برای دیدن محتوای انجمن باید ورود کنید. اگر حساب کاربری ندارید اکنون ثبت‌نام کنید.

بازی دور شانزدهم مافیا | خون‌بَس

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

FM

کارنیاموز مافیا
نوشته‌ها
735
پسندها
171
امتیازها
315
مدال‌ها
32
چیه هزینه اش؟

هزینه اش برای بازی منظورته یا فقط بیگناها؟ چون جلاد دشمن شماهم هست supposedly
 
  • Love
واکنش‌ها[ی پسندها]: Pouya
Wooden
نوشته‌ها
255
پسندها
132
امتیازها
145
مدال‌ها
19
چرا اینقدر بیش فعالید؟ :دی مگه فاز دو روزه نبود که 4 صفحه رفتید جلو.


فری

بحث هاتون و درک کردم و با محمد حسین موافق ترم البته فقط در زمینه استدلالش برای نحوه بازی اشتباه اشکان. ولی اینکه محمد حسین، وقتی دیدی اشکان بهت رای داده بهش رای دادی یکم با شناختم ازت مغایره، من محمد حسین و به عنوان شخصیتی میشناسم که تحریک پذیریش کمه و تا وقتی خودش به نقطه ای نرسه که رای لازم باشه رای نمیده؛ اما این رای دیروزت و الان گوش دادن به حرف پویایی که در عمل و حرف خباثتش واضحه برای "دوست بودن" با اشکان ، یکم عجیبه برام. یک توضیح بده.

اشکان و واقعا درک نمیکنم و نمیتونم توی چهارچوبی قرارش بدم، کسی که در بازی اولش توی خیانت در دربار نشون داد استدلالش قویه و قابلیت برقراری مکالمه رو به خوبی داره و از هوش عمومی بالایی برخورداره چرا این بازی به پیش بینی و پیش فرض های ذهنیش روی آورده، و بدتر این که از تبیین و تعریف خودش برای بازی سر باز میزنه، من اگر بیگناه بودم و میدونستم بین دونفر یک نقشی وجود داره که رهبر ماست حداقل سعی میکردم در یک سری چهارچوب های نرمال حرکت کنم که اون رهبر فرزانه رو به اشتباه نندازم با علم به اینکه کلا سه حق اشتباه داره، سر همین کماکان به اشکان مشکوکم.

شناختت درسته فری. بحث تحریک هم اصلاً نبود. من اون لحظه به این نتیجه رسیده بودم درصد خوبی برای گناهکاری داره و من در چنین شرایطی رای میدم تعارف هم ندارم. هم بخاطر تناقضات قبلی که از بحث هام باهاش واضح بود و جوابشون رو نمیداد، هم اینکه وقتی دیدم حاصل بازیش رای به یک بیگناه شده این درصد بالاتر رفت و رای دادم. در ادامه هم من بصورت کامل به حرف پویا استناد نکردم، بلکه گفتم اگر 50% شانس هلن بودن براش قائل باشم ارزشش رو داره که بخاطر توصیه اش یک بار دیگه ذهنم رو ریست کنم و بحثم رو با اشکان ادامه بدم. کما اینکه سوالاتم رو از اشکان تکرار کردم تا دوباره این فاز نتیجه گیری کنم.


هادی

اولین حرفت این بود که دلت شکست دیدی بیگناه نیستم، دومین حرفت هم اینه که میگی گناهکاریه منو ندیدی :دی میشه این رو به من توضیح بدی ؟

هادی جان من با ابراز حس بد در بازی مشکلی ندارم. طبعاً درصد خطای حسی برای همه قائلم و در این زمینه آدم بسیار لیبرالی هستم :دی منتهی سوالی که در قسمت دوم پرسیدی رو حتماً نیاز به توضیح دارم.

من دو حقیقت رو گفتم. یکی اینکه دلم شکست بازی قبلی بیگناه نبودی، که دلیلش واضحه. بازی قبلی من دنبال ایجاد یک زنجیره بیگناهی بودم که تو و عماد هم داخلش بودید. آخر بازی بخاطر تشخیص اشتباه شما دو نفر دلم شکست و حرف ام ربطی به این بازی نداشت مشخصاً. حقیقت دومی که گفتم این بود که وقتی میخواستم نظرم رو در مورد پست پویا در مورد سبک بازی بازیکن های حاضر بگم، بازی امین کی پی، اشکان، گناهکاری تو و رامتین رو فاکتور گرفتم و نظرم رو گفتم چون تجربه شون نکردم. دو نفر اول رو باهاشون تا حالا مافیا بازی نکردم، با رامتین فقط یک بار بازی کردم که بیگناه بوده، و با تو هم هر بار بازی کردم یا بیگناه بودی یا فرعی. این یک حقیقت کلی بود که برام مبنای قضاوت اون پست پویا بود و ارزش دیگری نداشت. میشه به من بگی اگر بیگناه هستی چرا باید بیان این حقیقت که من گناهکاریت رو ندیدم برات نامفهوم یا آزاردهنده باشه؟ اگر بیگناه باشی نگرانی نداره، قاعدتاً بازی خودت رو میکنی و منم اون رو قبلاً دیدم و تشخیص میدم بیگناهی یا گناهکار.


پست بعدی پاسی از شب یا دم صبح، بعد از خوندن پست های امروز.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Pouya
Thomas Shelby
نوشته‌ها
775
پسندها
622
امتیازها
835
مدال‌ها
47
چیه هزینه اش؟

اول موضعمُ روشن بکنم که خیالتون راحت بشه. من در درجه اول می‌خوام برنده باشم، به دلیل تعهدی که هرکسی موقع ورود به گاد می‌ده به‌صورت نانوشته.

اگر برنده نشدم، ترجیح می‌دم جلاد هم نبره و شما ببرید؛ ولی به شرطی که به روش من پیش بریم. چون در اون صورت هم به هدفم رسیدم و این مدل بازی برام جذاب هست. منتهی اگه به روش من پیش نرفتید، قطعا من سمت جلاد هستم. شک نکنید. اتفاقا اگه جلاد ببره چون گناه‌کار هست و در خدمت شر، من خودمم برنده می‌دونم. کاری هم با قانون گاد ندارم. منُ با اینا نمی‌تونید از طرز فکرم و کارم منصرف کنید.:دی

حالا شرط چیه. اگه الآن یعنی از شروع این فاز بخواید اجراش کنید بدین صورت هست که من یه نفرُ انتخاب می‌کنم. تک می‌آریدش دفاعیه و هلن هم بهش رای می‌ده. اگر شب هیچ بی‌گناهی نمرد، دوباره این تکرار باید بشه. یعنی مجددا من یه نفرُ انتخاب می‌کنم. تک می‌آریدش دفاعیه و هلن هم بهش رای می‌ده.
بعدش من یک مافیا معرفی می‌کنم و بهش هم رای نمی‌دم. ولی شما رای بدید. بعد از اون جلادُ معرفی می‌کنم و رای می‌دید بهش.
اگه این وسط بی‌گناه هم کشته شد، من مافیا رو زودتر معرفی می‌کنم بهتون.
جوری هم نمی‌چینم که ببازید. هرجا رسیدید به این‌که ممکنه با اعدام غلط و کشته شب بعدی، بی‌گناها ببازن، یه پیشنهادی بهتون می‌دم از قبل که نبازید. خیلی رو دارم باهاتون بازی می‌کنم. این‌جا بازیُ نخواهید باخت. من ابتدای فاز امروز بهتون گفتم که احتمالا بی‌گناها ببرن و گول بخورن با حدس اشتباه ببازن. در مورد جلاد ولی نمی‌ذارم ببازید اگه با من پیش برید.

حالا شاید فکر کنید که دارم بلوف می‌زنم. شاید بلوف هم نه، دارم گول‌تون می‌زنم؛ چون کار من گول زدن هست. ولی اینجا رو بهتون می‌گم که دارم گول‌تون نمی‌زنم.:دی دیگه قضاوت با خودتون.
هر فاز هم شرط و نفرش فرق داره. ولی کلیاتش همینیه که گفتم. اگه قبول نکنید که خب منم کار خودمُ می‌کنم و اگه مافیا نبرد، جلادُ برنده می‌کنم. ولی اگه قبول کنید و وسطش زیرش بزنید یا بخواید زیرآبی برید، منم ممکنه تلافی کنم و زیر قولم بزنم.
می‌خواستم دیرتر و در فاز بعد و شاید حتی بعدیش بگم. ولی پرسیدی، خیلی رو و رک و واضح گفتم.

ضمن اینکه اینم بهتون بگم که یه درصدی هم دارید قمار می‌کنید. چون من علم ندارم فلانی جلاد هست که. براساس اسامی و بازی‌ها و تجربه و چیزایی که بلدم، احتمال بسیار بالایی می‌دم که یکی از دوستانم که خیلی هم دوستش دارم جلاد بازی هست. و اتفاقا خیلی هم عالی داره بازی می‌کنه و احتمال بردش اصلا کم نیست؛ منتهی در 3 نفر. با 3 حدس نمی‌تونه ببره.
در واقع من خوش‌حال می‌شم که جلاد بازیُ ببره و شر پیروز بشه؛ مگه بخواید به روش من عمل کنید.

شب بر شما خوش.

به قول جوکر:
وقتی تو یه کاری خوبی، مجانی انجامش نده.
 
آخرین ویرایش:

FM

کارنیاموز مافیا
نوشته‌ها
735
پسندها
171
امتیازها
315
مدال‌ها
32
من جواب خودم و بعد از جواب بازیکنا به این قرارداد شیطانی میدم، فارغ از نتیجه نظر سنجی، به نظرم ارزششو داشت این مکاتبه:دی

بندگان عزیز، نظرات گهربارتونو بدید، با شیطان قرارداد ببندیم یا نه؟
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Pouya
رئیس جماهیر
نوشته‌ها
569
پسندها
271
امتیازها
155
مدال‌ها
11
واقعا جدی این الان؟ کلا بازیو ول کنیم هر کی پویا گفت تک ببریمش دفاعیه و بعدش جلادو بهمون بگه؟ وات د فاز؟
بازیو تعطیل کنیم بهتره که.
 
Wooden
نوشته‌ها
255
پسندها
132
امتیازها
145
مدال‌ها
19
پست ها رو خوندم و حتی الامکان برداشت ام رو تا اینجای بازی بصورت مختصر و فشرده میگم که سهمیه کلمات ام تموم نشه.

پست های ترسا رو خوندم و اطلاعات خیلی مفیدی بنظرم به ما نمیده. با تحلیل هادی از پست اول ترسا در مورد خیاط مخالفم و بنظرم نمیشه هنوز استناد کرد. پست دوم ترسا هم شامل تعامل با اشکان، رامتین و هادی هست که جنس و میزان تعاملات در حدی نیست که بشه به نتیجه ای رسید. به قول دوست خوبم مهدی، تعاملات از نوع خانمان برانداز نیست. اشکان فقط یه جا گفته بود ترسا خیلی خوب بازی کرده، که با توجه به بازی گنگ اشکان من هنوز نمیدونم به این اصلاً میشه استنادی داشت یا نه. فعلاً پرونده ترسا رو کنار میگذارم تا شاید در ادامه بشه دوباره به پست هاش برگشت و نتایج جدید گرفت.

بحث بین رضا و امین (خلفی) دوگانه ای هست که هنوز به حصول قطعی نرسیده ولی بنظر واقعی میرسه. یعنی احتمال گناهکار تیمی بودن همزمان این دو نفر پایینه و ممکنه بیگناه هم باشند. بهترین تحلیل رو هم در این مورد هادی داخل پست 113 داشت. جاهایی که بهشون حق داده و جاهایی که ازشون ایراد گرفته هر دو منطقی هستند. بحثتون رو دنبال میکنم.

واقعی ترین دوگانه بازی بین آرش و هادی هست. دلیلش هم اینه که جنس ادعای رای شون به همدیگه، حتی اگر در ادامه تغییر کنه، در اون لحظه بنظر کاملاً واقعی میومد. به احتمال بالای 99 درصد همزمان گناهکار تیمی نیستند ولی ممکنه هر دو هم بیگناه باشند. تحلیل ام ازتون اینه که اگر بیگناه باشید هر دو کمی عجولید، چون احتمال خطا برای خودتون متصور نیستید که از رای به هم مطمئنید. از یک طرف طبق چیزی که خوندم هادی اساس اتهامش روی آرش رو بر اساس بایس سیدبندی قرار داده، که گر چه من خودم متاسفانه گاهاً چنین کاری رو انجام میدم، بنظرم در این بازی چنین نگرشی اصلاً منطقی نیست. امین گادی هست که علاقه زیادی به استفاده از یوزر فیک داره و این یعنی روی تاثیر انواع بایس ها بر نتیجه بازی حساسه. بنابراین تضمینی روی این مسائل نیست لزوماً. قسمت اتهام هادی به آرش بر اساس دیالوگش به من بنظرم خیلی منطقی تر و پخته تر از قسمتی بود که بر اساس بایس سیدبندی بهش اتهام زده بود. ایراد از متن بازی بود. خود من هم اولین حس ام بعد از سوال آرش خوب نبود که در جوابش هم گفتم. از طرف دیگه من چون میدونم و بارها دیدم آرش کرم کشف ناخودآگاه بازیکن ها رو داره و از این سوالات زیاد میپرسه، لزوماً با یک سوال در موردش قضاوت نمیکنم و اکثراً صبر میکنم ادامه بازیش رو میبینم تا به نتیجه برسم. اینکه در جواب اشتباهش رو پذیرفت هم برام نشونه مثبتی بود، چون دور سیزده که مافیا بود بصورت غیرمنطقی نمیپذیرفت و منم بهش رای اعدام دادم. در حال حاضر نسبت به جفتتون موضع محکمی ندارم و اگر سوالی لازم بوده پرسیدم و منتظر جواب میمونم یا در ادامه خواهم پرسید تا در موردتون به نتیجه برسم. حس اگرسیو و مستقل بازی جفتتون هم فارغ از متن بازی و ایراداتی که به ذهنم رسیده، نشونه خوبی بوده.

در مورد اشکان فکر کنم بیشتر باید با مهدی حامدی صحبت کنم تا خودش، چون جواب ما رو درست نمیده :دی محمدامین امیدوارم مشکلاتی که گفتی حل بشه. ازت میخوام هر چند مختصر به بازی بیای تا لااقل یه تصویری ازت داشته باشیم و بتونیم تصمیم بگیریم. رامتین اون بازی بیگناهی سرحال و با صلابت دور سیزده رو ازت ندیدم هنوز و تشخیصت سخته. اگه بیگناه هستی در ادامه پرو اکتیو تر بازی کن خواهشاً تا بشه تشخیصت داد، چون وایب خوبی نداره بازیت الان و فقط پاسخگو هستی.
 
Thomas Shelby
نوشته‌ها
775
پسندها
622
امتیازها
835
مدال‌ها
47
صبح بخیر. دیشب یادم رفت بگم که:
من مطمئنم که الآن مخالفت می‌کنید و می‌گید نیازی به مفیستوفلس نداریم و خودمون پیداش می‌کنیم. ولی دو فاز دیگه که تعدادتون کم شد و بازی گره خورد، دوباره برمی‌گردید و درخواست کمک می‌کنید.:دی
و البته منم منصف هستم و کمک‌تون می‌کنم؛ منتهی با هزینه‌ای متفاوت.
 
  • Thinking
واکنش‌ها[ی پسندها]: ashkan27
رئیس جماهیر
نوشته‌ها
569
پسندها
271
امتیازها
155
مدال‌ها
11
رامتین اون بازی بیگناهی سرحال و با صلابت دور سیزده رو ازت ندیدم هنوز و تشخیصت سخته. اگه بیگناه هستی در ادامه پرو اکتیو تر بازی کن خواهشاً تا بشه تشخیصت داد، چون وایب خوبی نداره بازیت الان و فقط پاسخگو هستی.

یک مشکلی که هست اینه که خیلی هنوز به نتیجه خاصی نرسیدم. بحثا رو دارم میبینم ولی همونطور که خودتم هنوز ازشون نتیجه خاصی نگرفتی منم خیلی نتیجه ای نگرفتم.
بحث خلفی و رضا هم به نظر منم واقعیه ولی شخصا هیچی ازش برام در نیومد، همینطور هادی و آرش که به نظرم بحث جالب تریه و به دقت تحولاتش رو دنبال میکنم. :))

در کل هر چی به ذهنم برسه و به نظرم وقت گفتنش باشه رو میگم. اگه چیز کمتری میگم یا کمتر فعالم (البته به نظر خودم فعالیتم خوب بوده) یعنی اینا برام پیش نیومده.

من یه چیزی به ذهنم رسید اونم احتمال پلیس بودن آرشه. به نظرم ممکنه چون همزمان اسمش کنار ترسا آورده شده رفته پرسیده.

یه چیز دیگه هم بگم که پویا گفت اشکان خیلی باهوشه و فلان و توی اون بازی پرونده قتل هم دیدیم که کلا بازیش خوبه. که اگه اینطوری باشه شخصا بازیش رو بیگناهانه نمیبینم. بعضی حرکتای عجیب و غیر طبیعی و این همه توجه نکردن به اومدن اسمش. اینا یعنی خودشو به کوچه علی چپ میزنه که اصلا نشونه خوبی نیست.

بر اساس منطق بالانسی احتمال مافیا بودنش رو اول فاز کمتر در نظر گرفتم ولی الان که بیشتر فکر میکنم به نظرم امین دلیلی نداره منطقش شبیه منطق من باشه.

یه چیزم در مورد جلاد بگم. کلا چالش بزرگیه و پیدا کردنش هم سخت، کلا پیدا کردن فرعی خیلی سخته. الان ترجیح میدم خیلی خودمو درگیرش نکنم. آک پارتی (امین کی پی) اون اول گفت حتما هست یه کم شک کردم که نکنه این حرف از ناخوداگاهش بود. حالا ببینیم چی میشه. نظر خودت در این مورد چیه محمد حسین؟

در مورد رای هم کاش میشد این رهبرا رو اعدام کرد حیف که رای نمیپذیرند که به قول آن پیر سفر کرده: تو غلط میکنی رای را نمیپذیری :)) اما نمیپذیرن دیگه. کاریش نمیشه کرد :))

فعلا گزینه بهتر از اشکان با توجه به نوع بازیش ندارم تا ببینم تا قبل از پایان فاز چه اتفاقایی میفته و شاید قانع شدم به یکی دیگه رای دادم.
 
کارآموز مافیا
نوشته‌ها
97
پسندها
132
امتیازها
20
مدال‌ها
4
من موافقم که پویا، هلن عزیزم به ما بگه چیکار کنیم. من باهاش بیعت میکنم.

حس میکنم چند تا از بی گناهان به بی گناه بودن من پی بردن. امیدوارم بقیه هم زودتر متوجه این قضیه بشن. شکتون رو هم درک میکنم.

بین دوگانه هادی و آرش طرف هادی هستم. مطمئن نیستم آرش گناه کاره، اما میدونم هادی در تیم مافیا نیست (اینکه جلاد باشه یا نه نمیدونم)

محمدحسین، من به هرکی بگم خوب بازی میکنی، فرداش کشته میشه.

رامین، آرش پلیس نیست.

ولی همه تحلیل هام کشک. هرکاری پویا، هلن عزیزم بگه انجام میدم.

این رو هم اضافه کنم که حدود ۱ ساعت دیگه میخوابم. از فردا صبح هم به مدت ۳ روز تورنومنت شطرنج هستم. هفته آخر فانتزی هم که هست 😀
فردا صبح که پاشدم به دستور هلن رای میدم. بعدش خدا میدونه کی برگردم 😬
توصیه میکنم که شما هم به حرف هلن گوش بدید.
 

God

Administrator
گاد
نوشته‌ها
1,307
پسندها
899
امتیازها
0
گاد

متاسفانه اشکان به استناد به بند ۷ قوانین گادکش می‌شه به علت ادعای نقش. نقشش هم پرستار بود.​

ادعای نقش برای خود (جز رهبران) یا اطلاق نقش به دیگری به هر صورتی که حس علم داشتن بده گادکش رو به همراه داره. یعنی شما می‌تونید به بازیکنی بگید مافیا هستی. اما گفتن این‌که پدرخوانده هستی اطلاق نقش هست. تروریست، یاکوزا و جلاد برای اطلاق نقش مجاز هستند. و می‌تونید به کسی بگید به نظرم جلاد هستی. سایر نقش‌ها (هر نقش بی‌گناهی و نقش‌های دیگر مافیا) اطلاق نقش هست و گادکش رو به ارمغان می‌آره.
 
Thomas Shelby
نوشته‌ها
775
پسندها
622
امتیازها
835
مدال‌ها
47
ای بابا ای بابا. چرا ادعا می‌کنید آخه؟ یک عضو مفید و درست بازی حذف شد و من یک همراهُ از دست دادم. بهم گفته بود هلن عزیزم.:(

اشتباه نکنید. من مفیستوفلس بودم، هستم و خواهم بود. ولی به نفعمه که بی‌گناه فکر کنه من هلن هستم. فری هم به نفعشه که بی‌گناها فکر کنن هلن هست و گناه‌کارا فکر کنن مفیستوفلس هست.

خطاب به هلن و بقیه:
یک بی‌گناه از دست دادید الآن. مافیا یک گام و جلاد دو گام به برد نزدیک‌تر شد. من پای حرفی که زدم برای این فاز هستم و تغییری درش نمی‌دم چون بااصول هستم؛ دو تا بی‌گناه دیگه هم گادکش بشه امروز باز تغییری نخواهم داد. ولی از فاز بعد مطمئن باشید که قضیه فرق خواهد کرد.
تهش هم همینی می‌شه که مد نظر این‌جانب هست. مغرورانه قبول نمی‌کنید. می‌رید خودتون می‌خورید تو دیوار. بعد دوباره می‌آید پیش من. قبول ندارید؟ خواهیم دید روزی را که می‌گید رویین‌تن یا پلیسُ فدا می‌کنیم که جلاد نبره. منم چون به هر حال زمانی بنده گاد بودم، دلم براتون می‌سوزه و کمک‌تون می‌کنم. ولی به نفع‌تونه زودتر بیاید.
 
رئیس جماهیر
نوشته‌ها
569
پسندها
271
امتیازها
155
مدال‌ها
11
متوجه ادعای نقش اشکان نشدم :|
در کل خیلی گیج و داغون بازی کرد. کمی از مزایای شب خوبی که داشتیم حالا اینطوری از بین رفت.
غروب بیاین توی سر و کله هم بزنین ببینم چی از پستاتون در میاد
 
Thomas Shelby
نوشته‌ها
775
پسندها
622
امتیازها
835
مدال‌ها
47
خطاب به خود جلاد:

من دارم فعلا باهات بازی می‌کنم. نمی‌گم هم بیا طرف من. ولی بخوای طرف هلن بری یا پات از گلیمت درازتر بشه و دور برداری برام، می‌فرستمت بری هوا. حواست باشه.
می‌فهمم هم که تو محدودیت داری و نمی‌تونی بیای ازم تقاضای کمک بکنی یا پیشنهاد همکاری بدی. ولی من تیزم. رو این حساب کن، با حرف‌هات و واکنش‌هات باهام بیا جلو. اینا که فعلا پیشنهادی به من نمی‌دن. ممکنه هزینه رو این‌قدر براشون سنگین کنم بعدا که بگن ولمون کن. جلاد ببره اصن.
تو هم مثل مافیا بخشی از شر هستی. و دوستت دارم؛ ولی اندازه کارتت بازی کن که یهو نفر اول پیشنهادت نکنم به هلن.:دی قاعدتا در اون پیشنهادی که نوشتم، نفر اولی که باید اعدام بشه و هلن هم بهش رای بده، کسی هست که از نظر من بی‌گناه هست. نفر دوم هم همین. پررو بازی بخوای در بیاری برام، یهو دیدی اسم خودتُ جای اینا دادم.:دی

==========================

خطاب به بازی: با گادکش شدن اشکان، دیگه گزینه واضحی برای اعدام ندارید و کارتون خیلی سخته. که البته اشکان هم گزینه غلطی بود و داشتید اشتباه می‌کردید. رامتین عزیز هم که من جوری رفتار کردم که سفید بشه براتون، البته به روش خودم.:دی در اعدام امروز شما اشتباه خواهید کرد و شرارت یک گام دیگه به برد نزدیک خواهد شد. و اگه شب هم یک نفرُ از دست بدید، بازی می‌شه 6 نفر. 3 بی‌گناه، 2 مافیا و 1 جلاد. اون موقع دیگه تقریبا شانسی نخواهید داشت.
می‌بینید چقدر راحت و سریع ممکنه همه‌چیز تغییر کنه؟

به اینا فکر کنید و تصمیم درستی بگیرید. من می‌خوام کمک‌تون کنم؛ فعلا البته.
 

FM

کارنیاموز مافیا
نوشته‌ها
735
پسندها
171
امتیازها
315
مدال‌ها
32
بی گناهان عزیز، دوباره برید پست های بالانس رو بخونید و تا شب گزارش بدید به من، هرکی کوتاهی کنه مینویسمش تو لیست بدا.
 
  • Smile
واکنش‌ها[ی پسندها]: Pouya
کاربلد مافیا
نوشته‌ها
539
پسندها
128
امتیازها
155
مدال‌ها
22
آرش
من در جریان اتفاقاتی که تو اون دور رهبرها رخ داده و اوقاتت رو تلخ کرده نیستم، لذا وقتی اول بازی گفتی شیر یا خط می‌ندازم فکر نمی‌کردم منظورت لیترالی باشه. به طبعش فکر نمی‌کردم منظور امین کی‌پی هم لیترالی شیر یا خط انداختن باشه. فکر می‌کنم خیلی واضح بود و برام عجیبه که انتهای بحث‌تون این شد که تو گفتی آها اگر منظورت لیترالی نبوده کاری‌ت ندارم! به قول اون پیرمرده تو پلتفرم obvio! بحث‌تون یه‌جوری بود. :دی
همه نظرتون چیه دراین‌باره؟

خلفی
الان دقیقا از کجای حرف من چنین برداشتی رو داشتی؟ :| من کجا اشاره کردم که دیروز گفتم رضا یا بیگناهه یا این سه حالت؟ حرف چرا میذاری تو دهن آدم
استغفرال... تو روز روشن داری دبه در میاری امین؟ :|
این پست دیروز توئه:
نه عزیزم من کی گفتم 100درصد گناهکاری؟ :دی اینا همه فرضیه بود و بیشتر میخواستم دیالوگ داشته باشم و وارد گفت و گو شم. اگه لحن پست تند بوده و چنین چیزی برداشت شده ( چون دیدم آرش هم همینو برداشت کرده) من عذر میخوام 100 درصد نیست اصلا هیچ چیزی :دی (بخاطر عصبانیت سر شوخی های مسخره ی باب شده تو مافیا بوده)
بند آخر حرفت هم نفهمیدم اصلا. میگی که چیدی رضا گناهکاره بعد اومدی فرض چیدی؟ نخیر اصلا :دی گفتم اینا شوخی نیست پس چی میتونه باشه؟ و براش فرضیه مطرح کردم که ممکنه اینا باشه ( همینا رسید به ذهنم اونموقع)، حالا جلوتر که بحث شد گفتم حتی اگه شوخی هم باشه نمیتونی فلان فرضیه رو رد کنی ( همون فرضیه ناخوداگاهه) این مشکلش کجاست؟
اینا چیه امین؟!
همه لطفاً توجه کنید به این چند تا پست من و امین. می‌خوام ببینم واقعاً من دارم اشتباه می‌زنم؟! :|

بریم سر اصل مطلب
خب شوخی ( من نمیتونم بپذیرم دو روزه سر این دارم بحث میکنم :)) اما میگیریم شوخی اشکال نداره ) اون فرضیه ی ناخوداگاه ذهن رو چطوری میخوای جواب بدی؟ :دی
شوخی و مطلبی که پشتش اونقد فکر نباشه اتفاقا به شدت نشات گرفته از ناخوداگاه ذهنه :دی چرا خلفی رو شب بزنی؟ چرا خلفی اصلا گناهکار نیست که تو روز اعدامش کنی؟
فقط لطفا نیا بگو من مگه مافیای ضعیفی هستم که فلان گاف رو بدم یا چی
فرضیه‌ی ناخودآگاه ذهن رو جوابی ندارم براش چون کلاْ قبولش ندارم. چنین چیزی که تو می‌گی این‌قدر بدیهی و ابتداییه که نمی‌تونم روش بحث کنم بیش‌تر از این.



و اما درباره‌ی پیشنهاد پویا.
نظرم به نظر رامتین نزدیک هست.
من مردد هستم به سمت مفیست بودن پویا. طبیعتاً دلیلی نداره بیام به حرف مفیست گوش بدم تو بازی. اگر هلن هم باشه باز آگاه و دانای کل نیست که من چشت‌بسته هرکاری پویا گفت انجام بدم. :دی



درباره‌ی اشکان هم واقعاً نمی‌دونم چی بگم. تا دیشب واکنشم به اکثر پست‌هاش :| بود. کلاً نفهمیدم چی‌کار داره می‌کنه.
 

FM

کارنیاموز مافیا
نوشته‌ها
735
پسندها
171
امتیازها
315
مدال‌ها
32
بین نقش‌های مافیا هم پدرخوانده رو قطعی بگیریم، خیاط به احتمال 70-80 درصد هست به نظرم. بین سایر نقش‌ها به نظرم اگه تکاور توی بازی باشه (که به نظرم هست قطعا با توجه به جدید بودنش) می‌شه گفت که نقش مقابل و معادلش یعنی کلاه‌بردار هم توی بازیه. از اون ور اگه بگیم بی‌سیم‌چی توی بازی هست، نقش مقابل و تقریبا معادلش می‌شه منشی که می‌تونه توی بازی باشه. بنابراین حدس می‌زنم که مافیا بیش‌تر از ۳ نقش داشته باشه (یعنی حداقل یک نفر دو نقش داشته باشه) و از گاد هم پرسیدم و گفت ممکنه. خصوصا منشی که نقش بالانسی‌ای نیست آن‌چنان و اضافه کردنش محتمله (خصوصا چون گاد اول ننوشته بود بعد اضافه کرد :))) همین‌طور ساقی هم تقریبا معادل پرستاره البته این دلیل نمی‌شه که حتما توی بازی باشه چون نقششون فرق داره. می‌مونه تروریست و یاکوزا، که یاکوزا رو با توجه به تعداد بسیار نامحتمل می‌دونم و تروریست ممکنه باشه. مافیای بی‌نقش هم که اصلا منطقی نیست وقتی می‌تونه مثلا منشی بده، مگر استثنای شخصی خاصی وجود داشته باشه. بنابراین به نظرم نقش‌های پدرخوانده، خیاط، کلاه‌بردار، منشی و تروریست (تقریبا به ترتیب احتمال) توی بازی هستن و با توجه به اینکه مافیا احتمالا ۳ نفره، یک یا دو نفرشون احتمال زیاد دو نقش دارن.
آرش:

اینجا چرا حضور پرستارو قطعی گرفتی؟ از کجا میدونستی پرستار حضور داره؟
 
آرش
نوشته‌ها
850
پسندها
260
امتیازها
460
مدال‌ها
38
سلام.

درباره‌ی قرارداد با شیطان:
برای من پویا صدی نود مفیستوفلس شد با این حرفش و قصر آرزوهام برای هلن بودنش فروریخت :( به نظرم مشخصه که قراردادی که داره می‌گه به نفع شهروندها نیست، چون چیزی که می‌خواد عملا اینه که به انتخاب اون اعدام کنیم ولی در ازاش ممکنه مافیا رو بهمون غلط بگه، ممکنه جلاد رو نشناسه یا حتی کلا جلاد توی بازی نباشه. اگه هلن باشه تنها انگیزه‌ای که برای چنین پیشنهادی به ذهنم می‌رسه اینه که بخواد با این حرکت و گزینه‌هاش، مفیستوفلس رو ببازونه. ولی بازم منطقی نیست به نظرم برای هلنی که هیچ علمی نداره.
از اون ور فری هم نمی‌فهمم چرا حتی این پیشنهاد رو در نظر گرفت و نظر بقیه رو خواست. توی این هم کرم دیدم حقیقتا :)) تا فاز پیش جفتشون برام هلن بودن، الان جفتشون برام مفیستوفلسن :)) ولی تا اینجای کار حدود ۷۰ به ۳۰ پویا مفیستوئه و فری هلن. حالا هنوز زوده و باید رای‌هاشون رو ببینیم.

درباره‌ی رای امروز:
بعد از مردن ترسا و عرفان شرایط برامون نسبتاً مساعد بود ولی گادکش شدن اشکان باعث شد برتریمون کمرنگ‌ بشه. به خاطر همین اعدام امروز خیلی مهمه و اگه اشتباه کنیم و بیگناه اعدام کنیم می‌تونه ورق رو کاملاً به نفع گناهکارها برگردونه، هم از نظر تعدادی، هم از نظر گیج شدن بازی و ایجاد زمینه‌ برای اشتباهات بعدی. بنابراین این فاز رو باید با دقت دوچندان رای بدیم.
در حال حاضر گزینه‌ی اول من برای گناهکاری هادیه و تا این لحظه رایم اونه، ولی اتفاقاتی که تا آخر فاز میفته و تحرکات آخر فاز رو هم نادیده نخواهم گرفت. خود هادی هم با بازی منطقی و بیگناهانه می‌تونه شکم رو کم کنه حتی اگه هنوز رایش من باشم. در کل به نظرم همه‌ی افراد باید تا قبل از شروع رای‌دادن‌ها، نظرشون رو درباره‌ی همه‌ی بازیکن‌ها یا حداقل گزینه‌های مشکوکشون بگن تا شاهد رای‌های یهویی نباشیم و درصد خطای اعدام پایین بیاد. در ادامه خودم همین کار رو می‌کنم و از همه‌ی افراد می‌خوام اون‌ها هم درباره‌ی بازیکن‌های حاضر و بحث‌های موجود نظر بدن.

درباره‌ی بازیکنان:
از ۱۱ نفر ابتدایی یک مافیا، یک فرعی و یک بیگناه از بازی خارج شدن و می‌مونه ۵ بیگناه، ۱ فرعی و ۲ مافیا. این یعنی از ۷ نفر جز خودم نصف بیشتر (۴ نفر) بیگناه هستن، ۲ نفر از ۷ نفر که می‌شه حدود ۳۰ درصد بازی، مافیا هستن و یک نفر هم فرعیه. بر اساس این می‌خوام به همه‌ی بازیکنای حاضر در بازی درصد بدم.

امین کی‌پی: بحثمون پر پایه‌ی یک سوتفاهم شکل گرفت و اگه از همون اول درست جواب می‌داد اینطوری نمی‌شد. منتهی موضعش در قبال من منطقی بوده و جایی عصبی نشده و به قولا سوتی نداده. اینکه گفت بهت رای می‌دم به خاطر نفهمیدن رو هم نمی‌پذیرم اصلا و اگه واقعا چنین رایی بده به نظرم رای مرض‌دار هست چون کاملا براش توضیح دادم که چی شد و چرا نفهمیده بودم. منتهی اگه قرار باشه چیزی از این بحث نتیجه بگیرم اینه که امین احتمال زیاد بیگناهه و اگه مافیا باشه به عنوان دور اول شگفت‌انگیز بازی کرده :دی فرعی هم به نوع بازیش می‌خوره تا اینجا به نظرم و رد نمی‌کنم. در مجموع 65 درصد بیگناه، ۱۵ درصد فرعی و ۲۰ درصد مافیا.

امین خلفی: توی بحثش با رضا بیشتر از رضا مرض می‌بینم توش، به خصوص اونجایی که گفت «بیا از اول بحث کنیم» و پرسید شوخی بوده یا نه. یعنی تو حتی اگه می‌خواستی از اول بحث کنی که شفاف بشه، نباید برمی‌گشتی به شوخی بودن یا نبودن حرف رضا چون رضا مشخصا بارها گفته بود شوخی بوده. از این حس اطناب بحث و کش دادن گرفتم بدتر تا اینکه واقعا بخوای چیزی رو به طرف بفهمونی. در کل توی بحثش با رضا نمی‌دونم عمداً خودش رو به اون راه می‌زنه یا نه. قبل از اون هم به نظرم واکنشی که همون اول به پست رضا داشت بد بود و می‌تونست خیلی بیگناهانه‌تر و جستجوگرانه‌تر باشه تا اینکه بیاد صرفا حالت گناهکاری رضا رو لیست کنه تا بلکه یکیش بگیره. به علاوه، از حس منفی که نسبت به دیالوگ من داشته حس خوبی نگرفتم چون دقیقا توضیح دادم که چرا مشخصه که قصد من شفاف‌شدن و پیشرفت بحث بوده نه مرض ریختن، و حسش به نظرم سواستفاده‌گرانه بود. این سه مورد دلایل اصلی‌ای هستن که باعث میشه خلفی برام 40 درصد مافیا باشه، ۲۰ درصد فرعی (به‌طور خاص شاید جلاد) و 40 درصد بیگناه.

رامتین: رامتین بازیش دو نکته داره، یکی انفعال نسبیش در مقابل موضوعات مختلف، حتی چیزهایی که مربوط به خودش بوده، یکی هم همون پست «چرا استاد؟:(» در جواب پویا که توضیح دادم چرا می‌تونه گناهکارانه باشه. جز اینا اما کلیت بازیش برام رامتین بیگناه بوده، اون رد فلگ‌های رامتین گناهکار از جمله عصبی شدن و ... رو نداشته اصلا و خونسرد بازی کرده. شاید یه کم زیادی خونسرد و منفعل بوده که باید دید از اینجای بازی به بعد که بازی جدی می‌شه چه رویکردی اتخاذ می‌کنه. در مجموع 70 درصد بیگناه، ۱۰ درصد فرعی و 20 درصد مافیا. فرعی اگه باشه یقه‌سفید هست و بازیش به جلاد نمی‌خوره.

رضا: بحث رضا با امین خلفی رو دنبال کردم، ایرادی که امین به ناخوداگاه رضا سر شوخی دوم داشت قابل توجهه. از طرفی دوگانه‌ای که ایجاد کردن در حالت عادی به دوگانه‌ی زرگری نمی‌خوره، منتهی من امین خلفی رو می‌شناسم و می‌دونم بدش نمی‌آد همچین دوگانه‌هایی با هم‌تیمی‌هاش داشته باشه، سابقه‌اش رو هم داره با خود من :دی بازی کلی رضا رو بخوام نگاه کنم نکته‌ی آن‌چنان منفی‌ای توی بازیش ندیدم، جز اینکه درگیر سایر بحث‌ها نشده و حتی نظر هم نداده و بیشتر فوکوسش روی بحث با امین بوده. ولی در مجموع حس خنثی رو به مثبت ازش دارم، ۶۰ درصد بیگناه، ۲۰ درصد مافیا و ۲۰ درصد فرعی

محمدامین: زیاد نبوده توی بازی ولی واکنشش به رای پویا رو مثبت ارزیابی می‌کنم. :دی ۶۰ درصد بیگناه ۲۰ درصد مافیا و ۲۰ درصد فرعی.

محمدحسین: بازیش منطقی بوده و نکته‌ی خاصی نداشته هنوز. یه مقدار از محمدحسین بیگناه انتظار دارم درگیرتر باشه توی بازی، منتهی اونقدر بیگناهیش رو نمی‌شناسم. کلا این رو هم بگم که اینی که درباره‌ی بیگناهی محمدحسین می‌گین که جستجوگره و اینا، من اونجوری راحت تشخیصش نمی‌دم هیچ‌وقت به خاطر همین ممکنه برداشت من با شما فرق داشته باشه در نهایت. در مقایسه با ادوار قبل بخوام بگم، مثل دور جلادش بازی نمی‌کنه اما در مقایسه با بیگناهی و گناهکاریش به یک اندازه شبیه جفتشونه. در کل باید بیشتر بازیش رو ببینم تا تشخیصش بدم، ۵۵ درصد بیگناه، ۳۰ درصد مافیا و ۱۵ درصد فرعی

هادی: نکات مربوط به هادی رو دیروز گفتم و اگه کسی بخواد باز هم می‌گم. چیزی که وجود داره، اینه که اتهام یهویی و بی‌پایه‌اساس رو همیشه می‌شه به حساب سبک بازی هادی گذاشت که دوست داره درگیرانه بازی کنه، منتهی چیز دیگه‌ای که هست اینه که هادی در کنار این، به‌شدت عملگرا هم هست. حرکت دیروزش اصلا عملگرایانه و منطقی نبود، یعنی وقتی بازی داره به نفع بیگناه‌ها پیش می‌ره و یه مافیا و یه فرعی شب از بازی بیرون رفتن و هنوز هیچ بیگناهی بیرون نرفته، یه بیگناه چرا باید بخواد حرکت انتحاری بزنه و طوری عجولانه بازی کنه که ممکن باشه همون برتری نسبی که به دست آوردیم رو با اعدام اشتباه از دست بدیم. این حس عجله و اضطراری که توی بازی هادی هست در شرایط کنونی بازی (خصوصا قبل گادکش) بیشتر به مافیا می‌خوره به نظرم تا بیگناه. در مجموع هادی برام 60 درصد مافیا، 30 درصد بیگناه و 10 درصد فرعی هست.
 
آرش
نوشته‌ها
850
پسندها
260
امتیازها
460
مدال‌ها
38
من در جریان اتفاقاتی که تو اون دور رهبرها رخ داده و اوقاتت رو تلخ کرده نیستم، لذا وقتی اول بازی گفتی شیر یا خط می‌ندازم فکر نمی‌کردم منظورت لیترالی باشه. به طبعش فکر نمی‌کردم منظور امین کی‌پی هم لیترالی شیر یا خط انداختن باشه. فکر می‌کنم خیلی واضح بود و برام عجیبه که انتهای بحث‌تون این شد که تو گفتی آها اگر منظورت لیترالی نبوده کاری‌ت ندارم! به قول اون پیرمرده تو پلتفرم obvio! بحث‌تون یه‌جوری بود.
این که تو فکر نمی‌کردی منظور من لیترالی باشه چه ربطی به من داره؟ :)) اگه می‌خوای بگی که دروغ گفتم که منظورم لیترالی شیر یا خط بوده، باید بگم نه اصلا این‌طور نیست، نشون به اون نشون که گفتم «به‌صورت علنی سکه می‌ندازم که حرف و حدیثی باقی نمونه.» از این چجوری می‌شه برداشتی غیر از سکه انداختن و شیر یا خط کردن به معنی کلمه کرد؟ دیگه اینکه چی شد توی بحثم با امین کی‌پی و این‌ها رو هم توضیح دادم.


اینجا چرا حضور پرستارو قطعی گرفتی؟ از کجا میدونستی پرستار حضور داره؟
داشتم نقش‌های مشابه بین مافیا و بیگناه‌ها رو تحلیل می‌کردم و استدلالم این بود که نقش‌های مشابه/مقابل (کلاه‌بردار/تکاور و منشی/بیسیمچی) اگه یکیشون باشه اون یکی هم هست. حالا ساقی هم شبیه پرستاره ولی لزوما دلیل نمی‌شه اگه پرستار تو بازی باشه ساقی هم باشه. درواقع باید برگردی به اول حرفم که گفتم اگه تکاور توی بازی باشه کلاهبردار هم هست چون شبیهن، منشی و بیسیمچی هم شبیهن، ساقی و پرستار هم شبیهن ولی نه اونقدر که حتما همزمان باشن.
ضمن اینکه من اصولا حضور نقش‌هایی که جدید اضافه شدن رو توی تحلیلم قطعی یا نزدیک به قطعی می‌گیرم، مگر اینکه نقشش طوری باشه که توی لیست بودنش کافی باشه (مثل خیاط). پرستار خب اینجوری نبود و دلیلی نداره اگه گاد نخواد توی بازی بذاره، نقشش رو توی لیست اضافه کنه. این رو مثلا سر تکاور هم اشاره کردم.
 

FM

کارنیاموز مافیا
نوشته‌ها
735
پسندها
171
امتیازها
315
مدال‌ها
32
پویا:

چرا دیس دادی به من؟ نظری داری درباره این موضوع؟:دی
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Pouya
Thomas Shelby
نوشته‌ها
775
پسندها
622
امتیازها
835
مدال‌ها
47
پویا:

چرا دیس دادی به من؟ نظری داری درباره این موضوع؟:دی
آره علم مافیایی نداشت حرفش.

-----------------------------------------------

با این پستی که آرش داد و درصدهاش، من تقریبا می‌تونم حدس بزنم که کدوم دو نفر می‌رن دفاعیه و کی اعدام می‌شه.

خطاب به گناه‌کارها:

بی‌گناها امروز روی یکی از مهم‌ترین اعضاشون اجماع خواهند کرد. سعی کنید که باهاشون همراه بشید. تقصیری هم گردن‌تون نخواهد افتاد. دوباره در ابتدای فاز بعدی، بازیُ صفر می‌کنم براتون.
۴ رای داریم که کافی هست. البته با برآورد من بیش از کافی هست. حتی یه نفرتون می‌تونه متضاد رای بده، چون دشمن فرعی شما و دوست فرعی من، دقیقا در جهت اهدافم بازی خواهد کرد این فاز.
فقط سوتی ندید که روند تغییر نکنه.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
اتصال به گوگل

کاربران آنلاین

هیچ کاربری آنلاین نیست.

یافتن کاربر

اتصال به گوگل

کاربران آنلاین

هیچ کاربری آنلاین نیست.

یافتن کاربر

بالا پایین