برای دیدن محتوای انجمن باید ورود کنید. اگر حساب کاربری ندارید اکنون ثبت‌نام کنید.

بازی دور دهم مافیا | داستان یک جلاد - بخش دوم

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

God

Administrator
گاد
نوشته‌ها
1,307
پسندها
899
امتیازها
0
به نام خدا


بعد از یک وقفه، در نوروز دور جدیدی خواهیم داشت. مثل همیشه امیدوارم و انتظار دارم:دی یکی از ادوار خوب بشه.
بازی احتمالا یک‌شنبه هفته آینده شروع میشه.
قوانین تقریبا مشابه قبل هست. خیلی خلاصه میگم در این پست. سوالی داشتین قبل فاز روز اول بپرسین.

1. فاز روز تا ساعت 23:00 یا 11 شب هست و به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد. بعدش دفاعیه و مراسم اعدامُ داریم به مدت نیم ساعت؛ که جزئیاتش اول هر فاز اعلام می‌شه. بعد هم می‌ریم فاز شب که 20 دقیقه هست. اهداف شب باید تا 23:50 ارسال بشه و نتایج و اتفاقات قابل بازگویی در شب هم اگه سایت یاری بکنه، 00:30 بامداد منتشر می‌شه و فاز روز بعد بلافاصله شروع خواهد شد.

2. هر نفر مجاز هست در هر فاز حداکثر 8 پست 10 خطی بده. یک فاز هم درصورتی که فرد بخواد اعدام بشه، می‌تونم استثناء قائل بشم، بعدش بلافاصله گادکش. پست نیم‌خطی هم پست محسوب میشه مگر اصلاحیه باشه یا بار معنایی خاصی نداشته باشه. مختصر و مفید صحبت کنید.

3. هر بازیکنی که طی 2 فاز متوالی به استثنای فاز روز اول، فعالیت قابل قبولی نداشته باشه (که حداقلش مجموعا 5 پست مفید در هر دو فاز پیاپی هست)، در پایان شب 4 و بدون اطلاع گادکش خواهد شد. یک فاز حداکثر امان خواهم داد.

4. نه حق ویرایش پست دارین نه حق پاک کردن. دیده بشه گادکش. ویرایش‌های کوتاه، جز تعداد پست محاسبه نمیشه.

5. هیچ بازیکنی جز گناه‌کار تیمی، حق ارتباط با بقیه بازیکن‌ها و صحبت در مورد بازی در خارج از بازیُ نداره. هرکی باهاتون در تلگرام و واتسپ و ... در مورد مافیا صحبت یا سوال کرد، سریع اسکرین شات می‌گیرین می‌فرستین برام. فرد خاطی از تمام ادوار مافیا محروم و تا مدت نامعلومی طرد خواهد شد. آدم باشید پس.:دی

6. ادعای راست یا دروغ و حتی کوچک‌ترین اشاره به نقش و عملکرد در فاز شب و هر چیزی که موجب بشه بازیکنا نقش طرفُ درست یا غلط، حدس بزنن مجازاتش اخراج از بازی و محرومیت از ادوار بعد هست. قسم و ناله و وعده و ... هم نداریم. لوس‌بازی در نیارید. هیچ نقشی هم نمی‌تونه بی‌گناه بشناسه از دید گاد، بنابراین کسی بگه فلانی قطعا بی‌گناهه گادکش می‌شه. هیچ‌کس هم حتی بعد از اعدامش نمی‌تونه اطلاعات از عملکرد خودش یا تیمش در فاز شب بده.

7. تشکر نزنید. از پست‌های شروع فاز گاد تشکر کنید فقط. هرکی تشکر نکنه و پست بده خدمتش می رسم.:دی از سایر پست های گاد در مورد تعداد آرا و ... که در فاز روز ارسال میشه هم تشکر نکنید اصلا.

8. هر سوال یا ابهامی در مورد قوانین و نقش‌ها دارین قبل بازی یا قبل شروع فاز روز اول بپرسین. اصلا تفسیربردار نیست قوانین و نقش‌ها و بحث پیرامون ماهیت اینها در تاپیک ممنوع هست.
درخواست راه‌نمایی و ... اصلا از گاد نکنید این دور هم به‌شدت عصبانی و بی‌حوصله هست گاد. به غیر از سوال از نقش‌ها مزاحم گاد نشید. هدف هم بلندبلند تو صحبت با گاد فکر نکنید. هرموقع به جمع‌بندی رسیدید، فقط هدفُ ارسال کنید بدون هیچ حرف اضافه‌. برای گاد هم اصلا مهم نیست نظر شما در رابطه با بقیه افراد یا نقششون چیه. بنابراین اینام قطع کنید که ارتباط گاد باهاتون قطع نشه.

9. از فونت و سایز پیش‌فرض خود سایت استفاده کنید. اگه حرفی خیلی مهم هست، برجسته یا با رنگ دیگه‌ای ارسال بشه. واضح بنویسید. اگه پستتون طولانی هست، فاصله مناسب بینش بذارید.

10. رای به اعدام حتما باید با قرمز و برجسته و در یک پست جدا ارسال بشه که به راحتی قابل دیدن باشه. باطل کردنش هم به‌همچنین. با قرمز و جدا. تعداد رای لازم برای اعدام هم قبل شروع هر فاز اعلام میشه.


 

God

Administrator
گاد
نوشته‌ها
1,307
پسندها
899
امتیازها
0
ویرایش تکمیل شد. اگر از این به بعد تغییری باشه، جهت واضح‌تر شدن متن هست فقط.

نقش‌های بازی


نقش‌های مافیا:

پدرخوانده:
همه کاره‌ی تیم مافیاست و به طور کامل ضدضربه است. او توانایی کشتن شهروندان (شهروند در این بازی=همه به جز مافیا و فرقه جادوگری) و اعضای جذب‌شده فرقه را به مدت محدود داراست.
پدرخوانده توانایی کشتن رویین‌تن، وکیل یا جلاد را ندارد. اگر وی سامورایی را هدف قرار دهد، کشته خواهد شد ولی قابلیت کشتن به نایبش شازده انتقال پیدا می‌کند.
تبصره: اگر دکتر لکتر در این شب از پدرخوانده حمایت کند، پدرخوانده زنده می‌ماند؛ اما دکتر لکتر ویژگی نقشش را به‌طور کامل از دست می‌دهد و
یک سهمیه پدرخوانده نیز خواهد سوخت.
اگر پدرخوانده فردی را برای بار دوم هدف قرار دهد، نزد کاراگاه لو رفته و کاراگاه در فاز شب بعدی پدرخوانده را خواهد کشت. مرگ در این حالت قطعی است و حتی دکتر لکتر هم نمی‌تواند مانع آن شود.
در صورت اعدام پدرخوانده، مافیا قابلیت کشتن شهروندان را از دست می‌دهد.
تبصره: در صورتی که لباس دریافت کند (از طریق خیاط یا بازیگر)، نقش لباس اعلام می‌شود و سهمیه‌های باقیمانده به نایبش انتقال می‌یابد.

شازده:
نایب پدرخوانده است و می‌تواند به مدت محدود، شهروندان را مست و زندانی کند. فرد زندانی شده نمی‌تواند از نقشش استفاده کند و در صورت استفاده، سهمیه‌اش خواهد سوخت (فرد متوجه نمی‌شود که مست و زندانی شده است).
او می‌تواند در یکی از شب‌ها به زندانی خود سم بدهد؛ زندانی درصورت مداوا نشدن، در پایان فاز شب هفتم می‌میرد و نقشش "شازده" اعلام خواهد شد.
شازده می‌تواند یک مرتبه از مرگ یا زخمی‌شدن در شب فرار کند؛ در این حالت توانایی زندانی‌کردن شهروندان را از دست خواهد داد.
تبصره1: شازده می‌تواند هر شهروندی را زندانی کند، اما نمی‌تواند اعضای اصلی فرقه، وکیل، جلاد، رویین‌تن، کاراگاه یا سامورایی را بکشد.
تبصره2: شازده فقط می‌تواند اعضای جذبی فرقه را زندانی کند.
تبصره3: سم دادن به زندانی فقط 1 بار امکان‌پذیر است.

خیاط:
تمام نقش‌های بی‌گناهان را از ابتدا می‌داند. هرشب می‌تواند به یک نفر لباس بدهد که در صورت کشته‌شدن همان شب یا اعدام روز بعد، نقشی که خیاط به آن فرد داده اعلام می‌شود. شخص مورد نظر متوجه دریافت لباس نمی‌شود.
همچنین او به تعدادی محدود، لباس‌هایی خاص برای اعضای مافیا در اختیار دارد (جدا از بند بالا که هرشب هست) که هنگام اعدام روز بعد، عمل می‌کند، ولی شامل مرگ در شب نیست.
تبصره1: سامورایی، جادوگر، وکیل و دلقک لباس نمی‌پذیرند.
تبصره2: لباس شامل نقش کامل هست (مثلا بی‌گناه و رویین‌تن) و خیاط هر لباسی که بخواهد می‌تواند برای اشخاص بدوزد.
تبصره3: اگر پدرخوانده شخصی را که خیاط به او لباس داده بکشد، برای 1 مرتبه همان نقشی که خیاط به وی داده اعلام می‌شود؛ ولی در مراتب بعدی به شکلی واضح به وجود خیاط در بازی اشاره می‌شود.

تروریست:
در صورت اعدام، آخرین کسی که به وی رای بدهد کشته خواهد شد (حتی اگر از اعضای مافیا باشد). هیچ نقشی حتی وکیل یا سامورایی در این مورد مصونیت ندارد.
در صورتی که برای قتل هدف قرار گیرد، خودش و قاتلش هردو خواهند مرد.
تروریست می تواند با فدا کردن جان خود در فاز شب، هر نقشی جز رویین‌تن، جادوگر، وکیل یا جلاد را بکشد (حتی سامورایی). او در این حالت به هیچ عنوان از مرگ نجات نمی‌یابد و اگر دکتر از او حمایت کند، دکتر نیز خواهد مرد.

یاکوزا:
با فدا کردن جان خود قابلیت جذب شهروندان برای مافیا را دارا می‌باشد.
یاکوزا نمی‌تواند از مرگ نجات پیدا کند و حتی اگر در شب اعمال نقش مورد حفاظت قرار بگیرد، خواهد مرد.
اگر رویین‌تن، سامورایی، کاراگاه، اعضای فرقه و نقش‌های فرعی را هدف قرار دهد، فقط خودش خواهد مرد.

بازیگر:
می‌تواند برای 1 مرتبه نقشی را به گاد اعلام کند. از آن لحظه به مدت 2 شب و 2 روز، در صورت مرگ در شب، پرسش پلیس و اعدام، این نقش به بازیکنان اعلام می‌شود.
تبصره: بازیگر می‌تواند به جای خودش نقش یکی دیگر از اعضای گروه را تعویض کند. در این حالت، زمان نقش جدید از 2 روز به 1 روز کاهش می یابد و در صورت مرگ در شب، نقش اصلی فرد گفته می شود.

جاسوس:
هرشب یک هدف انتخاب می‌کند و هدف ِ هدفش را متوجه می‌شود. وی متوجه نقش هدف یا هدفِ هدفش نمی‌شود.
تبصره: اگر فردی را برای بار دوم مورد هدف قرار دهد، نزد کاراگاه لو می‌رود.
همچنین در تعدادی از شب‌ها، یک هدف انتخاب می‌کند و متوجه می‌شود چه نقش‌هایی (نه فرد) او را هدف قرار داده‌اند.

دکتر لکتر:
هرشب می‌تواند یکی از اعضای مافیا را از مرگ نجات دهد یا در صورت مسموم‌/زخمی‌شدن آنها را مداوا کند.
اگر خودش (بدون آنکه حفاظت شده باشد) هدف قتل قرار گیرد با پادزهر از مرگ نجات پیدا می‌کند، اما پس از آن تبدیل به مافیای بی‌نقش می‌شود.


نقش‌های فرقه جادوگری:

جادوگر:
رئیس فرقه است و توانایی جذب شهروندان نفوذی (که بیش از 2 نفر نیستند) را داراست.
اگر وی بخواهد شهروند دیگری را جذب کند، عملیات جذب ناموفق خواهد بود و سهمیه نیز خواهد سوخت.
اگر جادوگر بخواهد اعضای مافیا را جذب کند، هدف مربوطه خواهد مرد؛ به‌جز پدرخوانده.
تبصره: در صورتی که هدف شازده باشد، هردو خواهند مرد.
جادوگر ضد ضربه است و پدرخوانده یا قاتلان نمی‌توانند او را بکشند و فقط در صورت اقدام برای جذب سامورایی در شب کشته می‌شود. وی در این حالت هیچ راه نجاتی ندارد.
او می‌تواند در یکی از فاز‌ها، با تشخیص درست فرد اعدامی قبل از شروع فاز، وی را جادو کند. در این حالت فرد اعلامی "جادوگر" معرفی می‌شود.
تبصره1: جادوگر تنها در حالتی می‌تواند از این ویژگی استفاده کند که یک سهمیه جذب داشته باشد. و البته سهمیه، سوای موفقیت جادو، خواهد سوخت.
تبصره2: سهمیه جادو بر لباس خیاط ارجح است.
تبصره3: در صورتی که فرد اعدامی سامورایی، تروریست یا وکیل باشد، جادو عمل نخواهد کرد.
تبصره4: با مرگ جادوگر، جادوی او آشکار و نقش فرد اعدامی در آن فاز، روشن خواهد شد.

جنگیر:
نایب جادوگر است و می‌تواند هرشب شهروندان را تسخیر کند و جهت آن فرد را بشناسد (بی‌گناه، مافیا، فرعی، قاتل). اگر فرد تسخیرشده نفوذی باشد، فردا شب توسط جادوگر جذب می‌شود.
جنگیر اگر بخواهد سامورایی یا شازده را تسخیر کند، ویژگی نقشش را به‌طور کامل از دست می‌دهد.

جنگیر می‌تواند یک بار از تیر قاتلان فرار کند؛ در این حالت ویژگی نقشش را از دست می‌دهد و جادوگر نیز یک سهمیه جذب از دست خواهد داد.

نفوذی(ها):
در ابتدای بازی عضو فرقه نیستند و اگر جنگیر آنها را حدس بزند، به گروه فرقه می‌پیوندند.
خود فرد نفوذی هم می‌تواند یک مرتبه با حدس جادوگر، عضو فرقه شود. در این حالت می‌تواند یک قتل برای فرقه انجام دهد؛ در غیر این صورت بی‌نقش خواهد بود.
توضیح: تا قبل از عضویت، وی هیچ ارتباطی با گروه فرقه ندارد؛ اما اگر کلا عضو فرقه نشود هم باید در جهت منافع آنها تلاش کند و در شمارش گروه فرقه محاسبه می‌شود.
افراد نفوذی هیچ مصونیتی در برابر قتل ندارند.

قاتلان (روان‌پریش و سم‌شناس):

یک تیم دونفره هستند و از ابتدا همدیگر را می‌شناسند. یکی از آنها با چاقو و دیگری با سم اقدام به قتل می‌نمایند.
آنها به 3 شکل می‌توانند اقدام به قتل نمایند:
1. ابتدا روان‌پریش هدفش را زخمی می‌کند، سپس سم‌شناس در فاز شب بعدی او را می‌کشد یا برعکس.
2. پس از مرگ سم‌شناس، روان‌پریش برای یک مرتبه می‌تواند به‌تنهایی هدفش را با ضربات متعدد چاقو بکشد. در این حالت دیگر نمی‌تواند اقدام به قتل کند.
3. پس از مرگ روان‌پریش، سم‌شناس می‌تواند برای یک مرتبه مقدار زیادی سم را به خورد یک نفر بدهد؛ هدفش پس از فاز شب بعدی خواهد مرد.
جراح می‌تواند جلوی انواع مرگ را بگیرد؛ اما دکتر فقط مرگ نوع اول را.
تبصره1: قاتلان تنها در شب‌هایی که اقدام به قتل نکنند، از تیر مافیا در امان هستند.

تبصره2: آنها می‌توانند برای یک مرتبه پیوند سمی را فعال کنند؛ بدین صورت که اگر مورد حمله مافیا قرار گیرند زنده بمانند، اما دیگر نخواهند توانست باهم اقدام به قتل کنند (این حالت شامل تیر کاراگاه نمی‌شود).
تبصره3: توانایی کشتن رویین‌تن، پدرخوانده، جادوگر، جلاد یا وکیل را ندارند.
تبصره4: اگر روان‌پریش بخواهد سامورایی را با ضربات متعدد چاقو بکشد، هر دو خواهند مرد.
تبصره5: اگر سم‌شناس بخواهد مقداری زیادی سم به خورد سامورایی دهد، خودش بلافاصله خواهد مرد و فقط جراح می‌تواند سامورایی را از مرگ نجات دهد.
تبصره6: اگر به صورت معمولی (نوع1) اقدام به قتل سامورایی کنند، خواهند مرد و سامورایی ضعیف می‌شود.

توضیح مهم: اگر در قتل نوع اول، دکتر یا جراح در شب نخست از فرد مربوطه حمایت کنند و آن فرد در شب بعدی زخمی یا مسموم شود، درصورت مداوا نشدن تا پایان فاز شب هفتم، خواهد مرد. مداوا شدن یا با حمایت مجدد دکتر/جراح (یا دکترلکتر) است یا با کادو گرفتن در طول بازی که پایین‌تر به‌آن اشاره شده است.

ویژگی خاص سم‌شناس: می‌تواند هرشب از گناه‌کار یا بی‌گناه بودن یک نفر مطمئن شود. اگر فرد مربوطه، سامورایی، شازده، جنگیر یا فرعی باشد به وی گفته می‌شود.
ویژگی خاص روان‌پریش: برای یک مرتبه اگر بتواند فرد اعدامی در روز بعد را حدس بزند، نقش آن فرد روان‌پریش اعلام خواهد شد.
تبصره1: اگر فرد اعدامی یکی از قاتلان باشد، نقش بر طبق نظر روان‌پریش اعلام خواهد شد.
تبصره2: این بند به لباس خیاط ارجح است، ولی به جادوی جادوگر خیر.

اگر یکی از آنها یا هردو به جمع 4 نفر انتهای بازی برسند، پیروز می‌شوند.


نقش‌های بیگناهان:

رویین‌تن:
مهم‌ترین عضو بی‌گناهان است، در فاز شب قابل کشته‌شدن نیست و فقط با اعدام از بازی حذف می‌شود.
رویین‌تن در یکی از شب‌ها (از شب 3 به بعد) می‌تواند به اذن گاد یکی از بیگناهان کشته شده در همان شب را زنده کند (
اگر تعداد بیش از 1 باشد قرعه‌کشی خواهد شد)؛ به‌طوری‌که اگر در همان شب بی‌گناهی بمیرد، به اذن گاد از مرگ نجات می‌یابد (فرد نجات‌یافته، بی‌گناه بی‌نقش خواهد شد).
در صورت اعدام رویین‌تن، آخرین گناه‌کار تیمی که به او رای داده، ویژگی نقشش را به طور کامل از دست می‌دهد.

سامورایی:
یکی از مهم‌ترین نقش‌های بی‌گناهان است و در صورت هدف قرارگرفتن توسط جادوگر، او را می‌کشد.
اگر پدرخوانده یا قاتلان او را هدف قرار دهند، خواهند مرد. هیچ نقشی در برابر شمشیر سامورایی مصونیت ندارد و اگر دکتر از فرد مورد نظر محافظت کند، خودش نیز خواهد مرد.
تبصره1: اگر دکتر لکتر از پدرخوانده حفاظت کند، پدرخوانده زنده خواهد ماند؛ اما دکتر لکتر ویژگی نقشش را به‌طور کامل از دست می‌دهد و یک سهمیه پدرخوانده نیز خواهد سوخت.
سامورایی بار اول که هدف قتل یا جذب قرار بگیرد، ضعیف می‌شود؛ اما در بار دوم خواهد مرد. با این حال همچنان قاتل یا جذب‌کننده خود را می‌کشد.
تبصره2: اگر هدف حمله یک‌نفره روان‌پریش یا سم‌شناس قرار گیرد، هردو خواهند مرد (در این حالات حمایت جراح می‌تواند سامورایی را نجات دهد).
وی می‌تواند در فاز شب و با اذن گاد (در صورت ضعیف نبودن) با فدا کردن جان خود، هر گناه‌کاری را بکشد. بدین صورت که هدفی انتخاب می‌کند؛ اگر هدف گناه‌کار نباشد، فقط سامورایی خواهد مرد و اگر هدف گناه‌کار باشد، هر دو خواهند مرد. هیچ نقشی در این حالت از مرگ مصونیت ندارد.
در صورت اعدام سامورایی، تمام بی‌گناهانی که به او رای داده اند، یک یا دو سهمیه‌ی خود را در ادامه بازی از دست می‌دهند.

غارتگر:
هر نقشی (به جز پدرخوانده، کاراگاه و وکیل) که در فاز شب غارتگر را هدف قرار دهد، اتفاقی نمی‌افتد و سهمیه شب بعدش هم در صورت استفاده از بین خواهد رفت؛ حتی اگر بی‌گناه باشد.
اگر پدرخوانده او را هدف قرار دهد، غارتگر به بی‌گناه بی‌نقش تبدیل می‌شود و نزد مافیا نیز لو می‌رود.
مثال1: اگر قاتلان او را هدف قرار دهند، غارتگر زنده خواهد ماند و قاتل در شب بعدی نیز نمی‌تواند قتل انجام دهد. بدیهی است خود قاتل از این موضوع مطلع نشده و صرفا در شب بعدی، قتلی صورت نمی‌گیرد.
مثال2: اگر یاکوزا او را هدف قرار دهد، یاکوزا خواهد مرد ولی غارتگر جذب مافیا نخواهد شد.
مثال3: اگر جنگیر او را هدف قرار دهد، غیرقابل جذب گفته می‌شود؛ اما اگر جنگیر شب بعدی از سهمیه خود استفاده کند، سهمیه خواهد سوخت.
مثال4: اگر شازده او را هدف قرار دهد، غارتگر زندانی نمی‌شود و سهمیه شب بعدی شازده خواهد سوخت.
اگر غارتگر مجموعا 3 بار مورد هدف قرار بگیرد، تبدیل به بی‌گناه بی‌نقش می‌شود.

شعبده‌باز:
او با استفاده از شعبده‌بازی، می‌تواند اهدافی که به سمتش می‌آیند را به سمت همان فردی که او را هدف قرار داده، برگرداند.
سهمیه‌های او محدود است و نمی‌تواند دو شب متوالی شعبده‌بازی کند.
تبصره1: اگر توسط پدرخوانده هدف قرار گیرد، اتفاقی نمی‌افتد.
تبصره2: وکیل و خیاط نیز مصونیت دارند و هدف به سمتشان برنمی‌گردد.

راهب ضد گلوله:
برای یک مرتبه قابل کشتن نیست و اگر برای قتل مورد هدف قرار گیرد، به بی‌گناه بی‌نقش تبدیل می‌شود.

جان‌سخت:
اگر برای قتل مورد هدف قرار گیرد، یک فاز دیگر زنده خواهد ماند و در پایان فاز شب بعدی می‌میرد.
خودش و قاتلش متوجه این مسئله خواهند شد.


جراح:
برای شب‌های محدودی می‌تواند ناجی شهروندان شود. به این صورت که اگر فرد مورد نظر مورد هدف قرار بگیرد، از مرگ نجات پیدا می‌کند یا مداوا می‌شود.
جراح نمی‌تواند بیش از یک بار ناجی یک نفر خاص شود.
اگر خود جراح برای قتل هدف قرار گیرد، با پادزهر از مرگ نجات پیدا می‌کند؛ اما ویژگی نقشش را به‌طور کامل از دست می‌دهد.

دکتر:
هر شب می‌تواند 1 یا 2 نفر (در این حالت یکی از آنها باید خودش باشد) را مداوا کند و مانع کشته شدن آنها شود.
دکتر نمی‌تواند بیش از 2 مرتبه از یک فرد حمایت کند.
در صورتی که دکتر از پدرخوانده یا قاتلان به هنگام اقدام آنها که منجر به قتل گردد، حمایت کند، خواهد مرد.

کاراگاه:
یکی از مهم‌ترین نقش‌های بازی است و می‌تواند گناه‌کاران را شناسایی کرده و آنها را بکشد. وی به مدت محدود یک نفر را که حدس می‌زند هدف عمل گناه‌کارانه (یعنی اعمال نقش یک گناه‌کار بر روی فردی غیر از خودش یا تیمش) است، زیرنظر می‌گیرد و در شب وی را هدف قرار می‌دهد. اگر گناه‌کاری آن فرد را هدف قرار دهد، کاراگاه نقش او را متوجه شده و می‌تواند او را بکشد (به استثنای پدرخوانده، جادوگر و وکیل).
او یک بار می‌تواند در حین عملیات شناسایی (یعنی اگر هدف داشته باشد)، از تیر مافیا یا قاتلان فرار کند که در این حالت قابلیت نقشش را از دست می‌دهد.
تبصره: کاراگاه در شب‌هایی که هدف ندارد، قابل کشتن یا زخمی/مسموم شدن نیست.

شکارچی:
به مدت محدود یک تله برای قاتل خود می‌گذارد و او را زخمی می‌کند؛ بدین ترتیب که خودش جان سالم به در می‌برد ولی قاتلش در پایان فاز شب هفتم خواهد مرد، مگر در این فاصله مداوا شود.
تبصره: اگر شکارچی هدف مافیا برای قتل قرار گیرد و در همان شب از تله استفاده کند، زنده خواهد ماند؛ اما ویژگی نقشش را به‌طور کامل از دست می‌دهد. در این حالت پدرخوانده زخمی نخواهد شد.

نگهبان:
در تعدادی از شب‌ها می‌تواند از یک شخص حفاظت کند. به این معنی که هیچ عمل گناه‌کارانه‌ای روی شخص مورد نظر انجام نخواهد شد، مگر توسط وکیل یا جادوگر.
هر گناه‌کاری که بیش از 1 مرتبه اهداف نگهبان را هدف قرار دهد، ویژگی نقشش را به طور کامل از دست می‌دهد.
نگهبان نمی‌تواند بیش از 1 مرتبه از هیچ فردی حمایت کند.

فدایی:
با کشتن شدن فدایی در شب، در شب بعدی یکی از بی‌گناهان کشته‌شده از مرگ نجات می‌یابد و در صورت اعدام وی، در فاز شب بعدی هیچ بی‌گناهی کشته نمی‌شود.
هنگام مرگ یا اعدام، بی‌گناه بی‌نقش معرفی می‌شود.
خیاط از وجود فدایی در بازی آگاه نیست.

محافظ:
برای یک بار می‌تواند از یک شخص حفاظت کند؛ در آن شب هر گناه‌کاری که آن شخص را هدف قرار دهد خواهد مرد، مگر قابل کشتن نباشد.


سایر نقشها

وکیل:
وکیل گناه‌کاران است و برای برد آنها در بازی تلاش می‌کند. هرشب یک نفر را انتخاب کرده و نقش وی را در صورت گناه‌کار بودن متوجه می‌شود.
وی همچنین نقش تمام افرادی را که او را هدف قرار دهند، متوجه خواهد شد.
وکیل به‌طور کامل ضدضربه است و فقط با اعدام از بازی حذف می‌شود.
نیرنگ وکیل:
او می‌تواند در فاز اعدامش برای یک نفر پاپوش درست کند. بدین ترتیب که اگر آن فرد بی‌گناه باشد و در طول بازی مجموعا حداقل 3 رای آورده باشد و در فاز مربوطه هم به وکیل رای دهد، به همراه وکیل از بازی حذف خواهد شد. تنها رویین‌تن از این نوع مرگ مصون است.
او در صورتی به تنهایی برنده بازی می‌شود که تمام بی‌گناهان از بازی حذف شده باشند یا فقط یک نفر به جز خودش در بازی بماند.
در صورت پیروزی گروه‌های گناه‌کاری و زنده بودن وکیل، او هم برنده بازی خواهد شد.
تبصره1: اگر گروه مافیا یا فرقه 3 نفر از 6 نفر باقی‌مانده (یا بیشتر، مثل 4 از 8) باشند و پیروز شوند، وکیل بازنده خواهد شد.
تبصره2: اگر قاتلان 2 از 4 پیروز شوند، وکیل بازنده خواهد بود.

جلاد:
نه گناه‌کار است و نه بی‌گناه.
جلاد قبل از هر شروع هر فاز، اعدامی را حدس ‌می‌زند. اگر 3 حدس اشتباه بزند، در فاز شب بعدی خواهد مرد.
وی در صورتی برنده بازی خواهد شد که بتواند بدون اشتباه، 3 نفر از اعدام‌شدگان را درست حدس بزند (در ازای هر حدس اشتباه، باید یک حدس درست بیشتر بزند). در این حالات جلاد از بازی خارج خواهد شد و
برد و باخت او نیز ربطی به هیچ گروه/فردی ندارد. جلاد حتما باید به آن فرد رای بدهد، وگرنه حدسش اشتباه شمرده خواهد شد.
اگر این دو حالت رخ ندهد، جلاد برای برد باید به جمع 3 نفر آخر در بازی راه پیدا کند. در این شرایط، جلاد یکی از 2 فرد باقی‌مانده در بازی را به انتخاب خود اعدام می‌کند و به‌همراه گروه/فرد باقی‌مانده، برنده بازی خواهد شد و بازی به اتمام می‌رسد.
بند مهم: تا زمانی که جلاد در بازی حضور دارد، هیچ گروهی نمی‌توانند برنده بازی شوند.
هر نقشی در شب جلاد را هدف قرار دهد، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

دلقک:
نه گناه‌کار است و نه بی‌گناه. در صورت اعدام برنده بازی خواهد شد؛ به شرطی که حداقل 2 نفر پیش از او اعدام شده باشند.
اگر تا پایان شب هفتم زنده بماند، بازنده است.
اگر دلقک هدف تیر قرار گیرد، تبدیل به بی‌گناه بی‌نقش می‌شود.

تک‌تیرانداز:
بی‌گناه فرعی است و هدفش پیداکردن وکیل در بازی است. او تنها یک تیر در اختیار دارد و اگر با آن وکیل را بزند، برنده بازی خواهد شد و از بازی کنار می‌رود. تیر وی در فاز روز شلیک می‌شود.
تبصره: اگر هدف او نقشی جز وکیل داشته باشد اتفاقی نمی‌افتد.
اگر بی‌گناهان برنده بازی شوند، او نیز برنده خواهد شد.


فراری:
بی‌گناه فرعی است. وی هر شب هدفی انتخاب می‌کند و در صورتی که هدفش هدف نداشته باشد، نزد او مخفی می‌شود و زنده خواهد ماند.
اگر هدفش هدف داشته باشد، فراری نمی‌تواند مخفی شود و در صورتی که روی خود یا هدفش اقدام به قتل صورت گیرد، خواهد مرد.
در صورتی که تا پایان فاز شب ششم زنده باشد برنده بازی خواهد شد و از بازی کنار می‌رود (به برد یا باخت بقیه ربطی ندارد) و در صورتی که بی‌گناهان پیروز شوند، او نیز برنده بازی می‌شود.

توضیحات کلی در رابطه با فاز شب:
1. تا انتهای شب هفتم، فاز شب داریم و هرنقشی باتوجه به تعداد و محدودیت سهمیه‌هاش، می‌تونه از اونا استفاده کنه.
2. تعداد و محدودیت سهمیه‌ها فقط به خود فرد گفته میشه و برای هر نقشی متفاوت هست.
3. اهداف باید حداکثر تا 20 دقیقه پس از پایان فاز روز به گاد ارسال بشه وگرنه اجرا نخواهد شد. بنابراین یک هدف اولیه قبلش اعلام کنید.
4. اتفاقات قابل بازگویی: مرگ‌ها با ذکر نقش و جذب موفق فرقه+نابودی گروه‌های گناه‌کاری.
5. در پایان هر فاز شب، 3 متن نوشته می‌شه که دو تاش گمراه‌کننده و فقط یکی صحیح هست. متن صحیح لزوما شامل همه اتفاقات فاز شب نیست، ولی هیچ چیز دروغینی درش وجود نداره.
6. ترتیب اعمال نقش‌ها بدین صورت هست:
اول شلیک کاراگاه
دوم اعمال نقش‌های سلبی: شازده، نگهبان و جنگیر. بعد خیاط/بازیگر
سوم نقش‌های بی‌گناهان
چهارم نقش‌های جذبی فرقه
پنجم نقش‌های گروه مافیا
ششم قاتلان و بعد پدرخوانده
هفتم جذب جادوگر و بعد وکیل
در انتها هم دکتر و جراح که نجات‌دهنده هستن و نقش‌هایی که اذن گاد دارند.
(در این رابطه هم موردی بود بگین. قبل بازی قطعی میشه ترتیب‌ها)

کادو گرفتن: هر نقشی 1 بار در طول بازی می‌تواند از گاد کادو بگیرد. کادو ممکن است یکی از موارد زیر باشد:
مداوا شدن در صورت زخمی/مسموم شدن (50 درصد)
مصونیت از گادکش شدن برای فعالیت کم (20 درصد)
سهمیه اضافی (20 درصد)
نرفتن به دفاع در فاز بعد (10 درصد)

کادو قرعه‌کشی خواهد شد و شانس انتخاب داخل پرانتز آمده است.

7. هر نقشی دو بار زخمی یا مسموم بشه، در صورت مداوا نشدن در همان شب خواهد مرد (یعنی فرقی نداره توسط 2 قاتل باشه یا شکارچی و شازده یا 1 قاتل و شازده).

حتما قبل از پایان فاز اول، نقش خودتون و نقش‌هایی که باهاش برهمکنش دارین خیلی دقیق بخونین و اگه ابهام یا ایرادی هست بگین.

 
آخرین ویرایش:

God

Administrator
گاد
نوشته‌ها
1,307
پسندها
899
امتیازها
0
نکات مهم در رابطه با بازی و نقش‌ها:

1.
هیچگونه ادعا یا اشاره به نقش نداریم این دور و کلا حرف زدن شخص از نقشش در شب به کل ممنوع هست. وصیت بعد اعدام هم من باید تایید کنم بعد بفرسته. به هیچ عنوان هم با هیچ فردی از داخل یا خارج بازی ارتباط نداشته باشید. فقط گاد باید بدونه نقشتون چیه؛ مگر گناه‌کار تیمی. حتی بعد از مرگتون هم با افرادی که در بازی نیستن حرف نباید بزنید. رو این مورد واقعا حساس هستم، خصوصا که دفعات پیش بعضا رعایت نشد.

2. رای برای اعدام فعلا و تا فاز سوم نصف+1 هست. از فاز 3 یا 4 ممکنه تغییر بکنه که در پست اول فاز گفته میشه.

3. نقش خودتون و نقش‌هایی که باهاشون برهمکنش دارین حتما بخونید. ترتیب اجرای نقش‌ها هم خیلی مهمه. اونم حتما دقیق بخونید. رو سایر نقش‌ها هم اجمالا و در حد نیاز تسلط داشته باشید. می‌دونم پیچیده‌س.:دی ولی به هر حال اینم یک مدل بازی هست که نیاز داره بیشتر فکر کنید و البته برخلاف چیزی که در ظاهر به نظر می‌رسه، فاز روزش تعیین‌کننده‌تر هست.

4. داستان این دور از بازی جداست کاملا. اطلاعاتی در پایان فاز شب داده می‌شه که از اونها می‌تونید استفاده کنید. نکات فاز شبُ در انتهای پست نقش‌ها حتما بخونید.

5. خواهشا به گاد اصرار و التماس یا تقاضای کمک نکنید. فقط اگه سوالی دارین بپرسین. راهنمایی در مورد هدف اصلا نخواین.

6. امیدوارم که دور خوبی بشه. با وقت زیاد گذاشتن برای بازی هم مخالفم. بین 2 تا 3 ساعت در روز متوسط کافی هست، مگر در یک فاز خاص. سعی کنید مختصر و مفید حرف بزنید و حرف تکراری نزنید. بحث‌های دونفره تکراری هم شدیدا تذکر داده می‌شه، خصوصا در فازهای اول. ظاهر پستتون هم قشنگ و قابل خوندن و فهمیدن باشه.


7. اطلاعات در رابطه با بالانس:

از مافیا، پدرخوانده و شازده حتما هست. هرکدام یک عدد. بقیه ممکنه باشن یا نباشن.

از بی‌گناهان، رویین‌تن و سامورایی 1 عدد هست. بقیه ممکنه 0 تا 2 باشن.

بعضی افراد هم ممکنه 2 تا نقش داشته باشن.

گناه‌کاران یکی از حالات زیر هستند:
فقط مافیا
فرقه و مافیا
قاتلان و مافیا
فرقه و قاتلان و مافیا

فرعی‌ها هم ممکنه 0 یا 1 عدد باشن.

همینا دیگه. چیز دیگه‌ای لازم نیست بدونید.:دی


در پست اول باید نظرتون در رابطه با بالانس داده بشه. هرکسی نظر نده، یا فقط کلیات بگه و نظرش به‌درد نخوره، تمام مصونیت‌ها و امان گرفتن‌هاش حذف میشه.
دوستانی هم که تجربه کافیُ ندارن باید صبر کنن تا بقیه چنتا نظر بدن. بعد با دلیل از بین اونا یه نظر یا برآیندی از چند نظرُ انتخاب بکنن.
نقد پست بقیه در این فاز ممنوع هست و پاک می‌شه. از فاز بعد می‌تونید بزنید تو سروکله هم.
فاز صفرویک سرهم هست و از فردا تا یکشنبه شب ادامه داره. شنبه شب صرفا شناسایی هست و فاز اول شب، یکشنبه خواهد بود.
فعلا به بالانس و نقش‌ها فکر کنید، تا فردا که پست شروع ارسال بشه. هرکسی هم نقش یا سهمیه‌شُ نگرفته بهم پیام بده. تا آخر شب جوابش داده خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:

God

Administrator
گاد
نوشته‌ها
1,307
پسندها
899
امتیازها
0
فاز صفر و یک
افراد حاضر در بازی
20 نفر

آرش (Arsonist)
رضا (RezaZ)
محمدامین (Mamalgr)
فری (FM90)
صدرا (Sadra)
امیر (Amir)
مهدی (Mahdi)
مهدی پالیزوان (HeIlIG DaVidS)
یاسین (برلین)
خلفی (Amin Khalafi)
مهسا (Moonsa)
عرفان (Erf_ju)
محمدرضا (Smrs)
ال امین (Amin)
محمد چاوش (Chavosh)
محمدحسین (Atomic Ant)
ممدرضا (Challenger)
سامان
ترسا (Lotus)
سحر (Sahar)

زمان پایان فاز: یکشنبه ساعت 23

بازی را شروع بفرمایید.

تاکید مجدد: در این فاز فقط یک پست در رابطه با حدس یا تحلیل‌تون از بالانس احتمالی می‌فرستید.
اگه نفرستید، هیچ مصونیت پستی در طول بازی ندارید. از کادو هم خبری نخواهد بود. اگه تجربه‌تون کم هست یا به هر دلیلی حس می‌کنید کار سختیه، صبر می‌کنید چند نفر پست بدن و بعد با دلیل از بین اونا یا مخلوطی از اونا انتخاب می‌کنید. زمان هم زیاد دادم که بهانه نیارید.
این کار هم برای اینه که بازی از صفر شروع نشه و پایه‌ای برای آغاز داشته باشیم.

به هیچ عنوان حق نقد پست بقیه رو در این فاز ندارید. نقدی اگه هست، در فاز دوم بیان می‌کنید.
جزئیات نقش‌ها هم ممکنه تغییرات ریزی تا فرداشب داشته باشه. سهمیه‌ها هم به اونایی که نگفتم، امروز می‌گم.
 
آخرین ویرایش:
Professor
نوشته‌ها
270
پسندها
7
امتیازها
70
مدال‌ها
9
خب سلام امیدوارم دور خوبی داشته باشیم.

تو ادواری که داشتیم من خیلی کم پیش اومده در مورد بالانس نظر بدم و با تحلیل بالانس بخوام بازی رو استارت بزنم اما خب این دور خداوند متعال دستور داده
پس منم حدسام و بدون هیچ استدلال منطقی ای و فقط از روی تجربه میگم. :دی
با توجه به اینکه بیست نفر تو بازی داریم و شناختی که تا حالا تونستم از پویا داشته باشم حالت چهارم رو در نظر میگیرم.
فرقه و قاتلان و مافیا
پویا معمولا بالانسای عجیب غریب نمیچینه و منطقین بالانساش، اگه اینجوری در نظر بگیریم :
بنظرم 2 نفر فرقه از 20 نفر.
حدقل 3 مافیا و حداکثر 5 مافیا (احتمال همون حد وسط یعنی 4 نفر برام بیشتره.)
2 قاتل.
در مورد فرعی ها هم بنظرم وکیل تو بازیه چون جدیده.

دیگه نظری ندارم فعلا.
 
Underwood
نوشته‌ها
496
پسندها
424
امتیازها
565
مدال‌ها
38
سلام.

قبل از هرچیز سال جدید رو تبریک میگم. امیدوارم که سال خوبی باشه.

دور شلوغی رو شاهد هستیم. چه از نظر نفرات و چه از نظر نقش ها. به شخصه تغییراتی که توی ساختار نقش ها ایجاد شده رو در نگاه تئوری دوست دارم. تبدیل قاتل از یه نقش فرعی به یه تیم فرعی با این ساختار از نظرم جذابه و البته با توجه به تغییرات نحوه قتل، هم برای خود قاتل ها سخت شده و هم برای تحلیل اتفاقات شب چالش جدی محسوب میشه. اضافه شدن نقش وکیل هم از نظر هیجان بازی و نوستالوژی که نسبت بهش دارم برام جذابه، گرچه به نظرم این وکیل تضعیف شده نسبت به اون وکیلی که من و چاوش ازش خاطره داریم، تقریبا کم خطره. نه چاوش ؟ :))

از نظرم با اضافه شدن تیم سوم به جدول تیم ها و از طرفی زیاد شدن فرعی های مثبت و منفی، تحلیل بالانس و البته ذهن پویا شاید از قبل سخت تر شده باشه و بیش از اینکه تجربه قرار باشه بخواد به کار بیاد باید حسی در موردش صحبت کنی. وقتی که توی حالات نوشته ممکنه فرقه و قاتل نباشن، یا قرقه باشه قاتل نباشه، یا قاتل باشه فرقه نباشه، عملا به این مفهومه که به قول متین خدا بیامرز، همه چی ممکن :دی با این حال من نظراتم رو در مورد بالانس میدم، احتمال ذهنیم رو هم میگم، امیدوارم از دور قبلی تا الان رضا بیشتر با تفاوت احتمال با قطعیت در علم و ریاضیات آشنا شده باشه :)) (شوخی)

سوال: فرقه وجود داره ؟
جواب: از نظر من نه و اوووم بازم نه، احتمال بین حدود 10-20 درصد ممکنه وجود داشته باشه. تا جایی که من میدونم (As Far As I know) پویا علی رغم اینکه در بالانس هاش فرقه رو میزاره، اما خیلی معتقد نیست که فرقه تیم خوبیه و چندین بار که صحبت کردیم فرقه رو بهم زننده بالانس میدونه. گرچه در جهت بالانس کردنش هم پیش رفته با محدودیت تعداد جذب و ... اما خب به نظرم با وجود تیم قاتلان که از نظرم بسیار محتمل تره حضورش در بازی در لیست اولیه، نیاز به فرقه خیلی لازم نبوده و می تونسته حذف کنه. بخاطر همین من تا نشونه ای ازش نبینه تو ذهنم فرقه نیست. اما اگر باشه، احتمال بسیار قوی (بالای 80 درصد) با دو نفر شروع کرده. چون اعضای اولیه فرقه از تیر مافیا در امان هستند و حنگیرشونم از تیر قاتل فرار می کنه، مضاف بر اینکه نقش سومی برای این تیم نیست و پویا تیم هارو معمولا بی نقش نداده.

سوال: قاتلات وجود دارن ؟
جواب: از نظر من بله، با احتمال بالای 70 درصد. تیم جدید، نقش جدید، ساختار جدید، اگر سید (حتی نه امیر) بود احتمال بالا میدادم بشینه اینقدر نقش بنویسه و وارد بازیش نکنه، ولی نقش هایی به این حد فکر شده توسط پویا بعیده از نظرم.

سوال: فرقه و قاتلان همزمان وجود دارن ؟
جواب: از نظر من نه، اینم بین 10- 20 درصد گرچه حسی میگم که احتمال این از احتمال وجود فرقه و نبود قاتلان کمی بیشتره. در واقع 10 تا 20 درصدش بیشتر به سمت 20 میل می کنه.

خب با توجه به این شرایط در نتیجه تو ذهن من کانفیگ احتمالیم اینطوریه که ما تیم مافیا داریم، تیم قاتلان داریم، با اندکی فرعی، که این فرعی ها احتمال زیاد شامل وکیل و ضدش به احتمال بالای 70 درصد و یک و یا دو فرعی مثبت و منفی با توجه به باقی بالانسه. گرچه جلاد رو هم پویا دوست داره. ممکنه یکی از افراد این لیست رو با جلاد تطمیع کرده باشه به حضور :)) ولی خب نظر خاصی نمیشه داد تا عملکرد بازیکنا دیده نشه.

سوال: با این کانفیگ احتمالی ذهنیم، تعداد مافیا چطوریه ؟
جواب: اگر حدسم درست باشه و فرقه و مافیا و قاتل همزمان تو بازی نباشه، و فقط قاتل باشه، 3 برای مافیا غیر ممکنه، 4 برای مافیا کمتر محتمله و در حد 20-25 درصد، 5 برای مافیا بسیار محتمله در حدود 70-75 درصد و 6 تقریبا بعیده ولی در حد 5 درصد قابل پیش بینیه و احتمالش صفر نیست. گرچه اگر وکیل رو دخیل بازی کنیم 6 هم به طور کلی حذف میشه.

سوال: تحلیل دیگه ای هم در مورد ساختار بازی میشه کرد ؟
جواب: نه، به نظرم با توجه به نقش ها و ساختار های تیمی این دور، جز وصل به غیب بودن هیچ راه دیگه ای برای تحلیل بیشتر از بالانس وجود نداره، حتی اگر عضو تیم گناهکاری باشی. :دی


امیدوارم دور خوبی باشه.فعلا.
 
مافیایی
نوشته‌ها
186
پسندها
73
امتیازها
50
مدال‌ها
9
گاد: این فاز یا تحلیل بالانس بده، یا ببند.

تکرار نشه.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
آرش
نوشته‌ها
850
پسندها
260
امتیازها
460
مدال‌ها
38
سلام و درود به همه دوستان عزیز.
نظر بنده در رابطه با بالانس، به این صورته که مافیا که حتما داریم :دی و تیم قاتلان رو هم احتمال خیلی زیاد داریم چون جدیده و کلی تبصره و نقش براساسش نوشته شده، فرقه رو با اون قطعیت نمی‌شه گفت اما باز هم با توجه به تغییراتی که کرده (نفوذی جای جذبی عادی) و از اونجایی که گاد کار بیهوده نمی‌کنه، میشه گفت که فرقه هم احتمالا هست تو بازی اما احتمالش رو کمتر از دوتای دیگه می‌بینم. درباره‌ی فرعی‌ها حدسش سخت‌تره، به نظرم اگه وکیل تو بازی باشه احتمالا تک‌تیرانداز هم هست، و درمجموع از ۱۸ نفر حدود ۹-۱۰ نفر بیگناه (با احتساب تک‌تیرانداز و فراری احتمالی) باید داشته باشیم.
 
کاربلد مافیا
نوشته‌ها
539
پسندها
128
امتیازها
155
مدال‌ها
22
سلام
سال نوی دوستان مبارک باشه

از نظر من با توجه به تعداد، یک تیم مافیای چهار الی پنج نفره داریم. تیم قاتلان رو هم داریم که می‌شه شش الی هفت گناه‌کار.
از این‌جا به بعد خیلی بعید می‌دونم که هم فرقه داشته باشیم و هم از نقش‌های فرعی زیاد استفاده شده باشه؛ اگر هم قرار باشه بین این دو تا یکی رو انتخاب کنم، انتخابم حضور نقش‌های فرعی مثل وکیل و تک‌تیرانداز هست.
بنابراین درحال حاضر بیش‌ترین احتمال رو به یک تیم مافیا و یک تیم قاتلان می‌دم.
 

FM

کارنیاموز مافیا
نوشته‌ها
735
پسندها
171
امتیازها
315
مدال‌ها
32
سلام.

اینترونشن ِ گاد رو برای استارت بازی دوست داشتم. از هرج و مرج های اول بازی کاسته شد. میشه حتی نظم بیشتری از طریق گاد وارد بازی کرد.

نظراتتون رو درباره بالانس خوندم. جالب بود.

من با این ذهنیت که همه گروه های گناهکاری حضور دارند وارد بازی میشم و در طول بازی با توجه به اتفاقات تصمیم میگیرم کدوم هست کدوم نیست.

3 یا 4 یا 5 مافیا
2 فرقه
2 قاتل
وکیل و تک تیرانداز/جلاد/...(شخصا امیدوارم دلقک نباشه)

اگر فرعی گناهکار نباشه احتمال 5 مافیا هست اما اگر فرعیا باشن تعداد مافیا هم کم میشه =4 یا 3 مثلا

در کل توی 20 نفر 11 یا 12 بی گناه کلی میتونه منطقی باشه. 13 تا خیلی زیاده 10 هم یکم کمه.
 
مافیایی
نوشته‌ها
289
پسندها
123
امتیازها
90
مدال‌ها
13
سلام
سال نو مبارک، این آخرین شبِ قرنه و این لوس بازیا :دی
معمولا هیچ وقت زحمتی برای حدس بالانس به خودم نمی دادم از اون جایی که من مثل شما بزرگوران حرفه‌ای نیستم به هرحال :دی
اما این کار خیلی بهتر از درگیری‌های بیخودیه که عموما فاز اول دیده میشه.

حدس میزنم فرقه نداشته باشیم ( تیپیکال دوستان فاز بعد: این خیلی مطمئن گفت فرقه نداریم چون خودش فرقه‌ست :دی ) به این جهت که قاتلان خیلی تیم جدید و شاخیه، فرعی های جذابی هم داریم که بعید میدونم توسط گاد نادیده گرفته بشن، و رو حساب دوستان که مافیا رو چهار الی پنج نفره حساب کردن به نظر من ممکنه که فرقه حذف بشه.

البته اینجا یک اما هست. طبق گفته‌ی گاد ممکنه افرادی با دو نقش داشته باشیم پس ممکنه به این صورت احتمال حضور فرقه هم خیلی بالا میره چون مثلا اگه بی گناهانی با دونقش داشته باشیم پس ممکنه از تعداد کلیشون در بالانس کاسته بشه.

در کل امیدواری خودم اینه که یا فرقه یا قاتلان یا حداقل فرعی ها تو بازی نباشن چون برای منی که خیلی وقته از میادین دور بودم خیلی گیج کننده میشه :دی همین حالا با خوندن یک سری نقش‌ها سردرد گرفتم :دی
 
کارکشته مافیا
نوشته‌ها
544
پسندها
24
امتیازها
265
مدال‌ها
26
سلام علیکم. منو لحظه آخر چپوندن تو گونی آوردنم :دی
امیدوارم دور خوبی باشه.
بالانس به نظرم جالبه این دور. گاد خواسته تحلیل کنیم که به ریشمون بخنده حال کنه :))
پ.ن: صرفا اومدم یه سلامی عرض کنم و درهای کادو و عیدی رو رو نذارم روم بسته بشه. ممنون
 
کاربلد مافیا
نوشته‌ها
696
پسندها
130
امتیازها
115
مدال‌ها
17
سلام شب بخیر. خوشحالم که دوباره باهاتون بازی میکنم. امیدوارم روزهای خوبی برای هممون در پیش باشه.
شروع بازی با تحلیل بالانس و دیدن تحلیلای دوستان برای من واقعا لذت بخشه :دی. 4 تا حالت برای وجود گنهکارا مطرح شده که من نظرم روی حالت 3 و 4 عه ولی ترجیحم اینه که حالت 4 رو در نظر بگیرم که هم مافیا داریم، هم فرقه و هم قاتل. مافیا میتونه بین 3 تا 5 نفر باشه. فرقه و قاتل هم روی هم 4 نفر. اینطوری از لحاظ تعداد نفراتم بین شهر و گناهکارا نسبت منطقی هست.
 
کارکشته مافیا
نوشته‌ها
399
پسندها
118
امتیازها
405
مدال‌ها
27
سلام، سلام.
سال نوی همه به خیر و نیکی و همراه با شادی کافی باشه.

راجع به بالانس هم، برای مافیا نظرم روی عدد طلایی پویا یعنی ۵‌ـه. هر چند برای ۶ تا هم یک شانس کمی در نظر می‌گیرم. اما ۴ تا به نظرم بعیده یکم و بالانس نیست. همچنین به نظر من هم بین فرقه و قاتل احتمال وجود یک گروه بیشتره. که نظرم روی قاتل‌هاست. هر چند سه گروه با این فرقه‌ی جدید و حضور وکیل می‌تونه بالانس باشه.
هر چند با این‌که من احتمال یک مافیا و یک گروه قاتل رو بیشتر می‌دونم اما ترجیحم اینه‌که شروعم با پیش‌فرض حضور همه‌ی گروه‌ها باشه.
دید کلی‌م هم این می‌شه با این تفاسیر: احتمالا ۵ تا مافیا، ۲تا فرقه، ۲تا قاتل، یک وکیل و یک جلاد احتمالا - نقش مورد علاقه‌ی پویا - در بازی وجود داره.

همین.
 

God

Administrator
گاد
نوشته‌ها
1,307
پسندها
899
امتیازها
0
هرکسی بدون اطلاع قبلی این فاز پست نده، از سهمیه‌ش کم می‌کنم.
 
کاربلد مافیا
نوشته‌ها
278
پسندها
0
امتیازها
135
مدال‌ها
16
خب سلام خدمت همه
امیدوارم که دور خوبی رو داشته باشیم
سال نو همه هم مبارک
در مورد بالانس من بنظرم علی‌رغم اینکه پویا زیاد با فرقه خوب نیست و از نظرش بالانس بازی رو بهم میزنه و زیادی قوی میشه بازم این دور فرقه گذاشته باشه
دلیلش هم بنظرم سعی کرده با تغییراتی که داده بالانس تر کنه فرقه رو و افرادی رو از قبل درنظر بگیره برای جذب شدن و هرکسی احتمال جذبش در هر زمان نباشه یهو بالانس کلا بهم بخوره
کلا بنظرم این نوع تغییرات با توجه به زیاد بودن تعداد برای تست کردن بوده و به همین دلیل بنظرم فرقه داریم
تعداد هم بنظرم فرقه ۲ و ۲ تا هم جذبی حداکثر و تعداد مافیا رو تا حدودی با این تعداد فرقه و سهمیشون درنظر میگرفتن یعنی برابر یا یکی بیشتر
برای همین بنظرم مافیا احتمال بیشتر ۵ بعد از اون ۴ نفرن
قاتل هم بنظرم داریم
یعنی حالت اخری که پویا گفته
مافیا فرقه قاتل
 
کاربلد مافیا
نوشته‌ها
199
پسندها
63
امتیازها
190
مدال‌ها
25
با سلام، ما هم لحظه آخری وارد بازی شدیم :دی

اول از همه سال نو رو به همتون تبریک میگم :گل:

امیدوارم شاهد دور خوبی باشیم.

گناه‌کاران یکی از حالات زیر هستند:
فقط مافیا
فرقه و مافیا
قاتلان و مافیا
فرقه و قاتلان و مافیا

در مورد بالانس من زیاد صحبت نکردم دور های قبلی ولی خب این دور مجبوریم صحبت کنیم در موردش :دی

دوستان در مورد بالانس صحبت کردن که شاهد پست‌های خوبی بودیم ، به نظر من هم حالت اخر با توجه با شناختم از گاد میتونه محتمل باشه و فرقه و تیم قاتل و مافیا در بازی حضور داشته باشند.
 
Wooden
نوشته‌ها
255
پسندها
132
امتیازها
145
مدال‌ها
19
سلام به همگی. سال نو مبارک
خیلی خوشحالم که برای بار دوم فرصت بازی باهاتون رو دارم و از پویا هم بابت وقتی که گذاشت ممنونم.

با اینکه نسبت به سری اول یه مقداری ذهنیت واضح تری به بازی دارم و تجربه ی قبلی کمک کننده خواهد بود، یه مقداری تنوع نقش ها باعث میشه احتمالا کمی طول بکشه تا احتمالا بتونم درست وارد جریان بازی بشم و از گیجی اولیه خارج بشم. به خاطر همین هر حدسی در مورد بالانس هم بزنم صرفا حدس و گمان هست و از الان نمیتونم بر اساس منطق خاصی نظر بدم در مورد بالانس. ضمن اینکه تجربه ی بالایی هم ندارم که در مورد بالانس نظر بدم. ترجیح میدم یه مقداری که از بازی گذشت احتمالات بالانس رو با توجه به اتفاقات حدس بزنم ولی الان اگر حسی بخوام نظر بدم، نظرم روی یه گروه مافیا 6-4 نفره، یه گروه قاتل و شاید یه نقش فرعی هست. امیدوارم بازی خوبی باشه و مثل دور قبلی که تجربه خیلی شیرینی برام بود، بتونم از شما یاد بگیرم.
 
کارآموز مافیا
نوشته‌ها
35
پسندها
0
امتیازها
5
مدال‌ها
1
سلام
سال نوتون مبارک باشه!

در رابطه با بالانس، من فکر میکنم همه گروهها تو بازی باشن و با توجه به اینکه یک نفر میتونه چند تا نقش داشته باشه، کاملا امکانش هست که مافیا، قاتل و فرقه در بازی باشه، فکر میکنم در مجموع ۱۱-۱۲ نفر بی گناهان باشن و ۸-۹ نفر ((گناهکاران+ وکیل و جلاد)).
 
مافیایی
نوشته‌ها
18
پسندها
3
امتیازها
50
مدال‌ها
4
سلام . ممنون از گاد عزیز برای دعوت به بازی ، من به اندازه ی شما در چم و خم بازی نبودم مدت هاست و نظر خاصی نمیتونم داشته باشم در مورد بالانس چون اشراف ندارم به ادوار گذشته . امیدوارم گاد متعال این صحبت مخصر رو به عنوان اعلام حضور مورد قبول قرار بدن .
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
اتصال به گوگل

کاربران آنلاین

هیچ کاربری آنلاین نیست.

یافتن کاربر

اتصال به گوگل

کاربران آنلاین

هیچ کاربری آنلاین نیست.

یافتن کاربر

بالا پایین