدام [SUP]جدید[/SUP]: در دو مرحله انجام می‌شه: تا قبل از ۱۱:۲۰ دقیقه رای‌های اولیه داده می‌شه؛ نفراتی که بیشترین رای رو آورده‌اند به دفاعیه می‌رن و تا ۱۱:۵۰ فرصت ارسال دفاعیه وجود داره. بعد از دفاعیه افراد وقت دارن که تا قبل از ساعت ۰۰:۰۰ یک لیست برای گاد ارسال کنن. این لیست حاوی ترتیب شما برای اعدام افراد در دفاعیه‌ست. تعداد اعضای حاضر در لیست هم باید با تعداد افراد در دفاعیه برابر باشه.

    مثال: امین و آرش و امیر (همه شروع شده با حرف الف :دی) در دفاعیه هستن. لیستی که شما در تلگرام ارسال می‌کنید به این شکل هست: ۱. امین ۲. امیر ۳. آرش

    شیوه‌ی شمارش آرا بعد از اولین اعدام توضیح داده می‌شه اما در صورت علاقه می‌تونید به این مقاله مراجعه فرمایید.

  10. در فاز معارفه رای‌گیری برگزار نمی‌شه؛ در فاز اول رای‌گیری وجود خواهد داشت اما اعدام اجباری نیست (اگر بازیکنی به نصف به علاوه یک از آرا برسه اعدام می‌شه در اون فاز) و از فاز دوم اعدام اجباری خواهد بود.



نقش‌ها هم نسبت به ادوار قبل تغییرات ریزی داشته و نقش‌های جدیدی هم اضافه شده؛ اگر ابهام، باگ یا چیزی به ذهن‌تون رسید، لطف می‌کنید که با گاد در میون می‌گذارید. :دی


 
آخرین ویرایش:

God

Administrator
گاد
نوشته‌ها
1,307
پسندها
899
امتیازها
0
نقش‌های حاضر در بازی [SUP]نهایی[/SUP]

مافیا


پدرخوانده

همه کاره‌ی تیم مافیاست و به طور کامل ضد پرسش و ضد ضربه است. او توانایی کشتن شهروندان (همه به جز مافیا) را به مدت محدود داراست.
پدرخوانده توانایی کشتن رویین‌تن، پلیس و جلاد را ندارد.

در صورت اعدام پدرخوانده، مافیا قابلیت کشتن شهروندان را از دست می‌دهد.

تبصره: در صورتی که لباس دریافت کند (از طریق خیاط)، نقش لباس اعلام می‌شود و سهمیه‌های باقیمانده به خیاط انتقال می‌یابد.


خیاط

نایپ پدرخوانده است و در صورت مرگ پدرخوانده با لباس، تیرزن مافیا هم هست.

تمام نقش‌های بی‌گناهان را از ابتدا می‌داند. هرشب می‌تواند به یک نفر لباس بدهد که در صورت کشته‌شدن همان شب یا اعدام روز بعد، نقشی که خیاط به آن فرد داده اعلام می‌شود. شخص مورد نظر متوجه دریافت لباس نمی‌شود.

همچنین او به تعدادی محدود، لباس‌هایی خاص برای اعضای مافیا در اختیار دارد (جدا از بند بالا که هرشب هست) که در پرسش پلیس یا اعدام روز بعد یا مرگ در همان شب، عمل می‌کند.

تبصره ۱: جلاد، رویین‌تن، مفیستوفلس و هلن لباس نمی‌پذیرند.

تبصره ۲: لباس شامل نقش کامل هست (مثلا بی‌گناه و رویین‌تن) و خیاط هر لباسی که بخواهد می‌تواند برای اشخاص بدوزد.

تبصره ۳: اگر پدرخوانده شخصی را که خیاط به او لباس داده بکشد، برای 1 مرتبه همان نقشی که خیاط به وی داده اعلام می‌شود؛ ولی در مراتب بعدی در داستان شب به شکلی واضح به وجود خیاط در بازی اشاره می‌شود.

تبصره ۴: لباس گناهکار به یک بی‌گناه در پرسش پلیس تاثیر ندارد. اما لباس بی‌گناه به یک مافیا در پرسش پلیس تاثیر دارد. یعنی در هیچ حالتی یک بی‌گناه به پلیس گناهکار معرفی نمی‌شود؛ اما یک گناهکار ممکن است با لباس به پلیس بی‌گناه معرفی شود.


تروریست

در صورت اعدام، می‌تواند یکی از کسانی که به او رای داده‌اند را به انتخاب خودش از بازی خارج کند. (به جز رویین‌تن)

در صورتی که پلیس وی را هدف قرار دهد، هردو خواهند مرد.

تروریست می تواند با فدا کردن جان خود در فاز شب، هر نقشی جز رویین‌تن و جلاد را بکشد. او در این حالت به هیچ عنوان از مرگ نجات نمی‌یابد و اگر دکتر از او حمایت کند، دکتر نیز خواهد مرد.

در هر صورتی (حتی با لباس بی‌گناهی) به پلیس گناهکار معرفی می‌شود.


یاکوزا

با فدا کردن جان خود قابلیت جذب شهروندان برای مافیا را دارا می‌باشد.

یاکوزا نمی‌تواند از مرگ نجات پیدا کند و حتی اگر در شب اعمال نقش مورد حفاظت قرار بگیرد، خواهد مرد.

اگر رویین‌تن، جلاد یا پلیس را هدف قرار دهد، فقط خودش خواهد مرد.


مافیا ساده

اعضای مافیا را می‌شناسد و بدون هیچ امکانات خاصی بازی را آغاز می‌کند.



بی‌گناهان


رویین‌تن

مهم‌ترین عضو بی‌گناهان است، در فاز شب قابل کشته‌شدن نیست و فقط با اعدام از بازی حذف می‌شود.

رویین‌تن در یکی از شب‌ها (از شب 3 به بعد) می‌تواند به اذن گاد یکی از بیگناهان کشته شده در همان شب را زنده کند (اگر تعداد بیش از 1 باشد قرعه‌کشی خواهد شد)؛ به‌طوری‌که اگر در همان شب بی‌گناهی بمیرد، به اذن گاد از مرگ نجات می‌یابد (فرد نجات‌یافته، بی‌گناه بی‌نقش خواهد شد).


پلیس

یکی از مهم‌ترین نقش‌های بازی است و به طور کامل ضد ضربه است و فقط با اعدام از بازی حذف می‌شود؛ همچنین می‌تواند هر شب نقش یک نفر را استعلام کند.

پلیس هر گناه‌کاری را که شناسایی کند، باید در همان فاز شب او را بکشد و نقش فرد گناه‌کار نیز در آن شب انجام نخواهد شد. مرگ گناهکار حتی در صورتی که مورد حمایت دکتر باشد هم انجام خواهد شد.

در صورتی که هدف پلیس لباس بی‌گناه داشته باشد، به او بی‌گناه معرفی می‌شود.

تبصره ۱: پلیس می‌تواند یک نفر را به دفعات مورد پرسش قرار دهد.

تبصره ۲: پلیس امکان پرسش مفیستوفلس یا هلن را ندارد.


دکتر

نقش حامی را ایفا می‌کند. هر شب می‌تواند از 1 یا 2 نفر (یکی از آنها باید خودش باشد) حمایت کند و مانع کشته شدن آنها شود.

دکتر نمی‌تواند بیش از 2 مرتبه از یک فرد حمایت کند.


مستشار

یکی از قوی ترین اعضای بیگناهان است و به صورت نامحدود می تواند یکی از نقش های بیگناهان (به‌جز پلیس) برای فاز شب و به انتخاب خودش بر عهده بگیرد با این توضیح که یک نقش را بیش از دوبار (جز شهروند ساده) نمی تواند داشته باشد.



فدایی

با کشتن شدن فدایی در شب، در شب بعدی یکی از بی‌گناهان کشته‌شده از مرگ نجات می‌یابد. همچنین در صورت اعدام تروریست می‌تواند مانع از اعمال نقش تروریست شود و به همراه تروریست از بازی خارج می‌شود.

هنگام مرگ، شهروند ساده معرفی می‌شود.

خیاط از وجود فدایی در بازی آگاه نیست.


شهروند ساده


شهروندی ناآگاه و بدون امکانات است.


سایر نقش‌ها



هلن[SUP]۱[/SUP]

رهبر بی‌گناهان است. ضد ضربه است، و همچنین لباس و رای اعدام نمی‌پذیرد.

با برد بی‌گناهان برنده‌ی بازی می‌شود.

در صورتی که به ۳ بی‌گناه رای دهد بازنده‌ست و در پایان بازی از بازی خارج می‌شود.

در ابتدای بازی جزو رهبران بازی معرفی می‌شود اما بازیکنان از هلن بودن او مطلع نیستند.


مفیستوفلس[SUP]۲[/SUP]

رهبر گناهکاران است. ضد ضربه است، و همچنین لباس و رای اعدام نمی‌پذیرد.

با برد گناهکاران برنده‌ی بازی می‌شود.

در ابتدای بازی یک یا چند نام از غیر بی‌گناهان (مافیا و جلاد) به او معرفی می‌شود؛ در صورت رای دادن به یکی از این نام‌ها بازنده‌ است (حتی در صورت برد گناهکاران) و در پایان بازی از بازی خارج می‌شود. (مفیستوفلس از نقش دقیق اسامی اعلامی باخبر نیست.)

در ابتدای بازی جزو رهبران بازی معرفی می‌شود اما بازیکنان از مفیستوفلس بودن او مطلع نیستند.


توضیحات: بعد از حذف آخرین غیر بی‌گناه (مافیا و جلاد) از بازی، بی‌گناهان باید یکی از رهبران بازی را اعدام کنند. در صورت اعدام مفیستوفلس بی‌گناهان برنده‌ی بازی خواهند شد و در صورت اعدام هلن، گناهکاران برنده‌ی بازی خواهند شد.


توضیحات ۲: در صورتی که مافیا برنده بازی شود، باید مفیستوفلس را حدس بزند. در صورت حدس درست، برنده‌ی بازی خواهند شد. در غیر این صورت هم مافیا و هم بی‌گناهان بازنده و هلن به تنهایی برنده بازی خواهد بود.


فاوست[SUP]۳[/SUP]

جویای حقیقت است و به طور کامل ضد ضربه است و رای نمی‌پذیرد.

می‌تواند مجموعا ۵ نام و در هر شب حداکثر یک نام را به گاد اعلام کند. در صورتی که در نام‌های اعلامی حداقل ۲ گناهکار و ۲ بی‌گناه حضور داشتند، برنده‌ی بازی خواهد بود. برد و باخت او به سایر بازیکنان بی‌ربط است.

حق ارسال یک پست در هر فاز در جهت اهداف خود را دارد.

در ابتدای بازی به بازیکنان معرفی می‌شود.

امکان شرکت در رای‌گیری را ندارد.


تبصره: نقش‌های هلن، مفیستوفلس و فاوست در شمارش بازیکنان حساب نمی‌شوند (دو نقش اول حق رای در بازی را دارند).


جلاد

نه گناه‌کار است و نه بی‌گناه. به طور کامل ضد ضربه و ضد پرسش است.

جلاد قبل از شروع هر فاز، اعدامی را حدس ‌می‌زند. اگر ۳ حدس اشتباهِ پیاپی بزند، در فاز شب بعدی خواهد مرد.

وی در صورتی برنده بازی خواهد شد که بتواند بدون اشتباه، ۳ نفر از اعدام‌شدگان را درست حدس بزند و در فاز بعدی اعدام شود. در این حالت بازی درجا به پایان می‌رسد و جلاد برنده‌ی بازی خواهد بود.

اگر این دو حالت رخ ندهد، جلاد برای برد باید به جمع ۳ نفر آخر در بازی راه پیدا کند. در این شرایط، جلاد یکی از ۲ فرد باقی‌مانده در بازی را به انتخاب خود اعدام می‌کند و به تنهایی برنده می‌شود.

بند مهم: تا زمانی که جلاد در بازی حضور دارد، هیچ‌گروهی (مافیا و بی‌گناهان) نمی‌تواند برنده بازی شود.



۱. Helen
۲. Mephistopheles
۳. Faust
 
آخرین ویرایش:

God

Administrator
گاد
نوشته‌ها
1,307
پسندها
899
امتیازها
0
داستان بازی

فصل اول: وقتی هنوز همه‌چیز سر جایش بود.

در ۱۷ می ۱۹۵۰، الکس پوند کارمند دفتری وزارت خارجه‌ی ایالت متحده، برای ماموریتی بی‌دغدغه و آسان انتخاب شد. آن‌طور که حتی در ابتدا قدری غرورش را رنجیده یافت وقتی وظیفه‌اش «بررسی مناسب بودن محل مذاکرات نمایندگان شوروی و آمریکا» شد. آدمی بود سی و چهار ساله، زن مرده و بدون فرزند؛ اهل ادبیات بود و اگر عموی بزرگشْ جان، او را به عنوان جایگزین خودش در وزارت‌خانه بعد از سی و دو سال کار وفادارانه معرفی نمی‌کرد، احتمالا خبرنگاری در یکی از روزنامه‌های محلی ایالت بود.

محل مذاکرات را شهری کوچک در خلیج فنلاند انتخاب کردند؛ آن‌قدر دور افتاده که تقریبا همه مطمئن بودند هیچ خبری به بیرون نمی‌رسد. لازم است برای خواننده روشن کنیم که در جنگ سرد، پاسخ به این سوال که چه کسی درخواست مذاکرات را داده؟ یعنی شکست آن کس در رسانه‌ها. به همین دلیل بود که سالی سه بار یک‌جای دور افتاده انتخاب می‌شد تا چندتایی از سیاست‌مدارها بروند باهم صحبت کنند که سر چه چیزی شوخی دارند و سر چه چیزی نه.

الکس در همان بدو ورود به شهر، همه‌چیز را بی‌اندازه یکنواخت یافت. خانه‌ها با فاصله‌ی تقریبا زیادی از هم ساخته شده بودند. انگار که به اندازه‌ی کافی آدم برای پر کردن شهر وجود نداشت. می‌دیدی که جلوی خانه‌هایشان صندلی گذاشته‌اند و از صبح تا عصر خیره به بیرون و رهگذرها هستند. فقط در هیاهو کافه‌ها بود که صدای مردم را می‌شنیدی. خارج از آن، همه‌کار را با آهستگی و سکوت انجام می‌دادند. هیچ‌چیز نبود که شوقی در آدم برانگیزاند. الکس فکر کرد «بیچاره داستان نویسی که تو این شهر زندگی کنه.» و بعدها در یادداشت‌هایش نوشت: «اگر هر روز ساعت ۷ می‌ایستادی سر چهارراه اصلی شهر، دقیقا همان‌هایی را می‌دیدی که روز قبل دیدی.» پس تصمیم گرفت هر چه سریع‌تر همه‌ی کارها را راست‌وریس کند و برگردد نیویورک. به دیدار شهردار رفت.

شهردار: سلام. من کلوین راس‌ام. می‌دونی چی‌کاره‌م. به منم اطلاع داده‌ن که تو چی‌کاره‌ای. همکاری ما رو داری به شرط این‌که زود قال این قضیه کنده بشه.

چهره‌ای متفکر داشت؛ با موهای کم‌پشت در سر و ابرو. دست‌هایی میمون‌وار و دراز داشت. رها و افتاده بود کنار جیب‌هایش. اما چشم‌های شهردار بود که بر الکس بسیار اثر کرد. نگاهش طوری بود انگار خیره شده در روح آدم. الکس از این حال خوشش آمد.

الکس: مرد اروپایی واقعی. چیز زیادی نمی‌خوام. لیست چندتا هتل امن و درست با یک‌جا که باهم حرف بزنن.

کلوین: این شهر یک هتل بیشتر نداره. هتل پارادایس. الان البته یکم درگیر کثیف کاری شده‌ن. یک احمقی خودکشی کرده. (اخم‌هایش توی هم رفت و صدایش خشن شد) پا شده از آمریکا، از اون طرف کره زمین اومده این‌جا خودش رو بکشه. (مکث کرد و بعد با لحنی که حالا حتی مهربانانه شده بود ادامه داد) برای محل ملاقات هم کافه اوکی بهترین جای این شهره. که روز مذاکرات در اختیار شماست.

الکس فکر کرد که اگر خودش هم قرار باشد بیش از دو هفته در این شهر بگذراند، حتما خودکشی می‌کند.

الکس: چطوری خودش رو کشته؟

کلوین: با گچ. اوه خدا. ببین مردم چطوری مسیح رو ناامید می‌کنن. کفرآمیزه. (دستانش را در هوا تکان می‌داد) گچ رو با آب مخلوط کرده و رفته بالا. یک ساعت و نیم بعد مرده.

الکس: درست. (با خودش فکر کرد خدا می‌خواهد او را از رخوت مرگ‌بار این شهر نجات دهد.)

الکس: می‌تونم هتل رو بررسی کنم و با افسر پرونده حرف بزنم. ها؟ می‌دونید که باید بفهمم شهر واقعا مناسبه یا نه و گزارش بدم. باید بفهمم آیا ماجرا اون‌طوری هست که رسانه‌ها بهش حساس بشن یا نه.

کلوین: باشه. آره. برو پارادایس. همه اون‌جان. ترتیبی دادم که خودت هم همون‌جا بمونی. این شهر یک هتل بیشتر نداره. برو. (با دست به در اشاره می‌کند)

هتل پارادایس در نگاه اول چندان شبیه به اسمش نبود. مهمان‌خانه‌ای بود قدیمی و بیشتر از دو طبقه نداشت. با دفتر شهردار چندان فاصله‌ای نداشت، به همین خاطر بود که الکس با این‌که با سرعت به سمت هتل حرکت کرده بود اما به نفس‌نفس نیفتاده بود. جلوی در هتل راه‌بند زرد زده بودند. کسی نبود و با خودش فکر کرد: «کو پس اون همه؟» هتل از کنار با هیچ ساختمانی همسایه نبود. سمت راست هتل بود که مرد سیگار به دست را دید. ایوان وسلی را اولین بار در چنین حالی دید.

ایوان: تو اون آمریکایی هستی که فرستادن اینجا یک‌ چیزهایی رو بررسی‌ کنه؟ (سیگار را با دستش خاموش کرد و گذاشت در جیب پالتو)

الکس: چه چیزهایی؟ چه اتفاقی در هتل افتاده؟

ایوان: اون رو نگفتن دیگه. من کارآگاه ایوان وسلی هستم. البته هنوز رسما نشدم ولی تنها کسی هستم که این مرگ و میرهای شهر رو می‌دن به‌ش. خب البته مرگ‌های زیادی اتفاق نمی‌افته. این تنها خودکشی در شهر بوده. بقیه از کهولت سن می‌میرن و نیازی به من نیست.

الکس: دلیل خودکشی مشخص نیست؟

ایوان: نه. اما من یک فکرهایی می‌کنم. افسرده بوده دیگه احتمالا. آدم برای شوخی که خودش رو نمی‌ک.. (مکث می‌کند) شاید هم بکشه البته.

ایوان جوان بود و آن‌طور که الکس در یادداشت‌هایش نوشته: «تنها کسی که در این شهر واقعا حرف می‌زد. البته کمی زیادی.» تفاوت‌های بزرگی با سایر مردم شهر داشت. مهم‌ترینش این‌که زیادی فکر می‌کرد و کتاب می‌خواند. اگر به جای این شهر دور افتاده، در مسکو به دنیا می‌آمد، بدون شک یک انقلابی می‌شد. باورهایی داشت و در جمع همکارانش با هیجان و صدای بلند درباره‌‌شان صحبت می‌کرد و بعدا با یادآوری این لحظات لذت می‌برد. در تعدادی از زمینه‌ها استعداد خوبی داشت و فاقد یک استعداد عالی بود. با این حال از بیشتر مردم شهر با استعدادتر بود اما حس نمی‌کرد که این شهر جای نامناسبی برای اوست. از آن دست آدم‌هایی بود که در ذهنش زندگی می‌کرد تا در دنیا.

الکس: برای چی اومده بوده این‌جا؟

ایوان: هنوز نمی‌دونیم کی بوده و تنها اومده بوده یا نه. اما یک نامه توی وسایلش پیدا کردیم که برای کار دعوت شده بود. یا همچین چیزی.


الکس با خودش فکر کرد برای کسی که می‌خواهد خودکشی کند بعید نیست که کارهای عجیب دیگری هم بکند. تصمیم گرفت برای ناهار به کافه اوکی سری بزند.

گزارش ۱
سلام.
این‌جا تقریبا بهترین جایی است که می‌توانیم در آن یک جلسه محرمانه را برگزار کنیم. آدم‌های زیادی در شهر وجود ندارند و همان‌هایی که هستند هم عملا در خارج از این شهر وجود ندارند. کسی حرف نمی‌زند و شهر بستر اتفاقات خاصی نیست.
یک هتل که چندان هم هتل نیست برای میزبانی نمایندگان وجود دارد و یک کافه که تقریبا بهتر از بقیه‌ی نقاط شهر است در اختیارمان قرار گرفته برای محل مذاکرات. شهردار شهر هم قول همکاری کامل را داده.
فکر می‌کنم ماموریت من به پایان رسیده.
با احترام فراوان
الکس پوند

مرد غریبه: هی بِرَن. خودکشی نبوده. معلومه کسی این‌طوری خودشو نمی‌کشه.

برن: کدوم ابلهی با گچ و آب خودش رو می‌کشه؟ راه‌های کم‌ دردتری هست.

الکس با خودش فکر کرد این آدم‌ها هم از رخوت خسته شده‌اند و در ذهن‌شان می‌خواهند دست‌کم چیزی هیجان‌انگیزتر داشته باشند. کافه را به مقصد قطاری که شهر را ترک می‌کرد، ترک کرد.

یادداشت‌های روزانه


۲۰ می

به انگلستان رسیدم. لندن هنوز زیباست. موزه‌ای دیدم از عکس‌های جنگ کره. دلخراش است. فکر می‌کنم که شاید آدم‌های شهر دورافتاده چندان هم بدبخت نبوده‌اند.

۲۲ می

این‌جا در نیویورک کسی باور نمی‌کند آدم خودش را با گچ بکشد. همه یک تبع شاعرانه دارند. مثل ویرجینیا ولف. خودش را با سنگ‌هایی در جیب غرق کرد. آمریکا این چنین مرگی را دوست دارد.

۲۵ می

دیشب خودم را در میان ویرانه‌های هیروشیما دیدم. گرد و گچ همه‌جا پر بود. سوخته. آدم‌هایی را دیدم که گچ می‌خوردند. بعد همه‌چیز تغییر کرد و در کافه اوکی نشسته بودم.

۲۶ می

امروز از ایوان وسلی تلگرافی دریافت کردم. ایوان کارآگاهی است که در شهر دورافتاده ملاقاتش کردم. نوشته بود که به نظر می‌رسد قتل عجیبی در شهر رخ داده. فکر کرده بود ممکن است برای گزارشم مهم باشد. از فکر این‌که دوباره برگردم به شهر، حس بدی دارم. چرا قاتل‌ها حالا یادشان افتاده وقت کار است؟

۲۹ می

آمده‌ام پاریس و منتظر قطار فنلاند هستم. ایوان نوشته که مقتول با نامه به شهر دعوت شده. توسط همانی که نامه‌ی آدم گچ‌خور را امضا کرده بود. احساس اضطراب می‌کنم. خبر دادم که باید برای بررسی‌های بیشتر انتخاب مکان به تعویق بیفتد. احساس خوش‌حالی هم می‌کنم.

 
آخرین ویرایش:

God

Administrator
گاد
نوشته‌ها
1,307
پسندها
899
امتیازها
0
فاز صفر

چند نکته:

  1. فاز صفر تا بامداد روز بعدی برقراره.

  2. لطفا حتما نقش‌ها رو دقیق بخونید. تعدادش هم کمه و وقت زیادی نمی‌گیره. برد و باخت تیم‌ها به فهم نقش‌های بازی ربط داره. اگر قبلا نقش‌تون رو خوندید بعد از دیدن این پست دوباره بخونید. ویرایش داشتن نقش‌ها.

  3. داستان، شخصیت‌ها و تصاویر کاملا مجزا از بازی هستن. اتفاقات شب به شکل واضح در یک پست گفته می‌شه و در داستان هیچ‌چیزی که نقشی در بازی داشته باشه وجود نداره. صرفا ممکنه هرکسی رو این‌جا شما می‌کشید، من هم در داستان بکشمش. :دی اگر به داستان یا حس عکس شخصیت‌ها استناد کنید، خودتون ضرر می‌کنید.

  4. در این فاز رای‌گیری برگزار نمی‌شه.

  5. ارسال یک پست در این فاز ضروری‌ست. این پست باید شامل تحلیل شما از بالانس و استراتژی پیروزی تیم‌های مختلف باشه. اگر چیزی به ذهن‌تون نرسید هم می‌تونید بگید با فلانی موافقید.

  6. قانون حداقل کلمه در این فاز برقرار نیست.

  7. بالانس بعد از فاز معارفه اعلام خواهد شد.

  8. بک‌استوری نقش‌هاتون رو هم دیدم اگر بفرستم بخشی از داستان اسپویل می‌شه. و همچنین ممکنه در روند داستان بخشی‌شون رو اصلاح کنم. سر همین انتهای بازی ارسال می‌شه این‌ها.

  9. رهبران بازی از نظر تعداد در برد تیم‌ها بی‌تاثیر هستن. یعنی مثلا جلاد اگر باشه، برای برد باید به ۳ نفر از ۱۰ نفر بازیکنان برسه. اما تعداد رای‌هاشون شمرده می‌شه. یعنی در بازی حداکثر ۱۲ رای حضور داره. و برای اعدام در فاز بعدی ۷ رای نیاز هست به طور مثال.

بازیکنان

Blue Brooke

Buster Simms

Deb Jack

Jaxon Keen

Jessica Fenn

Kelvin Ross

Kristin Barlow

Regan Lavoie

Steph Boon

Tel Poole

تعداد: ۱۰نفر


رهبران بازی:

Luke Victors

Madelon Paget


فاوست:

Hugo Townsend
 
تازه‌وارد
نوشته‌ها
68
پسندها
0
امتیازها
0
درود بر گاد و بازیکنان بازی. خوش وقت هستم از ملاقات باهاتون. مَدِلان بازی هستم، میتونید «مَدلین» یا «مَدی» هم صدام کنید :دی.

داستان بسیار جذاب بود و بسی لذت بردیم. ممنون از امین عزیز. :گل:


به استثنای رهبران بازی و فاوست، ما ده نفر داریم. با حضور ذهن اندکی که دارم توی 10 نفر، 2 الی 4 مافیا خواهیم داشت، 2 کم هست و وزنه به سمت بی گناهان، 4 هم زیادی هست به نظرم و وزنه به سمت گناهکاران، ولی عدد بعیدی نیست. برای من عدد سه محتمل ترین هست. به عنوان مثال ترکیب گادفادر، خیاط و تروریست به تنهایی میتونن توی ده نفر تعادل بالانس رو ایجاد کنند، حتی بالانس رو اپسیلنی به سمت خودشون میکشن. اگر هم عدد 4 برای مافیا درست باشه اونوقت مافیای آخر رو یک مافیای ساده بدون نقش در نظر می گیرم. چون یاکوزا از جنبه هایی به تروریست نزدیک هست و بودنش عدم بالانس ایجاد می کنه.
یک جلاد خواهیم داشت و پنج - شش نفر باقیمانده هم بی گناهان هستن.


در مورد جریان بازی، هنوز به پیچیدگی های این دور فکر نکردم که بی گناهان چه استراتژی باید بچینن :)). نظر اولیه ام بر این هست که مثل یک مافیای کلاسیک بازی رو جلو ببرن. هلن و مفیستوفلس به مرور با نحوه ی بازی که انجام خواهند داد شناسایی خواهند شد. همچنبن، باید متوجه بند جلاد باشند. چون اگر به فرد قدری داده شده باشه میتونه بازی رو نرسیده به آخر تموم کنه :)). از فاوست عزیز «هیوگو» هم تقاضا دارم در راستای بی گناهان بازی کنه و اگر بوی گناهکاری به مشامش رسید به بقیه هم اعلام کنه :)).

نکته ای که الان به ذهنم رسید، چون تعداد مافیا توی ده نفر کم هست، اگر بشه حداقل یک نفرشون رو در ابتدای بازی درست اعدام کرد تعداد فرصت بیش تری اعدام اشتباه خواهیم داشت. واسه همین توجهات روی فازهای اول باید به مافیا باشه و در کنارش هم جلاد مدنظر قرار بگیره.

 
تازه‌وارد
نوشته‌ها
68
پسندها
0
امتیازها
0
در مورد بالانس یک نکته ای به ذهنم رسید. عدد 3 با حضور گادفادر، خیاط و تروریست ممکن هست بالانس نامتعادل تری از اپسلین :)) ایجاد کنه. بنابراین، حدس میزنم نفر ترکیب گادفادر + خیاط ، یا گادفادر + تروریست و یک مافیای ساده بدون نقش محتمل تر باشه تا حضور سه تاشون.
 
تازه‌وارد
نوشته‌ها
84
پسندها
0
امتیازها
0
سلام.
خب، گاد جدید و تازه نفس داریم با ایده های نو، خیلی خوش بینم که دور متفاوت و خوبی رو شاهد باشیم. :دی بابت داستان بسیار عالیشم تشکر می کنم.

در مورد ایده شروع بازی، دو حس متناقض دارم. از این جهت که دیشب که داشتم نقش هارو می خوندم، اون چیزی که برام این بازی رو از بازی های قبلی متمایز می کرد رهبر ها بود و تاثیری که در برد تیم ها میزارن، به همین خاطر اولین قدمی که برداشتم خودم رو جای رهبر ها فرض کردم. مثلا گفتم اگر هلن بودم چیکار می کردم، بعد مثلا تو ذهنم اومد هلن باید اینکار و اینکار و اینکار رو بکنه و چه خوب میشه اگر فلان کارو هم بکنه که اگر مافیا در آستانه برد قرار گرفت بتونه شرایط رو کنترل کنه. بعد گفتم چه خوب اینو حتما تو پست اولم میگم. بعد یهو گفتم خب اینو بگم که تا حد زیادی سوزوندمش چه کاریه :دی بعد گفتم ولش کن، اومدم در مورد مفیستوفلس فکر کردم و گفتم خب اینکار و اینکار و اینکار به نظرم ایده های جذابین که محتمله انجام بده، بعد گفتم خب ایول حداقل میرم اینو به اشتراک میزارم بشه جریان بازی رو روش تحلیل کرد، بعد گفتم خب چه کاریه چرا کار یاد مفیستوفلس و مافیا بدم ؟ :دی

می دونید، به نظرم ایده تحلیل راه های برد و استراتژی ایده قشنگیه، از این جهت هم جذابه که می تونه ناخودآگاه گناهکاری رو بیرون بکشه، اما از یه جهت هم ابزار خطرناکیه، چون تو تحلیل استراتژی های بیگناهی، ایجاد هشیاری می کنه برای گناهکارا و از جهت استراتژی های گناهکاری ممکنه اگر دقت کافی نشه، به جای بر ملا کردن نقشه ها، کار یاد گناهکارا داده بشه. سر همین شاید خیلی باید دقت بشه.

از طرفی اگرم قرار باشه صرفا موارد بدیهی بازی گفته شه که میشه همون نوار خالی پر کردن :دی دقیقا مثل کاری که من ناچارا تو این دو پاراگراف کردم و این هم چیزی به بازی اضافه نمی کنه. نمی دونم، یکم این بخش برای همه سخته از نظرم :دی

فعلا بریم سر بالانس، نظرم برای عدد درست تعداد مافیا 3 هست، 4 که به نظرم شوخی جذابی بود که مدلین رهبر عزیزمون باهامون کرد یکم فضا عوض شه و خودشم تو پست بعدش به صورت تلویحی تمسیر رو برد روی سه نفر :دی نیاز به توضیح زیادی هم لازم نداره، 4 نفر مافیا یعنی در صورت حذف دو بیگناه (2 اعدام غلط، 2 تیر صحیح، 1 اعدام غلط و 1 تیر صحیح) بازی برسه به تصمیم گیری مافیا برای حدس مفیستوفلس که نه تنها به ضرر بیگناهان بالانس نیست، این حتی به ضرر مافیا هم هست چون تشخیص رهبرشون براشون تو دو فاز خیلی سخته. تازه این با نادیده گرفتن حضور جلاد هست که اونم پیچیدگی های خودشو داره. که خب این اصلا بالانس نیست :دی

میمونه در مورد بالانس دو نفر مافیا، که این بالانس روی کاغذ محتمل اما بالانس پیچیده ایه از این نظر که در این شرایط مافیا برای برد نیاز به 6 مرگ صحیح (از طریق تیر یا اعدام) تا بتونه کلین شیت بازی رو ببره. نمی تونم بگم این بالانس نیست، اما باید شرایط نقشی زیادی حاکم بشه تا این بگنجه برای همین من احتمال زیادی بهش نمیدم. علتشم اینه مثلا برای بالانس کردن همچین حالتی نیاز هست حتما به مافیا تروریست/یاکوزا داده بشه، اونوقت در این صورت یا باید خیاط حذف شه یا پدرخوانده، که به نظرم هر دوش تو این بالانس بده. مگه گاد همه بیگناها رو بی نقش داده باشه :دی میگم شدنیه بالانس کردنش اما جذاب نیست و احتمالشم کمه.

اما از یه زاویه هم باید نگاه کرد، مافیا 3 نفره، تازه اگر جلاد در بازی نباشه (یا بیگناه حسابش کنیم که البته غلطه) یعنی بیگناهان 7 نفر باشن، یعنی با 4 اعدام غلط/تیر صحیح مافیا می تونه کلین شیت کنه. حتی این حالت این کمی پیچیده است بالانس کردنش و من تصورم اینه در این صورت، مثلا یاکوزا/تروریست توجیه نداره وجودش تو بازی مگه به بیگناها کلا نقش های ضد ضربه داده شده باشه که اینم باز کم احتماله. در نتیجه ایده من اینه که احتمالا مافیا در این حالت تشکیل شده از یک پدرخوانده، یک خیاط و یک مافیای ساده، گرچه اگر خیاط جاشو با تروریست عوض کنه هم از نظرم جذابه کاملا. ولی یاکوزا که خاصیت جذبی داره از نظرم منطقی نیست.

اما در مورد نقش بیگناها، خیلی وابسته است به ترکیب های بالا و اینکه کدوم ترکیب محتمل تره، اما در حالت کلاسیک از نظرم، منطقیه روئین تن و پلیس توی بازی باشن، و مستشار و دکتر هم از بینشون حداقل یکی باشه. علت اینکه پلیس رو حاضر گرفتم و از بین دکتر و مستشار شرطی کردم اینه که مستشار نمی تونه پلیس بشه، ولی می تونه دکتر باشه. احتمال وجود جفتشونم هست.

بقیه نقشا رو ولی واقعا ایده ای ندارم و به نظرم کمکی هم نمی کنه :دی


اما در مورد استراتژی برد، تنها چیزی که به نظرم قابل گفتن میدونمش در این مقطع از بازی سه نکته است.

1- به نظرم علاوه بر چیز هایی که تا الان در بازی یاد گرفتیم، همه تیم ها برای برد نیاز دارند که به تاثیرات و جهت گیری دو رهبر بازی و فاوست دقت کنند، چون به نوعی مسیر برد همه از این نقش ها عبور می کنه. در مورد نحوه دقت در فاز های میانی اگر عمری باشه صحبت می کنم :دی

2- در مورد نقش های اعلامی بعد از اعدام یا مرگ در شب هست. با توجه به اینکه تنها نقش های لباس نپذیر در بازی جلاد و روئین تن هست (رهبران که خب مشخصند)، بخاطر همین به نظرم در بازی بیگناه بسیار لازم داریم که شک و تردید بیشتری در مورد نقش های اعلامی داشته باشیم تا تجارب ادوار قبلی تکرار نشه. البته این نباید منجر به پیچیده کردن بازی بشه. (اینو اول به خودم نهیب میزنم :دی)

3- و نکته آخر در مورد جلاد احتمالی هست که اگر وجود داشته باشه به شدت ذهنمو به خودش مشغول کرده با بند هایی که داره.

با فرض حضور سه مافیا در بازی، بزارید حالت های مهم برای بیگناها در مورد جلاد رو یه بررسی بکنیم.

1- جلاد با سه حدس درست برنده بازی میشه:
الف) مافیا تیر صحیح نزنه و مهم نیست سه اعدامی کی باشه : بازی تو 7 نفر به نفع جلاد ممکنه تموم میشه
ب) مافیا 1 تیر صحیح بزنه و سه اعدامی از بیگناها باشه : بازی تو 6 نفر به نفع جلاد ممکنه تموم میشه (اینجا امکان برد رو از دست مافیا در میاره)
ج) مافیا 2 تیر صحیح بزنه و دو اعدامی از بیگناها باشه: که بازی به امکان برد مافیا میرسه و بیگناها باختن. و جلاد به موقعیت برد هم نمیرسه (جلاد اگر هستی توجه کن :دی)

2- جلاد سه حدس اشتباه بزنه و از بازی حذف شه
الف) مافیا تیر صحیح نزنه و سه اعدام بیگناه رخ بده: جلاد از بازی حذف میشه و مافیا به امکان برد میرسه و بیگناها باختن

3- جلاد حدس اشتباه بزنه و وارد سه نفر پایانی بشه
الف) اگر بازی به پنج نفر برسه و دو بیگناه، دو مافیا و یه جلاد تو بازی باشن، با فرض اعدام دو مافیا هم بیگناه برنده بازی نمیشه، مگه اول یه مافیا اعدام شه، بعد جلاد اعدام شه، بعد مافیا دوم. (خیلی سخته)
ب) اگر بازی به 4 نفر برسه، دو بیگناه، یه جلاد و یه مافیا، بیگناه تنها راه بردش اینه اول جلاد رو بزنه و بعد مافیا و برعکس بشه باخته.

در نتیجه اگر جلاد تو بازی باشه، به نظرم یکی از مهمترین استراتژی های بیگناهان برای برد، باید پیدا کردن جلاد باشه چون برای بیگناهان گزنده تره. البته در این مسیر تنها نیستیم و مافیا هم برای برد کلین شیت و یا حتی تو مراحل بعدی به پیدا کردن جلاد نیاز داره. :دی فکر نکنند می تونند بشینن یه گوشه مارو نگاه کنند بخندن :دی

البته بدیهیه که همه اینا وقتی کاربرد داره و مهمه که جلاد تو بازی باشه :دی ولی این تنها نکته مفیدی بود که به نظرم گفتنش می تونست به بازی کمک کنه.


امیدوارم بازی خوبی بشه :دی.

- - - Updated - - -

پی نوشت: عه، چقدر جذابه این کاراکترم. دوسش دارم. :دی
 

God

Administrator
گاد
نوشته‌ها
1,307
پسندها
899
امتیازها
0
جکسونِ بی‌ادب، از پست‌های غیر گاد تشکر نزن. :))
 
تازه‌وارد
نوشته‌ها
84
پسندها
0
امتیازها
0
یه چیزی، توی بررسی نقشا یه مورد در مورد جلاد رو بهش توجه نکرده بودم، جلاد برای برد با سه حدس درست لازم داره کهفاز بعدش اعدام بشه. من به اون اعدام در فاز بعدش توجه نکردم در بررسی اولیه نقشا، این حالت 1 رو دستخوش تغییر کلی می کنه. که نتیجش میشه این:

1- جلاد با سه حدس درست برنده بازی میشه:
الف) مافیا تیر صحیح نزنه و اعدامی هر سه بیگناه باشن: بازی تو 7 نفر شامل 3 مافیا، سه بیگناه و 1 جلاده، اگر جلاد اعدام بشه جلاد می بره. اگر بیگناه اعدام شه مافیا امکان برد داره. پس حتما باید مافیا اعدام شه تا بیگناها شانس بردشون حفظ شه و سخته.
ب) مافیا 1 تیر صحیح بزنه و سه اعدامی از بیگناها باشه : بازی تو 6 نفر به امکان برد مافیا میرسه و جلاد به موقعیت برد هم نمیرسه (جلاد اگر هستی توجه کن)
ج) مافیا 2 تیر صحیح بزنه و دو اعدامی از بیگناها باشه: که بازی به امکان برد مافیا میرسه و بیگناها باختن. و جلاد به موقعیت برد هم نمیرسه (جلاد اگر هستی توجه کن )


توی اون جمع بندی که در مورد جلاد گفتم گفتم اونقدر تغییر ایجاد نکرد، ولی خب خطر جلاد یکم کمتر شد :دی از اونور جلاد بیشتر به نفعشه کمک کنه به پیدا کردن حداقل 1 مافیا :دی


آهان یه جمله ایراد تو انتقال مفهوم هم داشت از پستم:

بازی برسه به تصمیم گیری مافیا برای حدس مفیستوفلس که نه تنها به ضرر بیگناهان بالانس نیست، این حتی به ضرر مافیا هم هست چون تشخیص رهبرشون براشون تو دو فاز خیلی سخته. تازه این با نادیده گرفتن حضور جلاد هست که اونم پیچیدگی های خودشو داره. که خب این اصلا بالانس نیست

درستش اینه: تنها به ضرر بیگناهان بالانس نیست و حتی به ضرر مافیا هم هست

اون نه اضافه قبل از تنها جمله رو دچار کژتابی می کنه.
 
تازه‌وارد
نوشته‌ها
105
پسندها
0
امتیازها
0
سلام به همگی. خوشحالم که دوباره انقد زود بازی برگذار شد :دی
راجع به بالانس با پست دوم مدی موافق ترم تا سوم. از نظر من ۴ نفر نمی تونه باشه چون با یه تیر درست یا اعدام مافیا با بیگناهان برابر می شن که از بالانس خارجه. راجع به ترکیب گادفادر، خیاط و مافیای ساده یا گادفادر ترور و مافیای ساده هم، بیشتر نظرم روی اولیه.
راجع به بالانس بیگناهان از نظر من منطقی وجود یک روئین، یک پلیس، یک دکتر، دو مستشار و یک فداییه. فکر نمی کنم شهروند ساده داشته باشیم. شاید ۱ مستشار و ۱ شهروند ساده باشه.
راجع به استراتژی برد هم من مثل باستر به یه سری مسائل فکر کردم که گفتنش سود خاصی نداره اما تو ذهنم می مونه و در فاز های بعدی اگه زنده بودم ازش استفاده می کنم. از نظر من بیشتر باید اولویت اول پیدا کردن غیر بیگناه ها بین خودمونه و تشخیص رهبران بازی اولویت دوم. به این ترتیب که اگه اولویت گناهکاری افراد باشه با تشخیصشون بعدش می تونیم به رای های رهبران رجوع کنیم و فکر می کنم به چیز های خوبی از اون برسیم.

- - - Updated - - -

آواتار من یه چیز خنده دار تو ذهنشه نمی گه ولی :))
 
تازه‌وارد
نوشته‌ها
33
پسندها
0
امتیازها
0
با نام و یاد خدا سلام :دی
فعلا احتمالی که من میخوام باهاش جلو برم سه مافیاست :دی دو مافیا خیلی نمیشینه مخصوصا با تغییراتی که تو نقش بیگناهان و مثلا رویین تن میبینیم ممکنه بازی سخت مرگی در شب باشه. بستگی به گاد داره که چطوری خوشش اومده نقش بچینه. از علایقش هم که هیچ اطلاعاتی موجود نیست :)) فعلا ذهن خودم رو درگیر نمیکنم زیاد. الکی پیچیدگی میاره :دی در همین حد که دو مافیا احتمالش کمتره و سه مافیا محتمل تره فعلا در نظر میگیرم برای خودم. اگه یه عضو مافیا هم بی نقش باشه که بهتر. از چهارتا مافیا صحبت نکنیم هم واسه روحیه هامون بهتره :))

این قضیه ی نگفتن استراتژی‌ هایی که به ذهن میرسه هم منو یاد دوران مدرسه انداخت که معلم ریاضی یه مسئله ای میداد که هر کی حل می کرد نمره مثبت داشت. بعد بچه زرنگای کلاس تند تند حل میکردن به بقیه نمیگفتن. منم همیشه همونی بودم که مثل چوب شور در و دیوارو نگاه میکرد :)) ولی درسته که مطرح کردنش میتونه به ضرر بیگناهان تموم بشه. منتظرم که به موقعش مطرح بشه :دی نرسیم فاز اخر تازه یادتون بیفته یه جاهایی تو بازی میتونستید مچ بگیرید و نگرفتید :))

از نظر من ۴ نفر نمی تونه باشه چون با یه تیر درست یا اعدام مافیا با بیگناهان برابر می شن که از بالانس خارجه.

تو ده نفر با چهارتا مافیا و یک اعدام اشتباه تازه میشه چهار به پنج :دی شما چطوری انقدر مطمئنی که جلاد داریم الان؟ :دی
 
تازه‌وارد
نوشته‌ها
34
پسندها
0
امتیازها
0
سلام دوستان :دی

یه نکته‌ای رو اول اشاره کنم، باستر عزیز در توضیحاتش در خصوص جلاد، به این نکته توجه نداشت که تا وقتی جلاد تو بازی باشه، نه بی‌گناهان می‌تونن بازی رو ببرن نه مافیا. در نتیجه حالت‌هایی که برای جلاد گفته اشتباهه، مثلا حالت ج که گفته جلاد به شرایط برد نمی‌رسه صحت نداره، چون تا وقتی تو بازی باشه می‌تونه به حالت برد برسه.

برای مافیای حضوری، معمولا توی بازی ۱۰ نفره ۳ تا مافیا وجود داره. نقش‌هایی که داریم هم نسبتا شبیه به مافیای حضوری و سنتی هستش، به همین دلیل من محتمل‌ترین بالانس رو حضور ۳ مافیا می‌بینم. وجود ۴ مافیا واقعا بعیده و خیلی زود می‌تونه بازی رو از تعادل خارج کنه، اما به خاطر مورد بالا در خصوص جلاد، اگر جلادی در بازی باشه، می‌تونه شدنی باشه، به این معنی که بازی با حذف ۲ بی‌گناه تموم نخواهد شد و در ادامه مسیر گناهکارا می‌تونن لو برن. خیلی بالانس خاص و جالبی می‌تونه باشه، اما بسیار نامحتمل، در حد ۵ درصد. انتهای فاز هم بالانس گفته خواهد شد، در نتیجه غافلگیری (:دی) نخواهیم داشت. حضور ۲ مافیا به نامحتملی ۴ مافیا نیست، مخصوصا اگه تیر زیاد به مافیا داده شده باشه و نقش‌های بی‌گناهان خیلی قوی نباشه، اما باز محتمل‌ترین حالت برای من همون ۳ مافیا خواهد بود. بسته به نقش‌هایی که به بی‌گناها داده شده، می‌تونه نقشای مافیا بهتر/ضعیف‌تر باشه. تروریست با توجه به اینکه نقشش به روز شده احتمال حضورش رو زیاد می‌بینم، شاید هم نکته انحرافی گاد باشه البته.

در مورد بی‌گناهان هم به نظرم رویین‌تن و پلیس حتما وجود خواهند داشت، مخصوصا با توجه به تغییراتی که پلیس داشته و ضد ضربه شده، باز اگه نکته انحرافی نباشه. بقیه نقش‌ها رو نظر خاصی ندارم :دی

جلاد هم در کل حضورش به نظرم به نفع بی‌گناهان خواهد بود تا گناهکارا، چون در هر صورت برای بردش (چه با استفاده از ۳ حدس درست، چه با رسیدن به ۳ نفر نهایی) نیازمنده که زود اعدام نشه، در نتیجه باید بی‌گناه بازی کنه و تصمیم اشتباهی نگیره. من اگه جلاد می‌بودم، سعی می‌کردم برای یک یا دو اعدام اول خیلی درگیر نشم و صرفا روی موج حرکت کنم، اما ترجیحم با اعدام گناهکار می‌بود که کسی بهم شک نکنه و رای‌م رای تیمی دیده نشه. اعدام سوم خودم رو می‌نداختم وسط و سعی می‌کردم یه بی‌گناه رو با مسئولیت خودم اعدام کنم که پشت‌بندش اعدام بشم. در نتیجه، اوایل بازی جلاد دوست ماست، از اواسط بازی دیگه دوست ما نخواهد بود :دی

استراتژی گناهکارا و بی‌گناهان که خیلی استراتژی خاصی برای گفتن به ذهنم نمی‌رسه، بازی مشابه مافیای کلاسیک با یه تیم گناهکاری هست و در نتیجه همون استراتژی‌های مرسوم قابل استفاده خواهد بود مگه ایده خاصی به ذهنشون برسه. در مورد استراتژی رهبران هم چون خودم یکی از رهبران هستم، گفتنش رو فقط کمک به رهبر رقیب می‌بینم، در نتیجه صحبتی ندارم :))

- - - Updated - - -

چقدر سایز سرم متناسب نیست، انگار به طور اغراق‌شده‌ای بزرگ شده :))
 
تازه‌وارد
نوشته‌ها
44
پسندها
0
امتیازها
0
سلام رفقا، خیلی خرسندم از این که مجددا فرصت بازی باهاتون رو دارم. :گل:
رهبران بازی و فاوست عزیز رو که کنار بگذاریم، 10 نفر باقی میمونیم ( گناهکاران + بیگناهان + جلاد در صورت وجود ).
حقیقتا در صورت وجود جلاد من با ترکیب 3 مافیا و جلاد و 6 بیگناه موافقترم و به نظرم بالانس‌ترین حالت ممکنه.
به شخصه احتمال وجود پلیس در بین نقشهای بیگناهان رو خیلی بالا میدونم و به همین خاطر معتقدم نبودن خیاط جذابیت بازی رو کم خواهد کرد. به همین خاطر احتمال میدم مافیا ترکیبی از پدرخوانده + خیاط + یاکوزا / مافیای ساده باشه و به وجود همزمان خیاط و تروریست احتمال کمی میدم.
البته ترکیب با 4 مافیا خیلی هم غیرمحتمل نیست، چون اکثر نقشهای بیگناهی در شب ضدضربه هستن و اونهای دیگه که ضدضربه نیستن قابلیت‌های قابل توجهی دارن ( غیر از شهروند ساده). این موارد تا حدودی میتونه جلوی کشته در شب رو بگیره و بازی رو متکی به فاز روز بکنه. هر چند محتمل‌ترین حالت به نظرم همون حالتیه که گفتم.
برای صحبت در مورد استراتژی بازی که ایده بسیار جذابی به نظر میاد، از گاد از عزیز کمال تشکر رو دارم. :گل:
استراتژی تیمی بیگناهان برای برد میتونه شامل، خوندن دقیق تمامی پستهای موجود، حضور فعالانه در بازی و قرارگرفتن در نقطه درست در زمان رای‌گیری باشه. به عبارت دیگه احساس مسئولیت :دی امیدوارم همه بتونن فعال باشن در نقشی که دارن و شاهد بازی با کیفیت بالایی باشیم. پلیس هم (در صورت وجود ) این دور واقعا کار خیلی سختی خواهد داشت ( به خاطر یوزهای فیک)، مخصوصا در صورت وجود خیاط. به نظرم از دوگانه‌های موجود در بازی خیلی میتونه استفاده کنه برای اعمال نقش در شب.
به امید خدا با پیش رو گرفتن این شیوه، گناهکاران با هر استراتژی که داشته باشن، راه به جایی نخواهند برد :دی .
وقتی خودم رو جای گروه مافیا میذارم، به نظرم بهترین شیوه و استراتژی برد این خواهد بود که ردی از حرکت گروهی توی بازی از خودشون به جا نذارن ( مشابه کاری که مافیای دور قبل کردن). اینطوری در صورت حذف یک عضو بازی برای بقیه اعضاشون خیلی سخت نخواهد شد. و اینکه در متن بازی فعال باشن و خوب بخونن مباحثو تا بتونن در صورت وجود خیاط از نقشش استفاده بهینه رو داشته باشن. :دی
در مورد جلاد اگر در بازی باشه بهترین کار اینه که به نفع بیگناها بازی کنه در ابتدا تا حداقل 1 مافیا رو اعدام کنیم. اینطوری ادامه راحتتری خواهد داشت :دی .
از فاوست عزیز هم تقاضا دارم با نهایت توانش به بازی بیگناهان کمک کنه.
 
تازه‌وارد
نوشته‌ها
17
پسندها
0
امتیازها
0
سلام. استیو هستم. :دی
این پست صرفا برای اعلام حضوره. برمی‌گردم. :دی

- - - Updated - - -

حالا که دقت کردم استیو نیستم، استیف هستم. 😂

- - - Updated - - -

یا حتی استف!
 
تازه‌وارد
نوشته‌ها
10
پسندها
0
امتیازها
0
سلام دوستان امیدوارم شاهد بازی خوبی باشیم
پست های اخر رو هنوز کامل نتونستم بخونم ولی درمورد بالانس من بنظرم مافیا نمیتونه ۴ نفر باشه و کلا به این تعداد نمیپردازم. بالانس نمیشه اونطوری :دی مافیا یا باید ۳ باشه یا ۲
نکته ای که هست اینه که برای مافیا اگر اشتباه نکنم ۵ نقش نوشته شده و برای بی گناهان ۶ نقش. پس مافیا مشخصه که همه نقش هاش در بازی نیستن اما بیگناها احتمالا هر ۶ نقش هستن. جایی هم ندیدم اشاره شده باشه که نقش تکراری داریم در بازی نه. اگه نقش تکراری نداشته باشیم میتونم فرض کنم بیگناها ۶ نفر باشن. و چون مافیا بنظرم ۴ نمیتونه باشه. میتونه ۳ باشه و ۱ جلاد که جمعا بشیم ۱۰.
اما اگه نقش تکراری داشته باشیم مافیا میتونه ۲ هم باشه. یعنی چه جلاد حضور داشته باشه (اینطوری میشه ۷ بیگناه) که از نظر من هست و نمیدونم چرا یکجوری بررسی میکنین که انگار شانس بودن و نبودنش برابره. و چه نباشه به قول بعضیا که اینطوری یا ۸ بیگناه باید باشه در صورت ۲ بودن مافیا و یا ۷ در صورت ۳ بودن
من فکر میکنم بالانس ۶ بیگناه + ۳ مافیا + ۱ جلاد باشه از روی نقش ها
نقش های مافیا هم میتونه ترکیب گادفادر و خیاط و تروریست باشه و قضیه اپسیلن مدی رو نفهمیدم زیاد :دی چونکه نقش های بیگناهان هم قویه و مثلا پلیس خیلی قوی تر از پلیس کلاسیک بازی مافیا و شهرونده. پس قوی ترین ترکیب ۳ نفره هم محتمله برای مافیا
در مورد استراتژی هم چیزی به ذهنم نمیرسه الان. تحلیل های بدی انجام نشده تا الان در این زمینه
 
تازه‌وارد
نوشته‌ها
17
پسندها
0
امتیازها
0
خب بعد از تمرکز و دقت بیشتر با قطعیت می‌تونم بگم که استف هستم. :))

پست‌هایی که تا الآن درباره‌ی بالانس داده شده رو خوندم؛ منطقی‌ترین و کامل‌ترین پست برام پست لوک هست در حال حاضر. به‌خصوص احتمالی که برای مافیای 4 نفره در نظر گرفته جالب بود برام. اما از نظر من هم بعیده این احتمال و بین 2 یا 3 مافیا هم با توجه به نقش‌هایی که به مافیا و بی‌گناه‌ها داده شده، هر دو قابل بررسی هستن. برای مافیا تصور می‌کنم که وجود گادفادر و خیاط حتمیه؛ اگر قرار بشه نفر سومی داشته باشن، با توجه به تعداد شرکت‌کننده‌ها و نقش‌هایی که برای بی‌گناه‌ها در نظر گرفته شده، من احتمال می‌دم که اون مافیای سوم، مافیای ساده باشه. برای بی‌گناه‌ها به‌نظرم روئین‌تن و پلیس حتما هستن، اگر مافیا سه نفره باشه احتمال حضور مستشار رو هم بیش‌تر می‌کنه برام.

درباره‌ی استراتژی برد، این مسئولیت خطیر رو به عهده‌ی رهبران بازی می‌گذارم. :دی راستش درست منظور و پوینت این سؤال رو متوجه نمی‌شم. فعلا چیز خاصی به ذهنم نرسیده.
 
تازه‌وارد
نوشته‌ها
110
پسندها
0
امتیازها
0
سلام، ریگان هستم، با رونالدشون هم نسبتی ندارم :دی

از گاد عزیز بابت وقتی که برای طراحی این دور گذشته ممنونم. به نظرم نقش‌های جدیدی که اضافه شده جذابه و کلا بر مکانیسم بازی تاثیر جالبی می‌ذاره.

چیزی که اول توجهم رو جلب کرد، حضور هلن و مفیستوفلس بود که توی شمارش حساب نمی‌شن و نمی‌شه اعدامشون کرد، اما رای می‌دن و توی روند بازی تاثیر مستقیم دارن. این در نگاه اول عجیب و حتی متناقض به نظر می‌آد ولی به نظرم با بالانس بیگناهان و گناهکاران رابطه‌ی قوی‌ای داره. چرا؟ چون توی روند رای دادن، نسبت به حالت عادی یک بیگناه و یک گناهکار بیشتر داریم. این به خودی خود به نفع گناهکاران هست به نظرم، چون درصد رای‌های گناهکاری رو بالا می‌بره و از اون مهم‌تر، مفیستوفلس باید در جهت گناهکاران ینی مافیا بازی کنه چون حالت برد تکی نداره.

حالا این قضیه چه تاثیری روی تعداد مافیا می‌ذاره؟ به نظرم با وجود این قضیه، احتمال ۴ مافیا بودن منتفی هست چون با رای مفیستوفلس، ۵ رای از ۱۲ رای بازی رو دارن که خب فضایی هست این در شروع بازی. بنابراین مافیا رو ۳ نفر یا شاید ۲ نفر می‌بینم. ۲ نفر اما خیلی کمه و از نظر نقش و امکانات مافیا بیش از حد ضعیف می‌شه، مگر اینکه نقش‌ها و سهمیه‌ها در جهت مرگ‌های زیاد در شب چیده شده باشه. اما از نظر قدرت در فاز روز، مافیا ۲ نفره هم با وجود مفیستوفلس به قدر کافی قوی هست که بشه احتمال بودنش رو در نظر گرفت. منتهی کمکی نمی‌کنه و بهتره مافیا رو همون ۳ نفر در نظر بگیریم (اگه گاد در ادامه برامون روشن نکنه که مافیا چند نفره). در مورد احتمال حضور نقش‌های مافیا هم به نظرم بعد از پدرخوانده، به ترتیب تروریست (به دلیل تغییرات نقش خودش و فدایی)، خیاط، ساده و یاکوزا هست. یاکوزا به عقیده‌ی من توی مافیا ۳ نفره در ۱۰ نفر بسیار قوی هست و احتمال بودنش رو در این حالت کم می‌بینم.

احتمال بودن تروریست و خیاط همزمان رو هم منتفی نمی‌بینم و بستگی به سهمیه‌ها و نقش‌های بیگناهان داره این. تروریست در مجموع قوی‌تر شده (توی شب بدون تلفات حذف نمی‌شه، توی روز هم به جای رای آخر می‌تونه انتخاب کنه که کیو بکشه و فقط در صورت انتخاب رویین‌تن حالت بدون تلفات داره) ولی خیاط برخلاف سابق ضدپرسش و ضدضربه نیست و قدرتش فقط لباسه که اون هم با سهمیه تنظیم می‌شه. بنابراین راحت نمیشه گفت که اگه خیاط باشه تروریست نمی‌تونه باشه یا چنین چیزی. تعجب می‌کنم که مدلین به عنوان یکی از دو رهبر بازی می‌آد صحبتی در این راستا می‌کنه :دی

بین نقش‌های آبی‌رنگ به نظرم مهم‌ترینشون که باید بهش توجه کنیم جلاد هست. هلن و مفیستوفلس به نظرم توی طول بازی با رای‌هایی که می‌دن مشخص خواهند شد و نیازی نیست توی تشخیصشون عجله کنیم. یعنی قضیه‌ی تشخیص و اعدام مفیستوفلس از بین این دو نفر، موخر هست به تشخیص و اعدام سایر گناهکاران. اما جلاد نقشیه که از ابتدای بازی باید بهش توجه کنیم. نمی‌دونم گاد حضور یا عدم حضور جلاد رو اعلام می‌کنه در توضیحات بالانس یا نه. منتهی در این نقطه به نظرم جلاد هست به خاطر نوع نقش و وقت و توجهی که صرفش شده.

در توضیحات جلاد نوشته شده نه گناهکاره نه بیگناه، منتهی به نظرم عملا گناهکار هست این نقش، چون حالتی وجود نداره که هم بیگناهان ببرن هم جلاد ببره. درسته که ممکنه در فازهای خاصی از بازی بشه از رایش استفاده کرد (خصوصا اگه مافیا نزدیک به برد باشه) اما در مجموع اینکه بخوایم عمدا توی بازی نگهش داریم موضوعیتی نداره و به نظرم اگه گزینه‌ی خوبی برای جلاد بودن داشتیم، باید در موقع مناسب اعدامش کنیم. (مگر اینکه مافیا ۱ یا ۲ اعدام اشتباه تا بردن فاصله داشته باشه) اما بر فرض مثال اگه بازی تو ۴ نفر، دو مافیا یک جلاد و یک بیگناه باشه، باز هم بیگناهان شانسی برای برد ندارن و بنابراین نمی‌شه از بند «نبردن گروه‌ها در صورت وجود جلاد» استفاده‌ی خاصی کرد به نظرم. احتمال اینکه بتونه ۳ حدس درست بزنه و پشت‌بندش اعدام شه رو هم کم (کمتر از ۵ درصد) می‌بینم ولی احتمال مهمیه چون غافل‌گیرانه‌ست و بازی رو زودتر از موعد تموم می‌کنه، بنابراین باید تا حد امکان جلوش رو گرفت.

در مجموع، به نظرم در این نقطه از بازی تا اطلاع ثانوی، اعدام جلاد و مافیا نسبت به هم ارجحیتی ندارن.

در مورد نقش‌های بیگناهان هم نظری ندارم. :دی
 
تازه‌وارد
نوشته‌ها
37
پسندها
0
امتیازها
0
سلام به همگی. خیلی خوشحالم که دوباره کنارتون هستم.
از امین بخاطر بازی و البته داستان ممنونم :گل:

نقش ها رو خوندم و ایده وجود رهبرها داخل بازی از دید من خلاقانه بود و حس خوبی دارم که بازی داخل این ساختار رو تجربه میکنم. نقش فاوست هم بنظرم جالب بود. سایر نقش ها (در صورت عدم وجود جلاد) نوید یه بالانس کاملاً کلاسیک رو میده که تا حدودی طبق سلیقه خودم هست.

در مورد مافیا عدد 4 رو بعید میدونم، چون اینطوری یک سوم اول بازی خیلی سرنوشت ساز میشه و در صورت اشتباه، شانس مافیا برای برد به طرز قابل توجهی افزایش پیدا میکنه. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم داخل بازی با تعداد، و کنش و واکنش کمتر، مافیا قدرت بیشتری در پنهان کردن روابط خودش داره. عدد 2 هم بصورت حسی از نظرم بعیده ولی خب احتمالش وجود داره و نمیشه رد کرد. 3 مافیا به نظر من منطقی ترین حالت برای بالانس بنظر میاد. حس میکنم یکی از سه مافیا هم محتمله که بدون نقش باشه. اگر پلیس با چنین امکاناتی داخل بازی نبود که میتونستم احتمال خوبی بدم تروریست هم داخل بازی نیست. بر اساس حس بنظرم باید ترکیبی از پدرخوانده، خیاط، و یکی از بین مافیای بی نقش/تروریست باشند. جلاد هم در صورت وجود بازی رو پیچیده تر میکنه ولی از اونجایی که در قسمت "سایر نقش ها"، تنها نقش غیرقطعی عنوان شده جلاد بود، حس میکنم این نقش داخل بازی هست. طبق توضیحات نقشش، توانایی حدس سه اعدامی پیاپی و اعدام سریع خودش رو خیلی محتمل نمیبینم و از این نظر خطر چندانی در مورد جلاد حس نمیکنم، ولی چون وجودش بازی رو قفل میکنه بنظرم باید نهایتاً از دومین فاز اعدام، اعدامش اهمیتی هم اندازه با مافیا داشته باشه. در مورد نقش های بیگناهان هم من پتانسیل حضور همگی رو میبینم. دو نقش رویین تن (بخاطر اهمیت نقش)، و پلیس (بخاطر تغییرات و قدرتی که در این دور بهش داده شده) از نظر من با احتمال خوبی در بازی هستند.

بصورت کلی فکر میکنم اگر از سه اعدام اول حداقل یک مافیا و جلاد از بازی خارج بشند خوب بازی کردیم. در صورت عدم وجود جلاد هم بنظرم باید سعی بر این باشه که در سه اعدام نخست، حداقل دو مافیا از بازی خارج بشند.
 
تازه‌وارد
نوشته‌ها
6
پسندها
0
امتیازها
0
سلام ، فین هستم . جسیکا فین ، میتونین گیگیلی هم صدام کنین

پستای اخر این فازو نخوندم و الان رسیدم خونه و گاد رو خواستم تست کنم ببینم تا چه حد منعطف هست که به بن بست عاطفی خوردم و تهدید به گادکش شدم متاسفانه :33:

در مورد بالانس مختصر بگم که با وجود 2 لیدر و 1 فاوست و احتمالا 1 جلاد ( که با توجه به بند و تبصره هاش و اینکه اون باشه بقیه نمیبرن و تغییر نقشی که براش داده شده ، فکر میکنم در بازی باشه ) کلا 9 نفر میمونن که من بین این 9 نفر 4 مافیا قطعا نمیبینم. 2 هم وقتی بیشتر نگاه میکنم اووووم نه بازم نمیبینم :دی 2 در 9 بالانس نیست برا من. ینی فک کن باید 5 نفرو حذف کنن بجز جلاد. یه مقدار برای تیم 2 نفره هر چقدم تیراشون بشینه سخته و به اما و اگر میرسه.

در مقابل وقتی 3 در 9 در نظر بگیریم ینی مافیا با 3 اعدام/قتل درست تعدادش با بیگناها برابر میشه و میمونه اعدام جلاد...اینم آنچنان بالانس نیست آخه. ینی فرض کنیم فقط یه تیر شبشون بخابه و 2 اعدام بکنن کار میرسه به اعدام جلاد فقط. ولی ازون طرف ممکنه با نقشها بالانس شده باشه و مثلا بیگناها ضد ضربه های خوبی داشته باشن و مافیا مثلا یکی از بین خیاط یا تروریست/یاکوزا رو داشته باشه و اون یکی مافیا ساده باشه.

برای حالت 2 مافیا ولی این رو کمتر محتمل میبینم که با نقش بشه جبرانش کرد. چون هم خیاط هم تروریست/یاکوزا تقریبا به یه اندازه و در یک اشل به نظرم قرار میگیره قدرتشون و اینطور نیست که بشه مثلا با یکی از این دو تیپ نقش به اندازه ای مافیا رو قوی کرد که 2 نفره بتونن حریف 7 بیگناه +جلاد باشن... حالا مگه اینکه شهر پر باشه از شهروند ساده از 7 تا حداقل 3 تاش ساده باشن :دی اینارو بزنن بعد دو تام ضدضربه اعدام کنن و یه جلاد روش یه نوشابه هم تهش برن بالا و تازه خودشونم چیزیشون نشه.

با توجه به این نشخوارهای فکری که من ریختن این وسط با این شکم گرسنه نظرم بیشتر سمت 3 مافیا بودنه که یکیش ساده هست در مورد خیاط یا ترور نظری ندارم

برای بیگناها هم رویین تن و پلیس و دکتر و مستشار و فدایی و ساده از هر کدوم یدونه . ست هم میشن دل هیچکدوم از نقشا هم نمیشکنه.. چون ذاتا دکتر با حفاظت هر شبیش ضد ضدربه محسوب میشه . مستشار هم فک کنم میتونه رویین بشه و دکتری که خودشو سیو کنه اونم بیشتر از 1 شب تازه! میمونه فدایی که تو شب بخوره بلای جون مافیاس تیر شب بعدیشونم میپرونه! بنابراین برای مافیا یه شهروند ساده میمونه برا زدن در شب و یه مستشاری که رویین و دکتر نشده و نمیدونم چی قراره بزنه که شهروند ساده و فدایی انتخاب کنه یه شب. اینا به نظرم با 3 تا بودن مافیا بالانس میشه هیچ یچیزیم میره اونورتر

پیش بینیم هم از روند بازی اینه که بازی ،بازی روز هست. دمم گرم فعلا
 

God

Administrator
گاد
نوشته‌ها
1,307
پسندها
899
امتیازها
0
فاز صفر تمومه.

هدف بفرستید تا ۰۰:۴۰.

تاپیک باز می‌مونه، چون دو نفر از بندگان به مشکل فنی برخوردن و تا ساعت ۰۱:۰۰ پست شروع‌شون رو می‌فرستن.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
اتصال به گوگل

کاربران آنلاین

هیچ کاربری آنلاین نیست.

یافتن کاربر

اتصال به گوگل

کاربران آنلاین

هیچ کاربری آنلاین نیست.

یافتن کاربر

بالا پایین