برای دیدن محتوای انجمن باید ورود کنید. اگر حساب کاربری ندارید اکنون ثبت‌نام کنید.

بازی دور دوم تحقیقات جنایی - خوف خفگی

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

God

Administrator
گاد
نوشته‌ها
1,307
پسندها
899
امتیازها
0

یادآوری: مهلت رای دادن در روز اول امشب ساعت ۲۴:۰۰ به پایان می‌رسد.​

 

FM

کارنیاموز مافیا
نوشته‌ها
735
پسندها
171
امتیازها
315
مدال‌ها
32
فری


باهات در حذف این دو مورد موافقم
ولی دود غلیظ رو چرا با همین منطق، حذف نکردی؟
دود غلیظ و گاز شیمیایی در مورد نحوه اعمالشون ابهام زیادی وجود داره و یک روش رایج برای مرگ یا کشتن نیستن مگر در درگیری های مسلحانه با نارنجک گاز یا بمب شیمیایی و دود غلیظ فقط آتش سوزی به ذهنم میرسه که دلیلی ندیدم حذفش کنم چون هم مقتول عذاب میکشه و در بیداری خفه میشه هم ممکنه درگیری وجود داشته باشه توی قضیه.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Ramtin
کارکشته مافیا
نوشته‌ها
640
پسندها
103
امتیازها
295
مدال‌ها
34
محمدامین


گفتم که فرضیاتم در صورتیه که درگیری منجر به قتل باشه نه قبل از قتل. توی درگیری منجر به قتل احتمال استفاده از مار پایتون خیلی خیلی بعیده. نزدیک صفر درصد.

به اون بزرگی نوشتم در صورت اون پیش‌فرض، تحلیلم رو انجام دادم. حالا چطور متوجه این قضیه نشدی؟
مخصوصا که خودت با توجه به اون همزمانی، قطعی دونستی که قتل طی درگیری انجام شده. پس این حرفت بیشتر برام عجیب بود.

در مورد خودم هم خب مسلما خودم رو گزینه نمیدونم ولی خواستم تحلیلم بی طرفانه باشه و برا همه قابل استفاده باشه که خودم هم از بررسی حذف نکردم

عرفان


درگیری خیابونی همینجوری به ذهنم رسید، دقت نکردم به اون رابطه اجتماعی. درست میگی.

حالا این چه ربطی به مشکوک شدن داشت؟

در آينده و سرنخ هاي بعدي ميتونه نقطه رجوع خوبي باشه ، مثلا اگه بفهميم غريبه بودن ، احتماله بايد در نظر داشت بالاخره .
 
Thomas Shelby
نوشته‌ها
775
پسندها
622
امتیازها
835
مدال‌ها
47
خب. چون حس می‌کنم بازی تا حدی گیج و چندپاره شده، یه توضیح کوتاه می‌دم که دیدگاه‌ها یکسان بشه و به اعتقاد من، درست.

اشکان هم اشاره بهش کرد؛ ولی توضیحش با این‌که خوب بود و تاییدش کردم، اون قاطعیت مد نظرمُ نداشت و در ادامه کامل در اون مسیر نرفت. حالا شاید به نظر شما حرفم تکرار حرف اشکان باشه، ولی لازم می‌دونم خودم هم تاکید کنم روش:
اصل کار این نیست که از نشانه‌ها به جرم برسیم. اینم خوبه ها؛ شاید حتی راحت‌تر هم هست. اصل اینه که از جرم به نشانه‌ها برسیم. یعنی من از جدول افراد شروع می‌کنم، خودمُ می‌ذارم جای جرم‌شناس که اگه می‌خواستم فلان روش یا مدرکُ بگم چی می‌گفتم. این دقیق‌تر هست. اگه سخته، خودم صبح‌ها از فردا انجامش می‌دم. شما اون روش معمولُ برید جلو.
علتش هم واضحه. مثال می‌زنم. شما فرض کن بین طناب و شال موندی. اگه بگی خفگی، جفتش می‌شه. اگه بگی زمستان فقط شال می‌شه.
پس خیلی مهمه که جرم‌شناس چه چیزهایی را نگفته. این‌ مطلب که "اونا که کفته، مهمه" رو که واضحه و همه بلدن.
این مال بحث نوع ارتباط دادن.
یه نکته خیلی مهم دیگه هم هست در این رابطه که ترجیح می‌دم الآن نگم چون زوده. اگه یادم رفت در فاز سوم حتما یادآوری بکنید چون هم ذهنم خیلی درگیر هست اخیرا؛ هم اوضاع معده‌ام بهم ریخته بیشتر در حال استراحت و فیلم دیدن و ورزش دیدن و گوش دادن و ... هستم.

برم سراغ افرادی که صحبت کردن.
اینم توجه داشته باشید که ممکنه ما فقط از طریق سرنخ‌ها نتونیم به قاتل برسیم. پس تمام حرف‌های در بازی مهم هست. شخصا دوست دارم فقط از طریق سرنخ‌ها و با استدلال کامل برسم؛ ولی اگه نشد و حالات زیاد بود، مجبوریم روش‌های دیگری هم داشته باشیم. اگر من اتهامی علیه‌تون مطرح کردم از حرف‌هاتون و کاراگاه هستید، از نظر من لازم نیست هیچ جواب خاصی بدید. چون به منم اتهام بزنن ممکنه برام مهم نباشه و جواب خاصی ندم؛ کما این‌که دیدید به محمدامین گفتم اگه فلان شد رای بده. اینه که خیلی ذهنتون درگیر نشه. ولی نهایتا از این بحث‌ها هم حتما یه چیزایی درمی‌آد. به جد معتقدم که قاتل نمی‌تونه ناخودآگاهشُ پنهان بکنه و حتما در طول بازی بیرون می‌زنه. صرفا باید دقیق باشیم پیداش کنیم.

اشکان:
در پست شماره 6 واکنش منُ ندیدی یا برات مهم نبود؟
شخصا اگه کسی با حرفم مخالف باشه، چون جویای حقیقت:دی بودم و هستم، حداقلش اینه که بپرسم چرا؟ یا بگم با کجاش مخالفی؟
اینُ که گفت، امشب اگه برسم و اگه نه فردا، می‌گم کجاش.

فری:
نوع پست هشتم هم می‌تونه جستجوگری باشه هم انحراف اذهان. فعلا نظری ندارم چون سرسری نگاه کردم. فردا دقیق‌تر بررسی می‌کنم.
موردی که برای اشکان گفتم در مورد تو ام صادق هست در پست ده که واکنش دادم بهش.

رامتین فعلا مدل بازیش همون دور قبلی هست تقریبا.

محمدامین هم اون "زرنگ‌بازی" که ازش می‌شناسمُ داره. منتهی اینُ همیشه داره دوست خوبم. می‌خواد بگه که حواسم هست. باشه، حواست هست و حواسم هست که حواست هست عشقم.:دی

عرفان در پست 15 اومده یه سری سوال و نکته مطرح کرده که حالا یا براش پیش اومده یا آورده.
من در رابطه با سر نخ‌ها نظرمُ فردا می‌گم دقیق؛ ولی نقدا: جلوی عرفان مار پایتون و کربن مونوکسید نوشته شده که هیچ ربطی به سرنخ‌های اعلامی نداره. حالا نمی‌گم صد درصد ولی هشتاد درصد به بالا قاتل نیستی برام. حالا سوال چیه؟:دی چرا خودت اشاره نکردی اصلا به این موضوع؟ اون خط آخری که نوشتی هم کافی نیست. از نظر من هر کسی جای عرفان بود میومد جمله‌ای با مضمون " خب معلوم شد من که نیستم" می‌گفت. حالا چرا نگفته؟ یا ردیف خودشُ دقیق نخونده که بعید بدونم به قول سحر. یا این‌که براش مهم نبوده. قاتل هم که درصدشُ دادم و شما هم اشاراتی داشتید. پس چیه؟ من احتمال می‌دم همدست قاتل باشه. اینه که حتما چه برای ادامه بازی چه حدس آخر، مد نظر قرار بدید.

در همین رابطه محمدامین یه سوال از رامتین پرسیده. به دوست خوبم پیشنهاد می‌دم یه بار دیگه بره بخونه که جرم‌شناس چی می‌دونه و چی نمی‌دونه. بعد اگه دوباره براش سوال شد، جواب می‌دم بهش.

مهدی در پست 18 انتظار داشتم جستجوگرتر باشه ولی چون هم دور قبلی نبوده هم شاید حال نداشته باشه فعلا اتهامی نمی‌زنم.

باشه تا همین‌جا. حتما نکاتی بوده که از دستم در رفته یا دیدم شخصی سوال پرسیده و نیاز به تاکید دوباره من در اون مورد نیست. مجدد یه مرور می‌کنم فردا و در خدمتم.

اینم بگم که اگه کسی کم تو بازی باشه و گزینه قاتل باشه برام، 50-50 بین اون و فردی که فعالیت کرده، به اونی که نبوده رای می‌دم. فعالیت زیاد هم اصلا لازم نیست. کسی یک جمله مفید در یک روز بگه از نظرم کافی هست؛ مهم اون مفید بودنه هست. خودم چون علاقه به کشف دارم و دوست دارم بازی گرم بشه بیشتر حرف می‌زنم.

آها در رابطه با رای دادن هم بگم، من دوست ندارم وقتی بازی قشنگ هست، شانسی ببرم. اینه که تا مطمئن نشم (حداقل 80-90 درصد) رای نمی‌دم؛ مگر فاز آخر. شما دوست داشتید اجماع کنید.
 
کارآموز مافیا
نوشته‌ها
97
پسندها
132
امتیازها
20
مدال‌ها
4
پویا جان، واکنشت به پستم رو دیدم، خیلی هم برام مهم بود. خیلی هم غصه خوردم، یکی دو ساعت هم افسردگی گرفتم اصلا.

در پست بعدی انقدر واضح توضیح دادم و برخلاف چیزی که گفتی حتی زیادی قاطعانه حرف زدم. لایکت مرحمی بود بر دردهایم. الان دیگه سوپر قاطعانه میخوام بگم 😂 کلا توضیح دادن اضافی جز خصوصیت های اخلاقیمه.

جرم‌شناس ۲ اطلاعات اضافه نسبت به ما داره.

۱. نوع قتل
۲. مدرک اصلی

از اونجایی که دردکشیده و‌ درگیری ربطی به هیچکدوم از مدارک اصلی نداره، نتیجه گیری من این هست که جرم‌شناس در مورد نوع قتل خواسته اطلاعات بده.

از اونجایی که خودم اگر جرم‌شناس بودم و نوع قتل کمبود اکسیژن بود، به احتمال صفر درصد دردکشیده و درگیری رو میگفتم، پس فری جان الت قتل (در کانتکست اطلاعات جرم‌شناس که فقط نوع قتل ر‌و میدونه) حل شد. انتظارم از جرم‌شناس اینکه حالا روی مدرک اصلی تمرکز کنه و در مورد اون بهمون سرنخ بده.

در مورد اینکه به چه کسایی مشکوکم ترجیح میدم حرفی نزنم.
 

FM

کارنیاموز مافیا
نوشته‌ها
735
پسندها
171
امتیازها
315
مدال‌ها
32
پویا :

قطعا برام سوال شد که پویا با کجای حرفم مخالفه، اما نه در اون حد که بپرسم، (من مو میبینم و او پیچش مو) و چون تا حدودی میشناسمت میدونستم اگر چیز مهمی باشه خودت پیگیر میشی که شدی، بدم نمیاد دلیلشو بدونم. فکر کنم تو دور سیزدهم که امیر تشکر رو آزاد گذاشته بود یه بار گفته بودی ممکنه من با یک خط از یک پست موافق نباشم و ابرازش کنم؛ اینجا اون اومد تو ذهنم، گفتم شاید ایراد جزیی منطقی داشته باشه پستم. و ما هم چون داریم درباره تئوری و فرضیات صحبت میکنیم ممکنه اشتباهم باشه توی پست های من و اهمیت چندانی نداره برام اگر اشتباه کنم.

محمدامین:

من اگر جای جرم شناس بودم چیکار میکردم؟ این سوال یکم پرسیدنش بیهوده است تو این مقطع از نظر من. اگر همون اول بازی میپرسیدی و من بدون پیش فرض از بازی با این سوال مواجه میشدم میتونستم جواب دست نخورده بدم. الان جواب این سوال رو فقط میتونم با وجود دیتاهایی که از شروع بازی به ذهن و ناخودآگاهم وارد شده بدم و نمیدونم بدون این دیتاها و بایس ها جوابم چی میبود. ثانیا، جرم شناس یک مدرک اصلی هم در اختیار داره و با وجود اون سرنخ داده من که نمیدونم اون چیه. اگر بخوام صرفا بر اساس اون دو نوع مرگ سرنخ بدم فقط میتونم سرنخ های کلی بدم، مثلا دزدی و آتش سوزی و.... اینا خیلی اسپسفیکن و ممکنه گمراه کننده بشن، من نهایتش اگر کمبود اکسیژن بود به جای درد کشیده، وحشت زده میگفتم، اونم شاید.

من فردا احتمالا نیستم تا دیروقت. شب ممکنه برسم ممکنه هم نرسم.
 
  • Smile
واکنش‌ها[ی پسندها]: Pouya
کارکشته مافیا
نوشته‌ها
838
پسندها
265
امتیازها
300
مدال‌ها
45
پویا
آها اوکی من برداشت کردم که داری می گی کلا تو رو بکنه قاتل :))
البته من همچنان نظرم اینه که این کار انجام نشه و روال بازی عادی پیش بره. حتی اگه جرم‌شناس بتونه جوری سر نخ بده که تو کلا مبرا شی از انجام قتل استقبال بیشتری می کنم.
رامتین
رامتین جان جرم شناس نمی دونه آلت قتل چیه. فقط می دونه نوع خفگی چی بوده. پس اینکه جرم شناس سرنخ درگیری رو ارائه می ده. نمی شه بر اساس سر نخ یک فرد ناآگاه بر آلت قتل، تو یک آلت قتل رو کنار بذاری. الان متوجه شدی؟
راجع به گزینه های اصلیت. چیزی که نوشتی این بود که "برای من فری، خودم (رامتین)، اشکان، محمدامین و سحر، گزینه های اصلی هستن". زمانی که میاری "برای من" دیگه از تحلیل یک مسئله از بالا میاد بیرون و نظر خودت رو داری می گی. پس نباید قاعدتا بی طرفانه باشه و بر اساس دیتای تو باید باشه.
........
دوستانی که می گن می تونه هم قطع راه تنفسی باشه چون مثلا با پلاستیکی که فری گفت هم آدم با درد و درگیری می میره. حرفتون رو قبول دارم. اما اولا اون محتمل تره. دوما خودتون رو باید بذارید جای جرم شناسی که بهش گفته شده قطع راه تنفسی یا کمبود اکسیژن. و ببینید جاش بودید چی رو به عنوان سر نخ می دادید. داریم فکر بکر بازی نمی کنیم که. پشت سر نخ ها یه فکری نشسته دیگه. اگه فکر می کنید درگیری و درد کشیدگی حواب جفت این حالت هاست، پس سر نخ باید راجع به مدارک اصلی باشه. مدارک اصلی ای که فکر می کنید این کلمات می تونه جوابشون باشه رو پیشنهاد بدید. در غیر این دو حالت یعنی جرم شناس دو تا سر نخ اولش رو بدون کوچیکترین فکری داده که بعیده. سوالی که از فری پرسیدم رو بقیتون (مهدی، رامتین و اگر کسی رو جا انداختم) جواب بدید. اگر هم نظرتون اینه که این سر نخ ها ربطی به آلت قتل ندازه. مدارک پیشنهادتون رو بگید.
.........
راجع به درگیری. اگر بخوام فراتر از آلت قتل بهش فکر کنم و راجع به مدرک هم باشه این به ذهنم رسید که رد خون یا دکمه پیرهن خیلی خوشگل به درگیری می خورن. نظر شخصی خودم اینه که قاتل رد خون رو بعید می دونم به عنوان درکش انتخاب کنه و دکمه پیرهن که فکر می کنم سر نخ هاش سخت تر باشه محتمل تره.
برای همین تا اینجای کار و با این دیتای محدود سورن رامتین گزینه های شکم هستن.
سورن بازی نکرده اما رامتین چندتا حرکت مشکوک داشته.
رای اولیه ام رامتین هست.


رای به اعدام: رامتین؛ دکمه پیراهن، زنجیر

من پست های بعد دود غلیظ رو الان دیدم. پویا حواسم جمع شد که حواست هست که حواستم هست ^-^ :))
خوندم دیگه. جرم شناس می دونه‌ نوع خفگی چیه. نمی دونه آلت قتل چیه که. نمی شه با توجه به سر نخ راجع به آلت قتل نظر داد.
فری
همونطور که پویا اشاره کرد دقیقا مهمه که خودت رو جای جرم شناس بذاری. و باید در نظر بگیری که اگر به جرم شناس مثلا کمبود اکسیژن گفته شده آیا به نظرت این سر نخ ها رو راجع بهشون می داد یا نه.
 
آخرین ویرایش:
  • Sad
واکنش‌ها[ی پسندها]: Pouya

FM

کارنیاموز مافیا
نوشته‌ها
735
پسندها
171
امتیازها
315
مدال‌ها
32
اشکان و ممل، شما اگه جرم شناس میبودید و بهتون کمبود اکسیژن میداد، چه سرنخایی میگفتید؟
 
کارکشته مافیا
نوشته‌ها
838
پسندها
265
امتیازها
300
مدال‌ها
45
فری
وضعیت جسد دست نخورده
چهره مقتول وحشت زده
عضو هدف کل بدن
نوع مرگ تدریجی
رخداد همزمان صدای جیغ
این ها از محتمل تر به نا محتمل تر چیزا شدن.
 

FM

کارنیاموز مافیا
نوشته‌ها
735
پسندها
171
امتیازها
315
مدال‌ها
32
فری
وضعیت جسد دست نخورده
چهره مقتول وحشت زده
عضو هدف کل بدن
نوع مرگ تدریجی
رخداد همزمان صدای جیغ
این ها از محتمل تر به نا محتمل تر چیزا شدن.

وضعیت جسد و عضو هدف و نوع مرگ انتخابشون مگه دست جرم شناس بوده؟ مگر جرم شناس از همون 6 تای ابتدایی نمیتونسته انتخاب کنه؟:|

بعد رخداد همزمان صدای جیغ برای چند تا از آلات کمبود اکسیژن میتونه صدق کنه؟
 
کارکشته مافیا
نوشته‌ها
838
پسندها
265
امتیازها
300
مدال‌ها
45
ئه من فکر کردم از همشون می تونه انتخاب کنه.
رخداد صدای جیغ احتمالش کمتر بود از بقیه برای همین که تعداد کمتری رو شامل می شد مثل کمد لباسی و گاوصندوق.
خب حالا که فکر می کنی چیز هایی که اعلام شدن ربطی به آلات قتل نداشت چون در هر صورت همین اعلام می شد. ربطشون به مدارک رو می تونی بگی؟ راجع به کدوم مدرک می تونه باشه؟

راستی فهمیدم پویا و رامتین چی می گن. دانش جرم شناس راجع به آلت قتل رو در نظر نگرفته بودم که بین ۳ تا آلت قتل فقط نمی دونه کدومه دقیقا. مار پایتون اینجوری می تونه رد بشه که مثلا اگه پایتون بود می شد گفت وحشت زده اما بازم خیلی دور از ذهن نیست که مثلا بین زنجیر و طناب و پایتون ندونه کدومه و این دو تا سر نخ رو بده. چجوری عرفان می تونه حذف شه عملا؟
 
  • Love
واکنش‌ها[ی پسندها]: Pouya

FM

کارنیاموز مافیا
نوشته‌ها
735
پسندها
171
امتیازها
315
مدال‌ها
32
ئه من فکر کردم از همشون می تونه انتخاب کنه.
رخداد صدای جیغ احتمالش کمتر بود از بقیه برای همین که تعداد کمتری رو شامل می شد مثل کمد لباسی و گاوصندوق.
خب حالا که فکر می کنی چیز هایی که اعلام شدن ربطی به آلات قتل نداشت چون در هر صورت همین اعلام می شد. ربطشون به مدارک رو می تونی بگی؟ راجع به کدوم مدرک می تونه باشه؟
همین دکمه پیرهن و رد خون که گفتی بیشترین ربط و دارند با شاید رد کفش؟ با لگد زده به مقتول جای کفشش مونده مثلا = ))
 
  • Smile
واکنش‌ها[ی پسندها]: Pouya

God

Administrator
گاد
نوشته‌ها
1,307
پسندها
899
امتیازها
0

جوابی به حد نصاب نرسید و چیزی به سازمان ارائه نشد.

جرم‌شناس سرنخ سوم و چهارم رو انتخاب کرد:​

تاریخ وقوع جرم: زمستان

شغل مقتول: مدیر

شغل مقتول
انگیزه‌ی قتل
رخداد همزمان
چهره‌ی مقتول
رابطه اجتماعی
تاریخ وقوع جرم
مدیر
نفرت​
قطعی برق​
خندان​
خانواده​
روز عادی​
متخصص​
قدرت​
آتش‌سوزی​
وحشت‌زده​
دوست​
روز تعطیل​
کارگر​
پول​
درگیری
متعجب​
همکار​
بهار​
دانشجو​
عشق​
دزدی​
دردکشیده
غریبه​
تابستان​
بیکار​
حسادت​
صدای جیغ​
عصبانی​
معشوق​
پاییز​
بازنشسته​
عدالت​
هیچ‌چیز​
بی‌احساس​
رئیس​
زمستان

آغاز روز دوم​

تا ۲۴:۰۰ جمعه

حداقل تعداد رای برای ارائه به سازمان: ۳ رای

 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Pouya
رئیس جماهیر
نوشته‌ها
569
پسندها
271
امتیازها
155
مدال‌ها
11
محمدامین
رامتین جان جرم شناس نمی دونه آلت قتل چیه. فقط می دونه نوع خفگی چی بوده. پس اینکه جرم شناس سرنخ درگیری رو ارائه می ده. نمی شه بر اساس سر نخ یک فرد ناآگاه بر آلت قتل، تو یک آلت قتل رو کنار بذاری. الان متوجه شدی؟

من چی کار دارم اون یارو آلت قتل رو میدونه یا نه؟ اصلا استدلالرمن مگه ربطی به این داره؟ میگم استفاده از مار پایتون توی درگیری بعیده. خیلی ساده است.

راجع به گزینه های اصلیت. چیزی که نوشتی این بود که "برای من فری، خودم (رامتین)، اشکان، محمدامین و سحر، گزینه های اصلی هستن". زمانی که میاری "برای من" دیگه از تحلیل یک مسئله از بالا میاد بیرون و نظر خودت رو داری می گی. پس نباید قاعدتا بی طرفانه باشه و بر اساس دیتای تو باید باشه.

ای بابا لو رفتم که :( درسته من قاتلم. اینجا هم خودم چون میدونم قاتلم اسممو نوشتم. حقیقتا گیرهای چرت و پرت میدی و حس میکنم میخوای بازی رو بپیچونی الکی.

*استدلال من

دود غلیظ و گاز شیمیایی در مورد نحوه اعمالشون ابهام زیادی وجود داره و یک روش رایج برای مرگ یا کشتن نیستن مگر در درگیری های مسلحانه با نارنجک گاز یا بمب شیمیایی و دود غلیظ فقط آتش سوزی به ذهنم میرسه که دلیلی ندیدم حذفش کنم چون هم مقتول عذاب میکشه و در بیداری خفه میشه هم ممکنه درگیری وجود داشته باشه توی قضیه.

فری

یه کم قضایا رو میپیچونی به نظرم و زیادی بازی رو سختش میکنی. واقعا استفاده از دود غلیظ و گاز شیمیایی توی درگیری به نظرت معقوله؟!
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Pouya
رئیس جماهیر
نوشته‌ها
569
پسندها
271
امتیازها
155
مدال‌ها
11
هممممم
زمستان و مدیر

یه چیزایی به ذهنم رسید که فردا در صورت ادامه حیات و حوصله داشتن، میگم.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Pouya
Thomas Shelby
نوشته‌ها
775
پسندها
622
امتیازها
835
مدال‌ها
47
خب. من یه ذره بلندبلند فکر کنم. هرجاش اشتباهه یا ناقصه یا چیزی در رفته بگین. از یه زاویه دید دیگه می‌خوام نگاه کنم کلا.

از جرم‌شناس شروع بکنیم. چی می‌دونه؟ مدرک اصلی و نوع قتل. یعنی می‌دونه کدوم ستون در نوع قتل درسته و چون هر مدرک 3 بار تکرار شده، می‌دونه که ایکس، ایگرگ یا زد قاتل هستن. بنابراین فقط نوع (ستون) قتلُ نمی‌دونه. بیشتر می‌دونه. بین 3 گزینه شک داره. مثال:
فرض کنید بهش گفته شده رد خون مدرک اصلی هست و نوع هم قطع مسیر تنفس. نتیجه‌اش چیه این؟ یا رامتین قاتل هست که با زنجیر کشته یا پویا با کابل برق یا سحر با شال گردن. بنابراین آدرسی که می‌ده در رابطه با نوع قتل، اصلا فقط مشخص کردن ستون نیست. خیلی بیش از این هست. می‌آد می‌بینه در مثالی که گفتم، زنجیر، کابل برق و شال چه ویژگی‌های مشترکی دارن، رو اون مانور می‌ده. حله تا این‌جا؟ مخالفتم با اشکان هم علتش این بود که گفت فکر می‌کنم اطلاعات دیگری نمی‌دهد. چرا ندهد؟:دی
توضیح: در تمامی حرفایی که می‌زنم جرم‌شناس باهوش و دقیق فرض شده که فرض معقولی هست کاملا.

دو سر نخ اول چی بود؟ دردکشیده و درگیری.
شما اگه جرم‌شناس باشید، بخواید به ستون دوم اشاره کنید می‌گید دردکشیده و درگیری؟ به نظر بنده خیر. مثلا اگه به گاز و ... ربط داشت، می‌گفت بی‌احساس احتمالا. یا رخداد همزمان دیگری را انتخاب می‌کرد. اولین چیزی که به ذهن می‌رسه از درگیری و دردکشیده، از نظر من خفه کردن مقتول با طناب یا وسایل مشابهی که تو اون ستون داریم.
یه فرض می‌گیرم این‌جا: اگر مدرک اصلی جلوی عرفان هم بود، به‌نظرم سر نخ‌های دیگه‌ای می‌داد جرم‌شناس. مثلا وحشت‌زده رو هم ممکن بود بگه یا حداقل درگیریُ نگه. کامل حذفش نمی‌کنیم ولی حالا ببینیم اگه عرفان قاتل نباشه، به چی می‌رسیم.
اولین نتیجه اینه که مدرک اصلی جلوی اسم عرفان نیست. یعنی اینا حذف می‌شه: هندزفری کارت سوخت گوشواره طلا جای رژ لب اثر انگشت قاب گوشی. چیا می‌مونه؟
کارت ملی
کش مو
رد کفش
خودنویس
پاسپورت
انگشتر عقیق
رد خون
کارت بانکی
دگمه پیراهن
کلید
گواهی‌نامه
ساعت مچی
خاکستر سیگار
کیف پول

کلا بیست مورد هست. 6 تاش حذف بشه می‌شه 14 تا.

بریم روی سر نخ‌های بعدی: زمستان و مدیر.

در پست قبلی گفتم که بیش از این‌که مهم باشه از زمستان به چی برسیم، مهمه که از چی به زمستان برسیم. مدیر هم به همچنین.
ممکنه ابتدا شال گردن بیاد تو ذهن؛ منتهی جرم‌شناس نمی‌دونه که آلت قتل دقیقا چیه. پس داره راجع به مدرک اصلی راهنمایی می‌کنه منطقا.
من دو بار مرور کردم و هیچ چیزی مرتبط با زمستان نیافتم، جز رد کفش. رد کفش یا تو زمستون و برف مهمه یا مثلا گلی چیزی باشه که اونم باز خاص نیست. اگه اشتباهه یا مورد دیگری هم می‌تواند به زمستان مربوط باشد بگید.
با فرض درست بودن رد کفش، یکی از اینا قاتل هستن:
فری که با کمربند کشته.
اشکان که با کراوات کشته.
مهدی که با طناب کشته.
دردکشیده و درگیری هم به همه‌شون می‌خوره؛ خصوصا دو تای آخر. منتهی جرم‌شناس هم اینُ نمی‌دونه. صرفا می‌دونه یکی از این 3 نفر (به طور مثال) قاتل هست.
بریم سراغ مدیر. من فعلا انگشتر عقیقُ بیش از بقیه می‌تونم ربط بدم. منتهی اگه فرض کنیم مدرک اصلی اونه، زمستون چی می‌شه پس؟

حتما حالات دیگری هم هست. من مدلم اینه که با حذف گزینه و شاید کمی ریسک جلو می‌رم. روز بعدی دوباره از صفر شروع می‌کنم با مدارک جدید. نظر خوبی هم ببینم بهش توجه می‌کنم حتما. پس نیاید بگید چرا فلان حالات (که احتمالش ضعیفه) درنظر گرفته نشده. اگه احتمال قوی دارید بفرمایید.

با فرض درست بودن رد کفش (که از نظرم شاید 50 درصد یا کمی بیشتر باشه)، اون سه نفر باید به همدیگه اعلام شک بکنن. و اگه هر 3 کاراگاه باشن، باید گزینه دیگه‌ای معرفی کنن با استدلال درست و دقیق و البته احتمال قابل توجه.

فعلا باشه تا همین جا؛ دوباره می‌آم و اگه شد یا لازم بود، از زاویه یا زوایای دیگری هم به قتل و سر نخ‌ها نگاه می‌کنم. منتظر نقدها و نظراتتون در مورد نظرم هم هستم.
اینم تاکید کنم که اگه رد کفش غلط باشه، شاهد می‌تونه بدونه:دی که غلط هست. لازم نیس بیاد مخالفت قاطع بکنه. فعلا ابتدای بازی هست و داریم بررسی می‌کنیم. 4 سر نخ دیگه مونده و قاتل گرامی هم حتما سوتی داده این وسطا یا خواهد داد مگه این‌که هیچ حرفی نزنه.:دی
 
Thomas Shelby
نوشته‌ها
775
پسندها
622
امتیازها
835
مدال‌ها
47
آها اینم بگم که جرم‌شناس حق حذف سر نخ‌ها رو هم داره. یعنی اگه به این برسیم که رد کفش درسته، با اجماع همه، بنده ازش درخواست می‌کنم که اگه غلطه و ما اشتباه برداشت کردیم، زمستانُ حذف کنه. این‌جوری هم یک مدرک که احتمالش بالا بوده حذف می‌شه و هم از زمستان یه چیز دیگه‌ای که حواسمون نبوده می‌رسیم.
این یک مثال هست. ایده بزنید که به این شکل جرم‌شناس هم وارد بازی و مشورت ما بشه.
موش هم ندوونید که خفت می‌شید.:دی
 
رئیس جماهیر
نوشته‌ها
569
پسندها
271
امتیازها
155
مدال‌ها
11
حمایتم رو از کلیات پست پویا اعلام میکنم. در مورد زمستان چیز بیشتری از چیزایی که پویا گفت به ذهنم نمیرسه.

در مورد مدیر اگه مدیر در تراز ج.ا باشه انگشتر عقیق ممکنه مرتبط باشه و اگه مدیر در تراز جمهوری فدرال آلمان باشه، کراوات میتونه مرتبط باشه البته جرم شناس نمیدونه ابزار قتل دقیقا چیه ولی با کنار هم گذاشتن سرنخ‌ها باید سعی کنیم خودمون بهش برسیم دیگه

ممکنه ابتدا شال گردن بیاد تو ذهن؛ منتهی جرم‌شناس نمی‌دونه که آلت قتل دقیقا چیه. پس داره راجع به مدرک اصلی راهنمایی می‌کنه منطقا.

این حرف پویا هم مثل حرفم در مورد کراوات. به نظرم نباید از شال گردن به سادگی بگذریم.

یه نکته هم بگم نباید صرفا به شواهدی که اعلام میشه اکتفا کنیم. نوع بازی بازیکن‌ها هم مهمه. به نظرم قاتل (و البته همدست) میخواد بپیچونه بازی رو، حرفای بیخود بزنه تا بحثای اصلی رو منحرف کنه، احتمالات بعید مطرح کنه و کارایی مثل این. برای همی من تا حدی دیروز به محمدامین مشکوک شدم. توی بازیش یه مرض خاصی دیدم. اما مدارکش ربطی به زمستون و مدیر ندارن. بیشتر بهش میاد همدست باشه‌.

با توجه به جمیع مطالب من به اشکان بیش از بقیه مشکوکم!

کراوات هم میتونه نشونه مدیریت باشه هم میشه باهاش توی درگیری، طرفو خفه کرد.
رد کفش که پویا خوب گفت میتونه نشونه زمستون باشه و چه بسا مدرک اصلی.
کلید هم تا حدی میشه به مدیریت ربط داد.

من فعلا رایم رو میدم تا ببینم بقیه نکات دیگه ای به ذهنشون میرسه یا نه

اشکان - رد کفش - کراوات

من برداشتم اینه طرف مدیر باشه صرفا یه مدرک از مدارکش به مدیریت ربط نداره (البته مدرک اصلی یه چیزه ولی بقیه مدارک هم میتونن به شغلش مرتبط باشن.

برا همین کلید رو مطرح کردم. (مدیرا کلیدایی مثل کلید گاوصندوق همراهشون هست)

ضمن این که مدیری که کراوات میزند ساعت مچی هم میبندد. (سخن بزرگان)
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: FM

FM

کارنیاموز مافیا
نوشته‌ها
735
پسندها
171
امتیازها
315
مدال‌ها
32
منم با تحلیل های پویا موافقم، از همون ابتدا هم به اشکان یکم مشکوک شدم بخاطر عجله کردنش. و مدارکی هم که به زمستان بیش از شال گردن و رد کفش بخوره نیافتم. برای مدیر هم کلید و گاو صندوق و کراوات و انگشتر عقیق میخوره.

من رایم و میدم ممکنه تا شب نرسم.

اشکان-ردکفش-کراوات​

 
کارآموز مافیا
نوشته‌ها
97
پسندها
132
امتیازها
20
مدال‌ها
4
خب نه تنها همه سرنخ ها به فری میرسه، بلکه خودشم با رای ش واسه من قریب به یقین قاتل شد.

نمیدونم رامتین همدستش هست یا نه، ولی رای جفتشون غلط بود.

مدیر تو مدرسه بچه هارو با کمربند میزنه یا اون ناظم بود؟

اگه جواب الت قتل کمربند باشه، جرم‌شناس مدیر رو انتخاب میکنه؟ از نظر من بله.

زمستان هم فقط به ردکفش میخوره.

فری جان تموم شد.

رای من:



رای به اعدام: فری - رد‌کفش - کمربند


رای به اعدام:
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
اتصال به گوگل

کاربران آنلاین

هیچ کاربری آنلاین نیست.

یافتن کاربر

اتصال به گوگل

کاربران آنلاین

هیچ کاربری آنلاین نیست.

یافتن کاربر

بالا پایین