برای دیدن محتوای انجمن باید ورود کنید. اگر حساب کاربری ندارید اکنون ثبت‌نام کنید.

بازی دور چهاردهم مافیا | جنگ شاه و امپراتور

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
کارآموز مافیا
نوشته‌ها
28
پسندها
22
امتیازها
5
مدال‌ها
1


رای به اعدام: عرفان


رای به اعدام: بهاره


رای به اعدام: محمدامین
 
مافیایی
نوشته‌ها
289
پسندها
123
امتیازها
90
مدال‌ها
13
سلام و عصرتون بخیر.

دیشب من اولویت‌هام به این شکل بود. پویا، سعید و عرفان. قبل از دفاعیه‌ها سفید اول و پویا شاید آخر بود. اما چند مورد در دفاعیه‌ها وجود داشت که من رو کاملا برای ساید هر سه نفرشون به شک انداخت. اول از دفاعیه‌ی سعید شروع شد. من شناختی از ایشون ندارم، و نتونستم تشخیص بدم مظلوم نماییش فیک هست یا نه. و اتفاقا تا حدی تحت تاثیر بند آخر حرفش قرار گرفتم که مخاطبش هم من بودم وقتی حین رای دادن گفتم بین "همین‌طوری" و "خنثی" فرق هست و توضیح دادم همین‌طوری معنیش چیه‌. که وقتی تو دفاعیه گفت من احاطه ندارم به مفهوم کلمات و صاف و ساده حرفم رو میزنم خب من واقعا باورم شد. چیزهایی هم هستن که من به سادگی و بی اطلاع از مفهوم مخربشون گفتم و بارها برام در مافیا مشکل ایجاد شده. دیگه دم دستی‌ترین نمونه‌اش همون نخ کلفته. درنتیجه من نتونستم جلوی همزادپنداریم با سعید رو بگیرم و در اتهام اصلی‌ای که بهش وارد کردم به شک افتادم. البته به طور کلی با سبک بازیش مشکل داشتم و اینکه در سایه بازی می‌کنه و امثالش اتهامات درستی بودن و حس منفی‌ای درم ایجاد می‌کردن.

این شد سعید. دفاعیه‌ی بعدیش پویا بود که من مشکل جدی‌ای باهاش دارم. دفاعیه‌ی پویا دو بخش داشت: - اگر من رو می‌شناسید برید درصدهام رو چک کنید و هر نقشی رو بررسی کنید که من با کدوم نقش این درصدها رو میدم. - اگر من رو نمی‌شناسید درکتون می‌کنم ولی اگر بیگناهید دوباره فکر کنید. من همچین دفاعیه‌ای رو نمی‌پذیرم. کل زمان فکر کردن ما و خوندن دفاعیه‌ها چقدر بود مگه؟ این زمان فقط برای خوندن و تصمیم‌گیری هم کم بود. بعد تو همچین تایم محدودی بریم هر نقش رو فکر کنیم پویا اگر بود این درصدها رو می‌داد یا نه و هر درصد رو بررسی کنیم. این نشدنیه به نظر من. حتی برای امیر و امین و مهدی و هرکسی که پویا رو به خوبی بشناسه هم به نظر من در اون زمان محدود نشدنیه. طبیعتا من می‌رفتم در دسته‌ی دوم، کسایی که نمی‌تونن حرکت بالا رو بزنن. و اینجا تنها کلام پویا این بود که دوباره فکر کنید. ببینید، من اولین انتظاری که از یک دفاعیه دارم، اینه که دقیق و واضح اشاره کنه به چی فکر کنیم. این از ملزومات یک دفاعیه‌ست چون تایم برای تصمیم‌گیری محدوده و کسی نمی‌تونه بره کل پست‌ها رو بررسی کنه. باید دفاعیه مثل فهرست مطالب، لااقل سرفصل‌ها رو بگه که من بهشون فکر کنم. و اصلا بفهمم چه در ذهن پویا می‌گذره. من قبول می‌کنم که سبک بازیش تغییر کرده و تا الان هم ایرادی به این بازیش نگرفتم و سعی نکردم به حرف بکشمش. تا جایی که تونستم احترام گذاشتم به ابن سبک و خواهم گذاشت. اما حداقل در دفاعیه انتظار دارم توضیحات بیشتری بشنوم. چرا؟ چون دست کم پویا اگر بیگناهه باید درصدی احتمال می‌داد که اعدام بشه و با روشن شدن نقش بیگناهیش ما از دفاعیه‌اش چیزی بفهمیم. غیر اینه روباهِ باهوش عزیزم؟ تو در بازیت که توضیحات زیادی ندادی. اگر دفاعیه هم این کار رو نکنی، بعد از اعدام و نقش فرضی بیگناهیت چه چیز برای بیگناهان باقی می‌مونه تا پی‌‌اش رو بگیرن و حقیقت رو کشف کنن؟ و در همون دفاعیه وقتی من رو دعوت می‌کنی به فکر کردن، و اگر برات مهمه، حداقل باید بگی واضح و شفاف که من به چی فکر کنم.

چون من وقتی این دفاعیه رو می‌خونم؛ دفاعیه‌ای که شامل "برید تمام پست‌ها و نقش‌ها رو بررسی کنید که در یک ربع زمان غیرممکنه" و "اگر بیگناهید فکر کنید" تنها برداشتم اینه که دقیقا برخلاف کلامت، تو مخاطب رو دعوت کردی به فکر نکردن. که این کار غیرمستقیم انجام شده. چون توام خوب می‌دونی اکثریت و به جرات بگم هیچکس نمی‌رفت این کاری که دعوت کردی رو بکنه. پس چون شرطت رو انجام نداده، به صورت ناخوداگاه ازت گذر می‌کنه و بیخیالت می‌شه. خود به خود فکرش درگیر عرفان و سعیدی می‌شه که حرف زدن. چون می‌شه در موردها اون فکر کرد. و در مورد تو نه.

این هم پویا. دفاعیه‌ی بعدی برای عرفان بود که خب من خیلی دقیق رو بازی عرفان فوکوس نکرده بودم و هنوز نکردم. درنتیجه درست ندیدم که بدون بررسی توسط خودم، به راحتی بهش رای بدم. و به نظرم هم دفاعیه‌ی بدی نبود. و اینجا یک اتفاقی که افتاد؛ عرفان اشاره کرد که پویا بدون دلیل و توضیح بهش رای داده. دقیقا چیزی که سعید هم گفت. می‌دونم که این سبک جدید پویاست، اما وقتی همزمان از دو نفری که در دفاعیه هستند شنیدمش، فکرم رو درگیر کرد که نکنه این‌ها واقعا قربانی باشن. که البته سعید رو مردد بودم که بیگناه ببینم ولی عرفان رو با توجه به حسی که از اول بازی ازش می‌گرفتم می‌تونستم. درنتیجه اولویت‌ها شد پویا، سعید و عرفان.

اما الان نظرم چیه؟ فعلا قصد ندارم تصمیم بگیرم. این فاز برای من مهمه که همه‌ی افراد بازی حداقل یک پست رو داده باشن و من مال همه رو بی‌طرفانه بخونم و بعد بتونم تصمیم‌گیری کنم. و البته تقریبا پست‌های این فاز رو هنوز نخوندم. می‌خونم، بعد منتظر افرادی که پست ندادن می‌مونم تا ساعت حدود 9. اگر همچنان نیومده باشن در مورد خودشون، رای‌ها و اولویت دیشبشون توضیح بدن؛ چاره‌ای ندارم جز اینکه با همین اطلاعات در دسترس تصمیم‌گیری کنم.

خط دوم، سفید = سعید. :))
 
کارآموز مافیا
نوشته‌ها
50
پسندها
17
امتیازها
10
مدال‌ها
2
طبیعیه پویا دقیق‌تر و منطقی‌تر بالانس بنویسه. بلاخره گاد بوده قبلا.
این که کیو جذب کنن نفر به نفر سلیقه‌ایه.
مافیای جذبی در مواقع رای‌گیری که یارشون داره میره بیرون مجبوره به کمک تیم بیاد بعضی جاها‌. اینطوری نیست که خودش راهشو بگیره و بره تا آخر
گاد بوده اما بالانس و نقش ها سليقه اي هستن و هر احتمالي ممكنه اما پويا واضح تر و درست از حرف ميزنه در مورد نقش ها .
من بيشتر منظورم از سبك بازي سبك پست هايي هست كه ميدم . يعني اگر مافياي جذبي بودم الان تو اين مرحله خيلي محتاط تر جلو مي اومدم و نميومدم وسط و تو سايه بودم . اتفاقا تو راي گيري هم قطعا سعيد رو ميوردم جلوتر از پويا چون عرفان و سعيد با فاصله از پويا تو راي گيري جلو بودن و پويا راي هاش چند تا كمتر بود . واقعا ٣ امتياز نمي ارزيد كه خودم رو مشكوك كنم .
 

God

Administrator
گاد
نوشته‌ها
1,307
پسندها
899
امتیازها
0
فعالیت مفید فاز ۴ تا ساعت ۱۹:۱۰ :

محمدامین
سپهر
مهسا
آرش
صدرا
فری
پویا
بهاره
ترسا

عدم فعالیت مفید فاز ۴ تا ساعت ۱۹:۱۰ :

احسان
امین
عرفان

آرا تا این لحظه:

دو رای به امین توسط مهسا و آرش
دو رای به عرفان توسط آرش و سپهر
یک رای به محمدامین توسط سپهر
یک رای به بهاره توسط سپهر


مهسا به علت ویرایش پست تذکر میگیره.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Pouya
کارآموز مافیا
نوشته‌ها
50
پسندها
17
امتیازها
10
مدال‌ها
2


رای به اعدام: عرفان


رای به اعدام: بهاره


رای به اعدام: محمدامین
مرسي كه پست هامو لايك ميكني و در نهايت بهم راي هم ميدي 😂
 
کاربلد مافیا
نوشته‌ها
696
پسندها
130
امتیازها
115
مدال‌ها
17
من پستی رو ویرایش نکردم گاد

بلدم نیستم از کجا ویرایش میکنن.
 

God

Administrator
گاد
نوشته‌ها
1,307
پسندها
899
امتیازها
0
آرش میگه اصلا ویرایش باز نیست. نمیدونم چرا پست مهسا نوشته ویرایش شده :l
خب تذکر نمیگیره :دی


خب مشکل از سایت بود.
به خاطر فاصله زمانی زیاد بین دو پست ادغام شده، نوشته بود ویرایش.
آرش از فردا درستش میکنه.


همین پستم نوشت ویرایش :دی
 
آخرین ویرایش:

FM

کارنیاموز مافیا
نوشته‌ها
735
پسندها
171
امتیازها
315
مدال‌ها
32
من که جواب این رو دادم و گفتم سوءتفاهم شدم، دلیلت بر تکرار این موضوع رو نمیفهمم، چرا داری بر این موضوع استدلال میکنی ؟ تو دیروز تعدادی سوال از من پرسیدی که هیچکدوم از سوالات رو‌بی جواب نذاشتم بر خلاف اینکه تو سوال های من رو هم بی جواب گذاشتی اما چون گفتی من سوال رو با سوال جواب دادم ایرادی نگرفتم، چون فکر کردم جوابت رو نگرفتی و باز هم بهت گفتم که فلانی در این مورد سوءتفاهم شده منظورم من این نبوده و چیز‌ دیگه ای بوده. ادامه دادن این یکی از دلایلی هست که نمیتونی بیگناه باشی. :دی

مورد بعدی در مورد پویاست که برخلاف من در بازیش تفاوت زیادی میبینی. من خیلی تفاوت و چیز عجیبی از پویا ندیدم تا حالا، پست هاشم پست های خوبی بوده تا اینجا.

سوال :

1. چه چیزی از پویا اون رو برای تو غیر قابل تشخیص میکنه ؟

2. اگر احسان چیزی رو ببینه که ما نمیبینیم، چطوری باید بهش اعتماد کنیم ؟ یعنی با احسان بازی کنیم ؟

3. احسان به پویا رای داده، حتما یه چیزی دیده که رای داده دیگه :دی ، تو میگی به احسان توجه کنیم اما به رایش نه ! محافظه کارانه ست. :دی

برداشت من : میخوای خیلی ریز زمینه سازی کنی واسه رای با پویا

منفی ای برام فعلا.
تعریف جریان سازی از نظرت چیه؟

تبدیل کردن یک موضوع از بازی به کل بازی یعنی چی؟ و چرا باهاش موافقی؟

چطور بیش از حد پیچیده فکر کردن، فکر کردن زیاد در مورد بازی رو بیهوده جلوه میده؟

جاهایی که این ها رو از بازی امیر برداشت کردی میتونی بیاری؟

جریان سازی یعنی آماده کردن ذهن مخاطب برای جهت دادن به فکرش. این که واضحه اما این سوال دومت.
این رو امیر در پست اولش گفته، چرا اونجا برات سوال نشده ؟ :دی این خیلی اهمیت داره.

اما چرا باهاش موافقم :

1. چرا بحثی که سرانجام نداره باید کلیت سابجکت بازی رو در بر بگیره ؟ با این موافقی ؟ اگه آره چرا ؟

2. کی از این سود میبره ؟

- از اصول جریان سازی اول ایجاد آمادگی ذهنی مخاطب برای پذیرش یک موضوعه، من احساس کردم امیر میخواد از ایراد به پیچیده فکر کردن شروع کنه. :دی برداشت من این بوده.

الان گوشیم 4 درصد شارژ داره و خونه نیستم، پستای اول امیر رو بخونی پیدا میکنی چون نقل قول هم ازش کردم.

رایم رو میدم فعلا تا وقتی برم خونه.

سوالای من و با جوابای خودت بخون یه بار دیگه. اون سو تفاهمم گرفتم اوکی. 3 و 4 رو چرا جواب ندادی؟ اصلا کل اون پستت میخواست چی و برسونه؟ بعد به جای اینکه درست حسابی جواب آدمو بدی میای اتهام متقابل میزنی. یعنی به من حق نمیدی که نفهممت با این نوشتار شلخته و نا مفهوم؟ :| کدوم سوالتو بی جواب گذاشتم؟ این سوالایی که درباره پویا پرسیدی سوالای خوبی نیستن و از نخوندن با دقت پست های من و احسان نشات میگیره به غیر از سوال 1 که میفهم منظورتو. اما اینارو جواب میدم شاید سوال کسای دیگم باشه.

1- اینکه پویا بحث مستقیم با کسی نمیکنه و صرفا هرچی که به نظر خودش کافی باشه رو مینویسه باعث میشه که تشخیصش سخت بشه و تا قبل از این فاز صرفا پستاش عدد بود و رای. برای من تشخیصش رو سخت کرده.

2- یعنی چی اگر احسان چیزی میبینه ما نمیبینیم چرا بهش اعتماد کنیم؟ اصلا متوجه حرف من شدی؟ میگم احسان توی این جمع نبوده و شناخت نداره پس بایس نداره نسبت به پویا یعنی از پویا چیزی توی ذهنش نیست، پیش زمینه ای توی ذهنش نیست بخاطر همین قضاوتش از پویا نسبت به ما میتونه بکر تر باشه. الان فهمیدی؟

3- بله من نگفتم حرفشو باور کنیم ولی رایش اشتباست. پست ها رو چرا درست حسابی نمیخونی؟:| گفتم رایش به پویا و صحبتش درباره اینکه شما چرا یکی مثل پویا رو با این سبک میپذیرین منو به فکر فرو برد اما اینکه رایش درست بوده یا نه نمیدونم چون من خودم به نتیجه ای نرسیدم.

صدرا جان، این دور خیلی عجیب داری بازی میکنی، پست ها رو با دقت نمیخونی و سوالای بیهوده میپرسی و اصولا پستات سرو ته ندارن برای من.

من دوتا دوگانه باید مطالعه کنم، یکی ترسا -ممل و یکی عرفان-آرش. رای های امروزمم صدرا-عرفانند احتمالا. البته اگر رسیدم عرفان و ارش و مطالعه کنم ممکنه عرفان و رای ندم، باید ببینم چی میشه.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Sepehr
Thomas Shelby
نوشته‌ها
775
پسندها
622
امتیازها
835
مدال‌ها
47
محمد امين عزيز من خيلي واضح دليل راي ديروزم به شما رو گفتم و يك بار ديگه براي هميشه ميگم و تموم :)
من تو فاز هاي اول نحوه و سبك بازي پويا رو برخلاف بقيه بيشتر پسنيدم . چون در يك پست اون مواردي كه لازم بود رو نوشته بود و درصد هايي كه به بقيه داده بود به نظر من نزديك تر بود جز ٣-٤ نفر كه نظري در موردشون نداشتم ( مثل تو و فري و مهسا و امين ) . اخر فاز شما و هادي و سپهر اومدي دفاعيه. هادي رو فكر نميكردم به عنوان مافيا بياد اول بازي اين سبكي بازي كنه پس درصدش برام پايينتر بود . زماني هم نداشتم برم رو پست هات دقيق تر شم به خاطر همين تصميم گرفتم تو رو بزارم اولويت . واقعا من حس ميكنم بابت راي فاز قبل من بهت لج كردي :)

در مورد راي گيري ديروز هم من ٥ تا گزينه اوردم كه عرفان و ترسا و احسان و فري و سعيد بودن . بين اينا ٢ گزينه اول برام مشكوك تر بردن كه بهشون راي دادم . پويا بينشون نبود . من دقيقا ساعت ٢٢:٥٧ دقيقه اولويتم به رامتين رو عرفان ، سعيد و پويا اعلام كردم . اما در يك حركت دقيقا ساعت ١١ شك يكم شك كردم به دفاعيه پويا و اولويتم رو كردم عرفان - پويا - سعيد .
فكر كنم اسكرين از چتم و تغيير اولويتم با رامتين رو اينجا بزارم گاد كش شم واگرنه ميزاشتم ببينين كه لحظه اخر اولويتم رو تغيير دادم . لحظه اخر حس كردم پويا دفاعيه اش خوب نبود يعني دفاعيه خاصي نداشت و ترجيح دادم تغيير بدم . واقعا نميدونم من بابت راي هام چرا انقدر بايد توضيح بدم 😐 واقعا زمان بعد دفاعيه ها كمه و دستمون بسته است و ممكنه به هر دليلي تصميمات لحظه اي و ريسكي بگيريم 👌

من پست‌ها رو خوندم. چند موردُ لازم می‌دونم که بگم که بیشتر توضیح بازی خودمه.
توضیحات بهاره از نظرم صادقانه و قانع کننده بود و درصدش برام کاهش پیدا کرد. منتظر امین هم می‌مونم تا یه‌طرفه قضاوت نکرده باشم، چون در سیستم من بهم ربط دارن این دو نفر.

بهاره،
در پست بعدیت یک سناریوسازی داشتی علیه من که غلطه و یک قضاوت پیش از وقوع در مورد موج که برای یک بی‌گناه کار درستی نیست اصلا. مجموع حرفای امروزتُ به پای جستجوگری گذاشتم فعلا چون فعالیتت خوب و درست بوده.
ولی بهاره جان، شما اگر بی‌گناهی نباید عجولانه قضاوت کنی. پستی که من در فاز قبل دادم علیه سعید، رای توش بود. پستی که امروز دادم رای توش نبود. یعنی هنوز قضاوتی نکردم. واضحا هم نوشتم که حرفای هر دو نفرُ می‌خونم. (و حرفای بقیه البته. منتهی برای من این دو نفر این فاز مهم‌تر هستن).
شک نکن وقتی من می‌گم نباید/نمی‌ذارم موج ایجاد بشه، یعنی خودم جلوشُ می‌گیرم. اگر ایجاد شد و من پست دادم و رای دادم یا جلوشُ نگرفتم، می‌تونی شاکی باشی.
البته اینُ درک می‌کنم که ممکنه چون دور اولت هست، اگه بی‌گناهی البته:دی، از گناه‌کارا یا جو بترسی. ولی به نظرم زود قضاوت نکن.
من الآن پست‌های شما رو خوندم. ولی تا امین نیاد، نمی‌تونم قضاوت بکنم. برعکسشم همین بود. یعنی امین اگر میومد و شما نبودید، صبر می‌کردم که بیاید. فاز قبل هم دیدید که تا 21:59 برای عرفان صبر کردم.

یک سوال هم در مورد عرفان پرسیدی که چرا درصدش اومد پایین، من به عرفان شک مافیا یا نقش خاص نداشتم. شک گناه‌کاری داشتم. مافیا بخشی از گناه‌کار بودن هست و وقتی با آرا (که به‌نظرم مهم‌ترین بخش بازی هست) احتمال مافیا بودنش برام کم شده، خب درصدش هم می‌آد پایین.

این تا اینجا. امین که بیاد، درصدا رو به‌روزرسانی می‌کنم.
 
کارکشته مافیا
نوشته‌ها
640
پسندها
103
امتیازها
295
مدال‌ها
34
چرا ب سعيد ندادم و ميتونستم سعيدو دوم بزارم پويا رو ارل يا نه؟ كسي ميتونس چيزي بگه؟

ميتونستم ارش يا پويارو بيارم دفاع يا نه

اينكه بهاره رو اوردم دفاع اگر گناهمارم و مرض دار و رايمو پرت حساب نميكنين و از روش بهم مشكوكين چه دليلي داره اوردن بهاره ب دفاع اونم با دليل پرت؟ ميتونستم بگم پرت نيست يا نه؟ كانتكت داشتم باهاش يا نه؟

خب مثل اينكه تقدير بر اين بود كه مويي از اعدام نجات پيدا كنم ، در مورد خودم و راي ديشبم و اولويتام يه سري صحبت دارم و همچنين كسايي كه بهم راي دادن.

اينو بگم كه الان در آرامترين شكل ممكن اين پست رو ميدم و دوس ندارم به اين دليل كه عرفان تنده خشنه ارامش نداره فلان اين پيتم رو هم ايگنور كنين. مرسي از وقتي كه ميزارين.

ببينين از كجا شروع شد ماجرا ، پويا پست اولو داد و يكي از ٤٥ درصدي هاش من بودم ، چون پوياست و حرفش براي خيليا تاثير زيادي داره و من اينو پيش بيني ميكردم(كه به وقوع هم پيوست) من واكنش نشون دادم كه چرا و چي ديدي از پست اولم كه اين درصدو دادي. پويا يادمه گفته بود درصد ميده فقط ازين به بعد . منتهي ديدم كه پست اولش توضيح داشت و حرف زد بغير درصد گفتم شايد بتونيم كوتاه سوال و جواب كنيم ، نه مثل قديم ولي در حدي كه ابهاماتمون رو جواب بده بشه ديالوگ كرد، و اين حقو براي خودم ديدم كه جلوي سو استفاده هايي كه ممكنه بخاطر اسم و رسم پويا بشه از درصداش رو بگيرم و نزارم همين اول بازيم تحت تاثير قرار بگيره.

پويا متاسفانه وايب بدي گرفت از واكنشم كه هنوزم معتقدم بحق بود . درصدم بالا رفت .
خب كات

دوست جديدمون بهاره اومد گفت عرفان ترسا و احسان دو روزه در تايم مشخصي پست ميدن و گناهكارن! بعد من واكنش نشون دادم كه فك نكنم غير منطقي تر از اين اتهام بوده باشه واكنش من! بعد اومد موقع رايگيري گفت واكنشت خوب نبود و ارامش نداري پويا هم تو رو درصد بالايي گذاشته بود بهش اعتماد كردم پس راي ميدم. اين هم كات

دوست فُك نما مون با استايلي به شخمم بازي رو شروع كرد. تا اينجا اوكي . من يه راي پرت بهش دادم به همراه هادي در اون فاز كه گفتم چندان پرت نيست چون همونطور كه در مورد هادي گفته بودم . اين دوستان ميتونن خودشون رو پشت سبكشون پنهان كنن و براي من سفيد مطلق نيستن . از طرفي ٣ جديدمون اگر همشون بيگناه باشن شايد ي مقدار آنبالانس باشه براي بيگناه و چون گادمون جديده ممكنه يكيشون رو گناهكار بده كه سورپرايز كننده باشه بالانس. از همين رو گفتم رايم پرته ولي ميتونه پرت هم نباشه.
اين دوستمون با عدم نوشتن دفاع و بخصوص اينكه بخاطر عدم فعاليت اومده بود دفاع ، بدون هيچ ابراز ناراحتي و تلاش براي جبران ، با دو كلمه بي اعتنايي و بي احتراميش به بازي و بازيكنان رو علنا اعلام كرد و مني كه هادي برام گزينه شك بالاتري بود و اصلا رايم پرت بود نتونستم اينو تحمل كنم و اولويت اول قرارش دادم و توضيحاتش هم دادم.
روز بعد بخاطر اين راي و انتقادم بهش و ابراز مخالفت ب سبك بازيش شروع كرد به تخريب شخصيتي من و سعي در عصبي كردن من داشت و لجش گرفت ازون موقع و من شدم رايش . به همين راحتي. خداروشكر بعد واكنش من تعداد خطهاي پستش بالاتر رفته و داره گل پراكني ميكنه در تاپيك و بجاي اتهام از داخل بازي به من اتهام توهين به شخصيت ديگران رو ميزنه كه من نميخام وارد بازيش بشم. و با يه خنده رد ميشم. اينم كات

ميمونه عارش .در بحثش با امير ازش به نوعي حمايت كردم چون حس مرض نميگرفتم ازش و صرفا همون بيش فعالي بود. اون شب پرسيد چرا به سپهر راي دادي به بهاره كه باهاش بحث داشتي نه كه حواب دادم چون بحثمون در جريانه و بهاره " بازي "ميكنه و اون نه. بعد روز بعدش اومد به اولريت من ب سپهر گير داد كه حوابشو دادم بعد اومد يه تعوري مطرح كرد كه عرفان ميدونسته اين ٣ تا يكيش گناهكاره بخاطر همون اين رو گفته! بعد در پست بعدش مياد منو متهم ميكنه چرا بيخود با پويا ديالوگ ميكنم! بعد بخاطر اينا به من راي داده . كه حالا ريزش رو با نقل قول تا اخر فاز ميخام بنويسم و جوابشو بدم اگر وقت احازه بده . چون اتهام وكيل و مافيا زده بهم مشخصا

و اما امير هم كه راي ٥ من بود مشخص شد نقشش چيه و اعداف خودشو داشته حتما


اينها در مجموع افرادين كه به من راي دادن با دليل رايشون و كانتكتي كه باهم داشتيم . خواستم باشه كه هر كي خواست بتونه جمع بندي كنه روش و نتيجه گيري كنه كه من رو چه حساب گناهكارم و اينهمه راي ميارم.


اين پستو از يه ربع به ٦ شروع كردم الان وقت شد تموم كنم تيكه تيكه مينوشتم. اين سند سه پستارو نخوندم بعد اون. حواب به عارش و نقل قولا رو ميخام شروع كنم. و بعدش گزينه هاي مشكوكمو طبق رايگيري ديروز اعلام ميكنم
 
Thomas Shelby
نوشته‌ها
775
پسندها
622
امتیازها
835
مدال‌ها
47
سلام و عصرتون بخیر.

دیشب من اولویت‌هام به این شکل بود. پویا، سعید و عرفان. قبل از دفاعیه‌ها سفید اول و پویا شاید آخر بود. اما چند مورد در دفاعیه‌ها وجود داشت که من رو کاملا برای ساید هر سه نفرشون به شک انداخت. اول از دفاعیه‌ی سعید شروع شد. من شناختی از ایشون ندارم، و نتونستم تشخیص بدم مظلوم نماییش فیک هست یا نه. و اتفاقا تا حدی تحت تاثیر بند آخر حرفش قرار گرفتم که مخاطبش هم من بودم وقتی حین رای دادن گفتم بین "همین‌طوری" و "خنثی" فرق هست و توضیح دادم همین‌طوری معنیش چیه‌. که وقتی تو دفاعیه گفت من احاطه ندارم به مفهوم کلمات و صاف و ساده حرفم رو میزنم خب من واقعا باورم شد. چیزهایی هم هستن که من به سادگی و بی اطلاع از مفهوم مخربشون گفتم و بارها برام در مافیا مشکل ایجاد شده. دیگه دم دستی‌ترین نمونه‌اش همون نخ کلفته. درنتیجه من نتونستم جلوی همزادپنداریم با سعید رو بگیرم و در اتهام اصلی‌ای که بهش وارد کردم به شک افتادم. البته به طور کلی با سبک بازیش مشکل داشتم و اینکه در سایه بازی می‌کنه و امثالش اتهامات درستی بودن و حس منفی‌ای درم ایجاد می‌کردن.

این شد سعید. دفاعیه‌ی بعدیش پویا بود که من مشکل جدی‌ای باهاش دارم. دفاعیه‌ی پویا دو بخش داشت: - اگر من رو می‌شناسید برید درصدهام رو چک کنید و هر نقشی رو بررسی کنید که من با کدوم نقش این درصدها رو میدم. - اگر من رو نمی‌شناسید درکتون می‌کنم ولی اگر بیگناهید دوباره فکر کنید. من همچین دفاعیه‌ای رو نمی‌پذیرم. کل زمان فکر کردن ما و خوندن دفاعیه‌ها چقدر بود مگه؟ این زمان فقط برای خوندن و تصمیم‌گیری هم کم بود. بعد تو همچین تایم محدودی بریم هر نقش رو فکر کنیم پویا اگر بود این درصدها رو می‌داد یا نه و هر درصد رو بررسی کنیم. این نشدنیه به نظر من. حتی برای امیر و امین و مهدی و هرکسی که پویا رو به خوبی بشناسه هم به نظر من در اون زمان محدود نشدنیه. طبیعتا من می‌رفتم در دسته‌ی دوم، کسایی که نمی‌تونن حرکت بالا رو بزنن. و اینجا تنها کلام پویا این بود که دوباره فکر کنید. ببینید، من اولین انتظاری که از یک دفاعیه دارم، اینه که دقیق و واضح اشاره کنه به چی فکر کنیم. این از ملزومات یک دفاعیه‌ست چون تایم برای تصمیم‌گیری محدوده و کسی نمی‌تونه بره کل پست‌ها رو بررسی کنه. باید دفاعیه مثل فهرست مطالب، لااقل سرفصل‌ها رو بگه که من بهشون فکر کنم. و اصلا بفهمم چه در ذهن پویا می‌گذره. من قبول می‌کنم که سبک بازیش تغییر کرده و تا الان هم ایرادی به این بازیش نگرفتم و سعی نکردم به حرف بکشمش. تا جایی که تونستم احترام گذاشتم به ابن سبک و خواهم گذاشت. اما حداقل در دفاعیه انتظار دارم توضیحات بیشتری بشنوم. چرا؟ چون دست کم پویا اگر بیگناهه باید درصدی احتمال می‌داد که اعدام بشه و با روشن شدن نقش بیگناهیش ما از دفاعیه‌اش چیزی بفهمیم. غیر اینه روباهِ باهوش عزیزم؟ تو در بازیت که توضیحات زیادی ندادی. اگر دفاعیه هم این کار رو نکنی، بعد از اعدام و نقش فرضی بیگناهیت چه چیز برای بیگناهان باقی می‌مونه تا پی‌‌اش رو بگیرن و حقیقت رو کشف کنن؟ و در همون دفاعیه وقتی من رو دعوت می‌کنی به فکر کردن، و اگر برات مهمه، حداقل باید بگی واضح و شفاف که من به چی فکر کنم.

چون من وقتی این دفاعیه رو می‌خونم؛ دفاعیه‌ای که شامل "برید تمام پست‌ها و نقش‌ها رو بررسی کنید که در یک ربع زمان غیرممکنه" و "اگر بیگناهید فکر کنید" تنها برداشتم اینه که دقیقا برخلاف کلامت، تو مخاطب رو دعوت کردی به فکر نکردن. که این کار غیرمستقیم انجام شده. چون توام خوب می‌دونی اکثریت و به جرات بگم هیچکس نمی‌رفت این کاری که دعوت کردی رو بکنه. پس چون شرطت رو انجام نداده، به صورت ناخوداگاه ازت گذر می‌کنه و بیخیالت می‌شه. خود به خود فکرش درگیر عرفان و سعیدی می‌شه که حرف زدن. چون می‌شه در موردها اون فکر کرد. و در مورد تو نه.

این هم پویا. دفاعیه‌ی بعدی برای عرفان بود که خب من خیلی دقیق رو بازی عرفان فوکوس نکرده بودم و هنوز نکردم. درنتیجه درست ندیدم که بدون بررسی توسط خودم، به راحتی بهش رای بدم. و به نظرم هم دفاعیه‌ی بدی نبود. و اینجا یک اتفاقی که افتاد؛ عرفان اشاره کرد که پویا بدون دلیل و توضیح بهش رای داده. دقیقا چیزی که سعید هم گفت. می‌دونم که این سبک جدید پویاست، اما وقتی همزمان از دو نفری که در دفاعیه هستند شنیدمش، فکرم رو درگیر کرد که نکنه این‌ها واقعا قربانی باشن. که البته سعید رو مردد بودم که بیگناه ببینم ولی عرفان رو با توجه به حسی که از اول بازی ازش می‌گرفتم می‌تونستم. درنتیجه اولویت‌ها شد پویا، سعید و عرفان.

اما الان نظرم چیه؟ فعلا قصد ندارم تصمیم بگیرم. این فاز برای من مهمه که همه‌ی افراد بازی حداقل یک پست رو داده باشن و من مال همه رو بی‌طرفانه بخونم و بعد بتونم تصمیم‌گیری کنم. و البته تقریبا پست‌های این فاز رو هنوز نخوندم. می‌خونم، بعد منتظر افرادی که پست ندادن می‌مونم تا ساعت حدود 9. اگر همچنان نیومده باشن در مورد خودشون، رای‌ها و اولویت دیشبشون توضیح بدن؛ چاره‌ای ندارم جز اینکه با همین اطلاعات در دسترس تصمیم‌گیری کنم.

خط دوم، سفید = سعید. :))

جواب تو و فریُ باهم می‌دم. بیشتر تو.
در مورد دفاعیه، متوجه حرفت هستم. منتهی من وقتی این سبکُ انتخاب کردم، به اینجاهاش هم فکر کردم. هرچی توضیح لازمه می‌دم قبلش. و اگه توضیح کم باشه، بله مشکل از منه. توضیحی که در مورد خودت دادم بخونی متوجه می‌شی.
به این چیزا فکر کن الآن که وقت داری:
من باید دقیقا چیُ توضیح می‌دادم؟ رای متقابل و از سر استیصال سعید؟ رای (از دید من) گناه‌کارانه امیر؟ یا رای احسان به سبک بازیم؟

ضمنا، خطاب به بخش برجسته‌ات:
اتفاقا من تنها کسی هستم از دید خودم (یا حداقل بیشتر از بقیه) که چیز به‌دردبخوری از خودم باقی می‌ذارم. اونم درصدا هست. اگر جایی تفاوت زیاد نیست، چون بهش نرسیدم. اگه می‌رسیدم می‌گفتم.
چیزی که می‌گی "تو مخاطب رو دعوت کردی به فکر نکردن." من اصلا چنین چیزی به ذهنم خطور هم نکرد؛ ولی متوجه حرفت هستم و می‌پذیرم که ممکنه ازش چنین برداشت اشتباهی بشه.
از این فاز اگر رفتم دفاعیه، یک بار دیگه درصدا رو به‌روزرسانی می‌کنم. هرچند در فاز قبلی تفاوت محسوسی حاصل نشده بود برام و نتایجی که گرفتم، از نقش‌های اعلامی (سعید و امیر) بوده.

فری هم گفته که بچه‌ها، با پویا چه کار کنیم؟ همون حرفی که تو دفاعیه زدم می‌گم: الآن که وقت دارید. پویا رو بی‌گناه/مافیا/فرعی بگیرید تو ذهن‌تون. ببینید آرایی که داده و شک‌هایی که داشته به کدوم بیشتر می‌خوره. بقیه رو هم دارید می‌بینید دیگه. ببینید کیا مشکوک‌ترن از نظرتون، حرفای پویا رو هم در مورد افرادی که بهشون مشکوکه بخونید، و سعی کنید بهترین تصمیمی که بلدید بگیرید، اگر بی‌گناهید. اگرم نیستید که هرکاری دوست دارید بکنید.:دی
 
کارکشته مافیا
نوشته‌ها
399
پسندها
118
امتیازها
405
مدال‌ها
27
سلامی دوباره.

اینم شانس مایه که بازیکنی که به نظرم بی‌گناه میاد و می‌ذارمش آخر باید مافیا در بیاد همیشه. :)) رای‌ دیروز امیر به من اون هم لحظه آخر حالا معنی پیدا می‌کنه با اعلام نقشش. :))
برای دیروز، من حقیقتا دفاعیه‌ی سعید به نظرم بی‌گناهانه اومد. دلیلش هم این بود که گیری که به‌ش داده شده بود رو معتبر نمی‌دیدم چندان و در سبک بازی سعید قرار می‌گرفت. بین بقیه عرفان رو دفاعیه‌ش رو درک نکردم. مهم‌ترین چیز در دفاعیه بی‌گناه اینه‌که سعی می‌‌کنه حالا که داره از بازی می‌ره بیرون چیزی به بی‌گناهان اضافه کنه. گزینه‌های شکش رو بگه و سعی کنه مفید باشه. مخصوصا عرفان که غیرت خاصی در بی‌گناهی روی نقشش و اعدام نشدنش داره.این دفاعیه کاملا مخالف بود با چیزی که عرفان بی‌گناه می‌تونست باشه.

پویا هم دوم شد، چون دفاعیه نداشت. می‌پذیرم که سبک بازیت تغییر کرده و این شده. مشکلی هم ندارم براش. اما همون قانون عرفان. تو اگر بی‌گناهی، چرا در دفاعیه‌ت هیچ احساس مسئولیتی نداشتی؟ همین نوع صحبت‌هایی که این فاز کرد رو در حجم کمتر می‌تونست در دفاعیه انجام بده. من با این چیزها مشکل دارم. و به نظرم اگر بی‌گناه باشید و کلیت بازی من رو نگاه کنید، متوجه می‌شید که دفاعیه‌ها مهم‌ترین نقش رو در رای‌هام دارن.

خب. از اونجایی که 7 تا گناهکار نام برده بودی و از 4 تای دیگه هم که دو تاشون گناهکار بودن گفتی یکیشون به احتمال بالا هست، من نباید برداشت کنم که تو جوکر رو گناهکار در نظر نگرفتی و منظورت اینه حالت حداکثرت:
4 مافیا 2 فرقه 1 جاسوس 1 وکیل/قاتل
چطوری من این برداشت رو نکنم وقتی هیچ ایده ای ندارم تو جوکر رو گناهکار حساب می کنی. که هی من رو متهم به نخوندن و اینجور چیزا می کنی.

حقته با همین حرف‌هات اعدام بشی.

در ۱۶ نفر، به نظرم برای مافیا ۳ نفر کم و ۴ نفر مناسبه. ۵ نفر زیادی قوی هستن در روز. اگر فرقه باشه یک نفر می‌تونه باشه یا دو مثلا با یک یا بدون جذب. غیر از این بازی زود از بالانس خارج می‌شه. جاسوس و جوکر احتمال حضورشون برام بیشتره و از قاتل، وکیل، شغال و محافظ باقی‌مونده احتمال بالا می‌دم که یکی‌شون باشه در بازی.

این‌جا دارم گناهکارها رو می‌شمارم و جوکر رو واضحا شمردم توی ۸ نفر. بعد اصلا اوکی تو این رو نفهمیدی.

قاتل و جوکر و وکیل دشمن ما هستن

این رو که دیگه باید می‌فهمیدی لعنتی. :)) من حقیقتا تو رو خنگ نمی‌دونم محمدامین. نوع پست‌هات و موضعت در قبال من، مخصوصا رای دیروزت به من که بسیار فرصت‌طلبانه بود، مثبت نیست اصلا. اون هم وقتی سر چنین چیز واضحی که ناشی از ندیدن توعه داری رای می‌دی.

این رو از صفحات قبل الان دیدم قبلش نمی‌دونم چرا ندیده بودم.

اول اینکه من نگفتم می‌خوام پشت دست هادی بازی کنم، گفتم بین هادی و امیر، ترجیح می‌دم پشت دست هادی بازی کنم، یعنی دارم توی دوگانه‌شون ساید مشخص می‌کنم، نه که هادی برام بیگناه‌ترین فرد بازی باشه، مطمئنا متوجه فرقش می‌شی.

سوال اول: باز هم می‌گم، کسی که هیچ اتهامی توی بازی بهش وارد نبوده، از چی دفاع کنه؟ اسمش دفاعیه‌ست دیگه. اینکه تو انتظار داری طرف بیاد بگه اوکی ببخشید از این به بعد بیشتر فعالیت می‌کنم، دلیل نمی‌شه که این یک قانون باشه و از اون مهم‌تر دلیل نمی‌شه سپهر آدمی باشه که حتما این‌ کار رو بکنه. اصلا اگه دقت کنی سپهر توی یکی از پست‌های قبل از دفاعیه رفتن در مورد فعالیت نکردنش گفت بازی براش جذاب نیست. دیگه توقع داری تو دفاعیه چی بیاد بگه؟

سوال دوم: هیچ‌کدوم، صرفا سپهر برام بی‌گناه‌تر بود در اون مقطع، و علاوه بر اون می‌خواستم واکنش محمدامین به بالاتر گذاشته شدنش از سپهر رو هم ببینم. که واکنش خوبی هم بود :دی


مشکلاتت رو جایز ندونستم حقیقتا. جا داره بیشتر بهت توجه کنم (یا به هم توجه کنیم :دی)

بنفش: من درک نمی‌کنم صحبت‌هات رو آرش حقیقتا. یک بازیکنی هیچی در بازی نگفته و به علت کم‌کاری رفته دفاعیه و در دفاعیه هم ایگنور کرده بازی رو و تو می‌گی برات این رفتار تبدیل شده به بی‌گناه‌ترین بازیکن دفاعیه؟ بازیکنی که در بازی نبوده از چی باید دفاع کنه کلا؟ یعنی اگر کسی کلا هیچ اطلاعاتی به بازی نده از خودش، از نظر تو دفاعیه هم نباید بره چون چیزی نداره که دفاع کنه و این چرحه تا بی‌نهایت طی می‌شه دیگه. درسته؟ :دی خود هدف دفاعیه اینه‌که اون بازیکن مجبور بشه یک اطلاعاتی از خودش به بازی بده. اون‌جا هم نداده حتی.

بخوای محمدامین رو تحلیل کنی چطور میبینی بازیش رو ؟

گناهکار. احتمال بیشتر شغال. احتمال کمتر مافیا.

امین عزیز چند تا نکته بگم.
اولی اینکه دفاعیه سپهر فاجعه بود رو حس اغراق و قصد انحراف ذهن ازش گرفتم. متوجه نمیشم چطور وقتی دفاعیه فرد و بازیش در یک راستا هستن میتونی تو دفاعیه بهش بگی افتضاح و اولویت اولت باشه ولی تو متن بازی سعی کنی دور باشی از قضاوت همچین چیزایی. اذعان کردی تا زمانی که سوتی منطقی نبینی از همچین افرادی (البته اینو در رابطه با هادی گفتی ولی خب سپهر هم حسی داره بازی میکنه تا اونجایی که من متوجه میشم) وارد قضاوتشون نمیشی. سوال من ازت اینه در دفاعیه چه اتفاقی میفته که روی این اصلت پا میذاری و سپهرو قضاوت میکنی ولی هادی رو کمتر؟ محمدامین رو قبول میکنم.

دفاعیه فرد و بازی‌ش در یک راستا هستن؟ طرف بازی نکرده و بعد دفاع هم نکرده اوکی؟ :دی ضمن این‌که سپهر بازیکن حسی نیست. از روی حس هم به کسی اتهام نزده. اصلا کلا کاری نکرده در بازی. جز دیروز و عرفان. منتها اتفاقا الان جالب شد، مسئله‌ی من الان سپهر نیست. تویی.
تو چطوری سوال می‌پرسی و پشت‌بندش رای می‌دی؟ اصلا هر کسی ندونه تو اگر بی‌گناه باشی باید بدونی که امین گناهکار اولین کاری که در بازی می‌کنه حذف توعه. :)) این‌که این‌طور بازی می‌کنه این حس رو به من می‌ده که اتفاقا خودت رو بی‌گناه نمی‌گیری. وگرنه بعیده چنین فکری در ذهنت نیاد.

خب تو امینی و اگه سیف‌ترین رو انتخاب کنی اتفاقا برات بده :دی اگر امین به هادی اولویت سوم میداد خطر وکیل بودن براش ایجاد میشد خب.

وکیل بودن بدتره یا مافیا بودن؟ وکیل خطری نداره چندان. مافیا حذف کنی اون هم حذف می‌شه. امین هستم ولی خر که نیستم. :دی

خب تو فاز قبل قبل دفاعیه‌ها احتمال اعدام محمدامین رو بیشتر از هادی میدیدی؟

معنی سوال رو نفهمیدم. یعنی من محمدامین رو گذاشتم ته چون احتمال اعدامش رو بیشتر می‌دیدم؟ من اصلا به این فکر نکردم. به اولویت‌های خودم برای اعدام شدن گزینه‌ها فکر کردم.

امین (Amin): رای‌هاش در مجموع عجیبه. اول به محمدامین-احسان رای‌ می‌ده. رایش به احسان رو می‌فهمم (سر آواتار و جواب درست ندادن احسان) ولی رایش به محمدامین رو نمی‌فهمم صرفا داشتن با هم بحث می‌کردن و صحبت خاصی درباره‌ی اینکه حرف محمدامین گناهکارانه‌ست نکرده بود. بعد از اون عجیب‌تر می‌آد هادی و سپهر رو بالاتر از محمدامینی که بهش رای داده بود اولویت می‌ده. اگه دفاعیه‌شون بد بوده قبول، ولی دیگه گیرت به من سر اینکه به هادی اولویت دادم چیه دیگه؟ خودت که بدترش رو انجام دادی :| و اینکه چطور می‌شه هادی‌ای که بهش رای ندادی و دفاعیه‌اش از نظرت بد نبوده، می‌آد بالاتر از محمدامینی که بهش رای دادی؟ کلا هم اولویت اول دادن به سپهر رو نمی‌فهمم. در ادامه باز با محمدامین درمورد همون بالانس بحث می‌کنی و جوابش رو می‌دی، منتهی اصلا نمی‌گی مشکل حرفش چیه و چرا می‌تونه گناهکار باشه و دوباره بهش رای می‌دی، و به من هم رای می‌دی که حالا باهات کار دارم. اولویت هم که عرفان پویا سعید. رای‌ها و اولویت دیروزت رو منتظرم توضیح بدی. احتمال مافیا یا وکیل بودنت برای من بالاست حقیقتا.

آرش درباره‌ی رای به محمدامین به نظرم بهتره یک‌بار بحث‌های من و محمدامین رو بخونی و ببینی اون بحث چی بوده که در جریان بوده. راجع به هادی و سپهر هم توضیح دادم که چرا اومدن بالاتر نسبت به محمدامین. دفاعیه‌ی محمدامین در اون فاز حس درستی به‌م داد و من ترجیحم این بود که تا زمانی که درصد گناهکاری محمدامین برام بالاتر نرفته به‌ش رای ندم.
ضمن این‌که دفاعیه فرستادن برای من به این نشانه نیست که می‌خوام طرف اعدام بشه. دور قبل که سناتور می‌تونست بندازه بیرون شاید. اما این دور و ادوار قبلی یکی از اهداف اصلی اینه‌که اون آدم دفاعیه بده. ببینم آخرین پست احتمالی‌ش در بازی رو چی می‌ده.
درباره‌ی محمدامین هم گفتم اتفاقا. تصورم این بود که محمدامین پست من رو نخونده و داره گیر می‌ده. منتها الان می‌بینم خودش رو به در و دیوار داره می‌زنه. حرفش اینه من نگفتم جوکر رو دارم درگناهکارها می‌شمارم. درحالی که بارها براش نقل‌قول کردم که در پست اولم اتفاقا شمردمش در گناهکارها.


Pouya">Pouya

روش استفاده شده در پستت خوب و درسته. منتها منطق محضه و نقطه ضعف داره. نقطه ضعفش هم اینه‌که من این دور از قبل هم گفته بودم که تا ۱ سپتامبر بسیار شلوغم و تمرکز لازم رو ندارم. خیلی پست‌ها رو هم تو ذهنم اسکن‌شون کردم و کلیات‌شون رو خوندم و جزئی نشدم. رایی هم که دادم اشتباه بوده مسلما. منتها درک نمی‌کنم این‌که امکان مافیا بودنم رو دارید می‌دید.
دیگه اکثر شما من رو می‌شناسید. چه‌قدر احتمال داره من تیم مافیایی که خیاط نداره رو بگیرم؟ اصلا چه‌قدر احتمال داره بعد از اون ادوار گذشته، گناهکار بگیرم باز.
به نظرم اگر بی‌گناه باشید باید کافی باشه این.
 
مافیایی
نوشته‌ها
289
پسندها
123
امتیازها
90
مدال‌ها
13
صدرا
1. آیا سوال اولت برای فرار از جوابه ؟ چون تو صحبتش موضعش مشخصه حدقل. باز هم خوشم نیومد از این جواب.

2. برو منچ بازی کن پس. :دی من این رو الان کاری ندارم اما اگر دلیل منطقی برای رایت به یکی از همینایی که گفتی نداشته باشی، شک نکن رای من رو داری.

3. آها، پس تو برای خودت بازی میکنی نه برای باز کردن گرهی از بازی. :دی
این شیوه‌ی بازی منه صدرا. عکس‌العملم در مقابل افرادی مثل سپهر و هادی اینه و این انتخابمه. برای مزاج تو بازی نمی‌کنم. این پستت نمونه‌ی بارزی از کره‌گیریه.

قصدت اینه که به چی برسی؟ کلا نمی‌فهمم چیکار داری می‌کنی. این از سیخونک زدن بی‌منطقت به من. از اون طرف یک گیر مسخره به مهسا میدی، بعد بهش رای میدی. و دلیل رایت هم که اون شکلی. بعد به بقیه گیر میدی که چرا گرهی از بازی باز نمی‌کنن؟ تو خودت الان گره بازی هستی عزیز من. بازت کنم؟


آرش
علاوه بر اون می‌خواستم واکنش محمدامین به بالاتر گذاشته شدنش از سپهر رو هم ببینم. که واکنش خوبی هم بود :دی
آرش جان، این الان فرق زیادی با حرفی که سعید زده بود نداره. تو احتمال اعدام شدن محمدامین رو ندادی یعنی؟ اولویت‌ها به نظر تو محل درستی برای واکنش گیریه؟


مهسا
بله من منکر این قضیه نیستم. اینکه سر یه بحثی که به نظر من غیرحاد بود واقعا اینقدر یهو خونت به جوش بیاد و توی پستت به طرف بگی .... وگرنه رای میدم، یه جورایی ذهن رو قلقلک میده.
مهسا جان، من هیچ‌جا و به هیچ شکل خونم به جوش نیومده و حتی نزدیکش هم نبودم.

عده خیلی زیاد دیگه برای من جای سوال ندارن فعلا، چون نقششون یاکوزا اعلام نشده.
اینجا حق دارم در مورد کسانی که نسبت به یاکوزا بازی محافظه‌کارانه داشتن سوال ایجاد بشه برام و بپرسم و مطمئنن اینکه نیاز ببینم اعلام میکنم رو به عنوان جواب منطقی قبول نمیکنم. اگر بیگناهی برای روشن‌تر شدن ذهن بقیه بیگناهان بهترین کار اینه که به سوالات این مدلی پاسخ بدی که بحثا شکل بگیرن و از توش خیلی مشارکتا و چیزهای دیگه ممکنه به دست بیان.
این می‌تونه درست باشه. به همین دلیل هم من جواب بدم. اگر تو به نظرت کافی نبوده، دلیلش اینه که چیز بیشتری برای گفتن نداشتم. من از قبل علم غیبنداشتم که هادی یاکوزاست تا بیام تمایزی بین و اون بقیه قائل شم و از روش بازیم دست بکشم به صرف اینکه بعد اعدام شدن هادی یک وقت مورد سوال قرار نگیرم. من در برابر حرف‌هایی که زدم می‌تونم مسئول باشم، اما در برابر حرف‌های نزده مسئولیتی ندارم. تا اونجایی که حرفی برای زدن داشتم گفتم و به نظرم در مورد موضعم نسبت به هادی بیش از حد نیاز هم توضیح دادم.
 
کارکشته مافیا
نوشته‌ها
399
پسندها
118
امتیازها
405
مدال‌ها
27
یک چیزی هم بگم. شما گناهکاری من و رویکردم به تیم رو دیدید در همین دور قبل. فرقه‌ی سه نفری، تو ۲۰ نفر، محمدرضا رو در فاز اول اولویت اول می‌دم. چون تصمیم درستی هست. با این‌که در اون بازی سفید شدن نداشت به خاطر تعدد تیم‌ها. در بازی‌ای که احتمال بالا فقط مافیا داره، و زدن مافیا اتفاقا سفید می‌کنه آدم رو. چرا فکر می‌کنید من کسی‌ام که یارم رو می‌ذارم اولویت آخر؟
 
کارآموز مافیا
نوشته‌ها
50
پسندها
17
امتیازها
10
مدال‌ها
2
به نظرم تا اينجاي بازي اونايي كه پراكنده يا حتي اشتباه راي دادن احتمال بيگناهيشون رو بالاتر ميبينم تا اونايي كه براي راي دادن هاشون برنامه داشتن .

كلا با توجه به قانون اجباري بودن راي ها و با توجه به اينكه همه راي هاشون رو ميزارن اخر فاز و البته زمان راي بعد از دفاعيه خيلي كوتاهه نميشه انتظار داشت كه بر اساس منطق درست راي بديم و كلا امكان اشتباه رو ميبره بالا
به نظرم انقدر رو راي ها و اولويت ها قفل نكنيم .
اتفاقا اين مافيا بوده كه ياكوزا داشتن و تيمي اومدن جلو وراي دادن .
مثالش سعيد كه مافيا بوده و به هادي هر دو بار راي داده .
 

God

Administrator
گاد
نوشته‌ها
1,307
پسندها
899
امتیازها
0
فعالیت مفید فاز ۴ تا ساعت ۲۰:۳۰ :

محمدامین
سپهر
مهسا
آرش
صدرا
فری
پویا
بهاره
ترسا
عرفان
امین

عدم فعالیت مفید فاز ۴ تا ساعت ۲۰:۳۰ :

احسان

آرا تا این لحظه:

دو رای به امین توسط مهسا و آرش
دو رای به عرفان توسط آرش و سپهر
یک رای به محمدامین توسط سپهر
یک رای به بهاره توسط سپهر

چند نفر به فاصله کم بین دفاعیه و اولویت دادن اعتراض کردن. من چون دور اول (و آخر) گادیم هست و تجربه نداشتم، مدت زمان دفاعیه تا اولویت رو بیست دقیقه گذاشتم. از امروز به سی و پنج دقیقه ارتقا پیدا میکنه. خوبه؟
 
Thomas Shelby
نوشته‌ها
775
پسندها
622
امتیازها
835
مدال‌ها
47
سلامی دوباره.

اینم شانس مایه که بازیکنی که به نظرم بی‌گناه میاد و می‌ذارمش آخر باید مافیا در بیاد همیشه. :)) رای‌ دیروز امیر به من اون هم لحظه آخر حالا معنی پیدا می‌کنه با اعلام نقشش. :))
برای دیروز، من حقیقتا دفاعیه‌ی سعید به نظرم بی‌گناهانه اومد. دلیلش هم این بود که گیری که به‌ش داده شده بود رو معتبر نمی‌دیدم چندان و در سبک بازی سعید قرار می‌گرفت. بین بقیه عرفان رو دفاعیه‌ش رو درک نکردم. مهم‌ترین چیز در دفاعیه بی‌گناه اینه‌که سعی می‌‌کنه حالا که داره از بازی می‌ره بیرون چیزی به بی‌گناهان اضافه کنه. گزینه‌های شکش رو بگه و سعی کنه مفید باشه. مخصوصا عرفان که غیرت خاصی در بی‌گناهی روی نقشش و اعدام نشدنش داره.این دفاعیه کاملا مخالف بود با چیزی که عرفان بی‌گناه می‌تونست باشه.

پویا هم دوم شد، چون دفاعیه نداشت. می‌پذیرم که سبک بازیت تغییر کرده و این شده. مشکلی هم ندارم براش. اما همون قانون عرفان. تو اگر بی‌گناهی، چرا در دفاعیه‌ت هیچ احساس مسئولیتی نداشتی؟ همین نوع صحبت‌هایی که این فاز کرد رو در حجم کمتر می‌تونست در دفاعیه انجام بده. من با این چیزها مشکل دارم. و به نظرم اگر بی‌گناه باشید و کلیت بازی من رو نگاه کنید، متوجه می‌شید که دفاعیه‌ها مهم‌ترین نقش رو در رای‌هام دارن.



Pouya">Pouya

روش استفاده شده در پستت خوب و درسته. منتها منطق محضه و نقطه ضعف داره. نقطه ضعفش هم اینه‌که من این دور از قبل هم گفته بودم که تا ۱ سپتامبر بسیار شلوغم و تمرکز لازم رو ندارم. خیلی پست‌ها رو هم تو ذهنم اسکن‌شون کردم و کلیات‌شون رو خوندم و جزئی نشدم. رایی هم که دادم اشتباه بوده مسلما. منتها درک نمی‌کنم این‌که امکان مافیا بودنم رو دارید می‌دید.
دیگه اکثر شما من رو می‌شناسید. چه‌قدر احتمال داره من تیم مافیایی که خیاط نداره رو بگیرم؟ اصلا چه‌قدر احتمال داره بعد از اون ادوار گذشته، گناهکار بگیرم باز.
به نظرم اگر بی‌گناه باشید باید کافی باشه این.

بله منم چون ارتباطم باهات زیاده، می‌دونم شلوغی. منتهی من نمی‌پذیرم امین بی‌گناه با وجود کمبود وقت، این باشه.

ضمنا تو داری از دور استفاده می‌کنی.:دی
دقت ندارم. تمرکز ندارم. پست درست نخوندم. اشتباه کردم.
کی می‌شی گناه‌کار خب؟ با چیزی که می‌گی همیشه می‌شه در رفت.

در مورد دفاعیه هم در پستم خطاب به ترسا توضیح دادم.

آرش 30 درصد گناه‌کار
احسان 25 درصد گناه‌کار
امین 85 درصد گناه‌کار
بهاره 45 درصد گناه‌کار
ترسا 40 درصد گناه‌کار
سپهر 30 درصد گناه‌کار
صدرا 35 درصد گناه‌کار
عرفان 40 درصد گناه‌کار
فری 35 درصد گناه‌کار
محمدامین 50 درصد گناه‌کار
مهسا 25 درصد گناه‌کار



رای به اعدام: امین

فعلا گزینه دوم قاطعی ندارم. به آرای افراد توجه خواهم کرد.
 
کارکشته مافیا
نوشته‌ها
838
پسندها
265
امتیازها
300
مدال‌ها
45
مهسا
محمدامین میگم که اون ۳ تا که مجبور بودم بهشون اولویت بدم هیچکدوم رای اصلی من نبودن‌. و واقعا اولویت اول و دوم و سوم رو به صورت اپسیلونی در نظر گرفتم. من نه مطمئن بودم اونا گناهکارن، بیگناهن یا فرعی. اونجا که پرسیدم چرا به سعید رای دادین، هر طوری حساب میکردم نمیتونستم با هادی یار ببینمش. البته اطلاعات زیادی هم ازش در دسترس نبود و همین نقطه تاریک سعید بود برای من. عرفانم که چسبیده بود به دو نفر تازه وارد. در کل رای‌های اولیه عرفان و سعید خیلی بدتر از پویا بودن. رای سعید به پویا که عملا حالت مقابله به مثل داشت، اونیکی رایشم تازه وارد بود فکر کنم. رای‌های عرفانم که عجیبتر از اون. ولی رای پویا محکم‌تر بود و همسو‌تر با چند نفر نسبتا سفیدم توی بازی. به همین خاطر در مورد سعید مردد شدم و پویا رو اولویت سوم قرار دادم‌. نمیدونم اگر پویا گناهکار باشه حس فرعی بودنش برام بیشتر از مافیا بودنشه دلیل خاصی هم ندارم براش و حسیه بیشتر.
بین سعید و عرفان هم توضیح دادم چی شد عرفان جلوتر شد، ولی میگم فاصله در حد اپسیلون بود حتی یه لحظه خواستم سعید رو جلوتر بذارم چون حداقل عرفان فعالتره ولی رای‌های عرفان برام قابل درک نشد اصلا.
خب ببین مهسا. تو نمی تونستی سعید رو با هادی یار ببینی. تا حدی هم بازی سعید برات اوکی بود به عنوان اینکه همیشه اینطوری بازی کرده. درسته؟ خب پس تا حد خوبی دلیل داشتی که سعید حداقل مافیا نیست درسته؟ برای پویا همچین دلیلی نداشتی و صرفا حسی بوده. منطقی نیست برام که از سعید دفاع کنی، هی جوره بگی مافیا نمی بینیش بعد بهش اولویت بالاتری بدی تا پویا. که راجع به پویا اطلاعات خاصی نداشتی و الان هم می گی صرفا حس می کردی مافیا نمی تونه باشه. یعنی دلایل برای مافیا نبودن یا حتی بیگناه بودن سعید بیشتر داشتی تا پویا. حالا بذار بهت بگم چرا دارم این سوالا رو ازت می کنم. چون تو ذهن من تو می تونی وکیلی باشی که می دونسته سعید گناهکاره و پویا نیست. در نتیجه برای اینکه بعد از مشخص شدن احتمالی گناهکاری سعید، تابلو نشی. یا از اسم پویا ترسیدی و رای دوم بهش ندادی. که اینجوری هم منفی می شینه و حتی فرعی. که با خودت بگی چرا با یه قدر در بیوفتی وقتی نیازی نیست.
__________________________________________________
آرش
حقیقتا اینقدر که تو می‌خوای دلیل برای مثبت بودنش نداشتم، (ضمن اینکه نگفته بودم مثبت، گفتم خنثی رو به مثبت :دی) چون بالاخره آدم فاز ۱ و ۲ مگر چقدر می‌تونه از یک نفر حس مثبت بگیره؟ یعنی راستش رو بخوای الان به پریروز فکر کنم دلیل خاصی جز حس برای خنثی رو به مثبت بودن هادی نداشتم و چیز بیشتری هم یادم نمیاد. گفتم که بیشتر مسئله این بوده که نتونستم بازی گناهکاریش رو تشخیص بدم، چون همون مواردی که اشاره کردم برام عجیبه، هادی توی بیگناهیش هم داشته به نظرم مشابهش رو.
ببین این توضیح تو روز بعد از دفاعیه اس:
من بین سه نفری که رفتن دفاعیه به هر سه تاشون حس مثبت داشتم، توی دفاعیه اما دفاعیه هادی به نظرم افتضاح بود و باعث شد بیاد رای اولم که خب الان دلیلش رو می‌فهمم که احتمالا عمدا افتضاح نوشته چون می‌دونسته سناتور نجاتش می‌ده و بعد هم یاکوزا می‌زنه. احتمال پلیس هم هست ولی به نظر من مافیا احتمالا دکتر بی‌وجدان رو داره (اگه ۴ نفر باشن) و اگه نمی‌خواستن هادی رو فدا کنن حتما با دکتر سیوش می‌کردن. تازه پلیس باید شب قبلش پرسیده باشه و برای این حالت باید فرض بگیریم جز رضایی که بازی نکرده یک پلیس دیگه هم داریم. کلا احتمال 90-95 درصد همونه که گفتم و سناتور اعدام لغو کرده تا هادی خودش رو فدا کنه :دی
دلیل این که می گم گفتی حس مثبت داشتی و بولدش می کنم اینه. می دونم قبل این گفته بودی خنثی رو به مثبت. که حقیقتا آرش، من هنوز نمی دونم چرا به هادی با وجود تمام اونا نباید حس خنثی مطلق داشته باشی. یعنی یا باید به بازیش دقت کنی، که چند تا کار غیر منطقیش تو چشم می زنه قشنگ، یا بگی هادیه دیگه. و بیخیالش بشی. سوالی هم که ازت پرسیدم این بود که به چیش حس مثبت داشتی. هر چقدر هم کم باشه اون حس.
روند پست و نتیجه‌گیریت رو نمی‌فهمم محمدامین. از یه طرف می‌گی هم به سعید هم به عرفان مشکوک بودی، از یه طرف حالا که سعید مافیا اعلام شده کلا عرفان رو کنار می‌ذاری؟ قاعدتا باید این حالت که جفتشون مافیا باشن رو بالاتر بذاری دیگه. کلا الان نظرت درمورد عرفان چیه؟ و دفاعیه‌اش چطور بوده به نظرت؟
نگفتم نمی تونن یار باشن. گفتم اگر یار باشن بررسی رای ها سخت می شه و من مغزم نمی کشه.
راجع به عرفان که بهش شک دارم و دفاعیش هم قوی نبود. می گم که. داشت انتخاب اولم می شد. ولی چون شخص اولی نبودم که ایراد به عرفان وارد کنم و صرفا رو حس کلماتش برام فیلم بازی کردن میاد و اون رای لحظه آخریش به سپهر هست که منطقی نیست. به این دو تا الان نمی تونم اکتفا کنم برای همین فعلا نظرم رو عرفان نیست. حالا اون این فاز رو وقت داره توضیح بده.
این پستت خوب بود ولی. اون مسیر رو که می‌گی درک می‌کنم و اتفاقا قبل از اینکه بگی هم متوجه شدم که ناخواسته در چنین مسیری شبیه مافیاها قرار گرفتم. منتهی درنهایت به نظرم بیگناه با دیدن کلیت بازیم و البته ادامه‌ی بازیم می‌تونه سایدم رو متوجه بشه و امیدوارم همین‌طور باشه :دی

هرچند دو تیکه مشکل داشت پستت، یکی اینکه من نگفتم هادی مثبته برام و خنثی رو به مثبت بود :دی در عمل شاید فرقی چندان نکنه ولی وقتی اونجوری بولدش می‌کنی فرق پیدا می‌کنه. دوم اینکه به این هم توجه کن که توضیح دادم چه چیزی در دفاعیه‌ی هادی بد بوده به نظرم و باعث شده بهش رای بدم.
این قضیه که گفتی مثبت تو همین پست آورده شده. راجع به دلایلت هم. ببین آرش من مشکلم با دلایلت اینه که انتخابی ان انگار. یعنی مثلا می گیم چطور ندیدی که گیرش به فری الکی بود، چطور رای ندادنش رو به فری ندیدی، می گی که کلا کار های هادی برات عجیبه و مثلا یار بودنش رو با مافیا تا حالا ندیده بودی. بعد می گیم از چی دفاعیش حس اینکه افتضاحه گرفتی، می گی این جملات مظلوم نماییه فلانه بصاره. اینجا رو من نمی فهمم چون دلایل اولی که داری میاری باید باعث بشن دلایل دوم هم نادیده بگیری. یعنی تو که بازی تیمی هادی رو ندیدی، کلا هم عجیبه برات و نمی خوای نسبت بهش تصمیم بگیری و حتی برات خنثی رو به مثبته، چطوری با یه دفاعیه نظرت انقد بر می گرده؟ مگه این فرد عجیب نبود؟ مگه بازی تیمیش رو دیدی؟ می دونی چی می گم؟
این چیه چی می‌گی زبون بسته؟ :))
وقتی یکی پستت رو لایک میکنه بعد پست بدی با قبلیه ادغام شه، لایکش واسه پست ادغامیتم میاد. اگه ادغام می شد من تو پست گفته بودم آرش منفیه بعد تو لایک کرده بودی :)))
_______________________________________
صدرا
خب دلیل رایم به مهسا رو توضیح بدم، اولا که دلیل رای دادنم به مهسا بخاطر اون چیزی که شما گفتید نبود. رای من به مهسا رای پرتی بود که باعث میشد ببینم کی بخاطرش بهم رای میده. :دی دلیل دیگه ای نداشت. اما خب بریم سراغ اینکه چرا به من رای دادین ؟ فری و محمدامین. اگه از نظرتون من الکی به مهسا رای دادم پس شماهم الکی به من رای دادین چون منتظر شنیدن جواب من نموندین، رایتون هم ممکن بود خطر ساز شه. خب بیاید تعریف کنید بیگناهای عزیز، ببینیم چند چندیم ؟
خب؟ وقتی میای و بازی با یه دلیل مسخره به یکی رای می دی و کلا 80 درصد پست هات برام من به شخصه قابل فهم نبود که دنبال چی هستی، انتظار داری بهت رای ندم؟ اتفاقا اونی که بهت رای داده مثبت تره که، تا اینکه بذاره یکی اینجوری بازی کنه.
موضعت نسبت به بحث من و مهسا رو چرا دقیق مشخص نمیکنی ؟ فکر میکنی شبیهن یا نه ؟ اگر شبیهه پس چرا تو پاراگراف بعدیت ایگنورش میکنی ؟ :دی این یه چیزی هست که جوابش بله و خیر هست.

دلیل تغییر اولویت بندیت آخر فاز چی بود ؟

سوال بعدی این هستش که چرا منتظر عرفان وایسادی اما منتظر من نه ؟ :دی

همینطور منتظر ادامه بحثت با امین هستم.
1- موضعم رو دقیق گفتم :| حتی بهت گفتم مثل جوکر می مونی :)) چی می گی صدرا. از نظر من این که بیای بگی من محکمم من محکمم هیچ قصد دیگه ای جز اینکه تو ذهن دیگران بکاری که بی پروایی نداره. و تکرار بیش از حدش برای من فیک می شینه. انفاقا اینکه انقد بیش از حد تکرار شده از کار مهسا بدتر هم هست چون احتمال عمدی بودنش بالا میره. حالا، تو می گی دلسوزی نیست بی پرواییه. من می گم آفرین ولی فرقی نمی کنه. جفتشون به این معنین که من بیگناهم. حالا، شاید تو واقعا بی پروا باشی. بازم آفرین، اما شایدم مهسا واقعا دلسوز باشه.
جدا از اینکه کار تو با مهسا برای من فرقی نمی کنه، همونجور که گفتم اصلا منطقی هم نیست بخاطرش رای بدی. حالا می گی بخاطر واکنش بود. اوکی.
مسئله دیگه اینه که هدف این بحثت رو هم نمی فهمم. چرا جدا پویا رو خطاب داد؟ اوکی. که چی؟ چی رو می رسونه این سوال الان؟ مگه گناهکار محتمل تره پویا رو خطاب بده؟ اگه هست به منم بگو با چه منطقی، شاید باهات همراه شدم اصلا! اینجوری که یه تنه داری می ری جلو یه سوال هایی ه هدفش مشخص نیست از مهسا می پرسی دلیل اصلیه که معنی کارات رو نمی فهممو الان.
__
دلیل تغییر اولویت بندی آخر فازم امین بود. پست دادم داستان بالانس رو براش توضیح دادم، باز بهم رای داد. دیگه برام منطقی نبود که متوجه نشه من چی می گم. می تونی بحثامون رو بخونی. از یه طرف دیگه داره با من یو یو بازی می کنه :)) فاز قبل بهم رای داد تو اولویت من و گذاشت آخر این فاز دوباره بهم رای داد با اینکه اون دلیل رو کاملا براش توضیح داده بودم.
__
منتظر عرفان وایسادنم داستانش همون داستانیه که بالاتر برای آرش گفتم. همون دلیلیه که الان بهش وقت می دم. چون دلایلم برای عرفان کافی نیست هنوز. برای تو تو اون مقطع از بازی بود.
__
آفرین
_______________________________________
سپهر
رو‌اعصاب بازی میکنی، ولی انصافا قشنگ🤌
ممنون ^-^
________________________________________
پویا
محمدامین هم خوب بوده بازیش، منتهی بازیش هم شبیه دور 11 هست برام هم 12. فعلا نمی‌تونم تشخیصش بدم ولی نظر خیلی مثبت در کل ندارم. هم سوالش از خودم که هم بیخود بود هم پی‌اش گرفته نشد و هم اسکی ناقصی که در استفاده از کلمه "دماسنج" داشت. بعد بازی هم در خدمتت هستم دوست خوبم تا کاربردهای دیگه دماسنجُ برای خودت و کسی که ازش اسکی نمودی، تشریح کنم. نمی‌گم کاملا مریض بودی این بازی، چون نبودی. ولی مرض هم داشتی. این فاز شدیدا تحت نظری.
سوالی که می گی، دو بارم گفتی من دفعه قبل یادم رفت بهت بگم، فکر کردم که فهمیدی بیشتر یه شوخی بود. و با شناختی که از من داری باز گفتم احتمالا متوجه می شی چرا پی اش رو نگرفتم. اگه نمی دونی بگم. چون حال نداشتم :)) با خودم فکر کردم من که اون داستان نظرم رو راجع به تو نه به سمت مثبت می بره نه منفی، قبلا هم راجع به این مسئله بحث کردیم که من تهش اینطوری بودم که ایرادی نداره ولی شاید تو ادبیات مافیا یکم مشکل داشته باشه که اونم فکر کنم تهش خودت یا خودم گفتیم از بیگناه کاملا بر میاد. پس گفتم بعد بازی تو تلگرام راجع بهش ازت می پرسم.
راجع به دماسنج هم. مشکلش چیه؟ فکر کنم این بیشتر شوخی بود تا اینکه درصد من رو بر اساس این بالا ببری. اگه آره، شوخی خوبی بود :)) .
حالا پویا با تمام اینا، مسیری که نسبت به من پیش گرفتی خیلی برام منطقی نیست. 5 درصد 5 درصد من رو داری می بری بالا، در حالی که باید خلاف این طی بشه. به هادی اولین رای اولیه رو دادم 5 درصد رفتم بالا. به سعید رای اولیه دادم و تو اولویت اولم گذاشتمش و همچنین دو فازه دارم می گم بهاره و امین، افرادی که الان 65 درصدن، مشکوکن، باز 5 درصد رفتم بالا. نمی دونم چی تو ذهنته. داری خیز بر می داری که فازای بعد بیای تو کار اعدام من؟ یا صرفا بیگناهی هستی که داره اشتباه می کنه؟
_________________________________________
بهاره
محمد امين عزيز من خيلي واضح دليل راي ديروزم به شما رو گفتم و يك بار ديگه براي هميشه ميگم و تموم :)
من تو فاز هاي اول نحوه و سبك بازي پويا رو برخلاف بقيه بيشتر پسنيدم . چون در يك پست اون مواردي كه لازم بود رو نوشته بود و درصد هايي كه به بقيه داده بود به نظر من نزديك تر بود جز ٣-٤ نفر كه نظري در موردشون نداشتم ( مثل تو و فري و مهسا و امين ) . اخر فاز شما و هادي و سپهر اومدي دفاعيه. هادي رو فكر نميكردم به عنوان مافيا بياد اول بازي اين سبكي بازي كنه پس درصدش برام پايينتر بود . زماني هم نداشتم برم رو پست هات دقيق تر شم به خاطر همين تصميم گرفتم تو رو بزارم اولويت . واقعا من حس ميكنم بابت راي فاز قبل من بهت لج كردي :)
نه بهاره خانم من لج نکردم. یا شما متوجه نمی شید من چی می گم. یا از عمد خودتون رو به متوجه نشدن می زنید.
من اصلا مسئله ای با این ندارم که چرا اول لیستتونم. اول لیست مهسا هم بودم. اول لیست پویا هم بودم. مشکلی که با اولویت های شما دارم اینه که هادی چرا وسطه؟ به عنوان کسی که به بحث هاش و بازیش دقت کردید. و بر اساس صحبت های همین الانتون هم، فکر نمی کردید مافیا باشه. چرا نباید آخر یاشه و سپهر دوم؟
با فرض اينكه مافيا اون شب جذب موفق داشته و تعدادشون ديروز ٤ نفر بوده به نظرتون امكان داره پويا مافياي جذبي باشه و بخوادديروز با اعدام يكي از يارهاشون خودش رو سفيد كنه ؟
بعید می دونم. جذب پویا فکر می کنم ریسک باشه بر این اساس که احتمال فرعی یا مثبت غیر قابل جذب بودنش بالاس.
____________________________________________
آرش دوباره
محمدامین (Mamalgr): بازیش خوب و پرس‌وجوگر و فعال بوده. از اوایل بازیش ایراد چندان مهمی نمی‌تونم بگیرم. رای به هادی و مهسا می‌ده. دلیل رای اولش به مهسا رو می‌فهمم اولویت اول دادن به سپهرش رو نمی‌فهمم، یعنی نمی‌تونم تصور کنم که محمدامین واقعا معتقد باشه سپهر گناهکاره و بهش اولویت اول داده باشه. هرچند بعدش خودش تصدیق کرد. در ادامه حسش به مهسا تعدیل می‌شه (با اینکه دلایل خوبی هم داشته به نظرم برای اتهام به مهسا). سپس به بهاره (به خاطر اعتماد به پویا) به صدرا (گیر دلسوزی فیک به مهسا) به سعید (فکر کنم سر اولویت همینجوری دادن) و به امین (دلیلش رو نفهمیدم)‌مشکوک می‌شه و به سه‌تای اول رای می‌ده. بعد بهاره رو با امین عوض می‌کنه. اولویت‌هاش هم سعید عرفان پویاست که اوکیه. سوالی که ازش دارم اینه که ۱) مهسا چی شد یه توضیح بده. ۲) مشکلت با امین سر بالانس رو به زبان تازه توضیح بده چون اگه دلیل رای دادنت بوده من نفهمیدم قضیه رو. اگه هم نبوده، دلیل رای دادنت به امین رو بگو.
1- اگر از مهسا چی شد منظورت اینه که چرا کمتر بهش شک دارم و اون بحث رو ول کردم. اون بحث رو من گوشه ذهنم نگه داشتم و ول نکردم. این فاز هم که هنوز مشخصا بهش شک دارم. اما اولا اولویت های بالاتری الان هست از مهسا از قبیل امین و بهاره. دوما، گیر بالانسی که بهش دادم، برای رای های فاز یک و دو خوبه که دیتا از همه کمه، الان دیتای بیشتری از همه هست و مهسا یکم تعدیل شده و بقیه مثل امین و بهاره مشکوک تر.
2- مشکل اصلیم با امین سر بالانس این نیست که اون چیزا رو راجع به بالانس گفته این فاز که اولویتشه اما اگه منظورت فاز پیشه، اینه که حس می کنم از عمد خودش رو زد به اینکه نمی فهمه من چی می گم و با استفاده از چنتا کلمات زیبا اینجوری جلوه داد که من نمی فهمم حرفش رو. حالا خود مشکل بالانس خلاصش اینه. امین گفت 4 مافیا 1-2 فرقه 1 جاسوس 1 جوکر و 1 از بین وکیل و قاتل و شغال و محافظ محتمل ان. و در نهایت گفت پس حداکثر 8 گناهکار مد نظرشه. که من گفتم منطقی نیست. بعد گفت جوکر رو گناهکار در نظر گرفته. خب من اینو نفهمیدم حقم دارم نفهمم چرا منو متهم می کنی بر این اساس؟ بهم رای داد. علاوه بر این تو این حالتی که چیده حداکثر با جوکر 9 گناهکار می شه
________________________________________________
سپهر
مشکلت با من چیه که بهم رای دادی؟
 
کارآموز مافیا
نوشته‌ها
21
پسندها
19
امتیازها
35
مدال‌ها
4
امین
شما که به اواتارم گیر دادی بازم حرفی برای گفتن داری ؟ چطور بنده مافیایی هستم که هی دارم به یارام رای و اولویت اول میدم؟
خیلی ریز اومدی سمت من و مطمئنا برای بنده برنامه داری ولی خب نخواهم گذاشت ایده‌هات رو برای من اجرا کنی

آرای شما رو در هر دو فاز بررسی میکنیم
در دو فاز قبل ابتدا به محمد امین و بنده رای دادید و در اولویتها اول به سپهر، دوم هادی و سوم محمد امین

اما در فاز قبل:
به ارش و محمد امین رای دادید و اولویتها:
عرفان اول، پویا دوم و سعید اخر

هادی و سعید که مافیا بودن و به هیچ کدوم اولویت اول ندادید، بازیتون هم که به شدت مشکوک هست و امیر هم یه پست خوب در مورد پویا و امین داد که در ادامه میتونید همگی ببینید

پست امیر:
و با توجه به چیزی که بالا تر در مورد افراد خنثی (محافظه کار) در روند بحث من و هادی گفتم، از نظرم امین، پویا، محمدامین از اولویت های دوم و ترسا از اولویت های اول بیشترین امکان رو برای قرار گرفتن در گروه مافیا رو بر اساس رای به هادی و روند به هادی می بینم. که البته امین و پویا به جهت نحوه تغییر جهت های رندانه ترشون و مخصوصا نوع تحلیل پویا از رای ها، برام شانس بیشتری دارند برای مافیا بودن

امیر درسته جوکر بود ولی خیلی بیگناهانه داشت بازی میکرد حیف شد از دستش دادیم.
احسان توی رای های اولیه هم به سعید رای داده هم به پویا. توی اولویت هاشم اول سعیده بعد پویا. فقط سوال من اینه که چرا سعید براش اولویت بالاتری قرار گرفت تا پویا. چون فکر کنم به پویا مشکوکتر بود تا سعید

محمد امین
من به هر دوشون مشکوک بودم و دلایلم رو گفتم و با توجه به دفاعیه ها اولویت بالاتر رو به سعید دادم ولی خب در مورد پویا در ادامه صحبت میکنم
هر طوری حساب میکردم نمیتونستم با هادی یار ببینمش. البته اطلاعات زیادی هم ازش در دسترس نبود و همین نقطه تاریک سعید بود

مهسا
شما میگی از سعید اطلاعاتی در دسترس نبود ولی یار نمیتونستی ببینیش خب این جملتون یعنی چی؟ بالاخره یه چیزی داشت که یار نمیدیدینش؟ غیر از اینه؟

احسان عزیز، انسان باهوشی به نظر میای و حتما هم همین‌طوره، بنابراین حتما تا الان متوجه شدی که سبک بازی‌ای که پویا برای این بازی انتخاب کرده، از یک ماه پیش انتخاب کرده و به همه گفته و ربطی به نقشش نداره. ما اینجا می‌تونیم چی‌کار کنیم؟ اینکه این شیوه‌ی بازی پویا رو بپذیریم، و سعی کنیم بفهمیم اگه گناهکار باشه با این شیوه چطوری بازی می‌کنه و اگه بیگناه باشه چطور. بنابراین اینکه سوال جواب نمی‌ده یا وارد بحث نمی‌شه یا خیلی جاها درمورد چیزایی که اهمیتش به اندازه‌ی کافی نیست به نظرش، توضیح نمی‌ده، نمی‌تونه دلیلی برای گناهکاریش باشه، چون سبکیه که انتخاب کرده.
یک چیزی هم که در هرصورت بازی پویا خواهد داشت، رای دادنه. رای دادن و اینکه به کی رای می‌ده قطعا از درصد‌ها مهم‌تره و کلید خیلی بهتریه که بفهمیم بیگناهه یا گناهکار.

آرش
ببین پسر خوب این سبک رو انتخاب کرده برای شما ها اوکی باشه برای من یکی اوکی نیست، من الان دارم اینجا بازی میکنم و کاری به اتفاقات بیرون بازی ندارم
خب شما میگی رای دادن اونوقت اگر یار فروشی کنه چطوری میخوای مچش رو بگیری؟ یکی دو تا یار میفروشه تا اخر بازی هم میره با این سبک غیر از اینه؟

پست ۳۴۵ فری خیلی خوب بود، اونایی که بیگناه هستن لطفا پست ایشون رو بخونند به نظرتون پویا اگر گناهکار باشه شماها چطور میخواید گیرش بندازید؟ من یه حس ترسی از بازی شماها نسبت به پویا میگیرم همینجوری میخواید بهش نگاه کنید و کاریش نداشته باشید ولی خب من به عنوان کسی که اولین دورش هست نمیتونم عین شماها فکر کنم و تا اینجا درصدهاش مشکل داشته که تنها چیزی که ازش موجوده و امیر هم بهش شک داشت. در مورد رای‌هاش هم وقتی طرف راحت و سیف میتونه رای بده حتی یار فروشی کنه شماها چطور چنین بازیکنی رو میخواید گیر بندازید نه یکی بیاد به من بگه؟

مافیای اولیه اصلا نیست برام، ولی ممکنه فرعی باشه. برای جذب هم گزینه خوبیه. بنابراین اگه بی‌گناهی (که احتمالش برام خیلی بیشتره هنوز)، دیدتُ بازتر کن احسان.

پویا
ببین دوست گرامی کسی نمیتونه به من دستور بده چیکار کنم بنده نه فرعی ام نه جذبی
شهروند ۱۰۰ بازی هستم یا همون بیگناه خودتون
اگر یدفعه میخواید چرخش ۱۸۰ درجه کنید نسبت به بنده، هیچ مشکلی ندارم اینجا هم انگار از شما ترس خاصی دارن اگر به خاطر رای شما بقیه هم بیان به من رای بدن به دلایل بیخود بعد از اعدام من فقط شمایی که گیر میفتی پس از این اتفاق هیچ ترسی ندارم ، اگر با اعدام من هویت شما مشخص شه حاضرم فدای شهر بشم
تا الان هم از بازی خودم راضی هستم و خوب بودم به فرض اینکه موفق شدی من رو اعدام کنی دیگه نمیتونی بگی بد بازی کرد و دور اولی بود و این حرفا
من همچنان رو حرفم هستم و سبکتون رو بیخود میدونم و پشت این سبک یه گناهکار راحت میتونه قائم شه و بیاد جلو ، فعلا در مورد درصد هاتون میشد خطا گرفت که اونم گرفته شد این برای شما

ممکنه سعید فرصت بازی نداشته باشه و مثلا بخوان فداش کنن و پویا این کارو شروع کنه و سفید بشه

مهسا
ببخشید چرا با توجه به این سبک بازی پویا باید احتمالش کم باشه؟

نظرم رو در مورد پویا در بالا گفتم.

بازیش مختصر و تک‌جمله‌ای بوده. رای‌هاش ابتدا هادی-صدرا و بعد سعید-پویا که خب به هر دو مافیا رای داده. اولویت‌هاش هم عجیب نبوده. گیرش به پویا رو نمی‌فهمم و اگه بخاطر اینکه پویا رضا رو گذاشته ۴۵ و هادی رو گذاشته ۴۰ بهش رای داده، به نظر من رای الکی‌ای داده فعلا برام ۱۰ درصد مافیا ۲۰ درصد فرعی ۷۰ درصد بیگناهه.

رایش به احسان رو می‌فهمم (سر آواتار و جواب درست ندادن احسان)

آرش
رای من به پویا رو نمیفهمی ولی رای امین به من رو میفهمی
بچه کجایی انقدر باهوشی؟ طرف اومده بحث خارج بازی میکنه و به اواتار گیر میده بعد جواب بنده رو نمیفهمی؟ حالت خوبه؟
داستانتون در مورد پویا رو بارها گفتی ولی من کاری به خارج بازی و دورهای قبلتون ندارم، من الان اینجا و این دور دارم بازی میکنم دلایلم برای پویا هم خیلی منطقی هستش از نگاه خودم
شما با این روند بازیت و ری اکشنت در مورد هادی و رای هات مشکل دارن ولی میخوام باهات بیشتر مکالمه داشته باشم تا به جمع بندی نهایی در موردت برسم ولی دفاعت از امین و گیرت به من خیلی جالب بود

رای این فاز من امین و پویا هستند

فعلا تا پست ۳۶۰ بمونه
 
  • Smile
واکنش‌ها[ی پسندها]: Lotus
کارکشته مافیا
نوشته‌ها
838
پسندها
265
امتیازها
300
مدال‌ها
45


رای به اعدام: امین
بهاره
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
اتصال به گوگل

کاربران آنلاین

هیچ کاربری آنلاین نیست.

یافتن کاربر

اتصال به گوگل

کاربران آنلاین

هیچ کاربری آنلاین نیست.

یافتن کاربر

بالا پایین